Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:21

Wohw op sommige plaatsen is er écht heel veel gevallen zeg! :oo Hier in Vlissingen (Zeeland) lag er vanmorgen misschien een cm of 2, maar dat is nu allemaal weg. De grotere wegen waren goed begaanbaar, enkel de woonstraten en de b-wegen waren nog besneeuwd en (erg) glad.

Vandaag hoefde ik niet te werken, maar morgen wel. Ik hoef er denk ik niet bang voor te zijn dat hier morgen net als bij veel van jullie een halve meter sneeuw ligt, maar sneeuw of geen sneeuw, ik moet gewoon komen. Zit achter de receptie bij een verzorgingstehuis en zonder receptioniste wordt het denk ik een beetje chaotisch aangezien de telefoon behoorlijk vaak gaat.
Dus of er nou geen sneeuw ligt, een pak van een meter of als het heeft geijzeld.. Zal gewoon moeten komen.

Ga altijd fietsen naar mijn werk, auto is morgen bezet door mijn ouders, openbaar vervoer is zo om dat ik er na een half uur nog niet ben, dus de enige optie naast fietsen is lopen.. Misschien wel veiliger ook. :=

Liezel1

Re: Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:22

Hier ligt ongeveer 30 cm.
Vanmiddag met de auto vastgezeten in de sneeuw.
Vriendlief moet morgen gewoon werken. Die moet van Leeuwarden naar Den Helder. Baas is al gebeld, maar die vindt dat hij gewoon moet komen....

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:23

@ Liezel bleeh snap je toch niet :(
Kan in Den Helder dan wel niks liggen... maar bij ons int Noorden ligt genoeg!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:24

Tja, hier ligt nu best een pak. Volgens buienradar blijft het tot 22:00 vallen. Vannacht blijft het allemaal liggen, want het vriest.... Morgen zullen we wel zien. Normaal gesproken doet hij er 1 uur over, reken nu maar op een uurtje of 2 a 3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:26

Bij ons (*stad*) lag vanmiddag nog niks Liezel en de snelwegen zijn schoon.
Alleen op Wieringen was het een beetje prut vanmorgen, maar denk dat je vriend weinig last zal hebben :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:26

Overigens rijden er nog wel treinen in Groningen, ik zie ze hier langs komen. Alleen de bussen rijden niet.

Ik kreeg vanochtend een mail en werd even later door een manager gebeld dat ik niet hoefde te komen. Omdat de treinen tussen Groningen en Leeuwarden niet reden, de bussen in de stad niet reden en de wegen niet vertrouwd zijn (er wordt weinig/niet gestrooid) vond de ING het onverantwoord om ons te laten komen. Er komen een aantal collega's uit Leeuwarden, en veel mensen wonen in noord (ING zit in zuid). Dus wij hebben een soort van sneeuwvrij :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:28

Kanelly schreef:
Heb nu een late dienst (tot 22 uur) en moet dan nog 86 km. naar huis :+
Zie het wel...zal toch thuis moeten komen.
En niet gaan werken is ook geen optie, werk ook in de zorg... kan m'n cliënten niet achter de gesloten deuren laten zitten :D

Winterbanden heb ik ook niet (baal ik nu wel van, maar ja nog geen tijd voor gehad), maar goed de snelwegen waren schoon.
Moet helaas het laatste stuk wel langs het kanaal en daar waren ze vanmiddag ook al niet echt fanatiek met strooien, da's wel k*t zeg maar. (ook geen vangrail * joy*)

Auto op een veilge plek parkeren en laatste stuk gaan lopen. Als je gaat glijden is er niemand die je ziet en 112 kan bellen voor je.

Zit hier ook licht te balen. Scoot kwispelde vrolijk in de sneeuw, dus die ging snel weer de schuur in. Zit alleen dus wel noodgedwongen thuis. Had graag paard gereden met de sneeuw, maar dan was ik niet voor donker thuis. Hopelijk is het morgen beter begaanbaar.
Merk dat ik de stad gewend ben, daar is alles redelijk te doen, maar in het buitengebied wordt er veel minder gestrooid en geschoven.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:34

Nou ik zou toch echt lekker thuis blijven...Heb net al ervaring gehad hoe een boom voelt met auto van mijn moeder (mijn moeder reed ook)
Nou ik durf de weg niet meer op met mijn fiat chiquetiento... 1 keer is meer dan genoeg..
Moet morgenavond werken.. hopelijk zijn dan de wegen weer wat schoner...

Tis een mooi gezicht, maar daar hebje ook alles mee gezegt.. kan zelfs niet rijden.. bak is te hard.. kan het bos niet in.. en kan paard ook niet op de trailer zetten...

pff... lastig

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:39

Ik heb vanmorgen mn autootje in de prak gereden ;( Niet eens op weg naar werk maar gewoon naar stal. Heb echt staan janken als een klein kind. Het autootje heb ik net een maand in mijn bezit. Met 20 km per uur tegen een lantaarnpaal aanglijden geeft genoeg schade om heel lang aan de bruine bonen te moeten |(

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:42

Wieringen lag wat (gister al). Den Helder was iig tot een uur of 3 schoon en hier in Wieringerwerf ligt ruim 10 cm.

M'n vriend moet morgen om 6 uur richting Julianadorp (tegen Den Helder aan) om daar in de zorg te werken. Hij zei al, heen kom ik wel, al moet het kruipend, kunnen m'n clienten mooi uitslapen als ik laat kom, en in het ergste geval blijf ik daar, of ga ik weer extreem langzaam naar huis.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:44

Hier in het zuiden van Limburg ligt amper tot geen 'sneeuw', maar mocht hier een dik pak komen te liggen, en de bussen rijden niet..
Tja, dan bel ik toch echt naar school om me een dagje af te melden.

Gelukkig doen ze daar ook niet moeilijk over, ze hebben daar wel enigszins begrip voor. :)

Ik ben afhankelijk van het OV, anders kom ik er niet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:47

Het sneeuwt hier trouwens weer in Houten(regio Utrecht)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:50

Ik heb dan geen eigen vervoer, dus als het met het OV niet gaat kan ik denk wel afbellen.
Ben bang dat ik morgen ook vertraging zal hebben, maarja dan bel ik even dat ik wat later kom (ga meestal toch wat later de straat op).

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 18:52

Ik vind trouwens de wegen wel echt heel erg vies hoor, heb hier ook geen sneeuwschuiver langs zien komen ofzo, wel wat strooiauto's maar dat helpt alleen wat voor vanacht misschien maar niet om de weg vrij te krijgen.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:52

Ik moet 20 min fietsen, maar durf dat amper. Vroeger 1x onderuit gegaan.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:55

Ik snap dat eeuwige gemiep niet als er weer eens wat sneeuw gevallen is. Als je je een beetje aanpast en wat eerder de deur uit gaat gaat het best. Het werk gaat toch gewoon door?!? :? Ik heb om die reden nog nooit verzuimd op het werk.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:58

Hier in het zuiden ligt zo goed als geen sneeuw. Jammer, had ook graag zo'n dik pak gezien als in het noorden. Scheelt dat ik toch ziek thuis ben, dus kan toch niet naar buiten helaas.
Maar als ik niet ziek was geweest had ik toch echt naar mijn werk gemoeten. Werk in de kinderopvang en die komen toch echt gewoon.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:02

KarinvdM schreef:
Ik snap dat eeuwige gemiep niet als er weer eens wat sneeuw gevallen is. Als je je een beetje aanpast en wat eerder de deur uit gaat gaat het best. Het werk gaat toch gewoon door?!? :? Ik heb om die reden nog nooit verzuimd op het werk.

Ik dacht al dat ik de enige was die er zo over dacht. Hier (Duitsland) ligt ook enorm veel sneeuw, maar de kids gaan gewoon naar school hoor. Ik breng ze met de auto naar de bushalte en daar worden ze gewoon (weliswaar wat later) opgepikt door de bus. Het gaat hier allemaal gewoon door hoor......

Maar ik denk ook dat veel mensen het wel lekker vinden, zo'n dagje vrij onder het mom van: het gaat écht niet hoor.... ;)

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:03

Wat nou als je baas je verplicht om te komen en je het zelf niet ziet zitten, wat dan?!
In deze situatie zit dus mijn schoonzus...
Ze werkt ook in een winkel en heeft nu koopavond (wie wil er nu nou kleren kopen :+ )
Maarja zei kan de dus niet met brommer/fiets en auto heeft ze niet, zei de baas ja ga maar lopen
Dan ben je echt ruim 2 uur onderweg, en ben je kletsnat als je op je werk aankomt.
Met de baas praten had geen zin die is zo onredelijk en onnozel }:0

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:08

ik kon niet weg, fiets ingesneeuwd :D
Afbeelding

Als je het niet ziet zitten om te gaan en je baas zegt dat je moet kun je dan niet snipperen?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:12

ik heb/had een dagje NL vandaag.
Leiden -hilversum-epe-winterswijk-elst-helmond en terug naar huis in den haag. Hele rondje zonder veel problemen gereden, tot na helmond. Nu naar huis rijden is geen doen. Gestrand in een restaurant en stap na het eten wel weer in de auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:14

[LZP] > [STW]

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:17

als het hier zo sneeuwd en glad is dan ga ik zo en zo niet met de auto de weg op en moet ik met openbaarvervoer
en als dat niet rijdt
tja dan kan ik niet gaan werken

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:24

Gelukkig had het hier in het zuiden niet zoveel gesneeuwd. Ook ik werk in de zorg en moet 30 km rijden naar het werk, gelukkig is het autosnelweg dus wordt er meestal wel goed gestrooid. Helaas kun je in de zorg niet zomaar een dagje vrij nemen want er zal toch altijd iemand moeten zijn. Tot een half uur lopen naar me werk zal ik wel doen, maar al je geen werk hebt wat perse door moet gaan zou ik een dagje vrij nemen als het zo'n hindernis is om naar het werk te gaan.

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:25

Diablo schreef:
KarinvdM schreef:

Ik dacht al dat ik de enige was die er zo over dacht. Hier (Duitsland) ligt ook enorm veel sneeuw, maar de kids gaan gewoon naar school hoor. Ik breng ze met de auto naar de bushalte en daar worden ze gewoon (weliswaar wat later) opgepikt door de bus. Het gaat hier allemaal gewoon door hoor......

Maar ik denk ook dat veel mensen het wel lekker vinden, zo'n dagje vrij onder het mom van: het gaat écht niet hoor.... ;)

Ik durf zelf niet naar mijn stage te rijden.. Dat is 30 km, maar heb mijn rijbewijs nog maar net 3 maanden.. En dan zegt iedereen: Jaaa gewoon voorzichtig rijden, alleen mijn vriend heeft het rijbewijs al 16 jaar, dat ging ook bijna mis.. Dus ik denk er wel om!
Zou met de bus.. maar die reden hier gisteravond heel laat voor het laatst. Dus dan gaat het maar over..