Ik weet het echt niet meer. (borderline/rot baan)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Biieniie

Re: Ik weet het echt niet meer. (borderline/rot baan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:10

Je gaat er op vrijdag heen en gaat op zondag weg. Je blijft daar dus slapen. Dat kan in een groep of op een eigen kamer (maar daar betaal je wel weer extra voor). Je zit bijna het hele weekend in een gymzaaltje, waar je allemaal oefeningen doet, maar wat fijn is dat je met ALLEMAAL mensen zit die er compleet doorheen zitten. Ze zijn allemaal geïnteresseerd in jouw verhaal. Van jong tot oud. (ik was destijds de jongste ooit maar weet niet hoe oud ninx. Ik was 16. ) Je komt van alles tegen, mannen of vrouwen die vreemdgaan (of hun partner). Overleden geliefden, mishandeld. Noem het maar op. Iedereen is behulpzaam en vriendelijk. Buiten het feit dat iedereen zich openstelt voor elkaar, heeft iedereen begrip voor elkaars situatie zonder vooroordeel. (zoals sommige hier dus wel hebben) serieus als de hele wereld deze cursus zou volgen was er geen oorlog meer haha! (beetje overdrijven mag he)

Je gaat compleet anders in het leven staan. (nee ik heb geen aandelen van venwoude!)

Nadeeltje. Het is best prijzig. Maar zoals eerder gezegd er zijn betalings regelingen en ze willen niets liever dan je helpen.

Ik zou ze gewoon een keer bellen, vragen naar de mogelijkheden.

Ik ga overigens een venwoude topic openen. Dus als er nog meer zijn kan je ook andermans ervaringen lezen.

Wat trouwens ook leuk is dat ze achteraf contact met je houden. Dat ze je bellen hoe het met je gaat en ook oprecht geïnteresseerd! Zo leuk!

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 15:54

Nou ik ben net bij Riagg geweest.. Ik ben er eigenlijk echt geen steek verder mee gekomen.. Ik dacht van als ik zelf maar aangeef dat ik nu echt wil dan komt er wel iets. Maar ik heb gewoon weer over 2 weken pas een afspraak en daarna pas over 3 weken.. Ik had alles op papier gezet en heb daar flink zitten janken.. Alles kwam er weer uit.
Ze zegt van nou eindelijk zie ik een keer de echte Laurie. En ja ik kan jou ook niet vertellen wat je nou moet. Als je op bent, dan ben je ziek. En verder zal je gewoon 40 uur door moeten zetten. Iets anders gaan doen is geen optie want daar heb je geen diplomas oid voor..
En ik moest dan maar wel nadenken waar ik mijn ontspanning kon vinden.
Ze zei nog van nou ik schrik hier wel even van hoor.. Maar het was wel goed voor mij.
Dus eigenlijk gewoon alles wat ik al wist is terug gekomen en ik ben nog geen steek verder. Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen en welke stappen ik nu moet ondernemen..

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:59

_Lola_ schreef:
Nou ik ben net bij Riagg geweest.. Ik ben er eigenlijk echt geen steek verder mee gekomen.. Ik dacht van als ik zelf maar aangeef dat ik nu echt wil dan komt er wel iets. Maar ik heb gewoon weer over 2 weken pas een afspraak en daarna pas over 3 weken.. Ik had alles op papier gezet en heb daar flink zitten janken.. Alles kwam er weer uit.
Ze zegt van nou eindelijk zie ik een keer de echte Laurie. En ja ik kan jou ook niet vertellen wat je nou moet. Als je op bent, dan ben je ziek. En verder zal je gewoon 40 uur door moeten zetten. Iets anders gaan doen is geen optie want daar heb je geen diplomas oid voor..
Ze zei nog van nou ik schrik hier wel even van hoor.. Maar het was wel goed voor mij.
Dus eigenlijk gewoon alles wat ik al wist is terug gekomen en ik ben nog geen steek verder. Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen en welke stappen ik nu moet ondernemen..

Sorry dat ik het zeg, ik zou A. eerst een andere psych aanvragen bij het riagg, als je zegt dat je niets anders kan omdat je geen diploma's hebt is echt ONZIN!
Je hebt nu toch ook geen diplomas en kijk wat voor een baan je hebt. Dus fiets off met dat achterlijke mens.

Probeer is te bedenken wat je zou WILLEN, niet wat zou kunnen. Waar een wil is, is een weg en voor elk probleem is er een oplossing.

Probeer is voor jezelf te bedenken hoe je jezelf over 5 jaar zou WILLEN zien.. niet er omheen draaien geen tegenspraak. Gewoon doen. Ik zie je reactie vanzelf wel.

Als die debielen van het riagg je niet helpen dan doe ik het wel :D

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 16:03

Wat ik ECHT zou willen?

Momenteel part-time iets met dieren/paarden gaan doen.. ZOrgen dat ik wat meer rust kan creeeren in mijn hoofd en dan over een tijdje aan een studie beginnen (spw oid niet te moeilijk dus) zodat ik de begeleiding (gehandicatpe/jongeren) in kan.. Dat is wat ik ECHT wil...

Vervelende is dat ik 1 een appartement heb, hierdoor kan ik dus niet zomaar even gaan studeren want dat is financieel niet haalbaar.. Een werken/leren baan betaald ook niet voldoende om op mij zelf te blijven wonen.. Ik kan ook niet mijn vriend alles laten betalen..
Part-time met dieren werken, zie daar maar eens aan te komen, en als je het al vind, een beetje normaal loon te krijgen...

Ja ik denk heel negatief ik weet het.. Maar ik heb gewoon echt geen idee waar ik moet beginnen..

Misschien maar eens een afspraak maken bij cwi?!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:03

_Lola_ schreef:

hahaha, wat typisch toch weer.... denken in ONMOGELIJKHEDEN, in plaats MOGELIJKHEDEN.
Natuurlijk moet je je bolletje blijven gebruiken en zorgen dat je je huur kunt betalen en een boterham kunt eten. Maar dat kan ook desnoods een flinke poos met een laagdrempelig baantje hoor.
Je hebt al bewezen jezelf naar binnen te kunnen knokken, dus moet je eens opletten wanneer je lekker in je vel zit!
Nee joh, ze heeft je werkelijk geen enkele handreiking gegeven en alleen binnen hele beperkte kaders aangegeven wat er allemaal NIET kan, lekker ontmoedigend toch? En waarom schrikt ze van een paar tranen, daar moet ze juist blij mee zijn.
Laat je niet kisten gekkie!

Ik doe trouwens mee met het Venwoude topic hoor!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:06

_Lola_ schreef:
Wat ik ECHT zou willen?

Momenteel part-time iets met dieren/paarden gaan doen.. ZOrgen dat ik wat meer rust kan creeeren in mijn hoofd en dan over een tijdje aan een studie beginnen (spw oid niet te moeilijk dus) zodat ik de begeleiding (gehandicatpe/jongeren) in kan.. Dat is wat ik ECHT wil...

Vervelende is dat ik 1 een appartement heb, hierdoor kan ik dus niet zomaar even gaan studeren want dat is financieel niet haalbaar.. Een werken/leren baan betaald ook niet voldoende om op mij zelf te blijven wonen.. Ik kan ook niet mijn vriend alles laten betalen..
Part-time met dieren werken, zie daar maar eens aan te komen, en als je het al vind, een beetje normaal loon te krijgen...

Ja ik denk heel negatief ik weet het.. Maar ik heb gewoon echt geen idee waar ik moet beginnen..

Misschien maar eens een afspraak maken bij cwi?!

Jouw ontwikkeling en geluk staat nu voorop, dat kost tijd. Dus op andere vlakken moet je misschien tijdelijk een stap terug doen, iets minder geld, en daardoor minder luxe of een wat kleinere woning. Investeren in jezelf is nodig, maar betekent soms dat je andere dingen even moet 'slachtofferen' daarvoor.
Ik heb 2 HBO diploma's, maar ben toen een tijdje in een winkel gaan werken voor 2 dagen en heb schoongemaakt bij mensen thuis. Lekker dom werk, maar met een muziekje erbij voelde ik me zo vrij als een vogeltje.
Weinig druk, en mijn hoofd vrij om aan mezelf te werken... het was een topzet!

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:12

Ninx schreef:
Ik doe trouwens mee met het Venwoude topic hoor!

Hij staat er al op. Zal hem verversen.

Leuke manege, pensionstal oid in de buurt. Daar kan je vast wel 2 of 3 ochtenden/dagen in de week stallen uitmesten/voeren/paarden buiten zetten. Kijk even op http://www.paardenwerk.nl Staat genoeg en anders op MP. Staat ook genoeg.
Gewoon even rond koekeloeren, praten over salaris kan altijd. Beginnen aan een studie kan altijd. Als je op het MBO aantoonbare werkervaring kan laten zien op HBO o f MBO niveau valt er altijd met ze te praten. Bovendien kan je het altijd onderzoeken en kijken naar de mogelijkheden zonder een beslissing te nemen. Volgend instroom moment is in Februari en September dus genoeg tijd om jezelf te oriënteren.

Als je nou een leuke werkplek hebt gevonden in de paardenhouderij. Ga dan met je baas overleggen of hij het ok vind als je een poos parttime gaat werken. Desnoods bedenk je een smoes dat je tante een pensionstal heeft en ze door dr rug is gegaan. Dat je haar moet helpen oid voor een poosje. Ik noem maar iets.

Het salaris in de paardenhouderij is idd lager dan de gemiddelde hbo functie. Maargoed dan moet je dat goed met je vent bespreken hoe hij daar tegenoverstaat.

Toen ik me vriend en ik wonen ondertussen een half jaar samen en we leven van zijn salaris aangezien ik moet studeren. Ik krijg wel STUFI met lening. Maargoed dat is minder dan de helft van wat hij verdient. We moeten het zo maar even rooien voor een betere toekomst. Je kan wel veel geld verdienen maar als je niet gelukkig bent wordt je er geen spat rijker van hoor!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:34

Laten we wel reeel blijven. Je kunt zoveel wíllen op het gebied van parttime/ ander werk, maar de rekeningen moeten betaald worden! Hoe werk je jezelf in de financiele nesten? :+

TS, ik heb geen hoge pet op van de hulpverlening in NL, maar besef dat zij geen verantwoordelijkheid jegens jouw geluk hebben. De enige die dat heeft ben jijzelf. Dus binnen jouw kaders en grenzen zul je dat geluk moeten zoeken. En wellicht betekent dat dat je op zoek gaat naar een hulpverlener die jou beter kan stimuleren om je verder te ontwikkelen? Daar gaat uiteraard tijd overheen, wellicht moet je toch alvast een balletje opgooien bij je huidige werkgever om te zien wat de mogelijkheden zijn!

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 16:43

Ik wil mezelf idd niet in de problemen werken wbt financieel.. OP vriendje teren heeft ook geen zin.. Wonen net 2 weken samen.. En daarbij wil ik wel zelfstandig blijven..

Ik moet inderdaad bij mijn werkgever iets aangeven.. Maar ik weet niet wat en hoe ik dat moet brengen!

Vervelendste ik voel ontslag aankomen omdat het gewoon zo rustig is en ik heel weinig voor hem kan betekenen.. Maar dat zou dan wel al eind dec zijn.. En als ik dus nu ook aangeef van ik zit op deze manier echt niet lekker in mijn vel oid dan komt dat er al helemaal aan... Maarja aan de andere kant kan ik dan wel rustig op zoek gaan naar iets waar ik denk wel gelukkig te worden..

Pff wat is wijsheid..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:46

Wat voor arbeidscontract heb je?

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 16:47

Voor bepaalde tijd tot 31 dec..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:51

_Lola_ schreef:
Maarja aan de andere kant kan ik dan wel rustig op zoek gaan naar iets waar ik denk wel gelukkig te worden..

Pff wat is wijsheid..

Geluk is iets dat van binnenuit komt. Als jij ruimte maakt door de ellende binnenin op te ruimen, dan worden veel 'stomme' dingen een stuk minder 'stom'. Je kunt dan meer berusting en blijdschap ervaren in de dingen waar je nu zo tegenaan bokst.
Overigens snap ik dat stukje betreffende 'reëel' zijn niet zo goed.
Ieder mens kan toch eens op papier zetten wat er binnen komt en wat eruit gaat? Dan ga je eens kijken hoe je je uitgaven iets terug kunt schroeven, zodat je met iets minder inkomen (en meer tijd voor jezelf) goed kunt rondkomen.
Ik heb ook geen moment mijn hand hoeven ophouden hoor, maar mezelf even de 'luxe' van een dom baantje gegund :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:02

Ninx schreef:
Ieder mens kan toch eens op papier zetten wat er binnen komt en wat eruit gaat?

TS werkt nu full time en er wordt geopperd dan enkele dagdelen per week in de dierenbranche een optie zou zijn. En volgens mij is dat geen optie als je je salaris gewoon nodig hebt voor je lasten.

Uiteraard doet iedereen er goed aan te bezien wat de financiele situatie is en hoe je deze dusdanig kunt manipuleren om er zo gelukkig mogelijk van te worden. Dat is tenslotte ons aller streven?

_Lola_ schreef:
Voor bepaalde tijd tot 31 dec..

Dan is het hoe dan ook verstandig om je opties te gaan beoordelen. Ga juist dat gesprek met je baas niet uit de weg! Want als hij niet met jou verder wilt, hoor je dat toch wel een dezer dagen..

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 17:10

Even met moeders gebeld.. Zij zegt ook van loop gewoon even bij het cwi binnen en meld je daar. Kijk wat de mogelijkheden zijn wbt werken/leren? En wellicht dat ik mij kan aanmelden bij het maatschappelijk werk.. Omdat zij meer werken naar hoe nu verder en echt gaan kijken waar ik moet beginnen ipv het blabla gepraat bij het Riagg.. Waar ik echter bang voor ben is dat dat ook weer uitloopt op niets.. Daardoor vind ik het al meteen weer moeilijk om die stappen te ondernemen.. Ik ben bang dat ik het dan weer voor niets doe en energie heb verspilt..
Maarja als ik niets doe dan gaat er al helemaal niets gebeuren..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:20

_Lola_ schreef:
Even met moeders gebeld.. Zij zegt ook van loop gewoon even bij het cwi binnen en meld je daar. Kijk wat de mogelijkheden zijn wbt werken/leren? En wellicht dat ik mij kan aanmelden bij het maatschappelijk werk.. Omdat zij meer werken naar hoe nu verder en echt gaan kijken waar ik moet beginnen ipv het blabla gepraat bij het Riagg.. Waar ik echter bang voor ben is dat dat ook weer uitloopt op niets.. Daardoor vind ik het al meteen weer moeilijk om die stappen te ondernemen.. Ik ben bang dat ik het dan weer voor niets doe en energie heb verspilt..
Maarja als ik niets doe dan gaat er al helemaal niets gebeuren..

Luister: als je klote in je vel zit moet je NOOIT beslissingen nemen. Spreek met jezelf af dat je niets aan je situatie mag veranderen totdat je hulp hebt en dus een helderder beeld hebt van hetgeen je nu parten speelt.
In boosheid, angst, verdriet, stress neem je vrijwel altijd de verkeerde beslissing.
Venwoude is erg laagdrempelig en kan na 1 weekend al zoveel inzicht bieden dat het je duidelijk wordt wat je te doen staat.
Maatschappelijk werk kan ik je niet aanraden. Ik heb daar zelf voor geleerd, en over het algemeen wordt je daar nu niet echt veel wijzer van... da's een beetje hulpverlening op Peppie en Kokkie niveau af en toe.
Mijn dringende advies: haal diep adem, zoek rust, lees een boek, nestel je even lekker op de bank, dwing jezelf er niet continue mee bezig te zijn.... op die manier dwing je geen antwoord af.
Houdt je baan gewoon, hoe klote je je ook voelt... er zit altijd voldoende wildkracht en energie om die dingen te doen die je gewoon even moet doen. Zoals je zegt is het daar momenteel niet druk.
Je bent nu in al je onrust overal je licht aan het opsteken en hebt allerlei hulpinstanties in je hoofd die verlossing moeten gaan bieden. Maar een baan met dieren is ook een klotebaan als je je klote voelt. De mooiste baan in de wereld kan er niet voor zorgen dat jij een stabiel en gelukkig mens wordt op dit moment, dus laat die gedachte even gaan en blijf even zitten waar je zit.
Laat het even gaan.... diep inademen, uitademen... laat het even gaan.

Heb je al een kennismakingsafspraak gemaakt? Het mooie is dat je dan niet van alles in je leven hoeft veranderen om toch vooruitgang te boeken. Je huidige leven, en een nieuwe manier van leven creëren kunnen hand in hand gaan!
Okay, that's it... nu heb ik genoeg gezegd en ik hoop dat je echt gaat kennismaken... dat gun ik je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:27

Waar ik mee zou beginnen is voor jezelf heel duidelijk op een rijtje zetten waar jij je geluk in zou kunnen vinden.

Je zegt dat het sowieso een andere baan is. Een optie daarvoor is een BBL-baan te nemen. Reken voor jezelf uit wat je minimaal moet verdienen om gewoon rond te kunnen komen.

Ga naar je huisarts, betreffende je psych. Vraag of je geen verwijzing kan hebben naar een andere psycholoog. Als deze mevrouw niet bij je past, dan niet! Er lopen er nog zat andere rond.

En vooral wees eerlijk... Naar jezelf, maar ook naar je baas. Als hij je eruit wilt schoppen zal hij dat toch wel doen. Ga het gesprek aan, dan weet je waar je aan toe bent en kun je daarna handelen. Nu zit je alleen maar in onzekerheid en dat brengt ook geen rust of een goede stemming teweeg.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:00

Ninx: amen :)

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:11

Chubby schreef:
Ninx schreef:
Ieder mens kan toch eens op papier zetten wat er binnen komt en wat eruit gaat?

TS werkt nu full time en er wordt geopperd dan enkele dagdelen per week in de dierenbranche een optie zou zijn. En volgens mij is dat geen optie als je je salaris gewoon nodig hebt voor je lasten.

Uiteraard doet iedereen er goed aan te bezien wat de financiele situatie is en hoe je deze dusdanig kunt manipuleren om er zo gelukkig mogelijk van te worden. Dat is tenslotte ons aller streven?

Als je enkele dagdelen in de dierenbranche werkt hou je tijd over voor een minder leuke baan, wellicht bij haar huidige werkgever maar dan parttime. Dus dan is er een beetje van beiden. TS geeft zelf aan werk met dieren leuk lijkt. Belangrijk is dat ze OOK iets doet dat ze leuk vind. Zo aanmodderen als ze nu doet wordt zo ook niet beter van. En ja ik realiseer me dat de rekeningen gewoon betaald moeten worden. Dat moest ik immers ook.

Uiteraard op papier zetten welke uitgaven je een tijdje terug kan schroeven is uiteraard nooit een slecht idee.

Nogmaals, Venwoude is echt geen slechte manier om je emoties onder ogen te komen.

Voor je werk. Vraag van de week een gesprek met hem aan. Een evaluatie gesprek. Hoe hij vind dat het gaat en andersom. Maar dat hij er echt een uurtje tijd voor vrij maakt omdat je een aantal vragen hebt. Eventueel na werktijd of tijdens de lunch of wat dan ook.

Vervolgens stel je een vragenlijst samen die je meeneemt naar dit gesprek. Hoe hij de voortgang vind gaan, of hij tevreden over je is. Of je kan blijven (evt. parttime enz)

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 11:18

IK DURF NIET! K*T!

Had vanochtend alle moed verzamelt om hem aan te spreken maar die moed zit nu weer ergens heel anders.. En hij begint er ook niet over. Als hij nou begint dan kan ik mooi inspelen daarop..

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:46

KOMOP meissie! Voor wat moet je bang zijn? Dat hij niet met je wilt praten? Veel erger dan het nu is kan het ook niet echt worden..
Hij bijt ook vast niet.

Komop verstand op nul en aanspreken die hap!

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 11:47

Ben het op papier aan het zetten nu.. Dan geef ik hem dat.. Anders lukt het me echt niet

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:21

Dat kan natuurlijk ook, maar het komt wel.. duidelijker over als je het uitspreekt.. Maargoed kan me voorstellen dat je dat moeilijk vind..

succes!!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:54

Wat ik even niet begrijp is dat je zo druk bezig bent met een baan ed., maar zorg eerst eens dat je beter wordt !!
Niet in therapie gaan, omdat dat niet gaat met je baan ???
Mijn zus heeft/had borderline en dat ging toch wel even iets verder dan jouw verhaal, maar die is gestopt met werken, heftige therapie en die medicatie was echt noodzakelijk !!
Nu na jaren vechten is ze er helemaal vanaf en functioneerd als een ander.

Ik snap dus helemaal niet waarom je je therapie weg schuift en je medicatie ook, omdat je er dik van wordt ?? Er zijn veel verschillende soorten en je zou dat dus aan kunnen passen.

Wat ik ook niet zo begrijp is dat je zegt dat je voor anderen bezig bent, terwijl het grootste punt van borderline is, dat je erg ego bent.

Ik geloof eerlijk gezegd niet erg dat je borderline hebt, zo wat ik uit je verhaal begrijp, punt 1 door het ego gedrag, punt 2 de medicatie is echt een noodzaak om een borderliner zich goed te laten voelen. Ook nog het verhaal van je vriend, met een borderliner is praktisch niet te leven in 1 huis...

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 18:47

flugeltje schreef:
Ik geloof eerlijk gezegd niet erg dat je borderline hebt, zo wat ik uit je verhaal begrijp, punt 1 door het ego gedrag, punt 2 de medicatie is echt een noodzaak om een borderliner zich goed te laten voelen. Ook nog het verhaal van je vriend, met een borderliner is praktisch niet te leven in 1 huis...

Dit is niet helemaal waar hoor, goeie vriend van mij heeft nu 6 jaar een vriendin met borderline, was in het begin erg lastig maar zijn na een half jaar gaan samenwonen. En ze zijn nu nog steeds samen terwijl ze pas 1,5 jaar geleden pas echt verbetering liet zien. Het hangt ook maar af van de kerel die je treft!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:42

Biieniie schreef:
flugeltje schreef:

Dit is niet helemaal waar hoor, goeie vriend van mij heeft nu 6 jaar een vriendin met borderline, was in het begin erg lastig maar zijn na een half jaar gaan samenwonen. En ze zijn nu nog steeds samen terwijl ze pas 1,5 jaar geleden pas echt verbetering liet zien. Het hangt ook maar af van de kerel die je treft!

De TS heeft al 2 lange relaties hiervoor gehad en beiden goed blijven gaan, ze heeft ook borderlinesyndroom, das weer wat minder heftig. Ik heb een zus met borderline en een bekende met borderline, beiden echt bijna onmogelijk om mee te leven.