NHB Deurne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

drupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:29

tja iedereen gaat er met andere verwachtingen naartoe. Ook is het denk ik wel een verschil of je je paarden thuis hebt waar je alles zelf moet doen of je gaat naar je paardje op een pension stal.Er waren er in mijn klas in het eerste jaar die de eerste dag hun stal moesten bellen omdat ze niet wisten hoeveel hun paard te eten kreeg .Tja dat kon ik niet helemaal begrijpen.En ik denk dat je dan ook niet weet wat het allemaal inhoud en dan kan het weleens vies tegenvallen.

drupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:31

annelinnie schreef:
drupke schreef:
oh ja en daar mocht je het met de open dagen vooral niet over hebben hahah.En dat loeffen zo lekker kon brullen ook niet!!!

Toen er nog container stallen stonden mocht ook niemand weten!!

wat zijn al die negatieve verhalen dan?

over de pretflat bedoel ik.Dat konden de bezorgde ouders allemaal niet aan hahaha

Women

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:34

De flat stond gewoon bekend als een feesthol met een zooi wat losgeslagen studenten die voor t eerst zonder controle van huis uit samen woonden ;) En Cor Loeffen gaat wat harder praten als hij het idee heeft dat je hem niet begrijpt (ofwel; dan loopt de communicatie nog fouter en wordt ie boos en schreeuwt ie nog wel eens)

En hoe het kan dat de een negatief is en de ander positief.... Ik denk omdat Deurne wordt wat je er van maakt. Dat je niet op jezelf wil zijn, maar ook open staat voor anderen. School is fijn in de zin van dat het gezellig is, na mijn afstuderen kwam ik in een HBO klas paard in L'warden en besefte ik hoeveel ik had geleerd, je krijgt kans om op de meest geweldige bedrijven stage te lopen, de begeleiding is goed. Maar het is aan jezelf.... Laat jij mensen in hun waarde, ook de docenten, doen hun dat bij jou. Stel jij je open, willen ze je graag helpen. Is iemand een keer boos op je, de stalmeester ofzo omdat er slecht geveegd is, laat het links liggen en zeg hem op dat moment dat het je niet bevalt hoe ie tegen je doet, maar zeg de volgende morgen wel weer goedemorgen en vergeet het. Als je je een beetje aanpast en je inzet kun je er een super tijd hebben.
Zet je je af van mensen, wil je ze niet echt als vrienden zien, wil je het alleen doen, stel jij je negatief op.. Dan kun je het wel eens heeel zwaar krijgen daar. Tot je je wel 'kunt gedragen' dan wordt je ook zopmaar opgenomen tussen de rest en kan het als nog heel leuk worden.

Ik heb er echt een hele zware tijd gehad waar ze me er daar bijna letterlijk door heen gesleept, gepraat, geschreeut en gedragen hebben, maar ze hebben me er wel doorheen gesleept, dat is het belangrijkste. *verhaal kan via pb, mocht je t willen weten* Maar naast dat het zwaar was, is het mss ook wel een van de gezelligste periodes uit mn leven geweest :D

annelinnie

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 16:22

ik kan wel met mensen omgaan gelukkig.. :D en docenten, ja die mogen me op de havo allemaal, ken er geen een die een hekel aan me heeft ;)
en ja van meneer Loeffen heb ik wel vaker gehoord ja, en daar ga ik het moeilijk hebben want als het op paardrijden aankomt ben ik soms (meestal) nogal eigenwijs en wil ik alles weten :P

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 16:27

Alles willen weten is ook echt geen probleem!

Women

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 16:38

Vragen is geen probleem... Maar doe bij hem in de les; gewoon ja, nee en amen zeggen, geen discussies in de les aangaan (hebben bijna alle instructeurs een hekel aan) en daarna gewoon even langs kantoor lopen en dan willen ze je altijd alles wel uitleggen en met het waarom ze dat gezegd hebben. Op dat moment krijg jij ook de gelegenheid om jou visie te geven op een idee/ instructie/ mening.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:14

Women schreef:
Ik bedoelde jou tekst Irisje... Het eigenlijk origineel! Als je t niet erg vind, ik (en vele anderen) heb m op mn hyves staan, hij is zoooo toepasselijk!

Dat zie ik wel als compliment ;)

Tja Loeffen, ik heb nog nooit zoveel geleerd van iemand. Maar god wat heeft die man me over de zeik gekregen en wat ging mn paard lopen!
Nu pas snapte ik waar hij heen wilde, echt heel vreemd als je dat bezef krijgt :)

Women

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:22

Ik zelfde verhaal Irisje... Helemaal over de zeik en over de kook in de les, maar wat liep het beest!

Grootste compliment wat ik heb gekregen van m;

Met extrerieurleer stond mijn beest tussen twee bloedmooie dressuurpaarden. Welke het meest functioneel was.... Iedereen koos voor de dressuurpaarden, want die waren mooier. Wat zei Loeffen; nee, nee meisjes.... helemaal fout allemaal. Hij vond die van mij was de meest functionele en fijnste, wou ie er wel meer van hebben op school/ in de les:D

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:25

Leuk toch ;)

Er reed op een gegeven moment een ander meisje op mijn paard en dat ging heel fijn en toen zei hij: Kijk nu heb je mazzel, rij je op Iris haar paspoort.
Ws ik mooi trots op, kan echt een boek schrijven over die man, hyperventilerend van mn beest af maar wat heb ik veel geleerd. Ook in de theorie.

Overgens matste hij me altijd, weet niet waar ik het aan verdiend had maar hij redde me altijd als ik me weer eens de de penarie gewikkelt had :+

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 21:36

whaha, oke ben ik daar wat minder bang voor geworden :P nee grapje, maar mijn instructice waar ik eerst reed (toen ik me eigen paardje nog niet had.. :P) doet ook deurne en die zei dat ik het in die lessen van hem nog wel eens moeilijk kon gaan krijgen.. maar beetje stress is goed voor het mens toch :P

ik heb er echt heel veel zin in, en natuurlijk zijn er heel veel negatieve verhalen maar meer positieve geloof ik :D

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:59

Tja, iedereen heeft het wel eens moeilijk in zijn lessen :)

Zou er best wat voor over hebben om er nog eens in te rijden en weten wat ie van mn jonge ding vind!

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 22:14

haha ja, wel fijn zo'n prof op school :D ookal zit je soms witheet op je paard.. ik moet ook werken mét me paard :D

Women

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:16

Ik zou ook zo nog een keer bij die man in de les willen rijden! Ik werd altijd gered en gedekt door de stalmeester.... ;) Vooral als ik in het weekend illegaal op stap was geweest (zo'n beetje alle dagen van de weekenddiensten incl. strafweekenddiensten, ofwel; hij moest me best vaak redden ;))

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:19

Welke stalmeester?

Kunnen we geen reunie les organiseren O:)

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 22:25

whaha lijkt me leuk voor jullie! :P
wanneer waren jullie klaar met Deurne dan?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:31

Ik pas net, sinds dit jaar..

Women

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:41

Ik ben nu een jaar of 5 klaar....

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 22:42

oke dan, welke richting?

Women

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:44

Paardensport

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 22:45

ook het hbo traject dan?
Laatst bijgewerkt door annelinnie op 13-11-09 22:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Women

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:47

nee, die aansluiting was er toen nog niet. Toen ik begon was HBO er nog niet volgens mij, iig de aansluiting MBO - HBO niet.

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 22:48

van MBO naar hbo binnen deurne is nu ook nog niet geloof ik.. ;) maar weet ik niet zeker :P

Women

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:49

zou zomaar kunnen ;)

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 01:13

en is het ook zo dat de paarden alleen maar mogen trainen?? en niet op het land kunnen overdag of lekker in de paddock??
aangezien het welzijn van mijn paard VOOR mijn opleiding zou gaan...

Women

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 08:23

Paarden kunnen inderdaad niet op de wei of in de paddock... Dan moeten er bijna 300 in de wei... Is niet haalbaar. Je kunt (wel in overleg met school) proberen bij een van de buren een stuk land te regelen en je paard daar heen brengen. Maar je hebt je paard in principe ongeveer twee keer per dag nodig en met e lessen tussen door is het wel moeilijk om dat te plannen, helemaal als je in de winter daar zit. het gaat om 20 weken dat ie op school staat en in de vakanties kun je m gewoon mee nemen naar huis/ iemand anders vragen om m mee te nemen naar huis --> wei. En er zijn genoeg mogelijkheden om hem van stal te halen. Longeren, extra rijden, stappen, stapmolen etcetc.