Wat zou jij doen? Studie of paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 02:10

Nja over studielast; voor de één is de studielast van een MBO opleiding even hoog als een universitaire opleiding voor een ander.. Maargoed, daar ging het eigenlijk niet over :)

Je moet inderdaad oppassen dat je het niet te gek maakt voor jezelf.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 18:44

Terpstra schreef:
Hinke ik denk dat een niveau van een opleiding niks te maken heeft met studielast. Denk dat sommige mbo opleidingen zwaarder zijn qua studielast dan hbo, en sommige hbo zwaarder qua studielast dan uni. Het is maar net hoe goed je zelf kan leren. En denk dus dat daarom iedereen een bepaald niveau doet. Maar ook in de niveau's zitten verschillen. Ik doe een HBO opleiding en die is qua studielast niet zo zwaar, maar andere HBO opleidingen zijn weer veel drukker.

Wel fijn in ieder geval dat je paardje bij je ouders kan staan. En misschien is inderdaad wat te regelen met de staleigenaar, dat je bijvoorbeeld een x bedrag betaald om er over 2 jaar weer terug te mogen komen. Kan hij/zij ondertussen de stal tijdelijk weer verhuren ;)
Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt, want je kan je ook overwerken, en dan doe je helemaal niks meer.

Ik weet niet hoe het met hbo en mbo zit, maar het is toch wel een feit dat je bij bv psychologie minder hoeft te doen dan bij natuurkunde. En ik moet btw ook de eerste natuurkunde student nog tegenkomen die de studie met 8-en haalt en er maar 20 uur pw voor werkt. Je moet gewoon een bepaalde hoeveelheid werk leveren, dat moet je imo ook als je wel slim bent. Wat voor studie heb jezelf gedaan als ik vragen mag?

Door al die reacties ben ik er weer steeds minder zeker van of ik het wel moet doorzetten }:0

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 18:48

@kimmey: je werkt meerdere dagen acht uur per dag? Welke studie doe je?
Het lijkt iedereen hier zo makkelijk af te gaan: 40 uur studeren, 20 uur werken,elke avond bij je paard zijn, 3 uur per dag reistijd.. Ik heb echt niet zoveel uren in een dag zitten hoor! :+

Terpstra

Re: Wat zou jij doen? Studie of paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:32

Hihi ik heb ook niet zoveel uren in een dag zitten hoor. Ik vind dat je een goede keuze hebt gemaakt studie gaat altijd voor.

Ik doe zelf HBO biochemisch en medisch laboratorium. Niet echt een drukke studie, maar toch qua stof voor mij wel zwaar. Ik doe er dan ook 5 jaar over in plaats van 4. En had veel meer interesses in ook nog de leuke dingen naast het studeren ;)
Maar denk dat als jij echt je studie in die twee jaar wilt halen dat je een goede keuze gemaakt hebt. Je paardje heeft het vast net zo fijn bij je ouders als op de stalling dichtbij.

Yessy

Re: Wat zou jij doen? Studie of paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:45

Ik denk dat het een goede keus van je is om je paard bij je ouders te zetten en je stalhouder te vragen of je als je de mogelijkheden hebt, weer terug mag komen.

Je kunt je paard misschien niet meer rijden, maar als je minder hoeft te werken en het daardoor iets rustiger hebt, is dat wel fijn! Voor je vriend zal het waarschijnlijk niet veel schelen, de tijd dat je nu naar je paard kunt bij je ouders, was je anders toch aan het werk geweest!

Zelf ben ik net afgestudeerd, en van de 5 jaar studie heb ik 4 jaar op kamers gezeten terwijl m'n paard nog bij m'n ouders op een manege stond. Zelf deed ik 3 dagen, voor die andere 4 dagen had ik iemand anders. Het is absoluut niet ideaal, maar op dat moment voor mij en m'n paard verreweg de beste oplossing.

Het enige wat mij erg tegenvalt: de eerste jaren van je studie dénk je dat je het druk hebt. Dan ga je stage lopen en merk je dat je zoveel minder tijd hebt... en dan ga je werken (in mijn geval promoveren) en dan moet je echt op zoek naar vrije tijd voor je paard!

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:02

Het eerste dat in mij opkwam toen ik je dilemma las: hoe weet je zo zeker dat je na je studie blijft wonen waar je nu zit? Niemand kan toch twee jaar vooruit kijken? Misschien kun je wel een leuke baan krijgen aan de andere kant van het land, en moet je je fijne stal dan sowieso achterlaten.