Ik werk op een zorgboerderij en men als activiteit drie keer in de week met huifkar en twee Belgen ervoor. Heb een dierenopleiding gedaan en daarna de zorg opleiding en ben zo via stage op de zorgboerderij gekomen en werk daar nu al 10 jaar. Heel erg leuk werk combinatie dieren en met mensen met een verstandelijke beperking te werken.
Ik weet dat ik enorm mazzel heb gehad met deze droom baan
Ik ben 8 jaar dierenarrsassistente geweest en 8 jaar in een dierenspeciaalzaak gewerkt. Maar bij de dierenarts heb ik 2 jaar geen pensioen op kunnen bouwen en het verdiende weinig. Op een gegeven moment was ik het zat en heb ik de overstap gemaakt naar de gehandicapten zorg. Nu heb ik een flex contract en werk ik op verschillende woongroepen. Ook doe ik nu een zwangerschap waarneming op de zorgboerderij waar ik leerling ben geweest. Ik heb daar nu gesolliciteerd voor een vaste functie. Het blijft dus nog even spannend!
Ik zit momenteel tussen de paarden, koeien en geiten. Heb een aantal trainingspaarden, vrienden van mij hebben een melkveebedrijf (koeien) waar ik afgelopen zomer o.a. heb leren melken, dus met drukke tijden spring ik daar nog wel eens bij. En mijn vriend heeft een geitenmelkerij, dus ook daar steken we de handen uit de mouwen en helpen mee als het nodig is. Momenteel zelf bezig met de opleiding/cursus paraveterinair, hier ben ik mee begonnen omdat het me reuze interessant lijkt. En dat is het zeker ook! Dus wie weet in de toekomst een parttime baan als paraveterinair.
Leffroi
Geplaatst: 26-12-14 12:22
Ik werk in een dierenwinkel en loop momenteel nog stage als paraveterinaire in een dierenkliniek. Wil uiteindelijk aan de slag als operatieassistente, het liefst in een wat drukkere kliniek. Ik hoop dan ook dat ik op mijn huidige stage kan blijven!
Ik ben afgestudeerd paraveterinair, maar t werk ligt mij niet. Ik werk in een dierenwinkel en dat bevalt mij uitstekend
x_spekkie_x
Geplaatst: 26-12-14 12:39
Een topic uit 2009 Maar nog steeds relevant lijkt mij
Ik heb de opleiding HBO Diermanagement gedaan (Van Hall, Leeuwarden) en nog de kopopleiding tot docent in het groene onderwijs aan de STOAS in Den Bosch. Ik werk nu bijna drie jaar op een kinderboerderij als educatief medewerker. Superleuke baan en past helemaal in het straatje van mijn opleidingen. Enne, nog een leuk detail, deze baan heb ik gevonden via Bokt
palousa_boy
Geplaatst: 26-12-14 12:43
x_spekkie_x schreef:
Hoe komt hij dan ineens in m'n lijst met active onderwerpen Vreemd
Hier nog een die werkt met de paarden, zeg maar zorgmanege en alles wat er om heen zit en bij te verzinnen valt. Ik ben er mee begonnen dus tja dan ben ik er ook nog steeds hele dagen mee bezig.
JenW
Geplaatst: 26-12-14 13:01
Ik heb een baan in Frankrijk op een boederij, 50 hectare groot, met paarden, runderen, varkens, kippen, poezen, honden, geiten, schapen vanalles dus!
Voor mij belangrijk dat de dieren er verzorgd uitzien en de werkzweer goed is.
En naar mijn zin heb ik het zeker
x_spekkie_x
Geplaatst: 26-12-14 13:07
palousa_boy schreef:
x_spekkie_x schreef:
Hoe komt hij dan ineens in m'n lijst met active onderwerpen Vreemd
Misschien heeft een andere bokker een berichtje geplaatst, zich gerealiseerd dat het een oud topic was en dit bericht weer verwijderd. Dan zal hij waarschijnlijk in de lijst van actieve topics blijven staan
Ik werk met mijn paarden in mijn therapie praktijk. Daarnaast geef ik les aan de HBO hulpverleningsopleiding, o.a. de minor paarden en hulpverlening en de post HBO paarden en hulpverlening in Leeuwarden bij de NHL
Duhelo
Geplaatst: 26-12-14 14:15
Ik heb 8 jaar in een dierenspeciaalzaak gewerkt, 4 j als kassaverantx, 2 j knaagdierverantw, 2 jaar kassa,winkel en knaagdier. Nu werk ik als assistent-winkelmanager in een andere dierenwinkel. Taken omvatten zowel kassa, verzorging vd dieren, leveringen uitzette, klanten helpen, winkelinrichting, prijzen maken, pr, ...
Ik werk al ongeveer 5 jaar in een dierenasiel. Als ik werk heb ik de quarantaine afdeling onder mijn hoede. Ik heb geen dieren opleiding gedaan maar kwam al vanaf mijn 10e daar samen met mijn moeder en die is daar toen gaan werken en ik ben zo ook het vak in gerold.
san4nie
Geplaatst: 26-12-14 14:28
Ik geef een aantal uur in de week les op 2 maneges. Dit is mijn bijbaantje naast m'n studie. Bevalt me hartstikke goed, vind het onwijs leuk om te doen. Maar zou dit niet niet als fulltime baan willen/ kunnen doen. Ala ik straks klaar ben met mijn opleiding wil ik graag een baan die daar bij past en dan de paarden voor er bij houden.
Ik werk met dieren en dan te denken aan exoten: aapjes, neusberen , mangoesten, kangoeroes etc .
Rijk word je niet, maar ik vind mn baan heerlijk, geen dag hetzelfde.
XxSultanxX
Geplaatst: 27-12-14 17:54
Ik werk op een veehouderij waar ik het erg naar mijn zin heb
Es_ther
Geplaatst: 27-12-14 18:03
Ik werk in de weekenden op een dressuurstal 5km verderop!
MirandadV
Geplaatst: 16-01-15 20:43
Hallo,
Ik zit nu in mijn eerste jaar van dierverzorging op het Groenhorst College Barneveld. Volgend jaar moet ik gaan kiezen voor paraveterinair en management. Ik ga dan waarschijnlijk voor management kiezen zodat ik later mijn eigen bedrijf op kan richten of in een dierentuin kan gaan werken.
Persoonlijk vind ik Groenhorst Barneveld een hele goede school als je later met dieren wil gaan werken er hangt ook een hele gezellige sfeer. En het in al voor de 5de keer op rij de beste Mbo opleidingen met dieren.
Shivatjuh01
Geplaatst: 17-01-15 12:46
Ik werk al bijna 9 jaar met heel veel plezier in een dierenspeciaalzaak! Ik ben hier in gerold door een stage via m'n opleiding en nooit meer weg gegaan. Vindt m'n werk nog altijd heel leuk, en heb mezelf vanaf 't begin voorgehouden nooit rijk te worden ervan. Het betaald de rekeningen en ik kan ervan leven, ik zoek gewoon een rijke prins op een schimmel haha
Lees hier veel over mensen die in het onderwijs zitten, dat heeft mij ook altijd heel leuk geleken. Misschien iets voor de toekomst
Ik werk voor een bedrijf wat internationaal paarden transporteert. Ik vlieg als groom met de paarden mee naar hun nieuwe bestemming waar dan ook ter wereld.
Ik wil graag dierenarts worden maar doe nu 4Havo en dat vind ik al lastig, en voor dierenarts heb je vwo nodig. Ik moet mijn Havo dus slagen met minstens een 7 en dan nog 2 jaar vwo. Ik weet niet of ik dat ga halen, als dat niet lukt wil ik denk ik als paraveterinair proberen te werken.
Fitii
Geplaatst: 17-01-15 19:38
Ik volg ook een dierenopleiding en ben na dit schooljaar afgestudeerd dus ik hoop dat ik ook een baan met dieren zal vinden... Ik geef nu al wel paardrijlesjes, dus eigenlijk ook al wel een dierenbaan.
Laatst bijgewerkt door Fitii op 17-01-15 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt