Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
. Maar als je eenmaal een baan, huishouding en paard(en) hebt, begin je niet meer zo snel aan een volledige opleiding. Of laat ik voor mezelf spreken, ik niet!

Citaat:Ik heb ook naar de opleiding eco mediated pedagogy gekeken. Toevallig. Maar als je eenmaal een baan, huishouding en paard(en) hebt, begin je niet meer zo snel aan een volledige opleiding. Of laat ik voor mezelf spreken, ik niet!
Citaat:Ik lees dat soort boeken dus vooral om meer informatie te krijgen over hoe anderen denken dat een paard 'werkt' en ideeën op te doen voor mezelf, niet omdat ik het systeem over wil nemen.
Ik schreef dit terwijl ik nog volop in een drukke periode zat, maar een aantal dingen aan het overdenken was. Heb toen niet de rust gevonden om nuttige dingen terug te schrijven, maar waardeerde het zeker.
Ik had er geen idee van dat die opleiding maar één keer per jaar begon, ik besloot pas me er toch eens in te gaan verdiepen en zag toen dat ze ook een cursus hebben zonder eigen rijden, waar je geen wedstrijden voor hoeft te rijden. Dat sprak me wel aan, alleen was de opgavetermijn toen allang verlopen en op zo'n korte termijn kan ik geen ruiter + pony meer regelen dus het toch nog proberen gaat niet lukken. Op zich ook wel lekker, dan kan ik er nog een jaartje over nadenken of dit is wat ik wil, of dat ik toch liever mijn portemonnee wat meer trek en iets met Centered Riding of ISPH wil doen. Ik denk namelijk dat ik bij Orun misschien toch wel tegen erg grote verschillen in visie aanloop... maar aan de andere kant is zo'n erkend papiertje wel heel fijn en kost het gewoon een stuk minder.
), maar toch vind ik dat ik lekker bezig ben. Vooral met die kans om voor mijn werk met paarden aan de slag te gaan ben ik erg blij! 

.Ik moet me nu ook veel meer focussen op haar als ik rijd, ipv op de figuren. Ik leer haar grenzen meer te respecteren, en het willen en moeten van mezelf los te laten.
Dat heeft zo een meerwaarde! Bevallen je cliëntenlessen nog? En Spirithorses is cool ja...

Ik vind het heerlijk om te ervaren dat het ook zo kan, met zoveel respect, zoveel aandacht. Het voelt heel anders dan 'normale' rijlessen.