Accountancy studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: Accountancy studenten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 11:41

Je bent gewoon veel beter onderlegd, hebt ervaring, hoeft niet twee weken lang bij een enorm bedrijf debiteuren door te spitten. Je hebt al veel kleinere klanten gezien, waardoor je bij een grotere klant sneller het grotere geheel zal zien. Dat leer je echt niet als je vers van het vwo komt. Je hebt wel een stuk meer carrièremogelijkheden. Wil je bij een groot kantoor gaan samenstellen of in de controlepraktijk?

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:38

Bedankt voor de informatie ManonR!
Hier heb ik wat aan :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 13:40

Als je nog meer vragen hebt, laat maar iets weten.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:57

Dankje, ik zat zo net wat meer informatie op te zoeken. Alleen las ik veel over de functie ''Partner''.
Wat houdt dat ongeveer in?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:57

Een soort baas van het kantoor ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 18:40

Ja als je dat bent dan ben je echt de goeroe van kantoor, the man, de 2 ton per jaar verdienende persoon :').

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:00

Haha, oke, daarom kwam het dus overal voor op internet :')

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 17:01

Waarschijnlijk ja ;).

Gisteren trouwens mijn eerste les financiële rapportage & analyse gehad. Goed te doen tot nu toe!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 15:51

Heeft iemand hier toevallig al uitwerkingen van financiële rapportage & analyse (van de syllabus van MVP?)?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:51

Mag ik mij hier ook melden?

Ik ben vorige week begonnen met de opleiding Accountancy in combinatie met werken en heb er super veel zin in!! Ik heb in juli de opleiding Bedrijfseconomie afgerond en ben toen per 1 september begonnen bij het accountantskantoor waar ik ook stage heb gelopen. Ik volg de opleiding op het Windesheim. Volgens mij gaat het wel pittig worden met een fulltime baan en ook nog een paard erbij en ik doe ook nog aan volleybal.. Ben benieuwd hoe dat gaat werken!!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:37

Ik studeer ook accountancy ( Nyenrode..) en werk bij een van de big four kantoren.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de stap vanaf het VWO naar deze combinatie wel erg vond tegen vallen, maar begin er nu aan te wennen!
Hey TS, wij hebben toch al es eerder contact gehad??

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:44

Ik heb ook vorige week mn 1e les gehad Financiele rapportage en Analyse. Slecht geregeld weer allemaal... :n
Delen van de les vielen me mee maar soms ook niet hoor, ze vragen best wat kennis van vorige opleidingen, dat is alweer 2 jaartjes terug, ben het een beetje kwijt haha :+

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 11:23

roxiie schreef:
Ik studeer ook accountancy ( Nyenrode..) en werk bij een van de big four kantoren.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de stap vanaf het VWO naar deze combinatie wel erg vond tegen vallen, maar begin er nu aan te wennen!
Jupp :j. Volgens mij heb ik je nog op msn. Ben echt super super blij dat ik weg ben bij de big four en nu bij een kleiner kantoor werk :P. Gaat het met je studie goed? Al je vakken gehaald?

anne_bento schreef:
Ik heb ook vorige week mn 1e les gehad Financiele rapportage en Analyse. Slecht geregeld weer allemaal... :n
Delen van de les vielen me mee maar soms ook niet hoor, ze vragen best wat kennis van vorige opleidingen, dat is alweer 2 jaartjes terug, ben het een beetje kwijt haha :+
Ja ze gaan er van uit dat je recent nog inleiding bedrijfsadministratie hebt gehad (in ieder geval dat met fabrieksboekhouding), maar ik heb dat van mijn leven nog nooit gezien dus dat viel me inderdaad wel tegen. En de leraar die wij hebben is er van overtuigd dat je al het huiswerk in de laatste kolom moet maken. Had al contact met 'm opgenomen, maar nee we moeten echt ALLES uit die kolom. En daar ging mijn zondag... |(.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:33

Jemig dat is inderdaad veel! Wij hoeven er niet heel veel, nu denk ik 2 uurtjes eraan gezeten en zit op de helft..
Gelukkig heb ik al mijn oude studieboeken nog dus die moet ik weer even doorlezen

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:33

ManonR_ schreef:
roxiie schreef:
Jupp :j. Volgens mij heb ik je nog op msn. Ben echt super super blij dat ik weg ben bij de big four en nu bij een kleiner kantoor werk :P. Gaat het met je studie goed? Al je vakken gehaald?

Jaaa, dat geloof ik graag. Meerdere van Nyenrode die eerst bij ene grote werkten zjn nu bij een kleinere gaan werken.
Ik heb lang niet al m'n vakken gehaald best wel balen, maarjaaaaa heb nog een half jaar :P
Jij bent overgestapt op HBO toch>

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 12:56

roxiie schreef:
Jaaa, dat geloof ik graag. Meerdere van Nyenrode die eerst bij ene grote werkten zjn nu bij een kleinere gaan werken.
Ik heb lang niet al m'n vakken gehaald best wel balen, maarjaaaaa heb nog een half jaar :P
Welke vakken moet je nog?
Ja ik ben inderdaad overgestapt :).

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 12:57

anne_bento schreef:
Jemig dat is inderdaad veel! Wij hoeven er niet heel veel, nu denk ik 2 uurtjes eraan gezeten en zit op de helft..
Gelukkig heb ik al mijn oude studieboeken nog dus die moet ik weer even doorlezen
Ooh ik heb op al die opdrachten samen iets van 3 uur gedaan denk ik :P. Maar moest nog even mijn aantekeningen leesbaar maken etc etc etc.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:08

ManonR_ schreef:
roxiie schreef:
Welke vakken moet je nog?
Ja ik ben inderdaad overgestapt :).

Heb je even??? :P
Ik heb van t eerste jaar 5 gehaald. Moet oa nog financiering, statistiek, belastingrecht en algemeenrecht.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 14:32

Financiering :')
Statistiek :')
Algemeen recht is een kwestie van geluk (ik had niet 1 vraag meer fout moeten hebben toen).
Belastingrecht vond ik erg makkelijk, had dan ook een 8, maar moet je maar net een goede leraar voor hebben gehad.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:20

Wij hadden er 2 voor belastingrecht, maar uitleggen konden ze niet, van ons groepje ( 12 mensen) heeft maar 1 het gehaald terwijl bij andere groepen het slagingspercentage vele malen hoger was.
Maar ik heb vandaag de knoop doorgehakt en morgen nog even een financieelpraatje afwachten en dan ga ik verder op het HBO ( zelfde opleiding..) Ik heb het echt zoooooooo gehad met dat Nyenrode.. :=

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 18:35

Jaa snap ik. Had ik ook echt, belachelijk lage slagingspercentages, duuuuure lessen en slechte leraren :(.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:14

Man van t financiele gebeuren is ook akkoord!! Mjaa kon haast ook niet anders!
Hmm, dat uitschrijfformulier van Nyenrode, die slechte punten }:) Hadden ze beter niet om kunnen vragen :P

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 11:43

Hahaha ja, heb de hele achterkant ook ondergekalkt :P.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:27

Ohja en waar ze wel goed in zijn: Het versturen van facturen ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 14:44

Ja dat, én ze hebben een goede naam, maar waar dat vandaan komt?