Mobiel verbod in onbetaalde pauze

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Mobiel verbod in onbetaalde pauze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:58

Dan pas je het even aan als je het te groot vindt :)

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 18:59

Omdat ik 2 weken thuis bleef? Ja, dat adviseerdde mijn arts.
Luister iets liever naar mn arts dan een bedrijssleider van een winkel die vind dat ik wel kan werken :P

Hij heeft alleen gezegd dat hij vindt dat ik wel kan werken, maar niet dat ik MOEST werken..
Ik kon gewoon 2 weken thuis blijven hoor, hij heeft er verder niks mee gedaan maar hij zei dat als hij gewoon tegen mij kon zeggen dat ik maar na 2 dagen moest komen werken als hij dat wil.. maar dat heeft hij dus niet gedaan.. :P

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 19:03

tallechie schreef:
Zie vetgedrukte zinnen. Als ik zo over mijn werk zou praten zou ik allang weg zijn gegaan.
Dit komt op mij over als je het allemaal wel best vind en dat het je niet interesseert.

Je baas gaf aan dat je eigenlijk moest werken, maar dat kon niet omdat je wat met je knie had. Je had ook kunnen zeggen ik kom zo snel mogelijk weer. Nu ben je gewoon 2 weken thuis gebleven. Dat is een flinke kostenpost voor de werkgever.

Vandaar mn frustratie hier.. ben trouwens niet de enige die er zo gefrustreerd door raakt hoor :+
Waarom ander werk zoeken als ik het naar me zin heb :Y)
Alleen die bazen tjaaa :z Wat moet je er mee 8-)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:11

Hoe jij het opschrijft komt het over dat je alleen aan je zelf denkt. Als ik ziek ben, ben ook langdurig ziek geweest, ga ik in overleg met mijn baas om te overleggen hoe ik het snelst weer aan het werk kan. Eventueel aangepast werk. Ik blijf niet langer thuis dan nodig is. Als je arts zegt dat je beter 2 weken thuis kan zijn prima, maar dan had je dat aan je baas kunnen vertellen op een normale manier.
Een baas heeft niets aan een zieke werknemer, kost hem alleen maar geld. Natuurlijk heeft hij het liefst dat je zo snel mogelijk weer aan het werk gaat. Dat zullen alle bazen hebben. Maar ik blijf er bij dat je dat op een andere toon kan zeggen.

Waar raak je gefrustreerd door? Omdat je niet met je telefoon bezig mag zijn.

Het komt niet over op mij dat je het naar je zin hebt als ik het zo lees.
Die bazen betalen je loon wel. Dus zal maar blij zijn dat je een baas hebt. Zijn genoeg mensen die geen werk hebbenm.

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 19:21

tallechie schreef:
Hoe jij het opschrijft komt het over dat je alleen aan je zelf denkt. Als ik ziek ben, ben ook langdurig ziek geweest, ga ik in overleg met mijn baas om te overleggen hoe ik het snelst weer aan het werk kan. Eventueel aangepast werk. Ik blijf niet langer thuis dan nodig is. Als je arts zegt dat je beter 2 weken thuis kan zijn prima, maar dan had je dat aan je baas kunnen vertellen op een normale manier.
Een baas heeft niets aan een zieke werknemer, kost hem alleen maar geld. Natuurlijk heeft hij het liefst dat je zo snel mogelijk weer aan het werk gaat. Dat zullen alle bazen hebben. Maar ik blijf er bij dat je dat op een andere toon kan zeggen.

Waar raak je gefrustreerd door? Omdat je niet met je telefoon bezig mag zijn.

Het komt niet over op mij dat je het naar je zin hebt als ik het zo lees.
Die bazen betalen je loon wel. Dus zal maar blij zijn dat je een baas hebt. Zijn genoeg mensen die geen werk hebbenm.

Waar maak je uit op op wat voor toon ik het heb gezegd?
Heb het wel naar me zin hoor :D
Gefrustreerd door me baas, maar niet door me werk of collega's hoor :P

Als je op een gegeven moment door de winkel loopt en je baas komt naar je toe.. : "is er wat"? nee.. "ja er is wat he, is er wat thuis aan de hand soms" nee. "Ik zie aan je dat er wat is je kan het gewoon zeggen, je bent een binnen vetter".. Ik ben super happy en gelukkig maar goed:P dat soort dingen :z
Continu op persoonlijke vlak zich overal mee bemoeien zzzuchttt...

Ik krijg 45 min fysiotherapie.. nou dat kon niet hoor.. hij had ook een vriend en die moest maar een half uur dus 45 minuten was onzin..
Net zoals me collega met fysio hetzelfde verhaal hij had wel weer een vriend ergens die het ook had dat het anders ging dus het was wel weer onzin..

Ik had een tv gekocht hij wildde weten hoe duur die was... nou dat was veel te duur hoor hij had een vriend die in die handel zat en dat kon nooit zo duur zijn.. :x

"Volgens mij heb jij een vriend waar je niks aan heb en je moet thuis zeker veel zelf doen en regelen he " (hij kent hem niet eens)

Na me operatie mocht ik me knie niet belasten.. "Nou ik heb een vriend die had het ook en die kon meteen lopen en dat was juist goed dus je kan zo beginnen met lopen"

"Ja ik merk wel dat ik onder me niveau werk, want ik heb natuurlijk HBO en dan merk je het wel"

Etccc.. :Z
Laatst bijgewerkt door Zwaantje1985 op 14-07-09 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:27

Ik zou er niet zo makkelijk over denken hoor. Als jouw baas dit inderdaad wilt opnemen in de huisregels, dan is dat zo gedaan. Wij hebben ook in onze regelementen staan dat we algemeen aanvaarde fatsoensnormen hanteren en daar vind ik een mobiel-verslaafde collega niet onder vallen om eerlijk te zijn.

Waar ik heel benieuwd naar ben is wat je collega's van jouw gedrag vinden. Heb je ze dat al eens gevraagd? Ik bedoel, dit komt niet zomaar uit de lucht vallen, dus storen zij zich er ook aan, of niet?

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 19:30

Mikkie schreef:
Ik zou er niet zo makkelijk over denken hoor. Als jouw baas dit inderdaad wilt opnemen in de huisregels, dan is dat zo gedaan. Wij hebben ook in onze regelementen staan dat we algemeen aanvaarde fatsoensnormen hanteren en daar vind ik een mobiel-verslaafde collega niet onder vallen om eerlijk te zijn.

Waar ik heel benieuwd naar ben is wat je collega's van jouw gedrag vinden. Heb je ze dat al eens gevraagd? Ik bedoel, dit komt niet zomaar uit de lucht vallen, dus storen zij zich er ook aan, of niet?

Mobiel verslaafde.. af en toe je mail en sms checken en terug smsen of bellen...
:D
Lezen is een vak..

Van mijn gedrag nog wel.. ik heb super veel lol met mijn collega's .. vaak zelfs om hem :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:33

Ik heb het idee dat hier een boel discussies door elkaar aan het lopen zijn. Maar het belangrijkste is volgens mij dat een baas niets te zeggen heeft over onbetaalde pauzes. Dat is eigen tijd en je moet zelf weten hoe je die indeelt. Ik weet niet wat de juridische status van achteraf getekende 'huisregels' zijn, maar ik denk dat we erg voorzichtig moeten zijn met zulke dingen: maar al te makkelijk maken ze flinke inbreuk op de rechten van de werknemer. Nergens voor nodig en dat moeten we tegengaan.

Voor de rest denk ik dat er van alle kanten mogelijkheden zijn om dit prettiger op te lossen dan allebei op je rechten te gaan staan. Als beller kun je rekening houden met de rest, als baas kun je dat op een andere manier overleggen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:34

Veel van mijn collega's bellen de hele dag aan hun mobiel. Tevens is privé emailen ook erg in trek van het email adres van de zaak!

Ik vind dat echt niet kunnen. Dat je af en toe loodgieter / KPN / Evides etc. moet bellen tijden werktijd snap ik, aangezien als jij vrij bent, zij ook niet werken.... Maar dat continue ge-prutsmuts van: Heb jij vanavond wat te doen, nee ik kan morgen wel etc. onder werktijd vind ik echt niet kunnen!

Wat betreft mobiel verbod in pauze. Ik zou dan of mijn telefoon niet checken of als je op de wc zit. Contact met collega's vind ik best belangrijk, maar ik vind eigelijk dat je het niet kan verbieden tijdens een ONBETAALDE pauze!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:41

je baas kan het niet verbieden..
maar ik vind het wel erg asociaal eigenlijk.. brr.. ik heb daar zo'n hekel aan.. Mensen die in pauzes de hele tijd (of de helft van die tijd) in hun mobiel loeren. Je zegt dat je ook daarop msnt, bokt.. Doe dat toch thuis?????

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 19:42

MoonChloe schreef:
je baas kan het niet verbieden..
maar ik vind het wel erg asociaal eigenlijk.. brr.. ik heb daar zo'n hekel aan.. Mensen die in pauzes de hele tijd (of de helft van die tijd) in hun mobiel loeren. Je zegt dat je ook daarop msnt, bokt.. Doe dat toch thuis?????

grappig dat mensen er wat bij verzinnen..
ik kijk wel eens of er iemand online is die ik moet spreken niet elke dag hoor gewoon af en toe.. kijk wel elke pauze me mobiel na op sms/bel..

Bokt ? ik heb het niet gezegd ???

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 19:43

Het is meer een check van 2 minuten.. vind hij niet kunnen }>

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:44

Ik moet gelijk denken aan die reclame van SIRE.
"Nederanders worden steeds associaler, terwijl ze het zelf niet door hebben"

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:46

Okee bokt niet, msn dus wel..
tja ik vind het gewoon niet nodig eigenlijk..

Als ik aan het werk ben kijk ik eigenlijk hele dag niet eens op mijn mobiel, ook niet als ik pauze heb.. Want dat doe ik wel als ik in trein zit.. Even smsjes checken en that's it.

Msnen, mailen etc doe ik wel thuis.

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 19:50

MoonChloe schreef:
Okee bokt niet, msn dus wel..
tja ik vind het gewoon niet nodig eigenlijk..

Als ik aan het werk ben kijk ik eigenlijk hele dag niet eens op mijn mobiel, ook niet als ik pauze heb.. Want dat doe ik wel als ik in trein zit.. Even smsjes checken en that's it.

Msnen, mailen etc doe ik wel thuis.

Oke dat is per persoon verschillend dan, maar ze kunnen je t toch niet verbieden.. of ik nou de metro lees.. of in me mobiel zit te kijken.. wat is t verschil of ik t nieuws in me mobiel kijk of in een krantje

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:50

Zwaantje... wat is het nou?? Ik heb je nu nl. al verschillende dingen zien typen....

zit dus vaak ff me mail te checken in de pauze 2 x kwartier, 1 x halfuur (pauzetijden))
niet de hele pauze er mee bezig
af en toe je mail en sms checken
check gewoon me mail check ff msn en of ik gebeld ben of sms,

Wat versta jij onder af en toe?? Wat de een veel vindt, vindt de ander weinig.

Elke pauze je telefoon checken en dat in twee minuten doen? (dus terug sms'en/bellen, mail checken, msn'en en dan ook nog een gesprek voeren met je collega's). Als jij zodanig kan multitasken in slechts 2 minuten... knap :j

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 19:57

Sammie schreef:
Zwaantje... wat is het nou?? Ik heb je nu nl. al verschillende dingen zien typen....

zit dus vaak ff me mail te checken in de pauze 2 x kwartier, 1 x halfuur (pauzetijden))
niet de hele pauze er mee bezig
af en toe je mail en sms checken
check gewoon me mail check ff msn en of ik gebeld ben of sms,

Wat versta jij onder af en toe?? Wat de een veel vindt, vindt de ander weinig.

Elke pauze je telefoon checken en dat in twee minuten doen? (dus terug sms'en/bellen, mail checken, msn'en en dan ook nog een gesprek voeren met je collega's). Als jij zodanig kan multitasken in slechts 2 minuten... knap :j

Ok. Ik kom kantine binnen was me handen pak me tel kijk of ik iets heb gekregen zo ja stuur ik iets terug ja in 2 minuten of minder.. :P
Zit er 1 collega, dan leg ik m terug in me kluis, zitten er meerdere collegas dan check ik msn en me mail nog maar.. ja miss 5 minuten :(:)

Een ander zit 5 min te roken, of 15 min onzin te praten.. (over baby's bijv)
En ik zit te mobieleren :Y)

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:59

Ik vind je niet zozeer onbeschoft als je even je mobiel erbij pakt om wat te controleren. Vind het wel irritant als iemand continu naar zijn mobiel zit te loeren.

Ik kijk ook weleens op mijn mobiel, iedere pauze die ik heb, maar dat ligt ook aan de hele sfeer die er hangt.

Zou een beetje soepel zijn tegenover je baas, en gewoon je mobiel aan de kant leggen. Niet zo een groot probleem lijkt mij. :)

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 20:02

Poenarie schreef:
Zou een beetje soepel zijn tegenover je baas, en gewoon je mobiel aan de kant leggen. Niet zo een groot probleem lijkt mij. :)

Ja, als hij me dat kwartier uit betaald vind ik het prima :o

Is het dan ook zo asociaal als je niet gaat praten maar een boekje leest? Dan loer je toch ook de hele tijd naar het boekje en kan je ook tegelijk een gesprek voeren

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:08

wat een onzin zeg je mag zelf bepalen wat je in je pauze doet.mijn vriend smst en belt me elke dag even in ze pauze.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:10

Ben je altijd zo tegendraads?

Kan je niet samen met je baas als twee volwassenen iets afspreken, bijvoorbeeld dat je het aan het begin van je pauze (bij je kluisje) je tel. checkt?

Je hebt genoeg handvaten van ons bokkers gekregen. Dat het misschien niet helemaal strookt met jouw mening....

Of je gaat om de tafel zitten met je baas om een oplossing te zoeken, of je gaat op zoek naar een andere baan, of je moet je telefoon laten liggen in je kluisje en niet zeuren.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:38

tallechie schreef:
Je baas gaf aan dat je eigenlijk moest werken, maar dat kon niet omdat je wat met je knie had. Je had ook kunnen zeggen ik kom zo snel mogelijk weer. Nu ben je gewoon 2 weken thuis gebleven. Dat is een flinke kostenpost voor de werkgever.

Hallo, als je van de dokter rust moet nemen... Een baas kan dan wel aangeven dat jij gewoon moet komen werken, maar dan zou hij bij mij toch ook de pot op kunnen hoor. Ik ben heel schappelijk en als ik kan dan kom ik, maar als ik geopereerd ben en ik moet rust hebben dan is dat klaar. Wat betreft kostenpost, wie zegt dat ze doorbetaald kreeg? En wat betreft de toon waarop ze het zei, misschien heeft ze het eerst wel normaal gezegd en hield haar baas voet bij stuk dat ze toch moest komen, en werd haar toon toen ook wat minder prettig. Ik was er niet bij, jij wel?

Uit haar posts maak ik niet op dat zij weinig respect heeft, ik maak eruit op dat haar baas het nogal hoog in zijn bol heeft. :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:52

Ik kan mij helemaal vinden in mo van dijk d'r post...
Laatst bijgewerkt door Sammie op 14-07-09 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:55

Nimue: Als het moet van de dokter blijf ik ook thuis ja. Maar hoe ik het nu lees is dat zij expres 2 weken thuis is gebleven om dat haar baas zei dat ze sneller aan het werk kon.

Als ik bijvoorbeeld 2 weken thuis zou moeten zitten, maar voel me na 1,5 week weer goed genoeg om naar het werk te gaan bel ik mijn baas op om te overleggen dat ik weer aan het werk wil. Of halve dagen.

Wij horen alllen haar verhaal. En hoe zij het omschrijft vind ik het een beetje raar hoe ze met de situatie omgaat. Dit is mijn mening.

En kostenpost is er altijd, werkgever moet wel de sociale lasten betalen bij een vast contract en omdat zij er niet is iemand anders laten werken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:56

Ik ben het ook eens met mo-van-dijk, maar heb niet de indruk dat de ts wat met onze meningen / opmerkingen doet.

Ik heb mijn mening gegeven. Werk al een aantal jaren, met leuke en minder leuke werkgevers. Je hoeft elkaars vrienden niet te zijn, maar elkaars vijanden zijn is al helemaal niet te doen.