Joosiien schreef:Gefeliciteerd ! Hopelijk kan ik volgend jaar hetzelfde zeggenJa dat zei je al via de PB! Was dat financieel voor haar een beetje te doen ?
En beviel de VAVO + HBO in combinatie goed of was het wel een grote overgang/ moeilijke overgang?
En het leren op de VAVO beviel ook goed ..in vergelijking met de middelbare?
En als ik mijn VWO niet haal volgend jaar maar wel een propedeuse.. kan ik dan wel verder met het 2e jaar? Of met de universiteit? Of moet ik dan persee mijn VWO diploma hebben?
*wat een vragen hea haha.
Ik weet eigenlijk niet hoe ze dat financieel heeft gedaan. Ze kon wel op de fiets naar school, dus ze had geen reiskosten. De vavo zelf hoeft niet veel geld te kosten. Weet niet precies meer hoe het zit, maar er is een uitbestedingsovereenkomst o.i.d. wat ongeveer betekend dat ook de gemeente waarin je woont wil meebetalen. Dat moet je maar even navragen bij de vavo EN je oude school..
Vavo+Hbo beviel wel goed. Je hebt vwo gedaan (Ik ook), dus heb je sowieso al een klein beetje voorsprong op de rest. Het is wel zwaar om 's avonds nog een keer naar school te gaan als je net terug bent, maarja dat is maar voor 2 vakken en maar voor een jaartje.
Vavo is wel een stuk zelfstandiger dan middelbare school, je komt ook in een klas met mensen uit de hele omgeving, dat is wel gezellig. Sommige klasgenoten zie je nooit, die hebben dan net weer andere vakken die ze volgen. Je hebt natuurlijk wel minder les dan op middelbare, maar je hebt de stof ook al een keer gehad!
Met je propedeuse kan je wel naar de universiteit en ook naar het tweede jaar, maar eerlijk gezegd weet ik niet of dat ook zo geldt als je het vavo-traject volgt.. Dat kan je altijd navragen natuurlijk!!
Zooo wat een antwoorden
Als er nog iets onduidelijk is.. hoor ik het wel!!
Ja dat zei je al via de PB! Was dat financieel voor haar een beetje te doen ?