Perikelen aan de kassa

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Perikelen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:35

Ik vind het eigenlijk niet kunnen om te gaan bellen aan de kassa, staat gewoon niet netjes tegenover degene die je boodschappen afrekent. Ik doe het zelf dan ook niet en bel ook liever niet in winkels, of het moet echt heel belangrijk zijn.
Maar als ik ga betalen dan bel ik niet en heb ik ook mijn mp3 niet in mijn oren. Zeg ook gewoon goededag en tot ziens, dat zie ik ook steeds minder doen.
Ik kan me daar echt over verbazen, in mijn ogen zijn het toch vanzelfsprekende fatsoensregels waar iedereen zich aan zou moeten kunnen houden :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:37

Laatst zei een cassiere tegen mij dat ze het zo netjes vond dat ik m'n oordoppen uit deed en om m'n nek hing. En dat verbaasde mij zo erg, dat was zij dus blijkbaar helemaal niet gewend. :?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:38

Mas schreef:
Ik vind het eigenlijk niet kunnen om te gaan bellen aan de kassa, staat gewoon niet netjes tegenover degene die je boodschappen afrekent. Ik doe het zelf dan ook niet en bel ook liever niet in winkels, of het moet echt heel belangrijk zijn.
Maar als ik ga betalen dan bel ik niet en heb ik ook mijn mp3 niet in mijn oren. Zeg ook gewoon goededag en tot ziens, dat zie ik ook steeds minder doen.
Ik kan me daar echt over verbazen, in mijn ogen zijn het toch vanzelfsprekende fatsoensregels waar iedereen zich aan zou moeten kunnen houden :)

Ik kan me er ook wel aan houden, alleen soms is mijn telefoongesprek belangrijker dan de cassiere. Als ik met de dierenarts uitslagen van mijn paard d'r bloedonderzoek bespreek bijvoorbeeld. Ik maak non verbaal prima contact met iemand, daar heb ik geen taal voor nodig.

Mijn Mp3 zet ik uit zodra ik het winkelcentrum in loop, maar kep wel vaak nog de dopjes in mijn oren hangen

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:26

Ja in mijn ogen ook Mas. Helaas wijkt bij sommige mensen hun defenitie van 'vanzelfsprekende fatsoenregels' wat af

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:42

suus_ schreef:
Hier komen ook altijd veel Polen. Ik heb een keer een dronken Pool gehad (was gelukkig de laatste in de rij), en die begon hele verhalen tegen me te praten terwijl ik zijn ES bier aan het doen was, toen ik mijn stoel uit klom ging ie gelukkig weg :z

Klanten die bellen aan de kassa vind ik niet zo erg, paar keer gehad. Volgens mij zijn ze hier in de wijk dan een stuk socialer dan elders zo te lezen, want hier maken ze wel gewoon bellend oogcontact en praten gewoon naar de caissière terwijl ze bellen.
Caissières die met hun mobiel lopen te stinkmodder kan niet, want die mag je in de gemiddelde supermarkt niet eens bij je hebben onder werktijd, als het hier gezien word krijg je volgens mij een OW.

Klantgerichtheid is ook belangrijk en moeten de aandacht bij de klant houden niet bij collega's of vriendinnetjes

in kledingzaken dus blijkbaar wel, want ik stond bij de only en stond toch echt met een dame die aan het bellen was met een vriendin/vriend oid, hetzelfde geld voor de blokker waar het ook al eens gebeurd is..

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:45

In kleding winkels is het vaak wel toegestaan ja en zeker de kleine kleding winkels.
Maar ik moet zegen ik zie meer asociale klanten dan casieres. (klanten zijn er natuurlijk ook meer)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 19:02

Saskiaatje schreef:
Rebeccaa schreef:
Ik zeg ook geen 'hoi' en 'doei' tegen cassiéres hoor. :')

Nee? Ik wel hoor. Altijd, eigenlijk. Een 'hallo!' of 'goeiemiddag :)' vind ik toch wel zo netjes.
Net als een 'fijne dag nog!' of 'werkse nog!' als ik wegga.

Ach, de meeste zeggen ook geen hallo tegen mij, dus nee.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 19:06

Ik heb eens gehad dat ik bij een schlecker was en dat de kasiere druk aan het bellen was. En ze bleef rustig doorgaan terwijl ik stond te wachten.... echt belachelijk. Heb ik haar verteld ook!

Zelf bel ik NOOIT als ik in de rij sta!!!.

Heb ook altijd mijn telefoon op stil staan als ik buitenshuis ben.

Wordt echt krankzinnig van al die irritante beltonen!!

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 19:08

Het ligt ook heel erg aan de houding van de klant of een cassiere goedenmiddag of ochtend of avond zegt.
De meeste zegen dat niet als er een groepje hangjongeren of een dronkenaard of iets anders in die richten met een aroganten en criminelen uitstraling voor de kassa staat.
Gewoon omdat je dan een groote bek terug krijgt en een woedende klant omdat jij goedenmiddag zegt en daar heb je gewoon geen zin in zeker niet als er nog een heele rij staat.
Ik had het laatst ook een grietje van een jaar of 16 met dure kleding aan enz ik zeg goedemidag zij kwaad want ik moest me bek houden en gewoon me werk doen enz enz.
Dan denk ik ja sorry hoor ik zeg alleen maar goedenmiddag en dat hoort bij mijn werk.
Dus het ligt heel erg aan je eigen uitstraling en als jij een keer niks tegen een cassiere zegt zal de gemidelde cassiere als je weer bij haar aan de kassa komt niks meer zegen.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 19:14

ris schreef:
Het ligt ook heel erg aan de houding van de klant of een cassiere goedenmiddag of ochtend of avond zegt.
De meeste zegen dat niet als er een groepje hangjongeren of een dronkenaard of iets anders in die richten met een aroganten en criminelen uitstraling voor de kassa staat.
Gewoon omdat je dan een groote bek terug krijgt en een woedende klant omdat jij goedenmiddag zegt en daar heb je gewoon geen zin in zeker niet als er nog een heele rij staat.
Ik had het laatst ook een grietje van een jaar of 16 met dure kleding aan enz ik zeg goedemidag zij kwaad want ik moest me bek houden en gewoon me werk doen enz enz.
Dan denk ik ja sorry hoor ik zeg alleen maar goedenmiddag en dat hoort bij mijn werk.
Dus het ligt heel erg aan je eigen uitstraling en als jij een keer niks tegen een cassiere zegt zal de gemidelde cassiere als je weer bij haar aan de kassa komt niks meer zegen.

Dan zou ik nog de eer aan mezelf houden en gewoon groeten.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 19:18

De gemiddelde cassiere onthoudt mijn kop echt niet hoor :D
Die kijken alleen naar de kassa en naar mn handen om het geld aan te pakken..
Maar wat ik dan weer raar vind....
ben je aardig, maak je als klant een grappig bedoelde opmerking (krijg het toch niet terug oid) beginnen ze daar weer ver te ouwenelen omdat ze dat al 100duizend keer gehoord hebben.
Dus....als je niks zegt is het niet goed, als je wel wat zegt ookm niet, wat moet je dan als klant?

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 19:22

Gewoon goedendag.
(geld geven) asjeblieft
(geld ontvangen) dank je wel
Fijna dag nog of prettig weekend

De meeste klanten die zulke "grapjes" maken meenen het sirieus en als je er dan op in gaat alsof het een grapje is worden ze vaak kwaad.
En daarnaast moet je ook kijken hoe lang de rij is.
Als er 3 klanten achter je staan en jij gaat een grapje maken en de casiere reageert vriendelijk dan krijgt ze weer een boze preek van de baas dat ze niet met klanten mag praaten want zo moeten de mensen in de rij veels te lang wachten.

Overgens zijn casieres er om boodschappen af te rekenen niet of klanten bezig te houden boodschappen doen is nog altijd geen bezigheidstherapie

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 19:29

Sja, zo schijnt het wel te werken, want als ik aan het bellen ben en ik zeg alleen HAllo en mag ik pinnen en goeiedag, ben ik asociaal...
Ik moet nl met de cassiere praten, dat schijnt belangrijk te zijn....
Schiet mij maar lek......

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 19:34

Ik heb liever dat je alleen halo, mag ik pinnen en goedendag zegt dan dat je tegen me gaat praten en dat heeft mijn baas en de rest van de mensen in de rij ook het liefst
Maarja het werkt in elke winkel natuurlijk anders.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:31

Ik doe 2 halve dagen kassa op het werk en mijn gsm zit altijd in mijn broekzak en staat aan :) .Als iemand belt en het is dringend dan vraag ik even een collega om in te springen zodat ik mijn oproep kan beantwoorden zonder klanten te storen. De meeste klanten die aan het bellen zijn zijn gelukkig wel vriendelijk.

Wat betreft het goedendag zeggen aan de kassa, ik zeg altijd vriendelijk goedendag maar als ik een klant heb die het niet nodig vind om iets terug te zeggen of ook maar iets vriendelijk te zeggen dan hoeven ze van mij geen enkele 'dank u' of 'astublieft' meer te verwachten! :n Ik heb wel sommige klanten die de zin 'klant is koning' erg letterlijk nemen en eisen dat jij meegaat om een zakje van 2,5kg vogelvoeder in hun wagen te leggen en niet een collega...Nou zo'n mensen hoef ik dus echt niet! >;)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:42

Ik vind het heel vervelend en ook heel asociaal als mensen bellen terwijl ze afreken, en maar boos worden op mij als ik er door heen praat (voor o.a. bonuskaart etc.), ik zit daar niet alleen voor mijn eigen plezier hoor :')

En ik vind dat cassieres geen gsm bij zich moeten hebben, bij ons is dat ook verboden. Maar als ze moeten bellen naar een collega om iets wat ze zelf niet kunnen oplossen :j

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:59

Bij ons is gsm ook verboden en ik vindt ook dat het niet hoort.
Alleen als er een speciale reden is mag je hem op trillen bij je houden. (moeder kan elk moment overlijden ofzo)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:00

ris schreef:
Bij ons is gsm ook verboden en ik vindt ook dat het niet hoort.
Alleen als er een speciale reden is mag je hem op trillen bij je houden. (moeder kan elk moment overlijden ofzo)

Bij ons zit je dan thuis aan het bed van je moeder, maar ik begrijp wat je bedoelt :D :D

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:03

naja of je dan thuis zit is voor iedereen anders maar oke je snapt wat ik bedoel.

Wat ik trouwes ook verschrikkelijk vindt maar dat is als ik zelf boodschappen doen zijn mensen die midden in het gangpad gaan staan praten of lagsaam lopen en vakkenvullers die alles maar neer gooien waardoor ik er niet door kan.
Ik heb dan echt zo iets van hallo ik wil boodschappen doen rot allemaal lekker een eind op ik heb geen eeuwen de tijd pak gewoon wat je nodig hebt en verder niet zeuren.
maarja dat is dan weer iets heel anders.
Maarja dat zie je bij de kassa ook mensen die een praatje gaan maken met de cassiere of van die mensen met zo`n klein portomoneetje met allemaal 5 centjes die hem dan helemaal leeg gooien en uuren alles gaan zitten uit tellen ik bedoel er zijn nog meer mensen die willen afrekenen schiet toch op en als ik er genoeg van heb dan ben ik ook wel zo`n iemand die heel demonstratief zijn spullen pakt en naar een andere kassa gaat.
Maarja daar kan de cassiere niks aan doen of ze moeten zo`n iemand een geele kaart geven en bij 2 geele een cursus hoe doe ik boodschappen of een vriendelijken en efectiefe manier.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:27

Heel soms komt het bij mij voor dat ik gebeld wordt als ik in de winkel loop (knap, want heb dan vaak geen bereik ;) goed geïsoleerde Appie :P ). Maar dan maak ik wel contact met de cassiere. Mocht het gesprek niet dringend zijn vraag ik of ik alter terug kan bellen. of dat ik diegene even opzij leg omdat ik moet betalen.
Wel gaat mijn mp3 uit mijn oren bij de kassa, als ik die al inheb, want ik heb gehoorapparaatjes.
Verder zijn de kassameisjes en jongens in Leeuwarden behoorlijk vriendelijk en praten ze vaak ook met de klanten.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:49

Bij ons mag je ook absoluut geen mobieltje in je zak hebben tijdens het werk.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 00:43

_Mel schreef:
Wat mensen blijkbaar heel grappig vinden om te zeggen, is "ik krijg toch niks terug", als ik vraag of ze het bonnetje willen hebben. Heb dit echt al zoooo vaak gehoord. En het is echt niet grappig }:0

Echt he. Of klanten die zeggen dat je hun bonnetje boven je bed mag hangen. Of bij het oud papier. _O- Of klanten die je bij je voornaam gaan noemen en dan nog denken dat ze de eerste zijn die die grap hebben bedacht. Of (vaak de mannelijke) klanten die zeggen dat ze thuis ruzie krijgen als ze geen zegels/knikkers/stickers/whatever meenemen. En ik maar lachen en doen of ik het grappig vind :+
Wat ook heel irritant is, is als het druk is, klanten eerst hun boodschappen uitgebreid gaan sorteren en inpakken en DAN pas gaan betalen. Dat háát ik. Ik snap dat ze niet willen dat alles door elkaar raakt, maar ik en mn collega's letten goed op wat van welke klant is. En sowieso, als ze allemaal een beetje vlug inpakken tijdens het scannen is er helemaal niks aan de hand. :=

Bellen vind ik ook heel aso, trouwens. Ze kijken je hier dan ook niet aan.. en ik zeg ook helemaal niks, behalve het bedrag dan. Geen goedemiddag of fijne avond, de groeten hoor. :evaw: Gelukkig ben ik nu hoofdcaissiere dus zit zelf amper meer achter de kassa, ook niet meer continu van die vervelende mensen. :D

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 00:51

Ik werk bij de Bart Smit in het contract staat serieus dat je de telefoon op moet nemen, klanten vriendelijk moet helpen en tegelijkertijd ook nog iedereen groeten die binnenkomt! :D
Onmogelijk dus. Eigenlijk stoor ik me niet eens zo heel erg aan bellende klanten ga gewoon door: Is het een cadeautje? Geen antwoord dan stop ik het gewoon in een tas en ga ik gewoon verder met afrekenen ik ga echt niet op ze staan wachten! Het is wel asociaal maar probeer me sowieso niet te druk te maken om dit soort onbenulligheden!

Ow ook zo'n orginele grap: Is het een cadeautje? Nee ik ga er zelf mee spelen.. }:0 Echt hoe kom je erop.

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 01:29

Mijn ergenissen top 3:

- Mensen die het vertikken om even die doppen van de MP3-speler uit hun oren te halen.
- Mensen die de grootste verhalen houden met andere klanten maar ondertussen je geld in de handen drukken en weer ´t hadje ophouden waar je ´t wisselgeld dan in mag doen en dan vervolgens zonder ook maar 1 woord of 1 blik weglopen.
- Mensen die hun 3 producten aan het einde van de band zetten, naar de kassa lopen en dan sta je daar vervolgens met z´n 2e te wachten tot de artikelen een keer bij de kassa zijn. Terwijl de band al die tijd leeg was. (Nou maak ik me daar niet zo druk om hoor, maar tis wel lichtelijk irritant)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 01:30

IrisP92 schreef:
Mijn ergenissen top 3:

- Mensen die het vertikken om even die doppen van de MP3-speler uit hun oren te halen.
- Mensen die de grootste verhalen houden met andere klanten maar ondertussen je geld in de handen drukken en weer ´t hadje ophouden waar je ´t wisselgeld dan in mag doen en dan vervolgens zonder ook maar 1 woord of 1 blik weglopen.
- Mensen die hun 3 producten aan het einde van de band zetten, naar de kassa lopen en dan sta je daar vervolgens met z´n 2e te wachten tot de artikelen een keer bij de kassa zijn. Terwijl de band al die tijd leeg was. (Nou maak ik me daar niet zo druk om hoor, maar tis wel lichtelijk irritant)

Als mijn mp3 toch gewoon uitstaat? VInd je het dan ook vervelend?

En ik doe dat met die dingen op de band juist altijd :o omdat ik het leuk vind om ernaar te kijken :P