Voor hoeveel kom jij je bed uit??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:01

sflj schreef:
Dus als jouw partner/ouders goed verdien(t) /-en, ga jij daar lekker van profiteren? Vind ik ook niet zo sociaal. Ik vind dat iedereen zichzelf financieel moet kunnen redden en/of daar moeite voor moet doen. Ik heb de pest aan profiteurs.
Ik heb op het moment een redelijk inkomen maar zou ook voor het minimumloon nog gaan werken. Overigens hoef ik helemaal niet zoveel te verdienen, ik vind vrije tijd veel belangrijker.

Ik ben dus niet sociaal en een profiteur!!!!

En tuurlijk zou ik het financieel alleen kunnen redden (zoek ik alsnog een baan) maar nu hoeft het niet.
Ik vind mensen pas profiteurs als ze een uitkering vangen, terwijl ze best (wat) kunnen werken.

Ik heb 2 jaar terug mijn baan opgezegd en ik vind het heerlijk.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:03

Ik zelf studeer en ik verdien bij mijn bijbaantje 6,50 per uur en krijg ook nog elke maand fooi contant. :) . Ik moet zeggen dat ik niet voor minder ga werken, ik werk hard en vind dat ik daar ook voor betaald mag worden. Als ik mezelf vergelijk met andere heb ik toch wel het idee dat ik een erg goede werknemer ben. Ik werk hard, weinig ziek en kom ook vaak opdraven wanneer andere zich weer eens kortdag afmelden. Dit is wel ongeschoold werk.

Eerlijk gezegd vind ik sommige reacties hier nogal krom :n .. arrogant als je 'profiteert' van je echtgenoot omdat jij niet werkt? Als het huis schoon is, wasje gestreken is en de boodschappen zijn gedaan terwijl de kinderen opgevoed worden en de beesten worden verzorgd.. nee dan ben je absoluut niet arrogant. :)

Verder vind ik het belangrijk dat ik plezier heb in mijn werk. Wist eerlijk gezegd niet hoeveel ik verdiende. Zie net dat mijn aanvangssalaris ligt ongeveer op € 1.850 en kan uitlopen tot ongeveer € 2.940. Ik heb eigenlijk geen idee wat nu echt veel is, maar ik wil gewoon goed rond kunnen komen, zwembad in de tuin etc. hoeft van mij niet als ik maar wel af en toe wat extra'tjes kan krijgen :). Maar ik vind inderdaad ook dat je betaald moet worden naar wat je waard bent, en dat je echt niet tevreden hoeft te zijn met wat je baas betaald omdat je vanzelf meer krijgt..... hij kijkt ook alleen maar naar zijn eigen portemonee. Als hij hard werkend, goed geschoold personeel wil hebben dan mag hij daar best voor betalen :)
Ik ben trouwens 19 jaar en eind tweede jaar van mijn studie SPH

vuurneon

Re: Voor hoeveel kom jij je bed uit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:06

Huishouden is ook werk! :) T is niet dat je op je luie achterste kan zitten, het gebeurt niet vanzelf :+ (tenzij je een fulltime huisdame hebt :P)

Mijn startsalaris ligt al rond de 2500 euro :) Ik weet wel dat dat aardig wat is :D

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:06

ik ben 16 jaar, nog geen diploma en werk bij een stoeterij.
Ik verdien door de weeks €3,40 p.u.
Ik verdien zondags €5,10 p.u. (150%)
Dat vind ik ook nog echt lekker verdienen en dan hoef ik alleen maar de leukste wezens ter wereld te verzorgen PAARDEN :D

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:07

knuffeldier schreef:
als je geen baan hebt vind ik dat je voor elk bedrag je bed uit hoort te komen. Vind het bedrag te weinig, nog meer reden om optijd uit je nest te komen, zodat je verandering kan brengen in de situatie.

Ik vind van niet. Mijn vriend zat vorig jaar een maand thuis (zonder uitkering ed.), maar die is toch echt wel in onderhandleing gegaan over zijn salaris. En gelijk heeft hij; na jaren wel voor een minimum loon werken om ervaring op doen en van je mavo naar de uni doorstromen, daar mag best wat tegenover staan!

En het is meer een uitdrukking, het wil toch helemaal niet zeggen dat als je thuis zit dat je geen flikker te doen hebt en je handje ophoudt bij de overheid? Ik zit zelf een tijdje thuis omdat ik op het randje van overspannen zat. Heb zelf ontslag genomen en krijg dus geen cent van de overheid. En dat bevalt prima. Ga volgende week weer beginnen bij een andere baan en hou mn ogen goed open; als ik iets anders tegen kom zal ik zeker doorgaan met solliciteren.

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:10

Ik ben 23 en ben adviseur/vertegenwoordiger in de Agrarische sector
Mijn vriend is 26 en werkt als service monteur in scheeps diesel motoren.
Samen verdienen we meer dan 2,5x modaal inkomen, dan mag je niet klagen volgens mij.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:17

Wat is het modale inkomen eigenlijk nu?

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:25

Bruto modaal inkomen in 2009
Het bruto modaal inkomen is volgens het CPB in 2009: € 31930,- per jaar, 8% vakantietoeslag meegerekend.
Per maand is dat bruto: € 2660,83 - inclusief vakantietoeslag of
€ 2463,73 excl. vakantietoeslag.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:27

Welshcobfan schreef:
Wat is het modale inkomen eigenlijk nu?

Is voor 2009: E 31.930,- bruto (incl 8% vakantiegeld)

Edit: Wennie was mij voor!!

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:31

Maya schreef:
Maar in België heb je toch een hoger BTW-stelsel?

Inderdaad... Wij werken tot 8 juni van een jaar voor de staat, vanaf dan is het verdiende geld voor ons, dus bijna 50% belastingen... (gemiddeld genomen over alle lonen, hoe hoger je loon, hoe hoger de belastingsschijf waarin je terecht komt), was laatst een artikel over in de krant ...

En om even op de vraag te antwoorden, ik kom m'n bed uit voor een loon dat m'n rekeningen kan betalen, en waar ik zelf ook nog plezier aan heb.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:43

knuffeldier schreef:
als je geen baan hebt vind ik dat je voor elk bedrag je bed uit hoort te komen. Vind het bedrag te weinig, nog meer reden om optijd uit je nest te komen, zodat je verandering kan brengen in de situatie.

nou ik denk dat ik dat toch echt zelf bepaal :Y)
en tja dat ik dan met 1 salaris moet leven, so be it.....dat is mijn keuze en die van mijn partner
en ja als ik een hele leuke baan met leuk salaris kan krijgen,ja dan ga ik wel hoor :j
altijd handig om extra centjes te hebben voor vakantie's en leuke spulletjes :D

maar vind je reactie erg kortzichtig
alsof iedereen maar verplicht is om te gaan werken
nou dat vind ik dus niet :n

ik ben wel van mening dat als je gezond ,happy en gewoon kan werken,je trekt een uitkering....dan moet je gewoon gaan werken!
maarja zolang die persoon geen uitkering trekt,moet hij/zij het helemaal zelf weten
of als je niet kan werken door wat voor reden dan ook (lichamelijk,geestelijk) dan is het niet erg dat je een uitkering krijgt

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:46

Ik draai het om: Voor een superleuke werksfeer kom ik uit mijn bed! Het salaris is voor mij niet geheel belangrijk. Belangrijk is wel dat ik mij wel kan redden met het geld, maar ik verkies toch de werksfeer boven het salaris. :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:52

snap ik helemaal mayflower
nu mijn vak: al je altijd alleen werkt....wat kies je dan ? ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:00

Werksfeer is ook absoluut belangrijk voor mij, maar voor een geweldige werksfeer en een slecht salaris, ga ik liever nog even doorzoeken. Wil ook een huis kunnen kopen :j Werksfeer kun je zelf gelukkig ook een hoop aan bijdragen :)
(goed, op een vijandige afdeling hoef ik niet te werken natuurlijk ;) )

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:44

Voor de mensen die hier niet uit hun bed komen voor mijnder dan €X,-. Wat zou je doen als je morgen geen werk meer had, en als je alleen een baantje kan vinden wat minder betaald dan jouw 'minimum bedrag'. Ga je dan toch naar dat werk toe, en neem je genoegen met wat minder, of neem je dat baantje niet en regel je een uitkering?

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:58

Ik heb nu 2 bijbaantjes, beide 10 euro of hoger.. Dus zolang ik dit kan verdienen, is dit mijn grens. (ben 21)
Mocht ik een baantje vinden wat mij geweldig leuk lijkt, en ik het qua tijd kan/wil doen, wil ik best voor minder dan 10 werken. Verder ga ik naar school, dus ik werk niet voor mijn bestaan. Woon bij me ouders..
Mocht ik mijzelf moeten onderhouden, zou ik blij zijn met wat ik kan krijgen maar wel altijd proberen iets hogers/beters te krijgen..

Rubiquil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:04

rensju schreef:
Ik heb nu 2 bijbaantjes, beide 10 euro of hoger.. Dus zolang ik dit kan verdienen, is dit mijn grens. (ben 21)
Mocht ik een baantje vinden wat mij geweldig leuk lijkt, en ik het qua tijd kan/wil doen, wil ik best voor minder dan 10 werken. Verder ga ik naar school, dus ik werk niet voor mijn bestaan. Woon bij me ouders..
Mocht ik mijzelf moeten onderhouden, zou ik blij zijn met wat ik kan krijgen maar wel altijd proberen iets hogers/beters te krijgen..

Wat heb je dan voor baantjes? Ik krijg vanmiddag mijn salaris te horen van mijn nieuwe bijbaan, ben benieuwd....

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:06

celano schreef:
Alles beter dan op kosten van een ander (uitkering) leven! Ik vind het nogal een arrogante vraag.

sluit ik mij geheel bij aan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:10

friesiszwart schreef:
celano schreef:
Alles beter dan op kosten van een ander (uitkering) leven! Ik vind het nogal een arrogante vraag.

sluit ik mij geheel bij aan.

Maar als je niet hoeft te werken, wordt het anders.
Dan neem je ook niet de eerste de beste baan (+salaris) aan.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:16

Vjestagirl schreef:
Voor de mensen die hier niet uit hun bed komen voor mijnder dan €X,-. Wat zou je doen als je morgen geen werk meer had, en als je alleen een baantje kan vinden wat minder betaald dan jouw 'minimum bedrag'. Ga je dan toch naar dat werk toe, en neem je genoegen met wat minder, of neem je dat baantje niet en regel je een uitkering?

Ik denk dat je op een gegeven moment wel moet. Nu met de crisis zie ik om heen toch meer volwassenen met een gezin en een huis die zonder baan zitten.. je zult toch je hoofd boven water moeten houden en het werk aanpakken wat je aangereikt krijgt. (Ook al zal dit per beroepstak schelen met werkaanbod.. Rijinstructeurs hebben altijd wel werk terwijl mensen in de bouw bijvoorbeeld toch sneller stil liggen omdat er veel projecten stil liggen.. ). En wanneer alles weer wat meer gaat aansterken heb je groot gelijk om te gaan kijken naar beter betaald werk, maar het belangrijkste op zo'n moment is dat je gewoon werk hebt :)

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 11:26

Vjestagirl schreef:

Ik zou genoegen nemen met dat baantje maar wel mijn ogen wijd open houden naar andere opties.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:38

Geen HBO maar wel werk op HBO niveau (ook goed neem ik aan). Ik ben Management assistenten bij een groot software bedrijf. Verdien niet bijzonder maar ben er wel elke dag met een glimlach op mijn werk en heb er plezier in. Ik heb ooit bij een bank gewerkt en had daar eennog betere baan met meer salaris..maar ik werdt echt niet gelukkig van het werk wat ik deed. Ik werdt er depri van...en dat kan geld echt niet goed maken bij mij dat ik 40 uur werk en met enen chago gezicht ga werken en nog chagoer terug kom..geloof me...dat is het niet waard. Dus ben ik op zoek gegaan waar ik wel gelukkig van werdt en toch voor mezelf kan zorgen en het is geen vet pot..maar ik ga wel happy naar mijn werk wat je toch een grootdeel van je leven moet doen. En nu sinds 2 jaar een goed verdiendende man..maar daar rust ik niet op...vind dat we samen nog beter hebben als ik ook werk en zo lang ik geen kinderen heb om rekening mee te houden vind ik dat ik gewoon 40 uur gezond kan werken. En waarom kan ik dat..omdat ik dat werk leuk vind..daarom blijf je dan wel werken waar andere geen zin hebben.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:27

Ik kom voor 10 euro mijn bed uit, niet eens voor het geld, maar omdat mijn werk erg leuk is.
5 jaar geleden verdiende ik hetzelfde, maar vond ik het werk niet leuk.
Dus ik kom mijn bed wel uit voor leuk werk.
Liever leuk werk, wat iets minder verdiend, dan werk ik wel een dag extra!

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 23:28

Ik ben had twee weken geleden gesolliciteerd bij twee bedrijven. Ik had best wel een voorkeur voor bedrijf A, maar toen bleek dat ze mij maar 5,30 per uur wilde betalen (ik ben 20), hier kom ik dus echt niet mijn bed voor uit. Nu begin ik bij maandag bij bedrijf B, en ga 9 euro per uur verdienen, plus nog een heel mooi minimum bedrag aan fooi. Waarschijnlijk had ik bij bedrijf A een supertijd gehad, maar ik had er gewoon mijn huur niet mee kunnen betalen. Dan maar bedrijf B, werken voor het werk maar wel geld over houden om eens wat leuks te doen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 07:42

@Bollebeer,
Je had bedrijf 1 kunnen melden dat je graag bij hun had willen werken, maar dat het salaris je tegenhoud (ook dat je een aanbieding hebt met een hoger salaris).
Je hebt dan kans dat bedrijf 1 alsnog met een hoger salaris komt.