Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 07:59

Suuskipje schreef:
kensha schreef:
Voor beginners is het handig om in een leer-werk traject te komen om extra ervaring punten op te kunnen doen en om zo sneller aangenomen te worden op verschillende banen.

Alsje studie gaat volgen dan raad ik je aan om ander soort studie bij te doen. Studeren voor maar 1 baan verlies al gauw jou motivatie.
Geloof mij, want ik heb dat ook gehad.

ik héb een leer-werktraject gedaan, maar de bedrijven zien dat als stage en niet als werk helaas... en dan zeggen ze dat je dat geen ervaring mag noemen :+
ik ben bezig met een cursus medische terminologie, om mijn kennis te verbreden. ik heb een secretaresse diploma, maar hiermee kan ik dus ook werken in het ziekenhuis en zonder niet :D

Heb jij bijtoeval ook solicitatie trainingen gehad?
Ik heb ze wel gehad en zelf ik maakte telkens een fout waardoor een baas mij toen niet zal hadden aangenomen.

Want volgens mij heb je het verkeerd overgebracht in de gesprekken.
Want naast wat je van stage heb geleerd zal je ook jou belangrijkste sterke punten bij zeggen en in elk geval waarom je de leer-werk traject heb gevolgt.
Alles wat jij vertelt op de solicitatie gesprek zal je meer of minder kans krijgen van het krijgen van die baan.
Het is maar net hoe je het overbrengt.

Suuskipje

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:21

ik ben elke keer afgewezen op mijn ervaring.. ik ben vaak niet eens op gesprek uitgenodigd omdat mijn ervaring niet veel is.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 08:05

Ik heb netjes een overgang kunnen maken van mn oude naar mn nieuwe werk, had ook na 1x solliciteren nieuw werk.

Op mn oude werk waren ze erg teleurgesteld dat ik weg ging en hadden ze me het liefst vastgebonden.
Ik denk dat het heel erg ligt aan jezelf of je wel of niet aan genomen word.
Ik zat in een sollicitatie ronde met een vijftal anderen en eenieder had meer ervaring en de benodigde papieren, ik had helemaal niets, maar door mijn verhaal/gesprek en uitstraling hebben ze mij aangenomen en niet de rest.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 08:11

dat ligt ook heel erg aan het bedrijf ;)
ze willen tegenwoordig gewoon liever iemand met meer ervaring, niet veel bedrijven durven risico's te nemen met iemand die nog niet veel ervaring heeft.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 08:46

Ik heb gelukkig een vaste baan waar het goed gaat, maar mijn zusje was ook al van december werkeloos.
Nu heeft ze eindelijk weer een baan, is afgelopen donderdag begonnen.
Iemand zonder kinderen en als je wil werken kun je vrij vlot weer aan het werk zijn, je zult alleen even je eigen eisen aan de kant moeten zetten voor een groot deel.
Tja, En een baan tussen de paarden is hier in nederland zowiezo niet zo makkelijk, als je naar het buitenland wilt wordt het vaak makkelijker.
Ik heb al eens een aanbod gehad om als groom in het buitenland te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 01:16

je hoeft niet alleen op vacatures te reageren he? je kan ook opn solicitaties sturen. Ik ging weg bij mn oude baantje in de horeca ( zelfbedieningsrestaurant ) en had binnen een week ( toen had ik mn oude baan nog ) iets anders gevonden in de sauna hier in deze ogeving, Ik was aangenomen. Ook dat was in de horeca. Ik heb dat met een open solicitatie brief via de mail gedaan. Helaas was het toch niet iets wat bij mij pastte ( wilde liever toch de horeca uit ) en ben ik gestopt. Weer binnen een week had ik wat anders. Ik had op een vacature gereageerd van een zonnestudio in deze omgeving en ik ben daar aangenomen. Ik werk daar nu een maandje en bevalt me super!

Ik had dus binnen 2 weken tijd 2 nieuwe baantjes waarvan het 2e baantje het is geworden. Het is dus wel mogelijk Wwel ben ik met je eens dathet erg moeilijk is. Mijn beste vriendin zoekt ookal 2 maanden ongeveer naar een andere baan en dat wilt ook niet vlotten.

Ja wat ik kan zeggen is, hou je ogen wijd open en ga naar elk uitzndbureau en speur internet af! er zit vast wel ergns wat voor je tussen. Iig heel veel succes met het vinden van een leuke baan

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:39

Ik sta nu ingeschreven bij monsterboard en randstad..
En in heel Nederland.. zoeken ze maar twee vormgevers..:')

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:00

Ik heb dit probleem vanwege m'n opleiding.
Ik kan wel meer en wil wel meer, maar omdat ik niet het juiste papiertje heb, val ik dan weer buiten de boot.

best vervelend, zeker als je graag wilt!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:38

varkenshouderij zoeken ze veel mensen,betaald ook goed

ik ben eind oktober van school gegaan en begin december had ik een baan,proefperiode van 2 maanden met 4 maanden er bovenop,inmiddels de 6 maanden voorbij en zonder problemen is mijn contract verlengd met een jaar.

ik was eerst heel sceptisch over de varkenshouderij,wou er absoluut niet werken....toch heb ik het geprobeerd en eigenlijk bevalt het me super.

ik zou zeggen,zoek het eens in een andere richting,misschien ligt het werk je wel.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:40

Ik heb een partime baan ;) en na de zomer heb ik nog uren over.
Maar ik hou in me hoofd: wie wil werken, vind werk.

niet te kritisch zijn in wat je niet wilt, want dit kan ook heel erg mee vallen!

succes iedereen die net als mij zoekt ;)

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:50

Ik weet niet of jullie er wat aan hebben, maar het Dolfinarium in Harderwijk heeft vanavond van 19:00 tot 21:00 uur een banenmarkt!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:55

Ik ben nog niet klaar met de studie, maar mij al wel aan het orienteren op de banen (om te zien welke richting ik op wil). Maar nee... geen werk. Als er wel wat is zoeken ze ervaren mensen :n

Mijn bijbaan levert nu erg weinig werk op, maar ben vrij beperkt in het zoeken van een nieuwe baan... mag niet buiten werken, niet schoonmaken en niet in een ruimte met teveel mensen.
:+

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:08

Als je wil werken is er werk is mijn idee... Schoonmaakbedrijven hebben vacatures zat! Het schoonmaakbedrijf dat bij mijn huidige baan schoonmaakt had laatst een advertentie geplaatst en daar reageerden maar liefst 3!!! mensen op :(:)

Zelf ben ik aan het solliciteren in de horeca omdat mijn contract vanwege de crisis niet verlengt word. Heb 4 cv's verstuurd, waarvan ik er bij 3 op gsprek ben geweest en 1tje nog niks van gehoord... Bij 1 van die gesprekken mag ik vandaag op een 2de gesprek komen en bij een ander ga ik volgende week een dagje meelopen *D
Ik ben erg benieuwd wat er uit komt rollen!

Er is nog zat werk, maar je moet nu geen topsalaris verwachten :7

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:09

Hier wil het ook niet zo vlotten.. Ik woon op kamers in Utrecht, werk voor een catering uitzendbureau en een promotiebedrijf in Amsterdam. Helaas zijn dat allebei 0 uren contracten en heb ik dus ook erg weinig werk.
Ik wil dus iets nieuws vinden maar kan maar werken tot eind juli dus dat is ook niet handig. Ga denk ik ook maar even zoeken in de schoonmaak.
Uitzendbureau willen je trouwens niet eens meer hier.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:14

[
ik ook als alphahulp, ze zoeken daar zo hard mensen die baan kwam nog net niet naar mij toe ipv andersom ;)
En t verdient nog best aardig ook :)[/quote]

Dit komt vooral omdat de indicaties van de ouderen zijn veranderd. Personeel dat in de thuiszorg werkt heeft helaas daardoor ander werk. Maar ik denk dat door de vergrijzing er alleen maar meer vacatures komen.
Ik vind het wel jammer dat het loon bruto wordt uitbetaald en je daardoor geen vakantiegeld, vakantiedagen krijgt. Ook in het geval van ziekte is het anders geregeld. Maar voor wie werkt zoekt, hier is veel werk in te vinden![/quote]

Per 1 september verandert de baan van Alpha hulp,dan is het verplicht om mensen in loondienst te hebben.
Per 1 september kom ik dus in loondienst, en heb ik nu ook recht op doorbetaling bij ziekte,vakantiedagen,bouw ik ook weer pensioen op en krijg ik ook nog eens een eindejaarsuitkering.
Daarnaast merk ik dat er echt op kantoor hun best wordt gedaan voor de mensen die schoonmaken, ik mag in ieder geval niet mopperen.
Had trouwens de baan ook zo. Ik had besloten om te stoppen met men vorige baan en had binnen no time deze baan als alpha hulp.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:18

Rianneke: valt tegen. Ik wil heeeeel graag werken, maar ben door mezelf beperkt. Dus blijft er weinig over :=

(ben gelukkig nog niet klaar met de studie, dus heb nog even de hoop dat de markt aantrekt :=)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:21

Welshcobfan schreef:
Rianneke: valt tegen. Ik wil heeeeel graag werken, maar ben door mezelf beperkt. Dus blijft er weinig over

Beperkingen werken meestal in je nadeel en nu op de huidige arbeidsmarkt helemaal... Toch denk ik dat er echt een passende baan te vinden is, maar dan moet je bijv wel openstaan voor ander werk incl loon...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:28

Valt echt tegen :) Sta nu wel in de wasserij heel af en toe, maar in principe mag dat ook niet van de arts ivm allergie. Voor 5 euro per uur (en dat is natuurlijk erg weinig) heb ik zaterdag gezellig ehbo-er gespeeld bij een evenement. Dus ik pak wel alles aan wat binnen mijn mogelijkhede ligt :j
Hier in het noorden is het helemaal treurig gesteld. Passende baan is voor mij nu heeeeel lastig.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:09

Rianneke schreef:
Welshcobfan schreef:
Rianneke: valt tegen. Ik wil heeeeel graag werken, maar ben door mezelf beperkt. Dus blijft er weinig over

Beperkingen werken meestal in je nadeel en nu op de huidige arbeidsmarkt helemaal... Toch denk ik dat er echt een passende baan te vinden is, maar dan moet je bijv wel openstaan voor ander werk incl loon...

misschien een thuisbaan een idee?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:13

Ik heb half april besloten dat ik weg wou omdat ik absoluut niet kon aarden in die omgeving. Ik zou tot eind mei uitwerken en had dus anderhalve maand om te zoeken. CV op monsterboard en vacaturebank en ik werd helemaal plat gebeld. Diverse gesprekken gehad en ook genoeg niet aangenomen/door naar de volgende ronde, maar dat waren ook allen functies die maar zozo waren.

Het heeft dit keer even geduurd voordat ik iets vond, maar ik kwam in het begin ook niet echt iets tegen wat mij echt aansprak. De functie waar ik nu zit had ik al gezien ruim voordat ik ging zoeken, maar de functieomschrijving kon mij niet overhalen. Toen ik voor de derde keer door een uitzendbureau op deze functie gewezen werd zei ik "nou maak dan maar een afspraak". Bleek dat ze heel iets anders zochten dan ik had opgemaakt uit de functieomschrijving waardoor het voor mij juist de perfecte baan bleek.

Zo is het mij altijd afgegaan. Als ik soliciteer op functies waar ik zelf over twijfel mag ik niet door, en als ik er echt op gebrand ben die baan te krijgen en hij ook perfect op mijn lijf is geschreven dan krijg ik hem ook. Heeft nog geen enkele keer gefaald.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:14

Welshcobfan schreef:
Passende baan is voor mij nu heeeeel lastig.

Tegen iedereen zeggen dat je wat zoekt en er komen vanzelf dingen op je pad waar je niet aan gedacht zou hebben ;) En openstaan voor dingen die wel binnen jou grenzen vallen! Positief blijven :D

Ik ben nu even naar mijn 2de sollicitatiegesprek *D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:16

hahahah dan ken je mij nog niet :D Positief is mijn 2e naam :P

Zal mij een zorg zijn wat ik doe, als ik het maar kan en ik er wel mezelf van kan onderhouden ;) Die leuke baan komt vanzelf wel.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:22

ik zoek ook nogsteeds werk. vind ook alles prima maar mag geen zwaar lichaamlijk werk doen. dus blijft er een kantoor baan over en daar moet je weer hoge opleidingen voor hebben maja heb geen geld om die opleidingen te betalen.. maar blijf lekker door zoeken!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:24

Er zijn ook kantoorbanen zonder hoge opleiding. Denk aan bijvoorbeeld (financieel) administratief medewerker, secretaresse of data entry werk. Als je geluk hebt kan je ergens als financieel administratief medewerker binnen komen (vaak inboeken van inkoopfacturen oid) en dan via dat bedrijf een opleiding praktijkdiploma boekhouden volgen om weer een stapje verder te kunnen.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:25

@ Falona:
Zelfs voor die banen willen ze mensen met járen ervaring ;)
Als je dat niet hebt, wordt je snel afgewezen...