Maak jij "fouten"op je werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:46

casperrr schreef:
Op zich valt het nog wel mee, behalve dat ik iedere keer een glas laat vallen als iedereen moet werken, en het gehele restaurant vol zit, dan ook net weer zo'n soort glas dat een enorme knal geeft en in een miljoen stukjes breekt...

Een collega heeft ook wel eens een glas rode wijn per ongeluk over iemand heen gegooid :=

En toen het resort/restaurant bij ons open ging en ik een iets té gezellig avondje/nachtje achter de rug had met collegas en bouwvakkers, was ik die dag erna wel zó ziek dat ik een hele dag moest over geven... := maar... we hadden de laatste officiele opening. Zat ik daar buiten op een stoeltje koffie te geven met een wit weggetrokken gezicht terwijl alle collegas oms te beurt even naar buiten gingen kijken om te kijken of het echt waar was dat ik zo ziek was... Ik wordt er nog altijd aan herinnerd... :+

Hahahha die is leuk!!! lekker voor banketstaaf zit je daar ook dan met je peen en uien gezicht van de drank!

Manon_V

Re: Maak jij "fouten"op je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:49

Ik werk in de cafetaria, echt al een paar keer hele domme dingen gehad :+

Met milkshake maken bijvoorbeeld, bij de mixer, staat ie te hard, krijg je dus alles over jeheen :')

En gister met de pomp van de mayonaise schoonmaken, pompte ik te snel dus toen zat heel de keuken eronder := Mijn collega stond me keihard uit te lachen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:52

OH! dat zijn echt van die dingen! Dan moet je alles ook nog eens gaan opruimen!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:02

casperrr schreef:
Een collega heeft ook wel eens een glas rode wijn per ongeluk over iemand heen gegooid :=

Ik heb dat wel eens met bier gedaan, maar dat is toch minder schokkend. Wel een horrorverhaal van een vriendin die ook in de horeca zat: een collega van haar had op een bruiloft een heel dienblad met o.a. rode wijn en port over iemand heen gegooid. Op zich al vervelend genoeg, maar het ging ook nog eens om de bruid.....

Ik ben een keer tijdens een feestje omver gelopen, en heb toen een heel dienblad laten omvallen. Ik kreeg toen enorm van mijn baas op mijn ziel, in de keuken, maar wel op zo'n manier dat de mensen in het restaurant het hoorden. Kwam die kerel die me om had gelopen even tegen mijn baas vertellen dat het zijn schuld was, dat vond ik toch wel top.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:12

De bruid .... ooh :oo dan ben je echt wel heel erg beschaamd... Jeetje wat een horror idd.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:20

Wij zelf hadden ook een mooie blunder, ik niet maar was leidinggevende en kon alles opknappen.
Een collega staat de kassa te bedienen en krijg van een klant een vvv bon. Deze scan niet ( en dan mogen / kunnen wij ze niet aan nemen) Collega bedenkt zelf een oplossing en typt de streepjescode in die wij moeten scannen. Ze plaatst dit als plaatselijke bon in de kassa. Dus...... .713246894012 op plaatselijke bon.....
Ze moest 713246894010 euro aan wisselgeld terug geven =:)
Al met al een huge kasverschil meisje wist niet waar ze het moest zoeken. :(:)
Ik bellen met het hoofdkantoor. Daar konden ze er wel om lachen dus al met al geen probleem

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:03

Ik geef zwemles en gister was ik vergeten een lijn die het zwembad kruiste los te maken. Toen kwam de volgende groep. Mijn vaste groepje weten wel dat ik altijd dingen vergeet en zwommen er onder door. 1 nieuw meisje zat gelijk vast en begon keihard te janken. Dat heeft ze nog een uur gedaan...

Ben nog steeds aan het hopen dat ze niet voor het leven een hekel aan zwemmen krijgt :+ .

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:38

Hebben jullie even? :D

We hebben een computersysteem waarmee je kan zien of bepaalde producten nog aanwezig zijn, maar ik kan maar níet onthouden hoe je dat nou precies ziet, dus ik heb al een aantal keer klanten voor niets naar de winkel laten komen: 'Ja, ik zie hier in het systeem dat die papierversnipperaar gewoon aanwezig is, dus u kan langskomen! :j'

Ben ook al een aantal keren vergeten korting af te trekken van het totaalbedrag :o

De eerste keer dat ik moest tellen was het VIP-dag, waarop we altijd lekkere hapjes voor de klanten hebben. Deze keer hadden we broodjes besteld, en daar lag dus ook een rekening voor in de kassala.
Aan het eind van de dag verzamelen we uit de la de kortingsbonnen, rekeningen voor de copyshop en visa-betalingen. Ik kwam die rekening tegen, en heb hem tussen al die rekeningen gestopt.
En ik kon maar niet verklaren waarom we zo'n groot kasverschil hadden, dus er was al naar het hoofdkantoor gebeld, iedereen in paniek, tot iemand de bedrijfsleidster belde, en zij zei dat de rekening van de bakker er bij gerekend moest worden, maar niemand had die rekening dus gezien behalve ik...
Nog nooit zo rood geweest :o

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:28

ik ben 13 maar ik werk bij de patatzaak in zorgvlied !!

afwassen maar toen kwam ik daar gister en toen zei mijn baas dat er een kreukeltje in het mouwtje zat.
o my god.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:30

Oh ja..

Ik had er ook één op stage.. was druk aan het praten met m'n stagebegeleider, over m'n terug kom dag op school de vorige dag. En ik was koffie aan het zetten :') met een senseo..
Had ik de bovenkant niet dicht gedaan.. whop... al het water overal ;)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:09

Agja waar mensen werken worden fouten gemaakt toch :D

Ik heb wel eens de hele keuken onder laten lopen op stage. Ze vonden het zielig als ik de staart van een shet ging wassen met koud water dus moest maar even warm water uit de keuken gaan halen. Zo gezegt zo gedaan. Ik 4 emmers verzameld en vol laten lopen met water (so far so good). Alleen toen moesten ze nog mee naar buiten. ÉÉn emmer werkte alleen niet echt mee. Die kiepte om midden in de al niet zo grote keuken :+ Dus echt heel de vloer zat onder :oo Vonden ze niet zo grappig.
Ik trouwens ook niet want heb de hele dag nog met natte sokken moeten rondlopen want tja we moesten wel onze schoenen uit als we in huis kwamen.

Of leuk mee naar het land wei paaltjes verwijderen. Schapen hadden er gelopen en het schrikdraad was al weg maar de paaltjes moesten nog mee. Vol goede moet door het land (bagger) aan het lopen. Totdat de laarzen opeens blijven staan en je voeten gewoon wel mee kwamen. Oeps! Toen was ik wel blij dat ik van het keukenincident geleerd had en een extra paar sokken mee genomen had. (Dat heeft me trouwens wel vaker geholpen, heb nu dus standaard een paar sokken in m'n auto liggen voor het geval ik weer eens natte voeten krijg :D )

En in een dierenwinkel wel eens een kanarie laten ontsnappen. Collega van mij eerst beetje boos en zat me er beetje mee te pesten. Maar het laggen was hem al snel vergaan toen hij daarna een dure zangkanarie liet ontsnappen. (vergelijking die ontsnapte van mij koste een 10te en die hij had laten ontsnapen een slordige 140 euro). Heb hem toen de hele dag er nog mee zitten plagen :D

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Met mensen en dieren werken tja dan is vragen om zo nu en dan een foutje. Zo lang het maar op te lossen is en we er zelf (later) om kunnen lachen dan zit het wel goed.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 19:14

Toen ik als vakantiewerk in de huishouding werkte heb ik meteen de eerste dag een wasmachine gesloopt. :+

En verder maak ik achter de receptie waar ik als bijbaan werk ook wel eens fouten, maar kan nu ff geen echte blunders bedenken.. :P

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 07:48

Ik werk in een vijverspeciaalzaak. Een klant die heel veel vijverplanten had. Ik dus allemaal scannen, kwam uiteindelijk op een bedrag van 250 euro. Dus meneer betalen met de pin. Ik ondertussen alles inpakken, want het was echt veel werk. Vervolgens pinbon en kassabon gepakt en gegeven, maar nooit gecheckt of de transactie gelukt was! Volgende ochtend krijg ik te horen over een kasverschil van 250 euro :o oliebol! Gelukkig hebben wij een klantenbestand, dus heb via het klantenpasnummer een telefoonnummer weten te krijgen en die man kwam gelijk dezelfde dag terug om het alsnog te betalen. Ik dacht nog nu gaan we het krijgen, een hele preek van mijn baas. Maar nee, helemaal niet gehad, er werden alleen maar grapjes over gemaakt :+ Ik was wel blij dat ik het op kon lossen.

Ook hadden we een bak met vissen voor 40 euro per stuk. Baas zegt: Hier moet je even een aanbieding doen, 2 voor 30. Ik: Dat klopt niet hoor, ze zijn 40 euro per stuk! Baas: Ohh ik bedoel 2 voor 60! En ik er dan nog stug een aanbieding op doen voor 2 voor 30 :o Gelukkig kwamen we er wel snel achter :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 07:51

Ik deed de oudste bewoner in bad(96) en reed haar in ondergoed zo over de gang richting badkamer.Iemand had het gezien en zei dat ze de oudste bewoner graag oudste bewoner wilde laten.Dus of ik de volgende keer haar badjad aan wilde doen?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:10

Vind ik eigenljk ook niet meer dan normaal dat je ze niet zo te koop zet :o
Een handdoek, laken of badjas erover draperen kan wel. Maar gewoon zo in dr ondergoed? :n

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:05

Ik werk in een partycentum in de horeca. En ik liep met een grote bak slagroom door de gang heen. Vervolgens struikelde ik over een drempel met het gevolg dat de bak uit mijn handen vloog en ik midden in de slagroom viel.
Op dat moment stond daar net een grote groep met mensen. En ik zat van onder tot boven onder de slagroom :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:55

marleen_usar schreef:
Ik deed de oudste bewoner in bad(96) en reed haar in ondergoed zo over de gang richting badkamer.Iemand had het gezien en zei dat ze de oudste bewoner graag oudste bewoner wilde laten.Dus of ik de volgende keer haar badjad aan wilde doen?

Als ik dit op mijn werk zou doen dan zou ik denk ik op staande voet ontslagen worden! Ik vind dit echt niet kunnen! Moet je eens nagaan wat als jij niet meer voor jezelf kunt zorgen en je bent afhankelijk van anderen die jou ff in je ondergoed te koop zet. Vind dit echt niet grappig. Meer zeer vernederend voor de vrouw in kwestie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:55

Steffie89 schreef:
Ik werk in een partycentum in de horeca. En ik liep met een grote bak slagroom door de gang heen. Vervolgens struikelde ik over een drempel met het gevolg dat de bak uit mijn handen vloog en ik midden in de slagroom viel.
Op dat moment stond daar net een grote groep met mensen. En ik zat van onder tot boven onder de slagroom :=

hahahahha sorry dat ik je uitlach, te grappig voor woorden

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:06

ach fouten maak ik zo veel, daarom gelukkig bij iv meds dubbelcheck enz. Maar als je dan allebei de zakjes open zet (AB en spoellijn) dan duurt het wel heel lang voordat het erin zit :Y)

Of inderdaad die bekende van de catheterzak en de vloer die blank staat...erg fijn. Ik check het tegenwoordig wel twee keer. Scheelt ook al dat wij nu zakken hebben waarbij dat sluitingsding dicht zit als hij nieuw uit de verpakking komt.
Daarentegen is dat bij stomazakjes niet zo....dus dat gebeurt bij iedereen nog wel eens dat het lekkage geeft (eigenlijk stom dat die dingen niet dicht aangeleverd worden).

En laatst een co-assistent die een bed naar beneden zet met urinaal in houder eraan en even vergeet dat er een kastje naast het bed staat waardoor de volledige inhoudt over mijn voeten / broek heen valt...en vervolgens gewoon wegloopt....lekker ding...not :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:08

Hahaha kitty84! En bij ons zijn de katheter zakjes open als je ze nieuw pakt, erg vreemd. Gelukkig zeggen de clienten meestal zelf ook nog dat je niet moet vergeten om ze dicht te doen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:10

Nja een klein foutje, geloof een veel veelvoorkomende:

Hete thee over mijn computermuis (en bureau en gedeeltelijk papieren). Gevolg: een niet werkende muis. Gelukkig deed de muis het spontaan weer na het niet opstarten van de pc.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:24

ik heb laatst per ongeluk 2 glazen rode wijn over een man heen gegooid :oo Hij was kletsnat... En ik kon er echt niet om lachen..
Gelukkig waren het top mensen en werden ze helemaal niet boos enzo!

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:30

Zóó sommige hier hebben echt wel mazzel :P

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:47

Hannanas schreef:
Nja een klein foutje, geloof een veel veelvoorkomende:

Hete thee over mijn computermuis (en bureau en gedeeltelijk papieren). Gevolg: een niet werkende muis. Gelukkig deed de muis het spontaan weer na het niet opstarten van de pc.

Dit had ik vandaag... Ik haal elke ochtend verse jus d orange. Vandaag was het erg druk en er was me gevraagd of ik in de gaten kon houden wanneer een bepaalde collega binnenkwam, tuurlijk geen probleem. Ware het niet dat zij aan de andere kant van het gebouw zit en dus weinig aan mijn kant is. Ik kan het wel in de gaten houden via haar email.. In alle haast/drukte vergat ik regelmatig te checken en ik zie ineens dat het al half elf is, dus ik grijp direct naar mijn muis, dat dacht ik, ik zat een stukje meer naar rechts... Juist daar stond mijn volle glas jus. Alles zat onder... gelukkig was ik vandaag alleen en kon ik de belangrijke papieren net redden.

Ook heb ik, toen ik nog horeca werk deed, iemand gewaarschuwd, ik had de keuken gedweild :''Pas je op dat je niet valt, het is nat hier''. *BOEM* lag ik zelf languit... Die kerel lachte echt zijn longen uit zijn lijf, ik daarin tegen ook, een beetje zelfspot kan geen kwaad.

Ook heb ik vaak meningsverschillen gehad, met name in de leeftijd 14 tot en met 19. Als baas zijnde kon je me kritiek geven, ook waar iedereen bij was, juist dan, dan ging dat kleine meisje de baas ook vertellen wat ze waard was! Dat kon ik namelijk ook.. 1 x was het heel sneu.

Ik heb lang horeca werk gedaan, bij verschillende bedrijven. 1 x had een stageperiode in een horeca familie bedrijf, waar ook vrienden van families werkte, ik als meisje van 14, viel daar buiten. Prima, ik kan goed alleen werken. Maar ik vond het niet leuk dat ik alleen in de keuken moest staan, daar leerde ik niets van. Dat had ik laten vallen tegenover een collega, die hetblijkbaar met mij eens was. Ik had net 250 gebakjes op schotels gezet voor een lopend buffet, niet in de veronderstelling dat verwacht werd dat ik zou helpen met dat lopende buffet.
De collega had het tegen de bazin gezegd dat ik graag ook eens naar boven wilde, helpen met de bediening. Bazin kwam beneden, en haalde me naar een hoekje, als je goed je best doet en eens netjes zou kunnen zijn, mag je wel eventjes helpen bij de koffie en taart >;) Snapte al niet wat ze daarmee bedoelde...

Ik liep voor haar de trap op. Toen brak er iets bij haar, EN NU HEB JE WEER JE HANDEN AAN JE SCHORT AFGEVEEGD!!!! dat doe je niet! Daar liggen theedoeken voor (idd, als zij ervoor zorgde dat ik een theedoek zou kunnen krijgen, deze waren altijd op).
Ik kreeg een nieuw schort, en werd vervolgens als oud vuil, zo voelt dat als je 14 bent, in de afwas gezet. Daar brak er bij mij iets op het moment dat ze schijnheilig kwam vragen wat er was. (let wel, de keuken stond vol)
Ik probeerde haar nog enigzins te vertellen dat ik het niet leuk vond dat ik elke dag vele uren de afwas mocht uitruimen en inruimen en daarna met moeite tomaten mocht snijden of ijsbakjes vullen. ze ging erop in, probeerde het me uit te leggen. Het eindigde in schalen waarvan de kantjes eraf waren, borden die gebroken waren (ik werd zo boos dat ik alle afwas steeds harder neer ging zetten) en ik heb haar uiteindelijk op een hardere manier duidelijk gemaakt dat een stagiare iemand is die nog moet leren!!!!!!!!!!!!!!!!! en daarbij elke ervaring kan gebruiken, maar vooral dat als ik wilde leren afwassen, tomaten snijden of gebak op schotel zetten ik dat thuis zou kunnen! En ze vooral heel hard moest blijven denken dat niemand in de gaten had dat ze volledige tijden bij haar man in een hokje zat, met de deur op slot, en ook dat werkelijk niemand een idee had wat ze daar deden.

Later heb ik vernomen dat andere werknemers, heb ik me echt waar, schuldig over gevoeld, andere werknemers haar, na mijn dappere optreden, ook zo hebben behandeld en ze overspannen thuis is komen te zitten. Erg rot en ik meen dat ik zeg dat ik me dat wel heb aangetrokken.

Verder vergeet ik veel.... Op mijn werk. Bijv. een organisatie regelen voor mensen die uit het buitenland over moeten komen voor een 2daagse vergadering. Alle organisatie kwam op mij aan, en alles was geregeld, routes uitgeschreven en in plaatjes, telefoonnummers, verdere info ETC. Dacht ik...

Ik was Uberstom vergeten de routeplanner van een restaurant in een park erbij te doen, die gasten hebben een uur door dat park gedwaald... :D Oeps!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:47

Owh het is wel een lang verhaal geworden... sorry!