Mag je dingen in je GR hebben staan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:08

xMarit schreef:
Joonsel schreef:
Daar heb je hele handige programma's voor :D

Zoals? .. :D

Vertel vertel *D

Joonsel

Re: Mag je dingen in je GR hebben staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 11:53

Heb jullie beide een pb gestuurd! :)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:05

Ik heb het ook gedaan met mijn examen.. Alleen dat liep iets minder goed af!

Ik had er namelijk zo veel ingezet in de loop der jaren dat je niet meer een punt in de grafiek kon opzoeken. Daar heb je normaal een knopje voor, maar die deed het dus niet meer omdat het geheugen van dat ding vol zat!!!!! Ik dus dik in de stress, want ja toen moest ik al die punten met 'de hand' op gaan zoeken in de grafiek en dat was een hels karwij. Uiteindelijk heeft een wiskunde docent me hele geheugen leeg gehaald en deed ie het weer. En kon ik in het laatste kwartier alles controleren. Gelukkig klopte het, maar Ow wat heb ik in de stress gezeten door dat ding!

Dus bij deze een waarschuwing, zet er niet alles in en controleer al je knopjes even van te voren!!!!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:44

Je kan ook dingen archiveren, zodat je nog wel van alles kunt doen. ;) Maar het is slim om alleen het vak dat je nodig hebt erop te zetten, en daarna er weer af te gooien, anders wordt je rekenmachine ook heel traag van.
Hoeveel had je erin staan?

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:48

Veel ;) wel de belangrijkste formules ed. verzameld in 3,4 en 5 havo ;) En dat voor Na, Sk en wiskunde.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:21

Tja, dat allemaal samen is niet erg handig nee! Je kan het beste per vak doen dus. ;) Goede tip.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:28

Het mag inderdaad wel volgens de regels van de examens. Bij ons was om deze reden bij biologie de GR niet toegestaan, alleen bij wiskunde, natuurkunde en scheikunde.

De meeste gegevens die je gebruikt kun je ook in je binas opzoeken. Het gaat er uiteindelijk om dat je je formules kan toepassen, niet dat je ze uit je hoofd kent.

Teksten in je Binas zette mag dan weer niet.

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:30

Het mag wel. Heb er net de hele samenvatting van scheikunde in gezet. Moet goedkomen dus :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:31

Nee bij ons mocht het niet... Dat was spieken bij ons op school ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:40

bij normale toetsen mag de school doen wat ze willen chipieke, maar bij de examens gelden de officiele regels. Die verbieden de GR niet. De meeste scholen melden dit echter niet en zeggen niet dat het bij de examens wel toegestaan is.
Bij ons was het ook verboden tijdens de normale toetsen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:41

Wij mochten gewoon niets in onze rekenmachines zetten. Wij moesten altijd een kwartier vroeger in de klas gaan zitten en tijdens dat kwartier werd alles in het GR gewist. Gewone toets of examen, bij alles de standaard procedure.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:46

daarover had je dan eventueel bezwaar aan kunnen tekenen, want volgens de officiele examenregels, die bij ons de eerste les aangeleverd werden was de GR een toegestaan hulpmiddel. Er staat verder niets in de examenreglementen over het niet mogen gebruiken van het geheugen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:47

Het is nu al 3 jaar geleden dat ik afgestudeerd ben, anders had ik er inderdaad iets op gezegd... Handig om te weten voor de kinderen later :')

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:50

Hoe wis je snel snel je geheugen?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:52

Bij ons mag het niet.. Word tijdens de toetsweken ook af en toe gecontroleerd, maar ben er elke x nog goed vanaf gekomen! :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:54

Reglement
Om het even duidelijk te maken heb ik zojuist even de reglementen van dit jaar doorgespit. En daar staat hetzelfde in als ieder ander jaar.
Als je school zich aan de regels houd krijg je bij je eerste examens de bundel met alle examenregels. Dit staat daar dus ook in. Onderstreep het, arceer het, kleur het in en neem het mee bij je examens, want het mag dus wel!

En de link: http://www.examenblad.nl/9336000/1/j9vv ... 102073.pdf

3.4 de grafische rekenmachine
De meest recente toegestane grafische rekenmachines zijn:
- Casio CFX-9850Gplus, CFX-9850GBplus, fx-9860G of fx-9860G SD
- Hewlett Packard 38G of 39G+
- Sharp EL 9600, EL 9650 en EL 9900
- Texas Instruments 83, 83 plus, 84 of 84 plus silver edition
- Texas Instruments TI-Nspire, alleen de versie zonder CAS (de TI-Nspire CAS is niet toegestaan)
Oudere typen zijn ook toegestaan maar de kans bestaat dat sommige examenopgaven daarmee niet of
minder goed te maken zijn. De grafische rekenmachines genoemd in de Septembermededeling 2004 zijn in
ieder geval nog voldoende.
Verder geldt het volgende.
a. Een grafische rekenmachine mag tijdens het examen niet op het lichtnet worden aangesloten of met
andere apparatuur worden verbonden.
b. Het is een kandidaat niet toegestaan tijdens het examen gebruik te maken van de grafische
rekenmachine van een andere kandidaat.
c. Het is niet nodig dat het geheugen van een grafische rekenmachine wordt gewist voor de aanvang van
een zitting van het centraal examen.

De redenatie hier achter is dat het veel tijd kost om dingen op te zoeken als je veel in je GR zet (lang leven het ordenen!) en dat het de bedoeling is dat je formules kan toepassen. Het is niet interessant of je ze uit je hoofd kent.