Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pharagirlke schreef:En als die dreigementen geen vat hebben als je ze uitvoert? Je kan wel telkens met ergere dingen gaan dreigen, maar het is toch niet de bedoeling dat je uiteindelijk je kind uit het raam aan het smijten bent omdat dat het enige is dat werkt? (en ja, mijn broer was zo'n monster dat dergelijke gevolgen voor lief namWaar je ook mee dreeg waarvan hij WIST dat het uitgevoerd werd, het interesseerde hem geen zier)
Die merrie van mij krijgt ook soms een time outen de kleine witte al helemaal, als die zich echt druk maakt ga ik gewoon stil staan met losse teugel, en al moet ik daar een half uur staan, kalmeren zal hij
Twiggy2008 schreef:KiWiKo, een grote bek accepteer ik ook niet. Mijn kleuter mag me geen 'stommerd' noemen, ik wil het gewoon niet hebben. Ik hoor het andere kids rustig tegen hun mama zeggen en die lachen er een beetje schaapachtig bij.
Ik waarschuw 2x en bij de derde keer zit ze op de gang. Werkt als een speer. Of ik dreig met iets (bv net nog, geen ijsje na het eten als je nu niet je bord leeg eet en reken maar dat als dat bord niet leeg was, ze dat ijsje echt niet gekregen had). Werkt als een speer.![]()
En ze zegt vaak nog 'sorry mama' ook, als we even strijd hebben gehad. En dat is weer dat voorbeeld doet volgen. Ik ben ook wel eens een hittepetit en ik ben ook wel eens onredelijk tegen haar en dan zeg ik ook altijd 'sorry'. Want ik ben geen perfecte moeder, verre van.
KiWiKo schreef:Twiggy2008 schreef:KiWiKo, een grote bek accepteer ik ook niet. Mijn kleuter mag me geen 'stommerd' noemen, ik wil het gewoon niet hebben. Ik hoor het andere kids rustig tegen hun mama zeggen en die lachen er een beetje schaapachtig bij.
Ik waarschuw 2x en bij de derde keer zit ze op de gang. Werkt als een speer. Of ik dreig met iets (bv net nog, geen ijsje na het eten als je nu niet je bord leeg eet en reken maar dat als dat bord niet leeg was, ze dat ijsje echt niet gekregen had). Werkt als een speer.![]()
En ze zegt vaak nog 'sorry mama' ook, als we even strijd hebben gehad. En dat is weer dat voorbeeld doet volgen. Ik ben ook wel eens een hittepetit en ik ben ook wel eens onredelijk tegen haar en dan zeg ik ook altijd 'sorry'. Want ik ben geen perfecte moeder, verre van.
dat is zowizo de basis van opvoeden![]()
als ik zeg van "als jij dat wel of niet doet, dat zit daar een consequentie aan vast" dan zit die er ook aan vast, zowel positief als negatief
ik heb de grootste ruzie gehad met een ex, die snapte maar niet dat als je dreigt met een consequentie dat dit dan een consequentie moet zijn die je ook daadwerkelijk uit kan voeren.......... op je kop in je wcpot hangen, is daar niet een van![]()
![]()
![]()
en wij zeggen ook altijd sorrie tegen elkaar als we ergens de mist in gaan
reininglover schreef:Ik kon/kan ontzettend doordrammen en dan kan ik begrijpen als je als ouder 10x hebt gezegd dat je van het stopcontact moet afblijven je een ferme tik op de vingers geeft.
Onassa schreef:Als ik de vergelijking trek tussen mijn generatie (45+) en die van nu, dan zie ik duidelijk dat de meesten van mijn generatie wel iets meer respect hebben voor hun medemens en dier dan de huidige generatie.
mirgino schreef:ik heb dat geprobeerd het zeggen van dan krijg je dit of dat niet....nou dat vond hij helemaal niet erg
daar straf je hem niet mee
ook niet iets van hem afnemen ,hij geeft het bijvoorbaat al![]()
vroeg naar bed ? ok ik ga al
geen toetje ? nou en wilde toch al niet en morgen ook niet
enz,ik heb een raar kind
Onassa schreef:Ik ben absoluut voor een tik als het nodig is.
Je ziet nu de generatie opgroeien van de "vrije opvoeding".
Nou nou....wat een goeds heeft dat gebracht , niet dus!
Dat gezemel dat je een kind geen tik mag geven, ik word daar niet goed van!
Als ik de vergelijking trek tussen mijn generatie (45+) en die van nu, dan zie ik duidelijk dat de meesten van mijn generatie wel iets meer respect hebben voor hun medemens en dier dan de huidige generatie.
En in mijn tijd was een tik, of beter gezegt op zijn tijd en indien nodig een portie smeer heel normaal en kan mijn ouders er alleen maar dankbaar om zijn.
Ik weet gelukkig nog wat respect naar ouderen in houd,iets wat tegenwoordig bij de jeugd ver te zoeken is.
katiavl schreef:Uniekhorse dat is het net, daar is de tik helemaal niet op zijn plaats gaat niks helpen aan de situatie. Een kind hoort geen blaam te hebben aan de verkeerde opvoeding van de ouders. En hanteer je zo een opvoeding moet je het niet extra verwarrend maken met een tik te geven in een situatie die je zelf uitlokt.
Shadow0 schreef:reininglover schreef:Ik kon/kan ontzettend doordrammen en dan kan ik begrijpen als je als ouder 10x hebt gezegd dat je van het stopcontact moet afblijven je een ferme tik op de vingers geeft.
Ik niet. Ik snap namelijk de laatste 8 keer van die situatie niet zo goed. Waarom zou je in vredesnaam 10 keer waarschuwen? Dan is de tik wat mij betreft eerder het gevolg van je eigen niet-optreden eerder, dan van het doordrammen van het kind. En de oplossing is dan ook om veel eerder in te grijpen en het niet zo ver te laten komen dat je een tik geeft.
pharagirlke schreef:Mijn moeder heeft ook al gezegd dat mijn kinderen iig heel goed gaan weten wat mag en wat niet mag