Stage's uitbetaald krijgen, wat is normaal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije87

Re: Stage's uitbetaald krijgen, wat is normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:44

Ik ga voor zowel mijn binnenlandstage als mijn buitenlandstage volgend jaar gewoon stagevergoeding ontvangen :). Geen vetpot maar wel leuk!

Bij mijn buitenlandstage krijg ik ook een vergoeding voor auto en woning :).

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:47

Even een vraagje..

Ik ga nu naar een BBL opleiding nivo 4, maar dit is toch gewoon werken en leren?
Dus geen stage, maar gewoon leren en geld verdienen tegelijk?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:29

BBL is inderdaad werkend leren.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:31

Wow, wat kreeg ik eigenlijk veel bij mijn vorige stagebedrijf..

Ik kreeg netto €333.- euro per maand, fulltime stage, MBO Marketing en Communicatie niveau 4 leerjaar 2

EN nog €91 reiskostenvergoeding :)

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:36

Oke, bedankt..
Misschien kunnen jullie me gelijk helpen, Denk dat jullie er wel wat meer verstand van hebben :)
Ik gaat directiesecretaresse/ managementassistente doen op nivo 4 bbl.. maar je moet natuurlijk ook iets vinden waar je kan werken, op wat voor een gebied moet ik dit gaan zoeken, in de trance van deze opleiding?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:41

Kan je dat niet opvragen bij de school? Lijkt me dat het bedrijf aan bepaalde eisen moet voldoen?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:42

ik heb je een PB gestuurd _Sammy_ helaas is het vinden van een bedrijf erg moeilijk, ik heb er een jaar over gedaan.. met heeel veel solliciteren.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:43

Op mijn school werkt het zo dat het bedrijf erkend moet zijn bij ecabo (www.ecabo.nl) geloof dat dat overal zo is, speciaal voor zakelijke dienstverlening.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:43

Ik heb voor mijn stage nooit geld gekregen ...

Iemand bij mij uit de klas kreeg wel betaald. Zij kreeg €6,- per uur. Ze liep daar zoiezo 3 dagen in de week en hielp de overige dagen ook. Ze hoefte alleen de paarden te verzorgen, poetsen, longeren, rijden en soms optuigen.

Lieset

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:48

1e stage was 24 uur per week, 1 jaar. Kreeg ik iets van 700 euro aan het einde van de stage.

2e stage. 32 uur per week. 1 jaar. Kreeg ik 197 per maand.

3e stage, 32 uur per week. 1 jaar. Krijg ik 250 per maand.

Is altijd meegenomen, maar bij ons is het niet verplicht een stagevergoeding.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:46

1e stage 164 uur per maand 250 per maand.
2e stage 164 uur per maand 325 per maand.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:38

mistery schreef:
Ik weet de hoeveelheid niet wat mensen krijgen bij stage. Weet wel dat het vaak weinig of helemaal niets is.
Vind het erg belachelijk, je kunt op zijn minst het minimumloon uitbetalen.

tuurlijk niet, je moet blij wezen dat er mensen je willen helpen kennis te maken met de industrie en tijd voor je willen maken om je dingen bij te willen brengen. Kennis is uiteindelijk meer waard dan een stagevergoeding, ik heb liever een stage waar ik veel leer en niets krijg, dan een stage waar ik alleen koffie mag halen en 300 euro krijg.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:25

Bij mijn eerste stage kreeg ik ook niks. Die stage was ook niet super leuk.
Nu heb ik een superleuke stage en krijg zo'n 250 euro per maand voor elke dag stage lopen. Mooi meegenomen!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:13

Ik heb best geluk volgens mij :)

Ik loop 2 dagen stage in de week bij een blibliotheek als cmv'er, en krijg daar 150 euro per maand voor (cmv valt onder de noemer social work)

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:27

Ik loop co-schappen en zit nu bijna in het 5e jaar. Het afgelopen jaar en de komende twee jaar loop ik zo goed als fulltime stage (bij geneeskunde zijn is dat makkelijk 60 uur in de week). Wij draaien vol mee op de poli's, afdeling en spoed eisende hulp en besparen de artsen behoorlijk wat tijd. Helaas krijgen we er geen cent voor, waardoor ik op mijn vrije zaterdag weer fijn 8 uur aan het werk kan :( Dus wees blij met je vergoeding, al is het maar een paar euri per uur.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:15

patos schreef:
Ik loop co-schappen en zit nu bijna in het 5e jaar. Het afgelopen jaar en de komende twee jaar loop ik zo goed als fulltime stage (bij geneeskunde zijn is dat makkelijk 60 uur in de week). Wij draaien vol mee op de poli's, afdeling en spoed eisende hulp en besparen de artsen behoorlijk wat tijd. Helaas krijgen we er geen cent voor, waardoor ik op mijn vrije zaterdag weer fijn 8 uur aan het werk kan :( Dus wees blij met je vergoeding, al is het maar een paar euri per uur.

Sjonge, ik had niet gedacht dat Co-ers geen geld kregen voor hun werk.
Lijkt me dan best pittig om dan ook nog in het weekend bij te werken.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:42

AnnemiekvM schreef:
patos schreef:

Sjonge, ik had niet gedacht dat Co-ers geen geld kregen voor hun werk.
Lijkt me dan best pittig om dan ook nog in het weekend bij te werken.

Zeker als je ook nog weekend- en avonddiensten hebt die je niet gecompenseerd krijgt ;) Ach ja, over een paar jaartjes krijg ik hopelijk genoeg geld binnen, dan lach ik om stagevergoedingen :D

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:45

Ik doe Nivo 4 Verpleegkunde,
Loop 20 uur per week stage in een verpleegtehuis en krijg €115 p.m netto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:43

Ik heb ook geluk met mijn stage, krijg 150 per maand voor 1,5 dag in de week. Daarnaast ook nog een behoorlijke eenmalige vergoeding voor studiekosten. Is trouwens in onderwijs, en heb al HBO studie eerder afgerond.

Bij eerdere stages nooit wat gehad, alleen aan einde bedankje vaak. (dierhouderij)

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:41

Bij mijn eerste stage kreeg ik niks.
Op Aruba krijg ik voor 40 uur per week werken 800 gulden per maand. Dit is ongeveer 320 euro, maar is ook hard nodig... al mijn spaargeld vliegt mijn rekening uit...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:52

patos schreef:

Maar het goede nieuws is dat het wel als werkervaring wordt gezien, in tegenstelling tot 'normale' stages. Als eerstejaars phd verdien jij straks 500 p/m bruto meer dan ik, terwijl je maar 1 jaar extra studie erop heb zitten *stiekem jaloers*