Wat voor werk heb je of wil je later doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Parttime of fulltime

Parttime!
38 (42%)
Fulltime
50 (55%)
Ik ga helemaal niet werken!
Geen stemmen
Ik wil wel werken maar ik kan niet:(
2 (2%)

Totaal aantal stemmen: 90

Romyv

Re: Wat voor werk heb je of wil je later doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:22

pfff ik weet niet zo goed wat ik wil! Ik wil heel graag trainingen geven op hoog management niveau in de sales, marketing en communicatie branche.. Alleen dit is een baan waar je heel veel ervaring voor nodig hebt en bijna niet binnen komt.. Ook kan dit alleen fulltime, en ik vind het heel moeilijk om fulltime te werken hahahaha kortom, nog hoopjes dillema's bij mij ;)

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:36

een baan waar je een beetje in moet 'rollen' dus ;)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:45

jaa idd!! De juiste mensen kennen, goed werk leveren en kennis van zaken hebben..

Zeker wel een uitdaging, maar af en toe wel heel moeilijk ;) heb geluk dat ik nu al heel veel goede contacten heb, ga dus wel binnenkomen!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:48

Ik heb nu geen werk, maar heb vorig jaar even bij AH gewerkt maar snel gestopt wegens (privé)omstandigheden.
Ik heb ook even folders gelopen, maar was in mijn eentje niet te doen (was toen 12).

Dit waren natuurlijk bijbaantjes, dus absoluut niet iets wat ik later wil gaan doen.
Ik wil iets in de reclame gaan doen of iets met event-management, evenementen organiseren en dergelijke.
Lijkt me erg leuk om te doen, dus die richting wil ik wel op.

Ik vind dierenarts ook echt een prachtig beroep, maar is een zware opleiding en ik denk dat ik het werk teveel naar huis toe zou nemen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:50

ik werk nu op een kwekerij en loop kranten.
later wil k dolgraag bij de politie op een motor.

mik2987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:51

ik ben over 2 maanden klaar met school en krijg eind sept. een baby.
mn vriend verdiend best goed maar het is wel de bedoeling dat ik straks parttime ga werken want mn vriend wil mn paard niet betalen :( flauw he...

maar zelf zou ik ook niet 7 dagen thuis willen zitten, daar ben ik veel te druk voor.
maar ik heb eigenlijk nog geen idee wat voor werk ik wil gaan doen, want mn opleiding viel toch een beetje tegen.
af en toe word ik wel gek van mezelf maar over 2 maanden heb ik in ieder geval wel een diploma (gaan we van uit ;))

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:56

ik werk op dit moment in de horeca, wat me voor nu prima bevalt, maar het is zeker niet iets wat ik de rest van mijn leven wil gaan doen.

nu doe ik de opleiding Equine, Leisure & Sports en ik wil hierna graag de evenementen organisatie in :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:18

lonneke_ schreef:
ik werk op dit moment in de horeca, wat me voor nu prima bevalt, maar het is zeker niet iets wat ik de rest van mijn leven wil gaan doen.

nu doe ik de opleiding Equine, Leisure & Sports en ik wil hierna graag de evenementen organisatie in :D

Dat wilde ik ook misschien gaan doen. :D In Wageningen?

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:48

lonneke_ schreef:

Ha cool! :D Ik doe Paard en Management in Leeuwarden.

Equine, Leisure & Sports is in Wageningen inderdaad :j

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:17

Bluuhhh, ik koos heel roekeloos voor parttime. Als je een partner hebt die ook werkt kan dat namelijk wel enzo.
Maar eigenlijk hangt dat compleet van je situatie/gezin e.d. af.
Fulltime werken vind ik ook geen enkel probleem. Maar al zou ik kinderen hebben, dan zou ik daar wel thuis bij willen zijn en dus niet fulltime gaan werken.

Hangt er dus compleet vanaf hoe ik over een aantal heel veel jaren woon/werk/leef. Moeilijk te zeggen denk ik :j

En wat voor een werk?
Tja, ik ben nu nog studente en ik hoop ooit iets artsigs te worden ;)
Voorlopig houd ik het bij mijn parttime/weekend baantje bij de supermarkt en mijn 12-uren contractje!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:28

Ik ben nu nog aan het studeren, maar later wil wil fulltime gaan werken als microbiologisch analyst, wie weet daarna ooit parttime als er kinderen komen maar dat is allemaal nog heel ver weg geloof ik :+

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 20:22

Ik begin over ongeveer een maand bij mijn nieuwe baan^^
Ga op schiphol werken en bij evenementen bij een bedrijf genaamd LADY security :D
Ben vanaf 1 juni postvrij! :x

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 15:02

Sjukke schreef:
lonneke_ schreef:

Ha cool! :D Ik doe Paard en Management in Leeuwarden.

Equine, Leisure & Sports is in Wageningen inderdaad :j

in wageningen inderdaad :D
erg leuke opleiding trouwens, al moet je wel een beetje chaos bestendig zijn ;)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:40

Ik werk nu in een supermarkt als cassiere..
En ik vind het echt vreselijk als ik de hele dag moet zitten..
Gelukkig heb ik dan ook meer andere taken, maar de kassa blijft helaas..

Omdat ik leerplichtig ben, volg ik een opleiding die mijn bedrijf betaald, wel makkelijk dus :)
Ik zat/zit heel erg na te denken over terug naar school te gaan en dan graag de kant op van mode en styling..

Het is gewoon zooo moeilijk :(
Ik ben ook erg bang dat ik de verkeerde keuze maak met een opleiding en dat ik dan 1 jaar of zelfs 2 jaar weggooi..

Aan de ene kant wil ik echt niet weg van waar ik nu werk het is gewoon echt súúper gezellig,, fijne collegas,, fijne sfeer..

Maar ik wil niet mijn hele leven in een supermarkt werken..
Aargh.. :')

Door dit topic begin ik weer helemaal na te denken over school en zo..
Nu ga ik weer twijfelen..

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:43

Ik werk 32 uur als landschapsontwerper bij de baas, doe daarnaast nog opdrachten voor mijzelf.
Daarnaast zit ik op de fotovakschool, werk ook al in opdracht, dus werk ik ook voor mij zelf als fotograaf.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:45

ik werk als credit analyst in een internationaal petrochemisch bedrijf. Taken zijn vnl kredietlijnen opstellen voor de klanten, gebasseerd op jaarcijfers, marktinfo en eigen analyse, verder moet je het bijhorend betalingsbedrag analyseren en sturen. Indien daar happeringen zijn, interesten berekenen. Indien nodig externe collection bureaus inschakelen. En verder ervoor zorgen dat het aantal bad debts( dus bedrijven die over kop gaan) in mijn portefeuille zogoed als nihil is. Hoewel dit dit jaar wss wishfull thinking is. Dus vnl bestaat mijn job uit analyses maken, en credit and risk assessement, dus druk, vaak heel intensief maar heel leuk om doen

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:48

Ik ben nu soort van freelance schrijfster.
Wat ik later wil doen weet ik nog niet precies, maar equitherapeut lijkt me een super beroep!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:49

Ik doe nu opleiding tot fotografe, daarbij heb ik me ingeschreven als stewardess. Dus dat wordt mn hoofdinkomen en daarbij freelance fotografe. En dan sparen en zo snel mogelijk terug naar Nieuw Zeeland. :+:

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:53

Breng nu op dit moment reclamefolders rond.
Heb laatst een sollicitatiegesprek gehad bij McDonalds
Ze wilde me heel graag aannemen maar zochten geen mensen voor door de week.

En later wilde is Piloot worden maar dat kan ik met mijn gezondheid niet aan
Was aan het denken of de opleiding dier- en veehouderij
en nu had ik me laatst toch iets gevonden
Dierenverzorgster bij een luchtvaartmaatschappij XD

Havanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:54

ik heb al jaren een bijbaan als badjuf :) die ik nu nog steeds naast mijn studie doe zolang ik dat kan volhouden..

ik heb biologie gestudeerd (wo 5jr) en dus nu de versnelde opleiding geneeskunde in groningen dus mijn droombaan als arts gaat wel uitkomen denk ik
dan kan manlief (ook badmeester :) ) lekker partime aan het werk en voor de toekomstige kids zorgen

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:00

Ik werk bij een orthodontist, doe alle werkzaamheden (beugels plakken, plaatsen eruit halen, inbinden etc.)
opzich wel leuk werk, vooral de leeftijdsgroep.
maar wil er graag weg want me baas is vreselijk! en werk nou eenmaal nauw met haar samen..

wat ik dan wil doen weet ik nog niet, liefst met dieren.. maar vind daar maar wat in...

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:05

Ik werk nu 2 avonden in de week als Casiere.

Wat ik later wil worden verschilt echt per week :P

Nu is het volgends mij script schrijver worden. Het lijkt mij echt super leuk! Dieren arts en dan in een dierentuin, of in Afrika voor de zielige wilde dieren ( :+) lijkt me ook super. Mensen arts en dan bij AZG lijkt me ook weer super. En later een boederij waar zielige getraumatiseerde kinderen en ex drugs verslaafde bij kunnen komen en relaxen :+

Ik ben echt super benieuwd wat ik later word :P

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:16

Ik werk op dit moment voor 3 uur bij de tnt, dit was ooit 15/20 uur maakte heel wat uurtjes maar helaas konden ze deze nu niet meer bieden, door me rug was postbezorger te zwaar.

Dus nu op zoek gegaan naar iets anders voor doordeweeks, ik begin nu eind volgende week bij de macdonalds.
Niet mijn ding maar je moet toch een inkomen hebben.

Daarnaast ben ik studerende voor apothekersassistent in versneld tempo 1,5 jaar, ik hoop dat uiteindelijk fulltime te kunnen doen zodat ik alleen kan wonen met al mijn beestjes en een goed paard kan onderhouden.

Tenslotte probeer ik nog een bedrijfje op gang te krijgen, ik hoop dat ooit fulltime te kunnen doen en mijn uiteindelijke doel zijn mijn eigen stallen.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:26

Ik werk op dit moment in de horeca.
op een vakantiepark dus heel afwisselend.

je hebt een bar/restaurant/chill/bowling/pool
Dus veel variatie, en gewoon super om te werken.

Ik werk vooral restaurant of bar. En dat is gewoon echt mijn ding.
Volg ook opleiding horeca hotel management!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:12

Op dit moment werk ik in een café waar ik serveerster ben, achter de bar werk en soms in de keuken sta en ijsjes verkoop.
Ik zit nu in Havo 5 en ga volgend jaar naar Academie Minerva, waar ik al toegelaten ben.
Later zou ik iets van grafisch vormgever willen worden, het liefst werk ik voor mezelf in een atelier, ik wil eigenlijk nog liever autonoom kunstenaar(tekenen/schilderen/fotografie) worden, maar ik denk dat dat niet gaat werken.
Zoals het er nu naar uitziet zou ik toch grafisch vormgever willen worden.