Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

barbara28 schreef:Lennox schreef:Ik ben ook 31 en verdien nu 2900 euro bruto per maand op basis van 40 uur in de week. Werk als management assistent (ander woord voor secretaresse). Ik ga per 1 mei beginnen met een andere baan en ga dan ook omlaag naar 2650. Maar het lijkt me wel een veel leukere baan en dat is uiteindelijk toch het belangrijkst.
Lennox, ik hoop dat je het naar je zin gaat hebben. Absoluut is het uiteindelijk het allerbelangrijkst. Ik moest ook wel even slikken om te zakken in salaris, maar geen seconde spijt van gehad. Ik heb er nu zoveel voor terug! Succes straks met je nieuwe job!
mistery schreef:Ik ben 19 jaar, werk in de meest gierige AH in groningen en verdien per maand 320 euro. Daar werk ik 88 uur voor.

Meetje22 schreef:Ik vind sommige opmerkingen ook erg denigrerend.
Een secretaresse verdient zoveel omdat er ook veel verantwoordelijkheid bij zit.
Ik heb voordat mijn dochter ziek werd op personeelszaken gewerkt en verdiende daar ook dik voor mijn leeftijd.
Maar het bracht wel veel verantwoordelijkheid met zich mee en volledige inzet.
PussInBoots schreef:Ik vind sommige mensen ontzettend denigrerend! Ik verdien (netto) tussen de 1000 en 1100 euro. Heb een paard, twee katten, een dochter, een auto en het lukt me iedere maand rond te komen!! Tuurlijk is het geen vetpot, maar ik zal er mn bed wel voor uit MOETEN!
Njen schreef:@ Mirandaatje, zo trots ben ik daar niet op, ben eerder trots dat ik het hier anderhalf jaar heb uitgehouden incl. een opleiding die mij totaal niet beviel. Ik ben ook heel blij dat mijn contract niet verlengd word, want ik word hier onderhand gillend gek(motivatie weg, te saai, vaak hele dagen niks te doen, geen uitdaging, collega's worden met de dag erger lijkt het en mijn opleiding kan ik er niet in toepassen, geen ramp wil er nml liever niet in werken, maar word op het moment echt als sloofje gebruikt).
Meetje22 schreef:Ik vind sommige opmerkingen ook erg denigrerend.
Een secretaresse verdient zoveel omdat er ook veel verantwoordelijkheid bij zit.
Ik heb voordat mijn dochter ziek werd op personeelszaken gewerkt en verdiende daar ook dik voor mijn leeftijd.
lejo schreef:Meetje22 schreef:Ik vind sommige opmerkingen ook erg denigrerend.
Ben ik wel met je eens hoor, in nederland zijn maar weinig bedrijven te vinden die gewone werknemers 'te veel' betalen, dit zal altijd wel naar verhouding tot de taak zijn
Ben afgestudeert als beveiliger en ga per september starten met juridisch medewerker.. Ik vind het ondanks dat het niet veel verdient ontzettend leuk werk.. Ik krijg op alle kleding 50% korting en we verkopen toch wel leuke kleding in de winkel. Verder mag ik mijn uren helemaal indelen zoals ik dat fijn vind en worden mijn pauzes door betaald. Ik zou er als ik op mijzelf zou wonen niet van rond kunnen komen maar ik heb eind van september een compleet hip gevulde kledingkast en als het goed is mijn rijbewijs van het geld dat ik verdien en daar ging het mij om. Citaat:nou geloof me, ze zijn er. Wat ik hiervoor al eerder melde, ik heb 8 maanden in Laren gewerkt, voor een behoorlijk salaris. Was daar Secretaresse. Ik moest agenda's bijhouden, lunches klaarzetten etc etc. Ik kreeg daar dus 3375 Euro bruto voor. Ik dacht echt, die zijn gek! Daarvoor werkte ik ook als secretaresse (nou ja, heette daar Officemanager, geef het beestje een naampje denk ik altijd maar..) en deed PZ werkzaamheden, Fleetmanagement, ondersteunen CEO, en ga maar door. Daar kreeg ik niet zoveel geld, ik vind zowieso secretaresse altijd een heel ruim begrip. Bij het ene bedrijf is het echt een HBO + functie, elders veredelde koffiejuf..

Mirandaatje schreef:Njen schreef:@ Mirandaatje, zo trots ben ik daar niet op, ben eerder trots dat ik het hier anderhalf jaar heb uitgehouden incl. een opleiding die mij totaal niet beviel. Ik ben ook heel blij dat mijn contract niet verlengd word, want ik word hier onderhand gillend gek(motivatie weg, te saai, vaak hele dagen niks te doen, geen uitdaging, collega's worden met de dag erger lijkt het en mijn opleiding kan ik er niet in toepassen, geen ramp wil er nml liever niet in werken, maar word op het moment echt als sloofje gebruikt).
Dat is jammer! Maar ik doelde er meer op dat je er trots op kunt zijn als je een baan hebt, ongeacht wat voor baan, en gewoon je eigen centjes verdiend, even erbuiten gelaten dat je het totaal niet naar je zin hebt.![]()
Succes verder!
lejo schreef:Lennox schreef:Qua salariering verschilt het ook enorm in welk deel van Nederland je woont en werkt. De salarissen liggen in de Randstad gewoon hoger.
Maar de kosten die je maakt ook, dus dit is ook wel logisch.

mistery schreef:Ik ben 19 jaar, werk in de meest gierige AH in groningen en verdien per maand 320 euro. Daar werk ik 88 uur voor.
PussInBoots schreef:Ik vind sommige mensen ontzettend denigrerend! Ik verdien (netto) tussen de 1000 en 1100 euro. [...] maar ik zal er mn bed wel voor uit MOETEN!
lejo schreef:Maar de kosten die je maakt ook, dus dit is ook wel logisch.