Wat verdienen jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:18

@ Mirandaatje, zo trots ben ik daar niet op, ben eerder trots dat ik het hier anderhalf jaar heb uitgehouden incl. een opleiding die mij totaal niet beviel. Ik ben ook heel blij dat mijn contract niet verlengd word, want ik word hier onderhand gillend gek(motivatie weg, te saai, vaak hele dagen niks te doen, geen uitdaging, collega's worden met de dag erger lijkt het en mijn opleiding kan ik er niet in toepassen, geen ramp wil er nml liever niet in werken, maar word op het moment echt als sloofje gebruikt).
Laatst bijgewerkt door Njen op 22-04-09 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:18

barbara28 schreef:
Lennox schreef:
Ik ben ook 31 en verdien nu 2900 euro bruto per maand op basis van 40 uur in de week. Werk als management assistent (ander woord voor secretaresse). Ik ga per 1 mei beginnen met een andere baan en ga dan ook omlaag naar 2650. Maar het lijkt me wel een veel leukere baan en dat is uiteindelijk toch het belangrijkst.

Lennox, ik hoop dat je het naar je zin gaat hebben. Absoluut is het uiteindelijk het allerbelangrijkst. Ik moest ook wel even slikken om te zakken in salaris, maar geen seconde spijt van gehad. Ik heb er nu zoveel voor terug! Succes straks met je nieuwe job!

Dank je wel! :D

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:19

Missy123 schreef:
Ik ben 21 jaar, werk als administratief medewerkster en verdien 1836,- bruto per maand... en ik houd er iets meer als 1350,- netto aan over..

Pebblesther: Ja dit is voor 40 uur per week.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:20

mistery schreef:
Ik ben 19 jaar, werk in de meest gierige AH in groningen en verdien per maand 320 euro. Daar werk ik 88 uur voor.

88 uur :wow:

Ik werk er 36uur en zit op 2550 en een beetje bruto
Hiervoor werk ik bij een software bedrijf op de helpdesk.

edit; ben overigens 24
Laatst bijgewerkt door lejo op 22-04-09 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:20

Ik ben 16 en werk in de gehandicapte zorg en verdien 9,60 per uur. Avonden 20% ORT weekend 60% PRT

Mijn salaris hangt heel erg af van de hulp vragen. t kan schommelen van 124 euro tot 1000 euro.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:21

Ik vind sommige opmerkingen ook erg denigrerend.
Een secretaresse verdient zoveel omdat er ook veel verantwoordelijkheid bij zit.
Ik heb voordat mijn dochter ziek werd op personeelszaken gewerkt en verdiende daar ook dik voor mijn leeftijd.
Maar het bracht wel veel verantwoordelijkheid met zich mee en volledige inzet.

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:21

Ik werk 32 uur en krijg € 2525. Maar ik ben ook ououououd!

Vanessa

Re: Wat verdienen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:22

Oh en ik doe de personeelszaken in mijn eentje van adminstratie tot werving en selectie.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:23

Meetje22 schreef:
Een secretaresse verdient zoveel omdat er ook veel verantwoordelijkheid bij zit.
Ik heb voordat mijn dochter ziek werd op personeelszaken gewerkt en verdiende daar ook dik voor mijn leeftijd.

Ben ik wel met je eens hoor, in nederland zijn maar weinig bedrijven te vinden die gewone werknemers 'te veel' betalen, dit zal altijd wel naar verhouding tot de taak zijn

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:23

lejo schreef:
mistery schreef:
Ik ben 19 jaar, werk in de meest gierige AH in groningen en verdien per maand 320 euro. Daar werk ik 88 uur voor.

88 uur :wow:

Dat zal wel niet per week zijn. :D

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:24

PussInBoots schreef:
Ik vind sommige mensen ontzettend denigrerend! Ik verdien (netto) tussen de 1000 en 1100 euro. Heb een paard, twee katten, een dochter, een auto en het lukt me iedere maand rond te komen!! Tuurlijk is het geen vetpot, maar ik zal er mn bed wel voor uit MOETEN!

Sorry maar dit vind ik wat overdreven. Iedereen noemt hier enkel de eigen situatie. Ikzelf heb gezegd dat ik er wel even over na moest denken als ik van mijn huidige salaris terug zou moeten naar €1100, echter heb ik ook gezegd dat het soms niet anders is. Het is gewoon lastig als je er eenmaal aan gewend bent.

Verder vind ik dat geld niet uitmaakt zolang je zelf gelukkig bent met je werk. Dat is wat mij betreft het belangrijkste.

Momenteel verdien ik voor mijn leeftijd erg goed, ik ben echter totaal niet gelukkig bij mijn huidige baan. Dit is absoluut niet de route die ik voor mezelf uit had gestippeld. Ik heb daarom ook besloten om me aan te melden voor een particuliere full-time master. Volgend jaar heb ik dus geen inkomen en heel veel uitgaven. Mij hoor je echt niet klagen, ik doe het voor mezelf en hoop er beter uit te komen.

Wees dus trots op jezelf en trek je niets aan van anderen.
Laatst bijgewerkt door Denise_84 op 22-04-09 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:26

Ik ben 23, en heb HBO theaterschool opleiding dramadocent gedaan. Ik werk 24 uur per week als Persoonlijk begeleider in de verstandelijk gehandicaptenzorg. Daarmee verdien ik rond de 1400 euro netto per maand. (soms wat meer, ligt aan hoeveel weekenden (160%) heb gewerkt.) Daarnaast werk ik als dramadocent/regisseur. Daar verdien ik 25 euro per uur bruto. Dat doe ik 7 uur in de week. Dat is dus 700 euro per maand bruto.

MaartjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:27

Njen schreef:
@ Mirandaatje, zo trots ben ik daar niet op, ben eerder trots dat ik het hier anderhalf jaar heb uitgehouden incl. een opleiding die mij totaal niet beviel. Ik ben ook heel blij dat mijn contract niet verlengd word, want ik word hier onderhand gillend gek(motivatie weg, te saai, vaak hele dagen niks te doen, geen uitdaging, collega's worden met de dag erger lijkt het en mijn opleiding kan ik er niet in toepassen, geen ramp wil er nml liever niet in werken, maar word op het moment echt als sloofje gebruikt).

Dat is jammer! Maar ik doelde er meer op dat je er trots op kunt zijn als je een baan hebt, ongeacht wat voor baan, en gewoon je eigen centjes verdiend, even erbuiten gelaten dat je het totaal niet naar je zin hebt. ;)

Succes verder!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:29

Meetje22 schreef:

Dat bedoel ik, ik zat wel vrijdag 2 januari op mijn werk voor de jaarafsluiting. En 24 en 31 december gewoon de hele dag. En als de rest komt heb ik er al minimaal een uur opzitten en als de rest weggaat zit ik er nog. Ondertussen ben ik verantwoordelijk voor het hele verhaal, mag ik dan iets meer krijgen dan een medewerker die invoert met een 9 tot 5 mentaliteit die in de stress schiet als ze 10 secende na 5 uur moet blijven.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:31

lejo schreef:
Meetje22 schreef:

Ben ik wel met je eens hoor, in nederland zijn maar weinig bedrijven te vinden die gewone werknemers 'te veel' betalen, dit zal altijd wel naar verhouding tot de taak zijn

nou geloof me, ze zijn er. Wat ik hiervoor al eerder melde, ik heb 8 maanden in Laren gewerkt, voor een behoorlijk salaris. Was daar Secretaresse. Ik moest agenda's bijhouden, lunches klaarzetten etc etc. Ik kreeg daar dus 3375 Euro bruto voor. Ik dacht echt, die zijn gek! Daarvoor werkte ik ook als secretaresse (nou ja, heette daar Officemanager, geef het beestje een naampje denk ik altijd maar..) en deed PZ werkzaamheden, Fleetmanagement, ondersteunen CEO, en ga maar door. Daar kreeg ik niet zoveel geld, ik vind zowieso secretaresse altijd een heel ruim begrip. Bij het ene bedrijf is het echt een HBO + functie, elders veredelde koffiejuf..

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:36

Ik ben 21 werk op dit moment als verkoopassistent :P Ben afgestudeert als beveiliger en ga per september starten met juridisch medewerker.. Ik vind het ondanks dat het niet veel verdient ontzettend leuk werk.. Ik krijg op alle kleding 50% korting en we verkopen toch wel leuke kleding in de winkel. Verder mag ik mijn uren helemaal indelen zoals ik dat fijn vind en worden mijn pauzes door betaald. Ik zou er als ik op mijzelf zou wonen niet van rond kunnen komen maar ik heb eind van september een compleet hip gevulde kledingkast en als het goed is mijn rijbewijs van het geld dat ik verdien en daar ging het mij om.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:37

Citaat:
nou geloof me, ze zijn er. Wat ik hiervoor al eerder melde, ik heb 8 maanden in Laren gewerkt, voor een behoorlijk salaris. Was daar Secretaresse. Ik moest agenda's bijhouden, lunches klaarzetten etc etc. Ik kreeg daar dus 3375 Euro bruto voor. Ik dacht echt, die zijn gek! Daarvoor werkte ik ook als secretaresse (nou ja, heette daar Officemanager, geef het beestje een naampje denk ik altijd maar..) en deed PZ werkzaamheden, Fleetmanagement, ondersteunen CEO, en ga maar door. Daar kreeg ik niet zoveel geld, ik vind zowieso secretaresse altijd een heel ruim begrip. Bij het ene bedrijf is het echt een HBO + functie, elders veredelde koffiejuf..

Maar ik mag aannemen dat de HBO plusser functie meer verdient dan de Koffiejuf functie ;)
ongeacht de titel. (die is inderdaad erg ruim genomen in NL.)

Andersom worden sommige mensen naar mijn mening wel behoorlijk onderbetaald

happy2014

Re: Wat verdienen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:40

Dat zou je toch wel aan mogen nemen, maar in mijn geval was mijn koffiejuf functie (ik deed wel wat meer hoor, maar heel spannend was het niet) mijn best betaalde baan ooit. Ik vond het salaris als je het vergelijkt met wat ik moest doen belachelijk hoog. Helaas denk ik dat het inderdaad vaker voorkomt dat mensen onderbetaald worden.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:42

Mirandaatje schreef:
Njen schreef:

Dat is jammer! Maar ik doelde er meer op dat je er trots op kunt zijn als je een baan hebt, ongeacht wat voor baan, en gewoon je eigen centjes verdiend, even erbuiten gelaten dat je het totaal niet naar je zin hebt. ;)

Succes verder!

Ja is ook :)

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:47

De ene secretariele functie is zeker de andere niet. Ik doe hele diverse dingen, werk bij een klein bedrijf, dus inderdaad een keer een lunch regelen, vergaderzaal in orde brengen, bestellen catering en kantoorartikelen zijn er onderdeel van. Maar ik maak onder anderen ook nieuwsberichten, de P&O dingetjes, houdt de hele website bij, notuleer moeilijke vergaderingen met vaak gevoelige info of lastige materie en regel logistiek bijeenkomsten waar meer dan 400 man komt. Alle communicatie die ik de deur uit doe gaat naar een landelijk behoorlijk groot netwerk dus er wordt wel wat verwacht. Daarbij dat je zo nu en dan ook eens een avond of in het weekend werkt zonder dat je overuren worden uitbetaald is ook zeker geen uitzondering.

Veel mensen zien een secretaresse toch als een veredelde typmiep maar het verschilt enorm per bedrijf en wat je er zelf van weet te maken binnen een bedrijf.

Qua salariering verschilt het ook enorm in welk deel van Nederland je woont en werkt. De salarissen liggen in de Randstad gewoon hoger. Maar daarbij komt dat de woonlasten daar vaak ook weer hoger liggen dan in andere delen van Nederland.
Laatst bijgewerkt door Lennox op 22-04-09 13:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:49

Ik werk als alphahulp en verdien 634 euro per 4 weken voor een 13 urige werkweek(ben 36),straks in loondienst zal dat rond de 550 euro ongeveer zijn,dan krijg ik ook fietsvergoeding(ruim 1 euro perdag),vakantaiegeld enz. en een eindejaarsuitkering(4%van het brutojaarsalaris.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:49

Lennox schreef:
Qua salariering verschilt het ook enorm in welk deel van Nederland je woont en werkt. De salarissen liggen in de Randstad gewoon hoger.

Maar de kosten die je maakt in de randstad zijn ook hoger, dus dit is ook wel logisch.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:51

lejo schreef:
Lennox schreef:
Qua salariering verschilt het ook enorm in welk deel van Nederland je woont en werkt. De salarissen liggen in de Randstad gewoon hoger.

Maar de kosten die je maakt ook, dus dit is ook wel logisch.

Klopt had mijn berichtje ook even snel aangepast, woonlasten liggen daar bijvoorbeeld ook weer hoger dus dat is logisch.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:51

mistery schreef:

hahaha.... welke ah is er nou niet gierig!

Ik werk ook bij de ah 16 jaar en 3,39 in het uur... Zijn jongens in mijn klas die in een restaurant werken en als ze dan na 10 uur doorwerken krijgen ze 400 procent uitbetaald! Dat is toch heel wat beter! Dan zou ik het helemaal niet erg vinden om een nachtje door te gaan :+

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:52

PussInBoots schreef:
Ik vind sommige mensen ontzettend denigrerend! Ik verdien (netto) tussen de 1000 en 1100 euro. [...] maar ik zal er mn bed wel voor uit MOETEN!

Dat valt wel mee toch? Mensen schetsen hun eigen situatie. Als je gewend bent om het dubbele van jouw salaris te verdienen krab je je toch echt wel even achter je oren als de wekker gaat en je mag voor de helft van je salaris aan de gang.

lejo schreef:
Maar de kosten die je maakt ook, dus dit is ook wel logisch.

De kosten in levensonderhoud zijn hoger maar daar ligt het niet aan. In de Randstad zijn meer -internationale- bedrijven gevestigd die hogere salarissen uitbetalen. Kleinere bedrijven 'moeten' mee daarin omdat er anders geen goed personeel te krijgen.