Mijn kantoor kan mij niet aanhouden, maar in september wel 35 medewerkers een weekend meenemen naar barcelona...
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
_Micha_ schreef:Het gaat meestal toch ook niet om de mensen die naar het pretpark gaan, maar om de bedrijven zelf. En ik neem aan dat de meeste mensen die in een bedrijf werken zelf niet aan het geld van het bedrijf komen.
Ik denk wel dat je een beetje gelijk hebt hoor Faye, het is nu wel een erg makkelijke manier om mensen te ontslaan want ja 'de crisis'.

Themba schreef:mijn vriend zit ook in het schuitje en er is ook gewoon geen werk te vinden als timmerman nu :S dus die zit al een tijdje thuis!
hoor overigens wel andere bouwbedrijven in de regio waarmee het weer niet goed gaat. heel wisselend dus. Wel heel erg voor je vriend
en iedereen die door de crisis of om andere redenen hun baan kwijt zijn...
ook niet fijn.
Marjolein schreef:Ze hebben meer aan mensen met een jaarcontract dan aan mensen met een vast contract. Mocht de crisis ze toch raken is een tijdelijk contract sneller te lozen.
Ik heb afgelopen weekeinde ook genoeg mensen een terrasje zien pakken. Dat is toch wel het eerste wat ik zou laten mocht ik ontslagen zijn.
Themba schreef:mijn vriend zit ook in het schuitje en er is ook gewoon geen werk te vinden als timmerman nu :S dus die zit al een tijdje thuis!
faye schreef:Er wordt nu ook wel veel op de crisis afgeschoven. Dat is makkelijk voor de werkgever he? Als ik zie hoeveel mensen er met de pasen naar pretparken en meubelboulevards gaan valt het met de crisis nog wel mee.

Marjolein schreef:Ik zeg nergens dat ze er geen recht op heeft. Ik zelf zou ook gebruik maken van de mogelijkheid om een ww uitkering te krijgen, mocht ik ontslagen worden. Maar ik zou niet op een afroep gaan wachten. Het woordje afwachten vind ik erg passief overkomen.
)
LuckySil schreef:kimnytocize schreef:Ik was ontslagen omdat ik te duur werd voor mn bijbaantje (ben net 20 geworden). Ze nemen liever iemand van 16 aan, ook al weet diegene nog niks en kan lang niet zo hard werken dan iemand die al jaren in het bedrijf zit.
Ben onlangs wel ergens anders aangenomen, tot mijn grote verrassing. Werk bij dit baantje wel tegen het minimumloon, bij mijn andere baan als docent verdien ik 3,5 keer zoveel. Echt te zonde dat ik daar geen meer uren kan maken. Toch heb ik het minimumloonbaantje gelijk aangenomen, het is vrij bijzonder om in deze tijden als 20jarige nog een bijbaantje te vinden.
Aantal vriendinnen van mij zijn ook ontslagen; één omdat het bedrijf failliet ging (fulltimer) en één omdat ze ook te oud werd (parttimer, ook bijbaantje).
Verwacht wordt dat er in 2010 meer dan 600.000 mensen werkloos zijn.. Regering, applaus.
Ik dacht dat ik om die reden ook ontslagen zou worden (wordt zaterdag 20) want zie om me heen steeds meer mensen verdwijnen. Zaterdag hoorde een meisje nog, (nadat ze klaar was met werken) dat haar contract per de 24e afloopt, en hij niet meer wordt verlengd. Maar ze staat voor deze week niet meer ingeroosterd. Echt sneu hoor..
Mijn contract loopt tot oktober. Dus normaal gesproken mogen ze me dan niet eerder ontslaan toch?
)