Bubsj schreef:Dat is pas onzin. Als mijn baas mij morgen aan het werk zet terwijl dat niet afgesproken is kan ik al meteen opstappen. Kom zeg, we leven in een vrij land.
Zou je dat kunnen onderbouwen met informatie hierover?
Het lijkt mij dat 'een vrij land' niet betekent dat je je niet aan afsprakan hoeft te houden, en daar is de wet ook wel redelijk duidelijk over. Maar als jij informatie hebt die ik niet heb dan lees ikdat graag.
(Je kunt trouwens in principe inderdaad altijd wegblijven. Geen werkgever zal je met zweep of pistool op de nek dwingen om toch te komen. Maar er kunnen wel flinke financiele consequenties aan zitten - en dat lijkt me ook wel logisch. De werkgever heeft plichten naar jou, maar jij ook naar de werkgever.)
Winsel: je telt inderdaad verkeerd. Als je op 7 maart opzegt begint week 1 pas. Als je 1 week opzegtermijn hebt, betekent dat natuurlijk niet dat je dan de volgende dag al week 1 hebt gehad, pas als de week voorbij is is de termijn voorbij. Dus als je 4 weken opzegtermijn hebt, dan moet je wel de volle vier weken wachten, is 28 dagen. Dat kan dus nooit de 28ste zijn. Handig om volgende keer goed na te tellen!