engels mondeling, goed?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimue

Re: engels mondeling, goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:06

Een mens kan niet alles zien en twee weten meer dan één. :D

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 12:42

heey

iedereen nogmaals bedankt,
ik heb mn mondeling vanmorge gehad,
'k had een 5,5 |( |( , echt slecht
ik had ongeveeur 7 minuten over de paarden verteld daarnaa 3 min over ons bedrijf
en toen begon hij over zo'n film, ik moest vertelle waar de film over ging, ik kwam niet uit mijn woorde dus kreeg toen een 5,5

maar deze mondeling is herkansbaar, dus dat doe ik ook

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:39

Blue_Eyes schreef:
ChrlOtte schreef:
Het is absoluut, heel erg zeker horseback riding.
Ik had er vorige keer -1 voor. :+

xx

Ik ben docent Engels en het is echt niet fout - horse riding is prima. Dat jouw docent daar anders over denkt, is wat anders. ;)

Hier is het heel eenvoudig: horseback riding betekent dat je op een paard stapt en een buitenrit/trektocht gaat maken. Het is dus niet goed of fout, het hangt er vanaf wat je doel is :D

(ik moet toegeven dat ik niet weet hoe het in de rest van de wereld zit qua vertaling/betekenis)

Jammer dat je een 5,5 hebt, succes met je herkansing! En wees niet bang: uiteindelijk kom je er wel! Toen ik in de 4e zat was mijn engels afschuwelijk, en inmiddels (8 jaar verder) kan ik me prima verstaanbaar maken!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:06

Succes met je herkansing.

Tip: ken je mensen die redelijk Engels praten? Of juist goed Engels? Vraag dan of je gewoon in het Engels tegen ze mag praten en vraag of ze je willen corrigeren op uitspraak etc.

Doen is namelijk veel nuttiger, dan stuk door ons laten schrijven!
En niet bang zijn om foutje te maken met je Engels, je moet het maar zo zien, vermoedelijk praat jij beter Engels dan de gemiddelde Engelstalige Nederlands praat.

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 20:34

ja ken wel iemand, zal es proberen.

ik had dat verhaal uit mijn hoofd geleerd. maar tijdens het gesprek haalde ik woorde door elkaar enz. en heb ik een stuk vergete
maar denk dat het met de herkansing beter gaat, want je hebt het dan al een keer gehad, en je weet dat je sowiezo al een 5,5 hebt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:26

Dat jullie allemaal zelf iets mogen voorbereiden! Wij krijgen gewoon een papier voor ons neus met situaties en dan moeten we ter plekke verzinnen hoe we gaan reageren en wat wij zouden zeggen in zo'n situatie..

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 22:00

nee wij mochte gelukkig zelf wete waar we over wilde praten:D