Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pharagirlke schreef:Magk ook even melden dat ik absoluut niet drink en het verfoei als mensen in mijn buurt zat zijn en al evenmin happy ben als ze drinken?
pharagirlke schreef:Knoffer: eh het zal wel niet voor niets zijn dat ze politie van de hoofdstad naar hier gehaald hebben vermoed ik
Had mijn post idd aangepast omdat ik bij het teruglezen merkte dat het niet echt was wat ik wilde zeggenVandaar het aanpassen.
pharagirlke schreef:Guernica: joints verminderen je grenzen. Ik heb hier al een hoop fout zien lopen door dat ze dingen deden die ze nooit gedaan zouden hebben als ze niet stoned waren... Net zoals niet iedereen happy en grappig word van alcohol, word lang niet iedereen happy en grappig van wiet.
pharagirlke schreef:Uit Brussel hebben ze politie van op het departement dat met drugs bezig is gehaald omdat die van hier het niet meer aan konden/durfden
Mijn ervaring is dat dronken mensen je vaak irriteren maar dat je mensen die stoned zijn minder gevaar in zien. Ik heb hier iemand die stoned was recht op een geweer zien aflopen met de melding: "schiet dan als je durft!". Uiteindelijk is dat de redding geweest van een flinke groep. Maar voor hetzelfde geld was hij morsdood geweest....... En ik kan me heel goed voorstellen, dat de ouders, zussen, broers die dit ook heel goed beseffen, elke nacht in de zorgen zitten omdat ze niet weten wat hij aan het uitsteken is. Ik ken de hele slechte kant van het verhaal. En ik zie best in, dat blowen af en toe "amusant" kan zijn. Dat het grappig is, goed voelt en alle andere pro argumenten die ik al gehoord heb. Maar door wat ik hier ervaard heb, wegen die voordelen niet op tegen de nadelen. En daarom ben ik, van uit mijn ervaring, tegen de legalisering van drugs. Door dat het illegaal is hebben ze iig nog een beetje vat. Of zouden ze nog vat kunnen hebben eigenlijk. Als je het legaal maakt heb je geen poot meer om op te staan... En vooral dat laatste is mijn hekelpunt. Dat mensen blowen; ieder zijn ding...
Maar gewoon het feit dat je echt geen poot meer hebt om op te staan... Tja...
MarcoBorsato schreef:
Ronne schreef:Ik vind het wel erg prettig dat, ondanks de enorme meningsverschillen, er wel met respect voor elkaars mening is. Dit heb ik op andere bokt topics wel eens anders gezien!
Wou ik toch ff kwijt!
pharagirlke schreef:Knoffer: en ik heb mensen ontzettend agressief zien worden en ja, enkel van wiet... Minstens zo veel als van alcohol.Ik wil best het e.e.a uitleggen wb die agressie. Maar doe dat liever niet zo openbaar, dus mensen die interesse hebben kunnen even PB'en... (ik hoop dat daar begrip voor is)
In Belgie zou de stap naar legaliseren inderdaad wat groter worden....
En nee het gaat natuurlijk niet meer enkel over wiet. Maar die wat het veroorzaken zijn wel allemaal met wiet begonnen en dan toch nieuwsgieriger geworden. Dat is dus hetgeen waar je me over kan PB'en. Want kan me voorstellen dat mijn reactie zo wat vaag is.
Ess_Ramona schreef:Als ze het gaan illegaliseren, gaan ze het stiekem doen..
Alcohol is net zo goed verslavend, en maakt je ook kapot.