Er zijn mensen die het horen te krijgen maar niets ontvangen, maar ook een heleboel toneelspelers die profiteren.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
kazary schreef:Waarom krijg jij het dan wel en rindalin niet? Heeft die dan niks? Dat is wat jij nu eigenlijk ook zegt al bedoel je dat vast niet zo
Er zijn mensen die het horen te krijgen maar niets ontvangen, maar ook een heleboel toneelspelers die profiteren.

kazary schreef:Ik denk dat er meer mensen zijn zoals randalin die geen uitlering krijgen, omdat een ziekte als fybro niet genoeg erkend is. Die zijn de dupe.
Als je iemand erg goed kent kun je dat soms wel bepalen hoor. Die spelen dan naar mijn idee toch echt toneel bij een uitkeringsinstantie.
Zoals de mensen die 40 uur kunnen beunen naast een uitkering. Daar hoef ik ze niet eens goed voor te kennen om gerust een oordeel te durven geven.

Zonnebloem schreef:ik heb ook een uitkering, maar heel soms moet ik gewoon ff wat leuks doen, anders word ik gillend gek. Ik vind het erg genoeg dat ik (hopelijk tijdelijk) niet kan werken. Als ik dan ook nog eens altijd een eeuwig thuis moest gaan zitten word ik echt gek. Het is echt niet zo dat ik een feestbeest ben, uitgaan doe ik eigenlijk nooit, ook omdat ik het finacieel niet trek, maar soms moet je gewoon wat doen. Kan het me dus wel voorstellen maar overdrijf het niet.
Equidea schreef:Je kan mij niet wijsmaken dat iedereen zomaar een uitkering kan krijgen, er moet wel écht iets zijn (en zelfs dan is het nog moeilijk)...
eigen schuld als je bang bent voor iets. angst en bang zijn zijn dingen die irreëel maar ook reeël kan zijn. Je bent er niet zomaar 1,2,3 van af. norski schreef:Daar heb ik ook geen goed woord voor, net zoals de mensen met uitkering die dan lekker bijbeunen waarbij ze nog meer verdienen. Ik heb niks tegen bijbeunen als je daarnaast gewoon een baan hebt.
Maar school/werkziek daar kan ik niet tegen.
BraveSpots schreef:Maar het feit dat sommigen vervolgens niks (willen) doen aan die ansgten/depressies/overspanningheid/...dat vind ik dan weer onbegrijpelijk.
En met er iets aan doen bedoel ik hulp zoeken bij een psychiater of wat dan ook.
pinuts schreef:ik ken zoveel mensen die wel uitgaan maar verder niets doen. Die zijn depressief verklaard, maar die wel elke dag leuke dingen doen. Daar krijg ik ook wel mijn bedenkingen bij.. maargoed, meestal heb ik zoiets van.. tis jouwn leven, je ziet vanzelf wel wat je hier mee bereikt hebt.. en tsjah ik vind t eig toch lastig oordelen vanaf een afstand..
cctje schreef:Ik vind dat er tegenwoordig teveel 'het slachtoffer' wordt gespeeld ipv op zoek gaan naar een baan, ook al is het slecht betaald of simpel werk, het is in ieder geval werk.