Uitkering aanvragen en weekenden feesten..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:19

Waarom krijg jij het dan wel en rindalin niet? Heeft die dan niks? Dat is wat jij nu eigenlijk ook zegt al bedoel je dat vast niet zo :)
Er zijn mensen die het horen te krijgen maar niets ontvangen, maar ook een heleboel toneelspelers die profiteren.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:21

kazary schreef:
Waarom krijg jij het dan wel en rindalin niet? Heeft die dan niks? Dat is wat jij nu eigenlijk ook zegt al bedoel je dat vast niet zo :)
Er zijn mensen die het horen te krijgen maar niets ontvangen, maar ook een heleboel toneelspelers die profiteren.

Ik zeg ook, zelfs als je iets hebt is het nog moeilijk.
En dat van die toneelspelers... Misschien vroeger, maar nu kom je er niet meer mee weg hoor?
Mijn psycholoog werd gebelt, mijn huisarts, mijn school etc, en die liegen niet voor je lijkt me...

Anoniem

Re: Uitkering aanvragen en weekenden feesten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:22

Klopt dat je niet meer wegkomt met toneelspelen, ook mensen die toch wel iets mankeren worden zonder pardon uit de ziektewet gegooid.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:23

Denk ik anders over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:24

Tja, het kan ook dat je dan verkeerd denkt ;)
Bij het UWV zijn ze niet gek en ook lichamelijke onderzoeken zijn aan de orde van de dag, hoor ;)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:25

Bij mij hebben ze mijn psychiater ook gecontacteerd, mijn school, kliniek waar ik opgenomen zou worden etc.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:28

tegenwoordig vind ik het veelal luiheid en smoesjes wat ik vaak hoor
ik kan dit niet ik kan dat niet bla bla

pff het deel zelfrespect is hier verdwenen en gestorven
als het maar lekker zo gemakkelijk uitkomt om lui thuis te zitten en om in het weekend vervolgens een feestje te gaan bouwen.

ik heb ook een uitkering gehad maar ik werkte wel ook nog 24 uur erbij
doordat ik alleen staande moeder was kon ik dus helaas niet fulltime werken, anders had ik dat wel gedaan.

en het meeste baal ik van die buitenlanders die dan in het centrum staan/winkelen met vriendjes die je dan nota bende hoort zeggen dat ze niet gaan werken omdat ze anders alementatie moeten betalen die kon ik zo onder hun hol in schoppen

zo een mensen krijgen mijn respect totaal niet ze verneuken het gewoon voor de mensen die het juist wel nodig hebben.

er word al snel naar een uitkering gergrepen wat ik diep triest vind vooral van die wat wel gewoon kunnen werken ;)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:30

Sul, je hebt een pb om het een en ander te verduidelijken.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:50

kazary schreef:
Ik denk dat er meer mensen zijn zoals randalin die geen uitlering krijgen, omdat een ziekte als fybro niet genoeg erkend is. Die zijn de dupe.

Als je iemand erg goed kent kun je dat soms wel bepalen hoor. Die spelen dan naar mijn idee toch echt toneel bij een uitkeringsinstantie.
Zoals de mensen die 40 uur kunnen beunen naast een uitkering. Daar hoef ik ze niet eens goed voor te kennen om gerust een oordeel te durven geven.

In de tijd dat ik een uitkering had, kon ik soms gerust 40 uur werken hoor. Maar had ook vaak zat maanden dat ik niets kon. En daar speelde die Wajong niet voldoende op in, die was juist een extra belemmering op arbeid.
Bovendien zit geen baas te wachten op personeel dat soms even een paar maandjes niets of weinig kan, weet je toch wat dat kost en voor extra geregel oplevert?

En ja, ik weet dat dat voor een omgeving verwarrend kan zijn, dat iemand soms nauwelijks kan lopen en een half jaar later overal op de fiets naartoe gaat, ben in de loop van tijd gewend geraakt aan de uberlompe opmerkingen. ;)
Maar ik heb ook altijd geweigerd om dan maar helemaal stil te gaan zitten, dat is ook erg slecht voor jezelf en je helpt een ander er ook niet mee dacht ik zo.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:56

Ja soms 40 uur werken. Dat is geen jaren beunen. :)
Waarom voelen mensen zich aan gevallen waar het niet voor is?
Omdat diegene die weten dat ze fout zitten hun mond misschien maar houden?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:59

Haha, ik voel me in ieder geval niet aangevallen hoor. :)

Maar ik denk dat een wat ander licht op de zaak soms wel scheelt.

laura22Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:17

Ik heb ook een uitkering en ik heb tijden er tussen zitten dat ik elk weekend ga stappen tot 3, 4 uur op zaterdagavond, maar ondertussen werk ik niet. Ben ik dan ook een profiteur en geen zin om te werken? Integendeel wil juist heel graag werken maar er is geen baas die me aan neemt omdat ik me de ene dag wel goed voel en wat kan doen en de andere dag niet. Soms heb ik weken achter elkaar dat ik alle energie van de wereld heb en dan weer een tijdje heb dat ik het liefst de hele dag in bed blijf liggen en alleen wil slapen. En in die goede tijden kan ik wel gaan stappen naar me pony's en andere leuke dingen doen, en dat ziet de buitenwereld alleen die zien niet hoe jij als een oud omaatje (bij wijze van spreken) op de bank ligt omdat je niks kan.
Heel vaak zie en hoor je maar 1 kant van het verhaal

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:21

ik heb ook een uitkering, maar heel soms moet ik gewoon ff wat leuks doen, anders word ik gillend gek. Ik vind het erg genoeg dat ik (hopelijk tijdelijk) niet kan werken. Als ik dan ook nog eens altijd een eeuwig thuis moest gaan zitten word ik echt gek. Het is echt niet zo dat ik een feestbeest ben, uitgaan doe ik eigenlijk nooit, ook omdat ik het finacieel niet trek, maar soms moet je gewoon wat doen. Kan het me dus wel voorstellen maar overdrijf het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:26

Zonnebloem schreef:
ik heb ook een uitkering, maar heel soms moet ik gewoon ff wat leuks doen, anders word ik gillend gek. Ik vind het erg genoeg dat ik (hopelijk tijdelijk) niet kan werken. Als ik dan ook nog eens altijd een eeuwig thuis moest gaan zitten word ik echt gek. Het is echt niet zo dat ik een feestbeest ben, uitgaan doe ik eigenlijk nooit, ook omdat ik het finacieel niet trek, maar soms moet je gewoon wat doen. Kan het me dus wel voorstellen maar overdrijf het niet.

Daar is ook niks mis mee, natuurlijk moet je er soms even uit, dat is niet meer dan normaal.
Maar als je op iemand anders zijn centen teert omdat je te "ziek" bent om te werken maar ondertussen wel elke weekend flink kan doorzaken kan je ook werken, dan is het pure luiheid volgens mij.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:20

Ik vind niet dat je zo makkelijk kan oordelen...

Ik heb zelf tegen overspannenheid aangezeten, gecombineerd met de nasleep van pfeiffer. School trok ik niet, werken trok ik niet. Maar de schoolpsycholoog zei me wel dat ik absoluut mijn hobby's en sociaal leven niet mocht laten schieten, omdat anders de kans groot is dat er ook nog een depressie achteraan komt. Ik heb dus een half jaar niks uitgevoerd behalve al mn hobby's en leuke dingen :)
Kreeg ik ook scheve gezichten van.... maar ja, who cares :Y)

en er zullen heus wel profiteurs bij zitten, maar de meesten zullen echt wel een uitkering nodig hebben hoor. Je leeft niet voor je lol op minder dan het minimum..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:27

Equidea schreef:
Je kan mij niet wijsmaken dat iedereen zomaar een uitkering kan krijgen, er moet wel écht iets zijn (en zelfs dan is het nog moeilijk)...

Helaas...kom maar van die roze wolk. de slechten onder ons zetten egwoon even een zelfmoord actie op touw, ide natuurlijk mislukt en hoppa....weer een paar jaar een uitkering dr bij. Dus de mazen van het wet bespelen is niet zo moeilijk.

Ik heb ook een uitkering hoor 100% WAO maar ik werk er gewoon bij, als er maar een wil is....Gaat er bij mij niet in dat je helemaal niet meer kan werken.

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:50

Ik las vandaag een verhaal in de Yes over iemand die op een uitkering leeft en financiële problemen heeft omdat ze werkloos is. Deze persoon is niet ziek, heeft geen depressie, maar "kan geen baan vinden". Ze legt wel uit in haar verhaal dat ze erg verlegen is en de kat uit de boom kijkt en daardoor bang is voor sollicitatiegesprekken. Ze is wel 3 dagen in de week vrijwilliger bij de voedselbank.

Wat ik dan niet snap, waarom nemen deze mensen niet een simpele baan waar weinig vaardigheden voor nodig zijn (schoonmaak, supermarkt bijvoorbeeld)? Dan heb je in ieder geval EEN baan ipv werkloos thuis zitten.

En bovendien, als je bang bent voor sollicitaties is dat je eigen schuld. Dan vind ik dat je jezelf een schop onder je kont moet geven of bij een psycholoog te rade moet gaan.

Ik vind dat er tegenwoordig teveel 'het slachtoffer' wordt gespeeld ipv op zoek gaan naar een baan, ook al is het slecht betaald of simpel werk, het is in ieder geval werk.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:16

:oo eigen schuld als je bang bent voor iets. angst en bang zijn zijn dingen die irreëel maar ook reeël kan zijn. Je bent er niet zomaar 1,2,3 van af.

Ik heb het artikel neit gelezen, ik ken die persoon helemaal niet dus ik kan eigenlijk niet zeggen of ze in goed recht staat of niet.

maar toch beetje voorzichtig spreken over angsten, ik heb heel lang last gehad van angstaanvallen, bang zijn voor alles enz en het is ontzettend vervelend als mensen zeggen, ach kom op er is toch niks engs aan (bijv) in trein zitten.
Alsof ik dat niet weet, maar toch ben ik er bang voor.

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:18

norski schreef:
Daar heb ik ook geen goed woord voor, net zoals de mensen met uitkering die dan lekker bijbeunen waarbij ze nog meer verdienen. Ik heb niks tegen bijbeunen als je daarnaast gewoon een baan hebt.

Maar school/werkziek daar kan ik niet tegen.

Mooi idd, uitkering, en ondertusse allemaal schoonmaak adressjes, bah! ik werk toch ook gewoon hard voor mijn paard, en het uitgaan enzo.. ik bedoel, als je een uitkering heb, heb je die omdat je iets niet kan?!?!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:20

Maar het feit dat sommigen vervolgens niks (willen) doen aan die ansgten/depressies/overspanningheid/...dat vind ik dan weer onbegrijpelijk.

En met er iets aan doen bedoel ik hulp zoeken bij een psychiater of wat dan ook.

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:24

BraveSpots schreef:
Maar het feit dat sommigen vervolgens niks (willen) doen aan die ansgten/depressies/overspanningheid/...dat vind ik dan weer onbegrijpelijk.

En met er iets aan doen bedoel ik hulp zoeken bij een psychiater of wat dan ook.

Precies. Tuurlijk zijn angsten reëel, maar het wordt pas irreëel en nogal je eigen schuld als je er niks aan wilt doen en lekker teert op de rest van de arbeiders die aan het werk zijn voor jouw luiheid.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:35

Ik ken ook iemand die niet kon werken omdat ze "ME"had.
Maar ze kon wel elk weekend uitgaan,elke dag met haar paard rijden en daarbij ook nog wat zwartwerk schoonmaak adresjes(want anders kon ze niet bij die dure pensionstal blijven staan en haar dure auto onderhouden,een goedkopere auto kon niet want daar zat ze niet lekker in).
Voor zulke mensen heb ik dus geen goed woord over.

Ook ken ik iemand die een ww uitkering had en dan moet je solliciteren maar ze ging dan solliciteren bij bedrijven waar ze toch niet aangenomen zou worden.
Tijdens die sollicitaties kleedde ze zich dan niet netjes en hield zich van de domme.
Maar ze werkte wel 40 uur zwart per week.
Walgelijk vind ik zulke mensen!!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:35

LZP -> STW

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:46

pinuts schreef:
ik ken zoveel mensen die wel uitgaan maar verder niets doen. Die zijn depressief verklaard, maar die wel elke dag leuke dingen doen. Daar krijg ik ook wel mijn bedenkingen bij.. maargoed, meestal heb ik zoiets van.. tis jouwn leven, je ziet vanzelf wel wat je hier mee bereikt hebt.. en tsjah ik vind t eig toch lastig oordelen vanaf een afstand..

Ik heb helaas van zeer nabij een aantal flinke depressies mee mogen maken bij mensen die me erg dierbaar zijn, en geloof me, ook die konden prima periodes elk weekend uitgaan en lol maken. Maar geloof me, op een moment dat het een beetje beter gaat iets leuks proberen te doen is iets heel anders dan werken of naar school gaan, waar er druk op je wordt uitgeoefend en op gezette tijden moet presteren.... Juist als je een depressie hebt is het belangrijk te proberen onder de mensen te komen. En ja, ook ik ben redelijk allergisch voor mensen die zeggen niets te kunnen, maar ondertussen wel gewoon lekker iedere dag hun leuke dingetjes doen. Dat noem ik wel misbruik maken van de situatie (helaas ken ik die mensen ook).

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:51

cctje schreef:
Ik vind dat er tegenwoordig teveel 'het slachtoffer' wordt gespeeld ipv op zoek gaan naar een baan, ook al is het slecht betaald of simpel werk, het is in ieder geval werk.

Ik ben het deels met je eens. Toen ik afstudeerde (rechten) had ik ook nog niet direct een baan, dus ben ik een tijdje als koerier gaan werken om huur te kunnen betalen. Ik kende genoeg medestudenten die uitkering gingen trekken voordat ze een baan op hun eigen niveau konden vinden. Daar heb ik dus ook geen goed woord voor over. Maar ik ben wel 100% gezond. Het is mij te gemakkelijk om te zeggen dat als er psychisch iets mis is, dat je maar simpel werk moet gaan doen. Een hoger opgeleide met een depressie of angstaanvallen, wordt echt niet beter van lopende band werk... Wat niet wegneemt dat iemand wel alles moet proberen te doen om van zijn problemen af te komen. Maar gaat het niet, dan gaat het niet, en dan is er ook niets mis mee om wel een sociaal leven in stand te houden (dus af en toe uitgaan).