Dan kan je namelijk bij de volgende opleiding in het 2de jaar instromen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Chantal___ schreef:Ik doe dezelfde opleiding en heb hetzelfde gevoel![]()
Ik weet ook niet wat ik anders wil, maar aangezien ik al over 1 jaar klaar ben, maak ik m maar af...
Ik weet niet hoellang je nog moet maar je kan het wel proberen.. Zolang je toch niet weet wat je moet doen heb je toch niks beters te doen![]()
Succes!
P.s. Ben ook de week voor de vakantie niet geweest hoor
anneliesdj schreef:Niet doen, later krijg je spijt.
Je hebt niet voor niets voor deze opleiding gekozen, ja vind dit toch wel leuker dan andere dingen.
Je kunt beter je diploma halen en daarna nog een studie volgen die je leuker vind, dan heb je iig vast een diploma.
Stoppen met school zonder een diploma te hebben is echt heel erg dom, enige werk wat je dan kunt doen is lopendebandwerk.
Ik heb er ook spijt van dat ik mijn studie niet heb afgemaakt, achteraf denk je; wat hadden die twee jaartjes doorzetten nu uitgemaakt?
En ja, een jaar studie kost al snel 1000-1500 euro, dat is dan weggegooid geld.

. cp112 schreef:Chantal___ schreef:Ik doe dezelfde opleiding en heb hetzelfde gevoel![]()
Ik weet ook niet wat ik anders wil, maar aangezien ik al over 1 jaar klaar ben, maak ik m maar af...
Ik weet niet hoellang je nog moet maar je kan het wel proberen.. Zolang je toch niet weet wat je moet doen heb je toch niks beters te doen![]()
Succes!
P.s. Ben ook de week voor de vakantie niet geweest hoor
Nou hier nog iemand, doe ook dezelfde opleiding en zit ook met hetzelfde probleem. Maar ik heb besloten dat ik dus wél stop, al is dit al de 2e opleiding waar i mee stop...
Als dit het 1e jaar van je 1e gevolgde opleiding is dan hoef je geen stufi terug te betalen (als je dat krijgt natuurlijk) Ik moet dat straks helaas wel. Maar voel me echt niet lekker met deze opleiding, ik ga een jaartje ertussenuit en werken, dan kijk ik weer verder.

haha nou nee dankje

haha 
Dus goed nadenken wat ik dan wél wilde, en sinds september dit jaar studeer ik weer! 

_Rapido_ schreef:anneliesdj schreef:Niet doen, later krijg je spijt.
Je hebt niet voor niets voor deze opleiding gekozen, ja vind dit toch wel leuker dan andere dingen.
Je kunt beter je diploma halen en daarna nog een studie volgen die je leuker vind, dan heb je iig vast een diploma.
Stoppen met school zonder een diploma te hebben is echt heel erg dom, enige werk wat je dan kunt doen is lopendebandwerk.
Ik heb er ook spijt van dat ik mijn studie niet heb afgemaakt, achteraf denk je; wat hadden die twee jaartjes doorzetten nu uitgemaakt?
En ja, een jaar studie kost al snel 1000-1500 euro, dat is dan weggegooid geld.
Beetje rare opmerking... Ze zegt toch dat ze iets anders wil gaan zoeken?
Je hebt gelijk als je stopt met school en geen diploma's hebt en dan gaan werken dat je dan geen goede baan krijgt maar dat is bij de TS helemaal niet het geval. Zij wil gewoon aan een andere wel leuke opleiding beginnen.
Het is toch nutteloos om door te gaan met een opleiding waar je later toch niet mee gaat werken?
Citaat:Daarnaast weet ik ook niet wat ik wél wil, werken? Nee dat kan nog tot mn 80ste.
Nieuwe opleiding? Zou kunnen, maar wat? Ik vind niks meer leuk..
M_EL_ISSA schreef:*KNIP*
Nani: Nee ik weet dat het niet raar is om van opleiding te veranderen, maar toch vind ik de stap toch wel erg groot, juist ook omdat ik niet weet wat ik wel wil.
Vond jij de stap niet groot om weer terug te gaan studeren? Toch wel salaris dat je mist per maand.

Ik ga met veel plezier naar school en dat is ook wat waard
(want voorheen ging ik elke dag met tegenzin naar m'n werk...)
Vonden ze niet zo leuk toen
Cerilene_ schreef:Als je een goed verstand hebt kun je trouwens echt wel een redelijke baan krijgen als je er je best voor doet hoor, Ik heb daarvan tal van voorbeelden in mijn omgeving. Mijn vader heeft nooit een van zijn vele studies afgemaakt en is wel manager van een heeeeleboel mensen met allemaal diplomaatjes. Zo ken ik nog veel meer mensen die het prima voor elkaar hebben zonder diploma... Beetje kort door de bocht dus, hoewel diploma's natuurlijk zeker helpen.
Edit. Wat moet je met een goed verdienende baan in een sector waar je toevallig met veel moeite een diploma voor hebt, maar waar je de rest van je leven ongelukkig van wordt...
)