[ENQ] voor meisjes 13 - 16 jaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:56

Leeftijd: 15

Kledingmaat: xs-s

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: ja

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Niet heel dun en mooie gladde huid

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? xs-s

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? heel veel afvallen, en als dat niet lukt je bent wie je bent ;)

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? nee

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? ja, mijn buik een beetje

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? nee

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? nee

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)?

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? hellemaal niks

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? nee

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? lelijk

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) nee

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? heb er nog nooit van gehoord.

Evt. Opmerkingen/aanvullingen:

ChrlOtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:56

Leeftijd: 14

Kledingmaat: 36 of XS-S

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: bovenkleding wel, broeken zijn altijd te lang.

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? platte buik, mooie billen en kuiten

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 34 - 36

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? ik heb ze wel

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? ja, gewoon geen snoep e.d. en altijd water. Ik faal wel vaak...

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? mijn buik, mijn benen, neus en ogen en ik ben klein.

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee?
Ja, er wordt wel es gespot met mijn lengte. Ik zeg er niet veel op dan, meestal doen andere dat in mijn plaats.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Niet direct nee, moest ik te kleine/grote borsten krijgen, dan wel.

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? Hangt er vanaf.

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Ik denk dat nog altijd veel meisjes spiegelen aan die zo gezegt ideale meisjes die ze zo vaak te zien krijgen.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Op punt van slanke lijn niet echt, meer door kapsels en gezichten.

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Te dun, 34 is echt het minimum vind ik.

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Ja, Anorexia.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? ik ken ze niet, maar uit de naam kan ik afleiden dat het sites zijn die voor anorexia zijn..? Dan ben ik absoluut tegen.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:03

vlieg schreef:
Voor mijn opleiding (SW) moet ik een klein onderzoekje doen.
Ben je van het vrouwelijk geslacht en tussen de 13 en 16 jaar dan kun je mij helpen door de onderstaande vragen te beantwoorden.
Wil je je antwoorden niet open en bloot op het forum zetten dan kan het uiteraard ook via PB.

Alvast bedankt!

Leeftijd:
16
Kledingmaat:
34/XS
Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat:
Ja
Wat is voor jou het schoonheidsideaal?
Slank, niet te kort en niet te lang, mooie slanke, lange benen
Wat is voor jou de ideale kledingmaat?
34/36 - XS/S/M
Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken?
Beter op mn eten letten
Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier?
Nee, niet echt lijnen, enkel beter proberen te eten!
Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom?
Ja, mn buik, daar zit zo'n hobbel onder mn navel. En mn neus.
Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee?
Nee
Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt?
Ja
Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)?
Borstvergroting(jaja) + mn neus
Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou?
Een enorme, iedereen meet zich aan de mooie mensen die hij/zij op tv ziet ;)
Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal?
Ja, deels. Niet heel erg omdat ik best tevreden ben over mijn lichaam, er zijn wel dingen die minder zijn, maar ook veel waar ik wel tevreden mee ben. En op foto's zijn die mensen altijd perfect.
Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)?
Niets. :n Die modellen waarbij je alle botten ziet vind ik vérschrikkelijk en ook echt niet kunnen dat dat door mensen gezien wordt als; mooi. NIEMAND moet zich daaraan gaan meten, zo zijn is ongezond.
Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?)
Nee, wel iemand die een eetstoornis heeft gehad, ze had anorexia maar is hier gelukkig overheen gekomen door therapie e.d.
Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen?
Jep, ik heb er uit nieuwschierigheid eens op gekeken en ben me naar geschrokken van wat daar gebeurd. Dat soort sites zouden verboden moet worden :n Dat meisjes elkaar aanmoedigen om door te gaan met anorexia vind ik echt heel fout.
-

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:11

Leeftijd: 15.

Kledingmaat: 34/36, maar eigenlijk altijd 34 en anders XS of S.

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Ja, ben er helemaal tevreden mee.

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Gelukkig zijn! Dan straal je (het uit)! Dat is echt mooi zijn.

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 34/36.

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? n.v.t.

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Nee, ben wel veel afgevallen, maar dat komt niet door lijnen en ook niet door anorexia.

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Ja, ik heb hele kleine borsten! Op die plek heb ik weinig vet en ze zijn niet mooi rond, vind het onvrouwelijk. :\

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Ja, ik krijg regelmatig 'puistenkop' naar mijn hoofd geslingerd, maar ik kan gewoon niet het perfecte ertegen middel vinden.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Alleen als ik al volwassene ook nog cup AA heb. :')

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? Borstvergroting.

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Ze maken het onrealistisch, allemaal neppe modellen, vreselijk.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Nee. :Y)

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Zielig, heel zielig. Dan ben je sowieso kansloos en waarvoor leef je dan eigenlijk nog?

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Ik heb geen eetstoornis, maar wel een fobie waardoor ik minder goed eet. ;) Verder ken ik niemand met anorexia of een andere eetstoornis.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen?
Heb er wel van gehoord, maar heb nog nooit zo'n site gezien.

Laatst bijgewerkt door Rosa__ op 15-02-09 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:12

Leeftijd:
13

Kledingmaat:
m/l
broek: 38

Ja

Dat je kleding stijl en karakter bij elkaar passen

38 :D

Ik heb hem lekker al.

Nee niet echt.

Ik ben overal aan mijn lichaam tevreden over.

Er zijn altijd wel van die jongens op school die denken dat ze daar stoer mee zijn, maar ik weet niet meer wat ze zeiden.

Ja

Bortsverkleining :o .

Iedereen wilt op die mensen lijken..

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal?
Nee

ik vind dat die mensen er onnatuurlijk uitzien.

Nee

Nooit van gehoord

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:15

Kledingmaat: S / M

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Ja

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Platte buik en verder mooie vormen, mooie ogen en een mooie huid. Vooral dat laatste! En dat iemand gelukkig is en blij is met zichzelf. En zelfverzekerd(niet té ofc.) Dat straalt ervan af, dat maakt iemand 10x mooier vind ik.

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? S / M

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Fitnessen en op mijn eten letten.

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Nee, behalve proberen minder te snoepen tussendoor en gezond te eten.

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Mijn buik, die is zo bol :\

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Jaa, op de basisschool spriet, spijker en soms dikke, maar dat is dan een grapje. poedersuiker, behalve het grapje ''dikke''. Ik deed er niks mee.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Nee. Ik haat ziekenhuizen :=

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? als het zou kunnen en ik het zou durven misschien een neuscorrectie.

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Een grote rol, door al die foto's in tijdschriften.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Ja, best wel..

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Ligt eraan hoe groot ze zijn, hoe de verhouding dus ligt. 1.75 met maatje zero, die vind ik alleen maar eng dun.

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Ja, anorexia.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ja, wel eens vaag op geweest, maar niet echt bekeken verder. Maar het lijkt me niet gezond.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:21

Leeftijd:
16

Kledingmaat:
38, M/L

Ja

Gezond, mooie lengte, niet te dik maar ook zeker niet te dun!

36

Als ik het met niet te veel moeite kan bereiken wil ik het best doen, maar wil niet een heel dieet e.a.

Ne

Mijn dikke/stevige bovenbenen.. Gewoon omdat ze zo dik zijn t.o.v. de rest van mijn lichaam

Nee

Nee

----

Een grote rol in elk geval.. Het houdt de mensen voor de gek.. Ik zie liever gewoon leuke mooie modellen met maatje 36/38/40 i.p.v de maatjes 32..

Nee absoluut niet

Eng dun

Nee

Ik weet wat het zijn, heb er nooit op gekeken maar ben er tegen!

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:28

vlieg schreef:
Voor mijn opleiding (SW) moet ik een klein onderzoekje doen.
Ben je van het vrouwelijk geslacht en tussen de 13 en 16 jaar dan kun je mij helpen door de onderstaande vragen te beantwoorden.
Wil je je antwoorden niet open en bloot op het forum zetten dan kan het uiteraard ook via PB.

Alvast bedankt!

Kledingmaat: 36-38

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? ik vond dat zoiets niet echt bestaat.
er zijn veel verschillende soorten schoonheid.

ik ben erg tevreden met de mijne :D

nee, eerder geprobeert dikker te worden :+

niet echt ontevreden maar mijn huid is wel een aandachtspuntje. (om voor de hand liggende redenen)

ja, ik was vroeger echt heel dun en mijn rbbenkast stak toen aan de onderkant uit ,daar werden niet echt prettige grappen over gemaakt

nee daar word je alleen maar lelijker van (littekens onnatuurlijk uiterlijk enz)

ik weet dat de skinny models wel een aardige invloed hebben.

nee

ik vind ze er eigenlijk een beetje belachelijk uitzien

nee

nee

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:22

Kledingmaat: S

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Nu wel, eerst minder

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Slank, lang

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? S

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Nvt.

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Kleinere porties eten, geen tussendoortjes

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Bovenbenen, vind ze net iets te stevig in verhouding met mn lichaam

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Ja, ik voelde me daar niet fijn onder. Ik ben al onzeker over m'n lichaam, dan hoef ik er geen 'grapjes' of opmerkingen over.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Nee

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? Nvt

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Veel meiden rond deze leeftijdscategorie nemen bijvoorbeeld een topmodel als Adriana Lima als hun voorbeeld. Of een artiest zoals Beyonce, die zie je bijvoorbeeld in videoclips op mtv. Wat er dan gedacht gaat worden; 'Ben ik wel slank genoeg?, Moet ik afvallen?' etc.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Wel gedaan, beetje, maar nu absoluut niet meer.

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Zolang de botten niet uit hun lichaam steken vind ik het wel mooi.

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Ja, anorexia.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ik weet wat het is, nooit op zo'n site gekeken en dat wil ik zo houden ook. Ik ben er TEGEN.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:31

leeftijd: 14

Kledingmaat: XS

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Aan de ene kant wel , aan de andere kant niet.(41 KG , 1 68)

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Om tevreden over mezelf te zijn

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? /

/

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Ja , gewoon om normaal (zonder tussendoortjes) op vaste tijden te eten

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Mijn romp vind 'k te breed ( vind ik zelf dan , hoor van iedereen toch dat ik te dun ben )

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Dat ze zeiden dat ik anorexia heb

Zowiezo niet .

Ja ;)

Ik vind dit te vergaan in het lijnen , maar dan ook echt te ver

Nope

Cuarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:45

Leeftijd: 15 (bijna 16)

Kledingmaat: S/M, 36/38

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Gewicht niet, kledingmaat wel

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Slank, maar dat je botten kunt tellen

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? Wat ik nu heb vind ik wel goed

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? /

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Ja, gewoon minder tussendoortjes eten, en meer fruit eten ipv chocola

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Mijn bovenbenen, die vind ik te dik

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Nee

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? Geen

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Niet echt wat

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Nee

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Vreselijk, dat je die ribben kunt tellen, dat vind ik niet mooi meer

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Nee

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ja, heb er ooit eens op gekeken, maar ben er tegen

vlieg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 12:41

Ik wil iedereen bedanken die de moeite heeft genomen de vragen te beantwoorden.
Er mogen nog meer mensen reageren, ik heb er 100 nodig in totaal!

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:50

Leeftijd: 14, zondag 15

Kledingmaat: XXS/XS/S

Ja eigenlijk wel

Lang, wat slanker van postuur en een hele mooie glimlach

XS/S

Nvt

Minder eten, meer drinken, veel sporten

Mijn neus, omdat die behoorlijk groot is. En mijn bovenbenen, die zijn wat dik.

Ja vroeger ben ik heel erg gepest om mijn uiterlijk en innerlijk, dus ik werd er heel erg onzeker van :) Nu gaat het steeds beter door mijn lieve vrienden. :)

Nee, zeker niet.

Nvt

Erg groot, vooral bij meisjes die denken dat als je heel dun bent, je dan heel mooi bent.

Nee.

Ik zou het heel naar voor die meisjes vinden maar het ligt er wel aan, of hun alleen maar met dun zijn bezig zijn, of dat hun ook
proberen aan te komen en een iets 'voller' maatje willen hebben. :)

Nee, wel een vriendin die anorexia heeft gehad.

Om eerlijk te zijn heb ik hier nog nooit van gehoord.. :o

Evt. Opmerkingen/aanvullingen: -

So0p_

Re: [ENQ] voor meisjes 13 - 16 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:04

Leeftijd: 16

Kledingmaat: S/M

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Mwa, buikje mag er wel weer af voor de zomer :D

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Stralen. Niet te dik, niet te dun, gewoon je goed voelen met je lijf.

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? S/M

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Meer sporten, minder tussendoortjes.

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Heb wel eens heeel weinig gegeten, maar dat doe ik nooit meer!

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Mijn buik (mag wel weer wat af O:) ) maar verder ben ik best tevreden.

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Nee, eigenlijk niet. Ze noemen me wel eens kleine ed. Maar ach, dat bedoelen ze goed :D

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? niets

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Echt een hele grote rol! Jonge meisjes die alles ervoor over hebben om er net zo uit te zien als de modellen op de foto's. Heel veel meisjes vinden nu lang en slank/dun het schoonheidsideaal

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Nee.

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Ik vind het echt erg lelijk, (botten zien ed, het is gewoon te dun)

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Ja. Anorexia.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Heb er wel eens op gekeken en ben hier echt heel erg tegen.

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:32

Kledingmaat: xs/s

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? zuivere huid

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? s/m

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? zolang ik gezond ben ben ik tevreden

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? ja toen ik net model was, en dat ging aardig verkeerd

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? hmm, zou wel iets van me buik af willen hebben

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? nooit.

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? niks

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? omdat ik zelf model ben moet ik wel erg opletten met dingen, maar ik vindt het eingelijk allemaal onzin.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? nee hoor ik ben zoals ik ben en zo moeten ze maar nemen.

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? ik vindt het te ver gaan, andere meiden willen ook op ze lijken en krijgen dan ook anorexia.

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) hmm, nee niet dat ik weet.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? nooit gekeken wie weet voor dingen je voor de geest gaat halen.

ik heb zelf een lichte vorm hiervan gehad en het is echt verschrikkelijk. heel veel mensen zeggen ook waarom begin je er aan, maar als je het eenmaal hebt kom je er echt niet zo makkelijk van af.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:26

Kledingmaat: 46

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: nee, helemaal niet

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? stralen

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 42

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? streng zijn tegen mijzelf en afvallen op een gezonde manier

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Heb al veel geprobeerd maar kan me er soms niet aan houden, ga maandag weer beginnen met een simpel puntendieet

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? mijn buik

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Ja, en dan schaam ik mij echt kapot, vind het ook zo erg als mensen je blijven aankijken als je dikker bent

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Nee, zeker niet, vind dat geen optie

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? Nvt, zie vorige vraag

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Geen

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Nee

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Tjah, ze kiezen er zelf voor, ik zou het nooit willen hebben

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Nee zo ver ik weet niet

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Zou niet weten wat dit zijn

Alsjeblieft ingevuld

Peuk

Re: [ENQ] voor meisjes 13 - 16 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:35

Kledingmaat: Shirtjes 36. Broeken 29/32

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Met mijn broekmaat niet echt, maar met shirtjes enzo wel.

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Dat je je goed voelt zoals je bent en dat je dat ook uitstraalt.

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? Maat 36

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Sporten en op je gewicht letten

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Ik let op mijn gewicht

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Mijn bovenbenen omdat ze uit verhouding zijn in vergelijking met mijn bovenlichaam.

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Vroeger wel nu niet meer.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Ja

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? Vet laten wegzuigen. Klinkt nasty trouwens :')

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Wel een grote rol omdat veel meisjes door de media beinvloed worden. Wel jammer, ze zouden is wat meer aandacht moeten geven aan 'gewone' meisjes.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Nee eigenlijk niet.

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Dat vind ik niet mooi.

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Nee.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ja ik heb er wel een op gekeken. Ik ben er tegen omdat het gewoon ontzettend smerig is. Meisjes die botten met vel er om willen hebben zijn niet helemaal lekker als je het mij vraagt.

Evt. Opmerkingen/aanvullingen: /

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:39

Leeftijd:
15

Kledingmaat:
S/M

Jaa

Dat je je goed voelt bij wat je ook draagt

S/m

Kijken of het wel kan, zo nee accepteren

Nee

Mijn lengte, voel me veel te klein

Nee

Nee

Geen

Niks.

Nee, want het ''schoonheidsideaal'' zijn mijn types niet.

Te dun

Nee

Ja, ja en heel erg tegen

Ik ben geen standaart meisje, maar beetje Emo achtig.
En ik accepteer het :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:42

Leeftijd:
16

Kledingmaat:
36 Shirtjes 32/34 broeken

ja

weet ik niet

maat 36
sporten en letten op wat je eet

nee

Mijn knieen zijn een beetje raar

Ja, kon mij niet veel schelen

Alleen in geval van medisch noodzakelijke operaties

Dingen die medisch noodzakelijk zijn
Grote rol

nee

Licht eraan hoe ze er uitzien, ik kan ook mat 32 aan en zie dr toch niet eng mager uit..

nee

Ja,nee, ben er tegen

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:45

Kledingmaat: 38

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Jawel

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? -

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 36-38

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? n.v.t.

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Nee

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Vetrollen op mn buik, omdat het niet mooi is en omdat ik me er vreselijk aan erger :p

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Ja, op de middelbare school werd ik veel gepest in de eerste en tweede klas, zo ook over mijn uiterlijk. Je gaat je er toch onzeker door voelen.

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? N.v.t.

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Niet veel, ik wil alleen wel eens een soort mascara van de reclame of zo, omdat het bij dat meisje erg mooi staat :p Maar voor de rest, je kan er toch niks aan doen &iedereen moet tevreden zijn met wat zij/hij heeft.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Nee, alleen als het om make-up e.d. gaat.

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Tja, als zij dat mooi vinden moeten ze het zelf weten. Ik zou zelf niet zo broodmager willen zijn en ik vind het ook niet mooi!

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Nee.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ik heb er nog nooit op gekeken.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:50

Leeftijd:
15

Kledingmaat:
S, 34, van broeken 27

Ja hoor.

Je van binnen goed voelen en dat ook uitstralen.

36

Niet zo veel.

Nee nooit gedaan.

Niks.

Ook al niet.

Ja denk het wel.

Iets tegen rimpels als ik oud en verschrompeld wordt.

Wel veel voor mensen die er vatbaar voor zijn en die onzeker zijn over zichzelf.

Nee

Te dun en te botterig, echt niet mooi.

Nee.

Ja ik weet wat het zijn, ik heb hier wel eens naar gekeken omdat ik benieuw was wat er nou allemaal op stond, en ik ben er zwaar tegen, het is niet normaal.

Nee.
Laatst bijgewerkt door __PrinCes op 20-02-09 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:51

Leeftijd:
15 jaar

Kledingmaat:
32/S/172

Ja.

Gelukkig zijn met je uiterlijk en dat uitstralen.

Mijn eigen.. Maar als je groter bent, wat dan mooi in verhouding is..

Sporten en opletten wat je eet. Niet teveel snoepen en verder gezond eten.

Nee.

Mijn r ug, heb een scoliose en met het minste of geringste kneust ie weer.. En mijn beenlengteverschil.. Is gewoon verschrikkelijk lastig!!

Er zijn wel mensen die vinden dat ik anorexia oid heb. Ik doe er niets mee omdat ik weet dat ze gewoon wat te zeuren moeten hebben en ik weet dat het niet waar is.

Nee, zeker niet.

/

Een hele grote rol.. Mensen gaan zich ermee vergelijken.

Nee. Vaak vind ik die modellen té dun..

Té dun. Ik heb zelf ook die maat, maar ben krap aan 1.60 en heel smal gebouwd. Modellen zijn vaak lang. Als je dan maatje 32 hebt, kloppen de verhoudingen niet meer, dat zijn dan net luciferstokjes met oogjes.. Niet mooi vind ik vaak!

Een vriendin van mij heeft annorexia.

Ja, nee, tegen.

/

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:02

Leeftijd:

14
Kledingmaat:
158/164/32

Er mogen wel iets meer kilo's bij.

-

32

Die heb ik..

Nee..

Nee..

Ze zeiden vroeger Anorexialeier tegen mij.. Maar ik liet hen maar praten...

Nee..

Niets

Veel meisjes willen net zoo slank zijn als die modellen...
Nee..
Tja als je dan gelukkig bent...
Nee
Nee, zou mniet weten wat het is.

Marlyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:03

Leeftijd:
13

Kledingmaat:
M/38

nee

slank, mooi gezicht

36

minder eten, meer sporten

op een slechte manier :o

over mijn buik, benen en gezicht, te dik en lelijk

ik ging veel minder eten en voelde me slecht

nee

-

-

ja

zolang je maar geen botten ziet is het mooi

nee

ik heb hier wel eens op gekeken en weet dus wat het is, ik ben hier voor en tegen

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 07:46

Kledingmaat: S(174)

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat:Soms, ik mag een beetje dunner zijn.

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Mooi strak gezicht.

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? Wat ik nu heb.

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Eehh...........minder eten?

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Ikheb wel eens geprobeerd minder te eten, maar dat is me nooit echt gelukt.

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Eeehhhh.......nee eigenlijk niet.mischien ietsje dunner.

Over mijn uiterlijk zovaak :+ Gewicht nooit iemand.

Nee :Y)

Neuscorrectie *D

Niet veel:D

Nee. Totaal niet, soms denk ik : Zo wil ik ook zijn, maar ik ga me er niet aan aanpassen.

Vreselijk, dat is gewoon lelijk 8-)

Mmmm.....Ik ken iemand die ernstige Anorexia heeft.

Ik weet wat het is, ik heb er nog nooit opgekeken, het lijkt me totaal niets.

Niks :+