Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:22

:D Postbodes! *groot fan*
Sinds een jaar zie ik ze overal als ik fiets naar school,supermarkt of stad. Ik weet niet of ik aantrekkingskracht heb voor jullie?
:+ Begin zelfs de postbodes uit mijn wijk te herkennen :)) die mijn langverwachte bol bestelling of pakketjes brengen.
De pakketservice vind ik nog het leukste, die brachten mijn schoolboeken toen (een behoorlijk stapel) en ik zei hem vriendelijk gedag. Waarna ik met mijn mams erover had dat me fotoschilderij nog niet binnen was, dat al tijd duurde. :+ Kwartier laten komt dezelfde man weer aanbellen met het schilderij. :(:) Hij kon me duidelijk niet missen hahaha.

Veel sterkte met dit weer allemaal, en de gemene brievenbussen die ik ook ken toen ik Weekend Totaal etc bezorgde. :o Moet zeggen dat de voorpagina wel eens sneuvelde als ze zo dicht zaten!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 01:24

Leuke reacties weer. *D

Na afgelopen dinsdag gelukkig twee dagen droog (en zelfs zonnig) gehouden. De luitjes daarboven hadden ook wel wat goed te maken! >;) Hopelijk vrijdag (de 13e!!!!) ook nog en dan.... weekend!! :):) :Y)

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 08:34

Zag net in de krant dat het hier waarschijnlijk droog blijft zaterdag :)

Weekend EN vakantie (voor mij althans)!!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 08:42

Kijk, dit zijn de leukere topics!! k wordt er moe van al die negatieve reacties, terwijl ik als ik om mij heen kijk naar mijn collegas er genoeg hun best doen. Stinkend hun best. Het leuk vinden ondanks dat er vanalels wordt veranderd de laatste tijd. Dat kan erg onmotiverend worden voor sommigen, maar de meeste blijven zich gewoon als altijd in zetten.Regen of wind, sneeuw of ijs. Post komt er (in de meeste gevallen) gewoon altijd.

Ik werk sinds 2006 bij de post, zaterdagmedewerker en door de weeks in de vakanties werk ik flink bij.

Ow, ik vind overigens jammer dat veel mensen niet aan hun brievenbus afmeting denken. Ik heb een wijk waar van die mini dunne brievenbusjes zitten en er geen makkelijke buitenbrievenbus wordt geplaatst... Ik begrijp niet zo goed dat deze mensen blij zijn met gevouwde, en als er al een krant in zit soms vervrommelde post... Nee, ik hou liever van grote brievenbussen :))

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 08:46

wow :oo Jouw hand zeg :oo Dat moet pijn gedaan hebben :\

Respect voor mensen in jullie vak zeg! Door weer en wind toch maar die post bezorgen, chapeau!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 08:53

Hey, mede postbodes en bezorgers :wave:

Ik ben officieel zaterdagwerker, maar werk eigenlijk alleen bij uitzondering op zaterdag :D Ik werk meer in de avondploeg, haalritten rijden. Ook erg leuk.
Maar ik doe ook nog wel bestellingen voorbereiden en wegbrengen. Morgen heb ik er weer twee.

Ik kan ook alleen maar respect hebben voor mensen die dit dag in, dag uit doen, door weer en wind en gewoon netjes hun werk doen. Van de week nog een werkbespreking gehad en daar werd verteld dat 99,68% van de post in 2008 een dag na posten is bezorgd. Het is jammer dat de pakketservice zo tekort schiet, want 'wij' zijn de dupe. Als iemand je vraagt wat je doet, durf je bijna niet meer te zeggen dat je bij TNT werkt, want iedereen heeft er zijn mond van vol.
Ik kan het ook wel begrijpen, de pakketservice ís ook vaak slecht. Aan de andere kant heb ik ook wel weer begrip voor de pakketbezorgers, aangezien ze per uitgereikt pakket betaald krijgen en ze dus 'one way or another' zoveel mogelijk kwijt willen raken.

Ik werk er nu sinds 2007 en hoewel het soms best afzien is en het werk kennelijk echt minder leuk is dan vroeger, door krappe tijden, onhaalbare doelstellingen en door de vele HAH, moet er wel iets heel leuks voorbij komen, wil ik deze baan opzeggen.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 08:55

EINDELIJK!!! een topic zonder geklaag en gemopper over de postbodes en post bezorgers..
Ben nu anderhalf jaar postbezorger wat me nog steeds erg bevalt..Mijn conditie is nog nooit zo goed geweest, en ik kan het super combineren met mijn paardjes..
Je opmerking over de brievenbussen is heel erg terecht, mensen zouden daar veel meer bij moeten stilstaan.
Ik loop bij mij vaak in het oude gedeelte, dat betekend hier vaak kleine bussen die nog overdwars of laag bij de grond zitten, met fijne grint voortuinen die bij ijzel of sneeuw net een glijbaan worden..Dus wordt je niet altijd blij van..
Het leuke vind ik dat mensen je gaan herkennen en af en toe een praatje met je houden en hun waardering ook durven uiten..
Dat maakt je werk zeker de moeite waard!
Ook al zijn we ook maar mensen die ook fouten kunnen maken..
Heb er trouwens nog wel een voor je lijstje in het begin..
* mensen, zet a.u.b de postcode en huisnummer duidelijk leesbaar op de envelop, het gebeurt zo vaak dat er een postcode voor een hele andere straat opstaat, zodat het verkeerd gesorteerd wordt en wij postbezorgers dat dan weer moeten herstellen, als we het al door hebben..
Bij twijfel: adres even opzoeken en het er luid en duidelijk opzetten..

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:07

Ik heb een tijdje voor een lokaal postbedrijf hier gewerkt die o.a. de post van selektmail/dhl bezorgde. Ik vond het in de zomer echt heerlijk werk, maar was het op een gegeven moment gewoon zat omdat ik het niet meer redde qua tijd(werkte er nog naast). Ik moest alles nog zelf sorteren, alles van 1 wijk werd gewoon in een stuk of 10 kratten gegooid en je moest het maar uitzoeken. En meestal had ik nog meerdere wijken ook, dus ik had op een gegeven moment 3 weken oude post liggen, toen heb ik het per direct opgezegd, want dat slaat natuurlijk nergens op :o Mijn fiets begaf het toevallig ook net dezelfde dag dus :+ Die man was er niet blij mee, want ik bezorgde nogal veel post in verhouding met de rest en hij dropte het altijd bij mij af als hij niemand anders kon vinden. Ik heb trouwens ook een hele aardige postbezorger bij ons in de straat, elke keer als we hem ergens tegenkomen dan begroeten we hem ook, o.a. toen ik die post liep kwam ik hem weleens aan de andere kant van de wijk tegen, was wel grappig :D

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:13

Is dit topic alleen bedoeld voor TNT-bezorgers of mag de 'gele brigade' (DHL/Selektmail) ook meedoen? Ik heb eerst een tijdje voor TNT gewerkt in Emmen, met veel plezier. Marinke, ik sorteerde ook gewoon mijn post en die van anderen op het depot, en kreeg alle brieven mee die bezorgd moesten worden, het was daar echt niet zo dat een postbode de 'belangrijke' stukken nog apart ging bezorgen hoor. Dus dat verschilt misschien per depot.

Later verhuisd en de TNT had hier geen vacatures, dus overgegaan naar Selektmail. Bevalt ook prima. Verdien (minstens) evenveel en hoef nog maar 2x per week, maar wel zelf sorteren. Wat ook weer een voordeel heeft: je kunt het altijd zo neerleggen zoals het jou die ronde het beste uitkomt.

De haken en ogen herken ik ook heel goed... fietsen voor de brievenbus, of een oprit zo groot dat je er haast een dressuurproef zou kunnen rijden en dan nog kans zien om de auto precies zó te parkeren dat de brievenbus van beide kanten vrijwel onbereikbaar is :+

Of een brievenbus waar je alleen maar lopend bij kan komen maar nérgens in de wijde omtrek een paaltje of hek waar je je fiets even tegenaan kan zetten.

Honden achter de brievenbus, ik weet ze tegenwoordig te zitten dus daar gaat de post heeeeeel langzaam naar binnen zodat ik zeker weet dat mijn vingers niet een millimeter op vijandelijk gebied komen, *grrrratsjjjjj* dat was de wehkamp, ik zeg dan ook hardop 'alsjeblieft, red je er maar mee...'

Of mensen die klagen dat de post nat is... terwijl jij al uren in de stromende regen rondpeddelt om al die mensen van post te voorzien... :\

Wat ik ook enorm irritant vind is wanneer folder/weekkrantenbezorgers (met alle respect!) de post half uit de brievenbus laten steken. Want dan kan ik eerst overal die folders naar binnen duwen voordat ik mijn eigen post erin kan droppen. Overigens niets tegen deze bezorgers, die doen tenslotte ook veel werk voor maar een paar centen...

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:15

Njen; 3 weken?? Als je bij TNT een poststuk een nacht in je tas laat liggen, kan je dat een schorsing opleveren.

Ik heb ook weleens iemand gesproken die bij Selektmail ofzo werkte. Die kreeg het inderdaad in kratten en moest dan alles op de keukentafel sorteren. Eerst op straat en daarna nog weer op straatnummer. Wat een werk.. :\
Ik word al tureluurs van het sorteren van mijn voetbalplaatjes :+

Malima

Re: Respect voor de postbode!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:01

nou ik heb net gesolliciteerd op een tijdelijke baan bij de TNT. ben namelijk zwanger en zoek vanaf april t/m half juli nog een baantje. als het goed is bellen ze me binnen 5 dagen om een afspraak te maken. lijkt me opzich wel leuk. ben het gewend om post te bezorgen want heb dagblad van het noorden bezorgd en folders in totaal bij elkaar wel 2,5 jaar dus. :)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:37

lies schreef:
Njen; 3 weken?? Als je bij TNT een poststuk een nacht in je tas laat liggen, kan je dat een schorsing opleveren.

Ik heb ook weleens iemand gesproken die bij Selektmail ofzo werkte. Die kreeg het inderdaad in kratten en moest dan alles op de keukentafel sorteren. Eerst op straat en daarna nog weer op straatnummer. Wat een werk.. :\
Ik word al tureluurs van het sorteren van mijn voetbalplaatjes :+

Ik weet het, gelukkig was het allemaal reclamezooi, maar die gast bleef die dingen brengen terwijl ik al een aantal keer had gezegd dat ik het niet meer redde qua tijd. Op een gegeven moment liep ik rond half twaalf nog op straat rond om het te bezorgen, dus ik was niet de enige die fout zat :) Dus toen ik die ene keer zo ver achter liep was ik het zo zat en heb gezegd dat hij de laatste kratten weer mocht komen ophalen, omdat mijn fiets kapot was en het tever lopen was zonder fiets(was hij het niet mee eens, maar heb die dingen gewoon voor de deur gezet toen ik hem aan zag komen en gezegd dat hij het maar uit moest zoeken). Ik had overigens ook geen contract ofzo, het was zwart.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:10

Ik probeer ook geen schuldige aan te wijzen hoor ;)
Ik vind het gewoon grappig dat hier het verschil in kwaliteit zo duidelijk wordt aangegeven. Nogal nalatig van dat bedrijf dat ze je maar aan lieten modderen. Als je achter komt te liggen, moet iemand het overnemen, normaal gesproken. Ik denk niet dat de bedrijven die hun post via Selektmail versturen blij zouden zijn met zo'n verhaal :D

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:18

lies schreef:
Ik probeer ook geen schuldige aan te wijzen hoor ;)
Ik vind het gewoon grappig dat hier het verschil in kwaliteit zo duidelijk wordt aangegeven. Nogal nalatig van dat bedrijf dat ze je maar aan lieten modderen. Als je achter komt te liggen, moet iemand het overnemen, normaal gesproken. Ik denk niet dat de bedrijven die hun post via Selektmail versturen blij zouden zijn met zo'n verhaal :D

Ownee dat geloof ik best, zelf vond ik het eigenlijk ook niet kunnen, maarjah hij heeft die dingen ook weleens voor de deur gezet en dan ga ik ze niet op straat laten staan :+ Dus dan sorteerde ik ze gewoon door de rest heen en werd de stapel dus nog groter :=

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:13

Morgen weer :D :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:28

ha wat een leuke bekende verhalen hier zeg!!

ik heb ook 4 jaar als postbezorger gewerkt waarvan een half jaar als teamleider

ik heb nog steeds danigs respect voor de postbode ,tenzij ik merk dat ze hun werk gewoon niet goed uitvoeren ...dan ga ik wel even naar de klaagbank :+

tja omdat ik weet hoe alles werkt is het ook makkelijker een postbode te betrappen op zijn fouten :o

maar als ik in TDC ben dan krijgt de postbode altijd een bakkie leut van me :D kan ie even opwarmen ;)

en honden.pfffff praat me er niet van
heerlijk als de dikke wehkampboekentijd er weer aankwam!
rammen!!!!!

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:15

Wij hebben niet echt een teamleider, alleen een manager die nooit wat weet, en een postbode plus die min of meer onze teamleider is en waar je wat aan hebt. Verder is het bij ons een zooitje, vroeger had je nog wel eens een controlebriefje tussen je post om te controleren of je je post goed uit sorteerde. De laatste 1,5 jaar is dat niet meer gebeurt. Vind ik toch best slecht. Er is verder geen controle ofzo.

Volgende week hebben we bij ons wel een rustig weekje, alleen op dinsdag de Gamma en de rest van de week geen folders. Scheelt toch weer een berg tijd.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:19

Ik mag morgen ook weer werken. Ik heb in mijn wijk best leuke honden wonen, geen een die echt de post uit de brievenbus trekt. Wel her en der wat blaffende honden, die verder niets doen. En een paar gezellige honden, als ze buiten lopen moet ik die gewoon even aanhalen.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:22

Dat is dan wel weer leuk :D

Ik moet morgen lekker kort van half 9 tot 11 :). Maar ga nog altijd met plezier er heen :D

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:34

Als het goed is moet ik van ergens tussen 10u en 10.30 en dan 2 wijken, een van 2.30u en een van 1.30u. Ben benieuwd hoe snel het morgen gaat, die 2e wijk loop ik niet zo vaak, maar is sinds kort mijn wijk voor vast geworden op de zaterdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:22

ik moet morgen ook weer, van half 9 tot 2/3 hangt er vanaf hoe snel me leerling loopt.

dit is wel me een na laatste keer, dan houdt me contract ermee op en stop ik ermee.

de max. afstand van een oprit mag maar 10 meter zijn (let erop dat soms stoepjes etc lijken bij de oprit te horen maar toch echt van de gemeente zijn). twijfel je over de afstand, stap naar je teamcoach of manager en laat de wijk nameten.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:37

Ik werk inmiddels al weer een half jaar voor de Regiopost en ik had nooit verwacht dat ik dat vol zou houden.
Ik moet zelf sorteren maar dat vind ik echt heerlijk.
Ik hoor daar altijd zoveel klachten over van TNT bezorgers en ik ben er maximaal anderhalf uur mee bezig als ik echt heel veel heb.

Ik irriteer me wel enorm aan:
-Brievenbussen die te smal zijn, net breed genoeg voor een normale envelop maar ondertussen wel de wehkamp en neckerman willen ontvangen.
-Brievenbussen die te laag of overdwars zitten heel vervelend met 1 hand.
-Tuinen die niet bijgehouden worden waardoor je dus als het geregend heeft zeiknat wordt van alle blaadjes en takken die je raakt.
-Brievenbussen die meer dan 10 meter van de weg staan (vraag me ook af of ik hier over mag klagen).

In mijn wijk zijn 2 huizen waar ik weiger te bezorgen de ene is 10 minuten fietsen om er te komen (heen en terug dus 20).
Ik ken die mensen en die krijgen verder alles met de auto bezorgd maar dat mag ik altijd bij familie van hun in de bus gooien.
En bij de ander moet ik door een doolhof van takken en planten en kost het me 2 minuten om bij de voordeur te komen en dan kom ik plakkerig en net weer bij mijn fiets.

Ik heb al helemaal zin in de zomer lekker in het zonnetje op de fiets heerlijk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:46

@ zonnebloem18, als er een regel is dat het meer dan 10 meter van de weg staat (even navragen dus) mag je hier uiteraard over klagen!

ook over honden of katten die echt gevaarlijk zijn! zo is er één huis dat ik niet bezorg wanneer de hond buiten zit (lees: grote hond en laag hekje). dit is via mijn teamcoach gemeld en vaak meld ik het de mensen zelf ook dat ik het niet fijn vind als een hond grommend op me af komt rennen:)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:49

Ik heb er 1 die wel in de tuin loopt als de mensen er ook zijn, ik kan veilig de tuin in, hond blaffen, maar zodra ik d'r aandacht schenk, vlucht ze weg :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:50

@horsefreak, dan heb je massel. maar die van mij die springt tegen het hek op en een ander heeft me een keer bijna aangevallen ondanks dat ik gewoon lief tegen hem praatte.