Menino schreef:brigitta1987 schreef:Edit: Ik vind het wel raar dat veel mensen het argument geven "ik wil dat niet want ik ben slecht in Engels". Door meer en betere engelse les te krijgen wordt je er vanzelf beter in. Als je meer oefent leer je ook sneller. (Dan ga ik er wel van uit dat er door de docenten normaal engels wordt gesproken)
Maar in mijn geval maakt meer of betere engelse les niets uit. Want meerendeel van de toetsen is schriftelijk en ik heb dyslextie. Ook hebben wij een slechte docent die zoals ik eerder heb gezegt net zo goed engels kan praten als mijn broertje van 12. Ook is haar uitleg van gramatica het gewoon voorlezen wat er in het boek staat. Met meer van die lessen schiet ik toch niks mee op! Zoiezo is er in mijn rooster niet echt veel meer plaats voor extra lessen. Ik zit gemiddeld elke dag van het eerste tot het achtste uur op school.
door engels onderwijs zal het niveau van de docenten ook stijgen - als die dergelijk onderwijs hebben gehad - dus dan heb je niet het probleem dat docenten slecht engels kunnen.
En jij hebt dyslexie, maar zover ik weet heeft dat net zoveel invloed op je nederlands dan op je engels.. Dus dan zou je dalijk evenveel moeite hebben met engels als met nederlands.. Dus dat is niet echt een issue toch?[/quote]
Nederlands is ook niet mijn sterke kant, maar toch sta ik daar wel een stuk beter voor dan engels. het zit bij mij vooral zo wat ik in het nederlands redelijk of minder kan, kan ik echt niet bij engels. Ook krijgen we meer andere opdrachten voor een cijfer waar ik wel beter in ben.(zoals brief schrijven die ik wel honderd keer laat controleren door vaders.)
Maar iets wat al eerder in dit topic is genoemd, ik zie biologie, scheikunde of natuurkunde niet zo zitten in het engels. In het nederlands is al moeilijk genoeg!