Wiskunde, een grote ramp!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:57

ik was er ook altijd vreselijk slecht in
volgde wiskunde A1, wat dus het makkelijkste zou zijn
heb wel eens een 1,8 gehaald, zo erg was het :oo
uiteindelijk voor m'n examen een 7 gehaald, de toetsen van mijn leraar bleken gewoon veel lastiger te zijn
vond het examen echt een makkie, dacht even dat het strikvragen waren, omdat ik het ineens allemaal wél begreep :+

Spritz

Re: Wiskunde, een grote ramp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 12:46

Ik kan ook slecht wiskunde.. Iig, op de HAVO. Zit nu op het VMBO sinds na de kerstvakantie, en heb nu 1 SO gehad waar ik een 9.5 op kreeg! Hoogste ooit voor wiskunde, haha :')
Maar had het hoofdstuk allang gehad in 2HAVO, dus ik snapte het sneller.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 13:17

Annie_ schreef:
WiskyBokjes schreef:
Ja idd SosCasToa _O-
Is wiskunde B moeilijker dan A?

JA wiskunde B is moeilijker

ik weet alleen niet precies de verschillen Qua stof

Wiskunde B is inderdaad moeilijker, tenzij je een enorm talent hebt voor vierde/vijfdegraadsvergelijkingen en hun grafieken en je niets kunt met rechte lijnen en kansberekening :')
Wiskunde B is meer voor als je meer 'bètavakken' volgt, de natuurkundige, abstracte kant van de zaak. Met wiskunde A leer je gewoon de praktische vaardigheden, kansberekening en eerstegraadsvergelijkingen. De dingen die je voor vakken als economie vaak nodig hebt zeg maar.

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 13:21

Ik bak ook echt helemaaaaal niks van wiskunde, nooit gedaan ook. Dus ik ben benieuwd :) Ik moet dit jaar toch echt mn eindexamen(6VWO) halen met wiskunde A12. Ik zie het allemaal niet zitten hoor.. hoe ga ik ooit een 5 halen? laat staan een voldoende? ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 13:30

Loveable, je bent al zover gekomen, dus dat red je echt nog wel hoor! Dat je uberhaupt in 6V bent, bewijst al dat je wel gewoon de kwaliteiten ervoor hebt. Dus als ik jou was zou ik gewoon echt vet veel gaan oefenen, vooral oude examens enzo.
Je zult zien, dat als je ziet dat het steeds beter lukt, je er zelfs plezier in krijgt. :D

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 15:03

ik heb wiskunde altijd makkelijk gevonden zo ging ik mijn jaren ook door met hoge cijfers .. helaas is dit jaar wel heel anders gelopen ik snapte de opdrachten maar toen het examen wiskunde B ik bakte er nix van een 4 dus toen over gedaan vervolgens haalde ik en 4,5 en nou heb ik hem weer over gedaan en heb ik weer een 4,5 wat schiet ik er nou mee op ik wil het zo graag halen anders mag ik men diploma volgend jaar niet ophalen ;) het ergste is nog dat ik hem maar 1x per jaar over mag doen :S en ik hoorde dus nu van mensen dat er nu een groep is die die zelfde toets in 3delen mag maken dus dan kun je zo op een makkelijker deel een hoog cijfer halen want het word het gemiddelde cijfer van alle 3 toetsen

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:07

Ja ik ken het ja! Ik had op de havo wiskunde A1 en A2 en opzich vond ik formules uitrekenen altijd wel leuk en getallen vrij maken. Maar zodra het ruimtelijk inzicht met kubussen etc werd dan keek ik altijd maar bij me buurvrouw :D Heb ook op mijn examen een 4.5 ofzo gehaald en ben geslaagd met een 6.
Ben blij dat ik nu geen wiskunde meer heb! Kwam laatst me grafische rekenmachine tegen. Stonden wel allemaal leuk verhaaltjes nog in opgeslagen die kon ik dan wel weer vinden. Maar als je me nu zou vragen om een lijn te maken met dat ding dan denk ik dat ik wel een grote uitdaging heb :D

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:15

Ts ik wil je niet voor je hoofd stoten, maar als je per toets slechts 5 uren ( zo begrijp ik uit je verhaal, of bedoel je na al die weken en dan nog 5 uren intensief leren?) aan wiskunde besteed vind ik je cijfer niet zo raar.
Wiskunde is oefenen, herhalen en bijhouden!!
Ik heb hier nog ergens een uitwerkingen bundel van (ik geloof) getal en ruimte liggen, daarin staat heel gedetaileerd en stap voor stap hoe je sommen op kunt lossen.
Tis voor 5 & 6 vwo, mocht je daar wat aan hebben dan wil ik m wel even inscannen als ik m kan vinden.

T heeft mij iig heel erg geholpen en uiteindelijke een 7 op mn examen opgeleverd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:17

roxiie schreef:
Ts ik wil je niet voor je hoofd stoten, maar als je per toets slechts 5 uren ( zo begrijp ik uit je verhaal, of bedoel je na al die weken en dan nog 5 uren intensief leren?) aan wiskunde besteed vind ik je cijfer niet zo raar.
Wiskunde is oefenen, herhalen en bijhouden!!
Ik heb hier nog ergens een uitwerkingen bundel van (ik geloof) getal en ruimte liggen, daarin staat heel gedetaileerd en stap voor stap hoe je sommen op kunt lossen.
Tis voor 5 & 6 vwo, mocht je daar wat aan hebben dan wil ik m wel even inscannen als ik m kan vinden.

T heeft mij iig heel erg geholpen en uiteindelijke een 7 op mn examen opgeleverd :D

Staan ook op internet. :j

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:19

Ik geloof dat de leraar toen der tijd die bundel ook voor ons van internet heeft gehaald.
Maar goed das helemaal mooi, kan de TS gaan google'en als ze dat nodig heeft :)

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:39

Tsja, bij mij ook een ramp.

Eerste drie jaar m'n boek niet eens open gehad, wist ik veel dat ik het nodig had voor een examen?
Kwam door de ontzettende PIEP leraar.
4de jaar een serieuze poging gedaan, gedoemd te mislukken. Hoogste cijfer tot dan toe: 7,5 en voor de rest allemaal 2-3-4 en.
5de jaar serieuzer begonnen, mét bijles! En het ging super, vind ik zelf! Ik sta nu ik in de 6de zit een 7tje, met heeeeeel veel oefening, herhaling, bijles etc.

Dus: ER IS HOOP!!! Zelfs wat wiskunde betreft!!

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:07

ja, ik meld me ook!

Ik heb er absoluut geen talent voor en ik weet dat ook van mezelf, dus heb ik dat ook aanvaard! :)
Ik doe er al het nodige voor, ik oefen, studeer (hoewel je wiskunde niet echt kan studeren, je hebt het of je hebt het niet)
Meestal haal ik rond de 55 voor mijn wiskunde!
Daar ben ik dan doodgelukkig mee, en dan zit ik daar met een grote smile! De leraren begrijpen dat dan niet!

Als je doet dat je kan, dan is dat toch voldoende!

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:38

I love wiskunde :+:
Mooiste vak wat er bestaat, en ook mijn beste.

Ik zit nu op een internationale school en zit daar nu in het examenjaar. Heb eerder ook op een Nederlandse school gezeten, maar dat was me te druk en kon ik me niet goed consentreren. Inmiddels heb ik 9'ens en 10'en voor m'n wiskunde. Als het cijfer dan net lager is dan ik had verwacht (een 8,5 of net een 9) ben ik daar totaal niet tevreden mee omdat ik weet dat ik het kan.

Alleen kan ik er niet voor leren, als ik het even overlees van hoe het moet weet ik het.
Laatst heb ik een internationale test gedaan en bleek dat ik tot 10% van de gemiddelde mensen hoorde met mijn calculaties en de rest op wiskunde gebied.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:42

Vandaag heb ik mijn eerste toets van de toetsweek gehad, wiskunde dus. Heb 'm ook helemaal verkloot, ben blij als ik een 4.5 heb...

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:45

Nou ik denk dat ik me hier ook maar eens ga melden :+
Wiskunde is altijd al een slecht vak voor me geweest! In de brugklas had ik wel een redelijk goede docent, in de 2e een hele goede en nu in de 3e gaat het echt weer ontzettend slecht omdat ik gewoon niet de goede hulp kan krijgen :\
Maaaar gelukkig heb ik wel iemand gevonden die me kan helpen!

Tot nu toe is mijn lijst voor wiskunde dit jaar: 5.3/5.4/6.3/1.7/6.6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:49

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-23 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:45

Ik was zo super blij toen ik mijn wiskunde afgesloten had! :D

Ik moest een 4.7 halen om een 6 te staan, en wat haalde ik? Juist, een 4.7. :))
Mijn leraar kon niet goed uitleggen, was te gehaast en na 1x uitleggen MOEST je het snappen, hij deed het geen 2e keer. Wat voor veel stress bij mij zorgde. Ben dus bijles gaan volgen bij een lerares en deze was erg geduldig en wilde het wel 100x uitleggen als het moest, en toen ging het gelukkig beter.

Ik heb heel hard mijn best gedaan voor deze 6, en ben trots op mezelf dat ik met een voldoende voor wiskunde A12 ben geslaagd. :))