!Maar ik weet het nu allemaal niet meer hoor wat ik wil worden..
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
!
MaaikeMo schreef:zolang je maar doet wat je leuk vind
leuk werk en minder verdienen is 10 x beter dan vervelend werk en veel verdienen..
succes met je keuze

AnoukB schreef:Het licht eraan wat voor opleiding met paarden je wilt doen.
Ik zou het ECHT NIET doen als ik jou was.
Ik heb ook gedaan terwijl iedereen het mij afraden. Ik heb niet naar hun geluisterd en heb er echt veel spijt van.
Je hebt niet veel aan die opleiding. Je kunt er je brood niet mee verdienen, en als je al werk vind dan is het werk wat je zonder die opleiding ook goed kunt doen (denk aan; stalruiter, stalmedewerker, groom), daar heb je echt niet persee die opleiding voor nodig. Praktijk ervaring is veel belangrijker dan theorie.
Als je echt goed kunt rijden, en dan bedoel ik ECHT. Dan ga je het zonder die opleiding ook wel maken in de paardensport. Het je die kwaliteiten niet, dan kom je er met dat diploma ook niet. Je hebt er wel iets aan als je echt een eigen stal/bedrijf op wilt zetten, maar dit is echt niet voor iedereen weggelegt. Daar komt gewoon meer bij kijken dan men van te voren denkt. (ik spreek uit ervaring)
Het is hard en veel werken en weinig verdienen.
vivian2 schreef:AnoukB schreef:Het licht eraan wat voor opleiding met paarden je wilt doen.
Ik zou het ECHT NIET doen als ik jou was.
Ik heb ook gedaan terwijl iedereen het mij afraden. Ik heb niet naar hun geluisterd en heb er echt veel spijt van.
Je hebt niet veel aan die opleiding. Je kunt er je brood niet mee verdienen, en als je al werk vind dan is het werk wat je zonder die opleiding ook goed kunt doen (denk aan; stalruiter, stalmedewerker, groom), daar heb je echt niet persee die opleiding voor nodig. Praktijk ervaring is veel belangrijker dan theorie.
Als je echt goed kunt rijden, en dan bedoel ik ECHT. Dan ga je het zonder die opleiding ook wel maken in de paardensport. Het je die kwaliteiten niet, dan kom je er met dat diploma ook niet. Je hebt er wel iets aan als je echt een eigen stal/bedrijf op wilt zetten, maar dit is echt niet voor iedereen weggelegt. Daar komt gewoon meer bij kijken dan men van te voren denkt. (ik spreek uit ervaring)
Het is hard en veel werken en weinig verdienen.
en als je de opleiding paardehouderij of paardensport als voor opleiding voor de HBO Hippische Bedrijfskunde doet? of kan je dan beter havo gaan doen? want ik weet voor 90% zeker dat ik naar die HBO wil maar heb niet zo veel zin in havo dus maar een mbo
AnoukB schreef:vivian2 schreef:
en als je de opleiding paardehouderij of paardensport als voor opleiding voor de HBO Hippische Bedrijfskunde doet? of kan je dan beter havo gaan doen? want ik weet voor 90% zeker dat ik naar die HBO wil maar heb niet zo veel zin in havo dus maar een mbo
Denk dat zeker een mooie optie is, maar wil je een eigen paardenbedrijf?
Ja willen doen we het allemaal, maar kun je het je veroorloven?
Ik zou ook wel een eigen bedrijf willen, maar der komt meer bij kijken als je denkt. Financieel is het al helemaal niet te doen als je vanuit niets een bedrijf op moet zetten, heb je een bestaand bedrijf dat je over kunt nemen van bv, ouders/familie dan is dat helemaal mooi!
Ik weet niet precies wat HBO Hippische bedrijfskunde in houd en wat je met dat diploma kan?
Maar ik raad iedereen af om in de paarden te willen werken. Je moet echt talent en doorzettingsvermogen hebben.
Ik ben erachter gekomen dat het veel realistiser is om de paarden als hobby te willen houden en je brood met een ander vak te verdienen.
ben dan nog pasl 15 dus dat kan natuurlijk altijd nog veranderen maar ik ben bang van niet
vivian2 schreef:Maar een eigen bedrijf opzetten is wel altijd al een droom van mijben dan nog pasl 15 dus dat kan natuurlijk altijd nog veranderen maar ik ben bang van niet
, op mijn 15e wilde ik ook heel veel!
.
. Ikzelf mest ook en heb er absoluut geen hekel aan! Mariska_D schreef:Ik volg de Management paardenhoudery niveau 4 in Zwolle. De BBL opleiding, ik werk 3/4 dagen in de week en 1 dag ga ik naar school , hierby kan je ook van alles , eigen bedrijf bla bla dat soort dingen! En als ik kijk bij mij in de klas, valt het op zich nog wel mee qua mesten , sommige mesten niet, en sommige mesten eventjes maar daar tegenover staat dat ze paarden mogen ryden etc. dus minder leuke dingen, en leuke dingen. Ikzelf mest ook en heb er absoluut geen hekel aan!

angelabailey schreef:Ik zit nu ook in mijn examen jaar en wil hier na de opleiding dierverzorging gaan doen.
Iedereen zegt ook de hele tijd zou je dat nou wel doen want er is bijna geen werk in te vinden.
Dan zeg ik altijd wat moet ik dan iets wat ik eigenlijk helemaal niet wil maar alleen omdat daar wel werk in is
en omdat het goed verdiend. Mijn hart ligt bij dieren en wil daar later mijn beroep van maken dus ga ik dat ook doen.
Als met paarden werken echt is wat je wil moet je er gewoon voor gaan. Ik ken een meisje heeft dat ook gedaan
en heeft ergens stage gelopen maar ze tegen haar hebben gezegd dat ze naar de school er ook wel mogt komen werken dus. Het is geluk hebben en of
je het ook echt wilt!