Gezocht: Paardenopleiding!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MilleniumK

Re: Gezocht: Paardenopleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:57

Oke oke, nou eigenlijk wil ik wel een beetje redelijk verdienen Tong uitsteken !
Maar ik weet het nu allemaal niet meer hoor wat ik wil worden..

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:01

zolang je maar doet wat je leuk vind Lachen
leuk werk en minder verdienen is 10 x beter dan vervelend werk en veel verdienen..
succes met je keuze Knipoog

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:01

MaaikeMo schreef:
zolang je maar doet wat je leuk vind Lachen
leuk werk en minder verdienen is 10 x beter dan vervelend werk en veel verdienen..
succes met je keuze Knipoog

Dat is zéker waar Lachen
Gelukkig heb ik nog 2 jaar Clown
Championn alleen niet Tong uitsteken

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 08:00

Maar hoe werkt zo'n opleiding in ermelo eigenlijk? :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 08:09

Je kan ook altijd nog naar Barneveld. Op het Groenhorstcollege doen ze ook paardenhouderij. Ik heb daar de opleiding paraveterinair gedaan, maar heb wel eens gegeken bij de stallen van de paardenhouderij opleiding. Is echt een heel erg mooi gebouw, veel weiland en mooie stallen.
Dat zou ook altijd nog een optie zijn.

vivian2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 08:37

Ik heb hetzelfde zit ook in het laatste jaar van VMBO T en wil graag een paarden opleiding doen op MBO niveau 4.
maar ik las dat bij de opleiding van Groene welle je een paard moet hebben maar die van mij is nu 19 jaar oud en weet niet of die het dan nog wel 4 jaar red voor die opleiding om zo actief te blijven rijden en wedstrijden.
ik ga binnenkort naar verschillende opendagen gewoon overal even kijken bij houten: http://www.wellantmbo.nl/eCache/MBO/6/0 ... E4NDY.html

Citaverde http://www.citaverde.nl/opleidingengids.php als je verder naar beneden scrolt krijg je paardenhouderij en paard en sport

als je bij google intikt krijg je ook veel scholen.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 08:54

Dankje wel :D

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:18

Iedereen bedankt voor de info! (ik heb dit geopent op Championn's naam!) :D
Ik zoek nogsteeds,maar ik heb wel een probleem..
Zoiezo wil ik dat het in de buurt van Amsterdam is,maar dat valt niet te vinden.
Iemand een voorstel??

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:20

Alkmaar kan ook he nous! Maar ik heb daar slechte dingen over gehoord.. zal ik niet doen als ik jou was :*

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:04

En hoe wil je dat ik elke dag heenga? :o

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:22

Het licht eraan wat voor opleiding met paarden je wilt doen.
Ik zou het ECHT NIET doen als ik jou was.
Ik heb ook gedaan terwijl iedereen het mij afraden. Ik heb niet naar hun geluisterd en heb er echt veel spijt van.

Je hebt niet veel aan die opleiding. Je kunt er je brood niet mee verdienen, en als je al werk vind dan is het werk wat je zonder die opleiding ook goed kunt doen (denk aan; stalruiter, stalmedewerker, groom), daar heb je echt niet persee die opleiding voor nodig. Praktijk ervaring is veel belangrijker dan theorie.

Als je echt goed kunt rijden, en dan bedoel ik ECHT. Dan ga je het zonder die opleiding ook wel maken in de paardensport. Het je die kwaliteiten niet, dan kom je er met dat diploma ook niet. Je hebt er wel iets aan als je echt een eigen stal/bedrijf op wilt zetten, maar dit is echt niet voor iedereen weggelegt. Daar komt gewoon meer bij kijken dan men van te voren denkt. (ik spreek uit ervaring)

Het is hard en veel werken en weinig verdienen.

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:06

AnoukB; Bedankt voor je info! ;)

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 09:58

Iemand nog? :D
Als ik iets vindt,dan ga ik er heeeel goed overnadenken of ik het wil.
maar dan heb ik iniedergeval een paar optie's!

Ik zal even mij 'eisen' opschrijven,voor de opleiding:
* In de buurt van Amsterdam (dat het met de fiets/openbaar vervoer te doen is)
* Schoolgeld moet niet ongelovelijk hoog zijn,dan mag ik er toch niet op. :+
* Eigen paard niet verplicht om mee te nemen.

vivian2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:37

AnoukB schreef:
Ik heb ook gedaan terwijl iedereen het mij afraden. Ik heb niet naar hun geluisterd en heb er echt veel spijt van.

Je hebt niet veel aan die opleiding. Je kunt er je brood niet mee verdienen, en als je al werk vind dan is het werk wat je zonder die opleiding ook goed kunt doen (denk aan; stalruiter, stalmedewerker, groom), daar heb je echt niet persee die opleiding voor nodig. Praktijk ervaring is veel belangrijker dan theorie.

Als je echt goed kunt rijden, en dan bedoel ik ECHT. Dan ga je het zonder die opleiding ook wel maken in de paardensport. Het je die kwaliteiten niet, dan kom je er met dat diploma ook niet. Je hebt er wel iets aan als je echt een eigen stal/bedrijf op wilt zetten, maar dit is echt niet voor iedereen weggelegt. Daar komt gewoon meer bij kijken dan men van te voren denkt. (ik spreek uit ervaring)

en als je de opleiding paardehouderij of paardensport als voor opleiding voor de HBO Hippische Bedrijfskunde doet? of kan je dan beter havo gaan doen? want ik weet voor 90% zeker dat ik naar die HBO wil maar heb niet zo veel zin in havo dus maar een mbo

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:34

vivian2 schreef:
AnoukB schreef:

en als je de opleiding paardehouderij of paardensport als voor opleiding voor de HBO Hippische Bedrijfskunde doet? of kan je dan beter havo gaan doen? want ik weet voor 90% zeker dat ik naar die HBO wil maar heb niet zo veel zin in havo dus maar een mbo

Denk dat zeker een mooie optie is, maar wil je een eigen paardenbedrijf?
Ja willen doen we het allemaal, maar kun je het je veroorloven?
Ik zou ook wel een eigen bedrijf willen, maar der komt meer bij kijken als je denkt. Financieel is het al helemaal niet te doen als je vanuit niets een bedrijf op moet zetten, heb je een bestaand bedrijf dat je over kunt nemen van bv, ouders/familie dan is dat helemaal mooi!
Ik weet niet precies wat HBO Hippische bedrijfskunde in houd en wat je met dat diploma kan?
Maar ik raad iedereen af om in de paarden te willen werken. Je moet echt talent en doorzettingsvermogen hebben.

Ik ben erachter gekomen dat het veel realistiser is om de paarden als hobby te willen houden en je brood met een ander vak te verdienen.

vivian2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:59

AnoukB schreef:
vivian2 schreef:

Denk dat zeker een mooie optie is, maar wil je een eigen paardenbedrijf?
Ja willen doen we het allemaal, maar kun je het je veroorloven?
Ik zou ook wel een eigen bedrijf willen, maar der komt meer bij kijken als je denkt. Financieel is het al helemaal niet te doen als je vanuit niets een bedrijf op moet zetten, heb je een bestaand bedrijf dat je over kunt nemen van bv, ouders/familie dan is dat helemaal mooi!
Ik weet niet precies wat HBO Hippische bedrijfskunde in houd en wat je met dat diploma kan?
Maar ik raad iedereen af om in de paarden te willen werken. Je moet echt talent en doorzettingsvermogen hebben.

Ik ben erachter gekomen dat het veel realistiser is om de paarden als hobby te willen houden en je brood met een ander vak te verdienen.

Hippische bedrijfskunde is een hele brede opleiding 80% bedrijfskunde en 20% paardevakken. nadat je deze opleiding hebt afgerond hoef je zeker niet perse in de paarden verder. Ben pas ook naar een opendag van deze school geweest en ik weet bijna zeker dat ik deze opleiding wil gaan doen maar ik moet nog een MBO niveau 4 of havo diploma halen. Maar een eigen bedrijf opzetten is wel altijd al een droom van mij :D ben dan nog pasl 15 dus dat kan natuurlijk altijd nog veranderen maar ik ben bang van niet :o
http://www.cah.nl/cah/opleiding/hb.php? ... ingen&Sub= %20Major:Hippische%20bedrijfskunde

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 16:21

Heb ook even het filmpje beken en beluisterd, klinkt heel erg leuk! :)

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:10

vivian2 schreef:
Maar een eigen bedrijf opzetten is wel altijd al een droom van mij :D ben dan nog pasl 15 dus dat kan natuurlijk altijd nog veranderen maar ik ben bang van niet :o

Haha oke, das een hele mooie droom!
We praten over een jaar of 5 nog wel eens verder, kijken wat je dan zegt ;), op mijn 15e wilde ik ook heel veel!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:23

Een eigen bedrijf lijkt mij ook héel leuk! :))

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:18

vivian2; Voor de sportopleiding aan de Groene Welle heb je wel een paard nodig, voor houderij niet :).

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:51

Ik volg de Management paardenhoudery niveau 4 in Zwolle. De BBL opleiding, ik werk 3/4 dagen in de week en 1 dag ga ik naar school , hierby kan je ook van alles , eigen bedrijf bla bla dat soort dingen! En als ik kijk bij mij in de klas, valt het op zich nog wel mee qua mesten , sommige mesten niet, en sommige mesten eventjes maar daar tegenover staat dat ze paarden mogen ryden etc. dus minder leuke dingen, en leuke dingen :D . Ikzelf mest ook en heb er absoluut geen hekel aan!

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:29

Mariska_D schreef:
Ik volg de Management paardenhoudery niveau 4 in Zwolle. De BBL opleiding, ik werk 3/4 dagen in de week en 1 dag ga ik naar school , hierby kan je ook van alles , eigen bedrijf bla bla dat soort dingen! En als ik kijk bij mij in de klas, valt het op zich nog wel mee qua mesten , sommige mesten niet, en sommige mesten eventjes maar daar tegenover staat dat ze paarden mogen ryden etc. dus minder leuke dingen, en leuke dingen :D . Ikzelf mest ook en heb er absoluut geen hekel aan!

Oke,dat klinkt goed! :D
Is het lesgeld veel?

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 15:40

Ik doe zelf ook paardenhouderij in leeuwarden
eerst heb ik niveau 3 gedaan en dat heb ik gemakkelijk gehaald
dus toch nog doorstroom niveau 4
ik heb het altijd naar men zin gehad .
onzettend leuke stage's ( je mag ze zelf uit zoeken)
ook heb ik via school men ruiterbewijs , koetsiersbewijs en ehbo gehaald
ook zijn we bezig geweest met ORUN hier kon je zowel kiezen basis, dressuur of allround

en zoals heel veel mensen zeggen wat kun je er mee..
ik doe dit omdat ik het heel er leuk vind met paarden bezig te zijn
en het is een goede vooropleiding voor het HBO wat ik hierna nog wil gaan doen :)

angelabailey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 15:49

Ik zit nu ook in mijn examen jaar en wil hier na de opleiding dierverzorging gaan doen.
Iedereen zegt ook de hele tijd zou je dat nou wel doen want er is bijna geen werk in te vinden.
Dan zeg ik altijd wat moet ik dan iets wat ik eigenlijk helemaal niet wil maar alleen omdat daar wel werk in is
en omdat het goed verdiend. Mijn hart ligt bij dieren en wil daar later mijn beroep van maken dus ga ik dat ook doen.
Als met paarden werken echt is wat je wil moet je er gewoon voor gaan. Ik ken een meisje heeft dat ook gedaan
en heeft ergens stage gelopen maar ze tegen haar hebben gezegd dat ze naar de school er ook wel mogt komen werken dus. Het is geluk hebben en of
je het ook echt wilt!

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:11

angelabailey schreef:
Ik zit nu ook in mijn examen jaar en wil hier na de opleiding dierverzorging gaan doen.
Iedereen zegt ook de hele tijd zou je dat nou wel doen want er is bijna geen werk in te vinden.
Dan zeg ik altijd wat moet ik dan iets wat ik eigenlijk helemaal niet wil maar alleen omdat daar wel werk in is
en omdat het goed verdiend. Mijn hart ligt bij dieren en wil daar later mijn beroep van maken dus ga ik dat ook doen.
Als met paarden werken echt is wat je wil moet je er gewoon voor gaan. Ik ken een meisje heeft dat ook gedaan
en heeft ergens stage gelopen maar ze tegen haar hebben gezegd dat ze naar de school er ook wel mogt komen werken dus. Het is geluk hebben en of
je het ook echt wilt!

Oke,dat klinkt positief!
Alleen vind ik het wel moeilijk een lokatie te vinden,omdat ik in Amsterdam centrum woon..