wat verdienen jullie als 20 jarige? stel ik me aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saroanda

Re: wat verdienen jullie als 20 jarige? stel ik me aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:59

Ik ben 26 en verdien zo'n 12,50 euro netto per uur. Dit is wel incl. reiskostenvergoeding.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:43

ik ben 20 en verdien nu bruto 9 euro per uur.
maar omdat ik eigenlijk altijd in t weekend werk, verdien ik meestal meer. op zaterdag na 13.00 uur krijg je namelijk 135% uitbetaald, op zondagen en feestdagen 160%.

ik werk standaard per maand 8 uur voor 9 euro, 4 uur voor 12 euro en 4 uur voor 14,40.
gemiddeld verdien ik dus 11 euro per uur.

voor 5 euro zou ik het inderdaad ook niet doen, of het moet wel HEEL leuk werk zijn, of ik moet het HEEL hard nodig hebben.
maargoed, mijn baantje schiet alsnog niet op, want ik werk dus maar 16 uur per maand. 16 uur per week klinkt me eigenlijk beter in de oren mja.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:16

Het minimum jeugdloon voor een 20-jarige is € 38,51 per dag, teruggerekend dus € 4,81 per uur.
En als 16 jarige krijg je bij een supermarkt enzo volgens mij iets van € 3,35 ofzo per uur.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 00:25

Ik verdien met 22 jaar 11 euro per uur... Bruto. Het zal netto iets minder zijn, maar ik draag geen drol af, dus netto is het BIJNA 11 euro... Zit overigens wel in een ietwat hogere loonschaal dan waar ik voor werk hoor Tong uitsteken

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 00:37

Ik ben 19 jaar en nog student.
In het weekend werk ik in de horeca, 10 euro per uur.
Na het werk meteen de centjes in de hand, met loonbrief dus volledig in orde. Dit jaar had ik 600 euro vakantiegeld, helemaal niet mis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 00:54

eknein schreef:
Ik verdien 10 euro per uur en ben 17.

Voor 5 euro per uur zou ik m'n bed niet uitkomen Clown .

Dan verdien jij echt mega veel, wat voor een werk doe je als ik vragen mag?

Ik ben 18 en verdien 3,75 per uur.. Echt niks dus.. En tja, dat keer 38 want ik werk fulltime Verdrietig

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:03

Prince schreef:
Het minimum jeugdloon voor een 20-jarige is € 38,51 per dag, teruggerekend dus € 4,81 per uur.
En als 16 jarige krijg je bij een supermarkt enzo volgens mij iets van € 3,35 ofzo per uur.

En dat is dus BRUTO he! Niet dat er nog veel vanaf gaat, maar per saldo zal je toch misschien nog iets minder overhouden.
In veel branches (lopende band werk, supermarkten e.d.) is het heel gewoon dat je minimumloon krijgt.

diesel_ schreef:
@ Isabonny: met 15,50 netto per uur zit je dus per maand fulltime op 2480 (op 20 werkdagen per maand)
dat vind ik zeker een goed betaalde job!!

Ik ben vandaag aangenomen om op oproepbasis te werken in de kinderopvang in verschillende regio's hier in de buurt.
Uit ervaring konden ze me vertellen dat ze bijna altijd wel mensen nodig hebben en ben vandaag zelfs al gevraagd.
Krijg bruto 10,92 per uur, elke week uitbetaald dus ik ben helemaal gelukkig!!

Tja, ik werk maar 20 uur per week. Er is niet veel meer werk voor me te doen. Ik krijg alleen niet al mijn verlofdagen opgenomen. Die heb ik me vorig jaar dus laten uitbetalen, waardoor mijn netto-uurloon dus per saldo met € 0,50 per uur daalde. Dus hoe meer ik werk, hoe minder ik per uur overhoudt Tong uitsteken .

Ach ja, ik heb niks te klagen. Ik heb gewoon een superbaas! Afgod

Maar als ik in je profiel kijk Diesel, dan lijk je me zo oud nog niet (2e jaars student?). Of is het profiel verouderd en kom je inmiddels net van school af?
Dan vind ik € 10,92 ook geen verkeerd loon als beginnende baan.
Eer je een paar jaar verder bent, ervaring hebt opgedaan en eens een paar keer van baan veranderd bent, dan zie je vaak het salaris zienderogen stijgen.

Ik ben ook na 2 jaar werken (toen ik hoogzwanger was nota bene) gaan jobhoppen (omdat mijn toenmalige baas niet zo blij ermee was dat ik zwanger was geraakt Boos! en me akelig is gaan manipuleren op allerlei verschrikkelijke manieren Boos! ). Was in een tijd dat er overal personeel tekort in was. De een bood me nog meer salaris dan de andere. Terwijl, als ik was blijven zitten in mijn 1e baan, dan was ik waarschijnlijk nu pas op de helft van wat ik nu verdien. Gewoonweg omdat je dan niet meer krijgt dan de max. % stijgingen volgens de CAO.
Dus...wacht maar af, als de economie weer aantrekt, de banen voor het oprapen liggen, jij inmiddels ervaring hebt opgedaan, moet je je horizon gaan verbreden.
Laatst bijgewerkt door Isabonny op 17-12-08 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:12

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 15:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:14

Judith_M schreef:
Bloos! Dat is ook echt weinig! Vooral als je fulltime werkt.. 3,75 x 38 = 142,5 per maand..!
Dat verdien ik als 18 jarige in anderhale dag.. Kun je echt niet iets anders zoeken?? MEt schoonmaken via Icare ofzo verdien je al meer, zelf inplannen wanneer, hoe vaak, halve dagen etc.. Verdien je als 18 jarige volgens mij 5,50..

En gewoon bij winkels verdien je al meer.. Bij de supermarkten hebben ze meestal wel mensen nodig..

Per WEEK bedoel je, niet per maand. Het zijn 38 uur per WEEK.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:15

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:21

Ik heb ook even een vraagje, vind het een beetje onzin om nieuw topic te openen hiervoor.
Ik heb zojuist via internet een solicitatie formulier ingevuld, voor 3 dagen in een vuurwerk shop.
De eerste 2 dagen zijn van 7.30 uur, tot 20.30 uur.
En de laatste dag is van 7.30 uur tot 17.00 uur.
Wat kan ik maximaal gaan vragen, ik ben eigenlijk niet van plan om er voor een iniminie bedrag te gaan werken.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:31

Ik ga als 17 jarige bij de TNT werken, en verdien dan €5,55 per uur.
Op het andere werk in de horeca: €3,76, maar daar werk ik bijna nooit meer!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:01

Ik werk zaterdag ochtend ook nog op een pensionstallig, en krijg daaar €3.50- ik weet dat dit niet te veel is, maar ik doe het ook merendeels voor de hobby en de gezelligheid Lachen
Maar om nou voor €3.50- in de vuurwerkshop te gaan werken, vind ik wel erg weinig.
Als ik dat krijg, wil ik eigenlijk toch minimaal €6.50 per uur hebben, of is dat te veel?

Vaxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:04

Ik ben 18 en verdien netto 8€ Lachen

Laura1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:05

Ik werk in Alkmaar, weet niet of dat te doen is voor je? We hebben nog mensen nodig. Callcenter werk is het.. maar het betaald wel oke! Ik weet niet wat een normale 20 jarige verdiend (ik ben zelf leidinggevende dus krijg uit een andere schaal betaald)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:07

@ Joke, waar werk je dan?

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:48

eknein schreef:
Ik verdien 10 euro per uur en ben 17.

Voor 5 euro per uur zou ik m'n bed niet uitkomen Clown .

Netto?
Jeetje mina....ik kom elke dag voor een schamele 7 euro mn bed uit..

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 19:47

ik heb inmiddesl een job, te lezen ergens in dit topic.

Profiel is verouderd, ben nu 20 en 3e jaars student. even korte reactie want moet nu naar stal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:52

diesel_ schreef:
Ik vind veel baantjes, bv bij de post of albert hein, maar daar zou ik netto 5euro gaan verdienen. Deze zomer werkte ik op mijn vorige stage plek (SPH opleiding nu 3e jaars) met kinderen met autisme/adhd etc en daar verdiende ik netto 12euro per uur. Daarvoor heb ik ook allerlei dingen gedaan en kreeg ik ook gewoon 7/8 euro per uur.

Werk ala Albert Hein / Post e.d. : 5 euro p/u.
Werk ala SPH kinderen me autisme/adhd : 12 euro p/u.

Vind je nou eigenlijk zelf ook niet dat er een énorm verschil qua werkzaamheden, kennis, verantwoording, ervaring etc. etc. tussen deze twee banen zit? Clown En dat daarom zou verklaren waarom je zo'n hoog loon destijds ontving?

12 euro per uur als 20-jarige verdienen. Da's veel. Maar dat hoort ook in die sector. Ik ben 23, en verdien nu zeker geen 12 euro netto per uur. Toch is het ook verantwoordelijk en HBO-niveau werk. Ik verdien ook geen 5 euro. Maak wel wat meer als het minimum, maar wat precies ga ik niet delen.

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:54

Geen idee of iemand het al genoemd heeft... maar bij ons op school (de afdeling Social Work) hangt een prikbord waar soms advertenties hangen voor mensen die een aantal keer per week voor een kind(je) met bv adhd of autisme willen zorgen. Wordt betaald vanuit PGB dan. Geen idee of dat meer oplevert, maar het ligt in ieder geval in jouw straatje.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:30

Mijn vriendjeh is 19 en hij verdient 11,30 bruto bij de belastingdienst. Ik snap heel goed dat je niet op 5 euro per uur kan teren hoor, dan kun je gewoon niet de dingen doen die je wil doen als 20-jarige.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:37

Prince schreef:

Ik werk bij de AH en krijg geloof ik 6 euro per uur, ben 20.
Tsjaa, 't is niet veel, maar ik kan ervan leven Ja

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:20

Het is lastig om alleen voor die dinsdag werk te vinden, dan mag je niet zulke hoge eisen stellen denk ik, of je moet pure mazzel hebben.
Is een werkhuisje niets voor je? 3 uurtjes schoonmaken bij iemand thuis, verdiensten liggen al gauw op 12,50 tot 17,50 netto per uur..

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:29

ik werk bij de thuiszorg als thuishulp A, dus schoonmaken.
En verdien 8,56 per uur en ben 20..

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:41

hay

Ik werk ook in een zorginstelling als flexwerker (alleen in de weekenden en vakanties) En ik verdien 9.58 bruto. Hou daar iets van 9 euro per uur aan over. Maar daar kan dus vaak nog ORT bij komen , dus verdien wel lekker.

Aangezien jij ook SPH doet (ik ook), waarom ga je niet weer bij een zorginstelling werken. Dat is leuk (tenminste lijkt mij als je ook sph doet) en verdient veel beter dan een baantje bij de ah.
Het staat ook goed op je CAO en daarmee kan je ergens binnen rollen. Zou er zeker over nadenken als ik jou was.