Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Nikka schreef:Verzekering is stervensduur, ongeveer net zo duur als zelf betalen. Daarom kiezen veel werkgevers er voor zelf eigen risico te dragen.
Zelfstandig ondernemers hebben zo'n verzekering vaak niet. Het ligt er ook helemaal aan hoe groot 't bedrijf bijvoorbeeld is. Het is denk ik pas rendabel bij een X aantal werknemers. Prinnie schreef:En dat doen ze dan dus vervolgens niet![]()
Otw, de werknemer heeft dus al het risico op zijn schouders.

Rock schreef:Mijn werkgever was het er niet mee eens, en zelfs de arbomedewerkster zei: "Ja, maar je hoeft het advies van de bedrijfsarts niet op te volgen hoor!"
Mijn werkgever heeft zelfs gezegd: "Ja, maar als je thuis zit kan het ook nog mis gaan met je kindje, dus dan kan je net zo goed wél gaan werken!"
!! Het is soms ook echt te gek voor woorden! Ik neem aan dat je 't, zeker achteraf, niet erg vind dat je contract niet verlengd is...?

Tobila schreef:Rock schreef:Mijn werkgever was het er niet mee eens, en zelfs de arbomedewerkster zei: "Ja, maar je hoeft het advies van de bedrijfsarts niet op te volgen hoor!"
Mijn werkgever heeft zelfs gezegd: "Ja, maar als je thuis zit kan het ook nog mis gaan met je kindje, dus dan kan je net zo goed wél gaan werken!"
Ongelofelijk!! Het is soms ook echt te gek voor woorden! Ik neem aan dat je 't, zeker achteraf, niet erg vind dat je contract niet verlengd is...?
Alles wel verder goed gegaan met jou en je kindje?
Njen schreef:Ik vind trouwens die bonussen voor ziekteverzuim ook een beetje raar, je word gewoon dubbel gestraft in feite als je echt ziek bent... Kijk voor degene die bij het minste of geringste zich ziekmelden is het natuurlijk wel een mooie stimulans.

magriet schreef:Njen schreef:Ik vind trouwens die bonussen voor ziekteverzuim ook een beetje raar, je word gewoon dubbel gestraft in feite als je echt ziek bent... Kijk voor degene die bij het minste of geringste zich ziekmelden is het natuurlijk wel een mooie stimulans.
Hoe werkt dat dat. ik zit door een val van mijn paard. Beenbreuk gevolgd door plaatbreuk al een half jaar thuis. Ik heb nog geen oproep voor ARBO arts of zo gehad. mijn leidinggevende heeft wel eens gevist wanneer ik weer wilde werken maar de echte baas zei dat ik de tijd moest nemen die ik nodig had. Ik werk al 12 jaar bij dit bedrijf en had nog geen 10 ziektedagen en die dagen die ik had kwam door een coma
tussen chronisch ziek en chronisch ziek zit ook vverscil. Ik heb diabetes maar dat belet mij niet om te werken. Met bv reuma heb je vaak meer klachten en dat kan wel belemmeren om te werken.
magriet schreef:Die bonussen doen ze gelukkig niet en die 70% regeling begint volgens mij bij een jaar maar ik hoop dan wel weer aan het werk te zijn.
Wel houden ze mijn reisgeld al een 2tal maanden in maar ja ik heb ook geen reiskosten dus dat vind ik wel reeel