Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
margreet4

Berichten: 1588
Geregistreerd: 14-05-07

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:29

Hoi,
Ik zit nu op de opleiding verpleegkundige eerste jaar! In Zuthpen op het ROC Aventus. Vind het erg leuk maar de methodes enzovoort zijn nog best wel lastig. Ook met beroepsprestaties en leven van alledag enzovoort!!!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:19

margreet4 schreef:
Hoi,
Ik zit nu op de opleiding verpleegkundige eerste jaar! In Zuthpen op het ROC Aventus. Vind het erg leuk maar de methodes enzovoort zijn nog best wel lastig. Ook met beroepsprestaties en leven van alledag enzovoort!!!


ah, jullie hebben dat dus ook. Lastig hé. Wij zijn het eerste jaar dat hiermee begint op school.. en het is echt even zoeken. Ben nu met de uitvoering van BP1 bezig, maar het valt best tegen. je weet ook niet wat ze precies van je verwachten enzo...

margreet4

Berichten: 1588
Geregistreerd: 14-05-07

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:08

Ja inderdaad en soms snappen de leraren het zelf niet eens goed Tong uitsteken Maarja hopelijk heb ik het snel een beetje door Lachen

__Kirsten__

Berichten: 1234
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: Leusden

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:01

ik doe nu verzorgende IG maar wil na dit jaar naar verpleegkundige IG
ik zit in de 1ste en dat is een bassis jaar en na dit jaar ga je je richting kiezen niveau 3(verzorgende)of 4(verplegkundige)

Boktlid

Berichten: 657
Geregistreerd: 27-07-08

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:03

kisjuh schreef:
ik doe nu verzorgende IG maar wil na dit jaar naar verpleegkundige IG
ik zit in de 1ste en dat is een bassis jaar en na dit jaar ga je je richting kiezen niveau 3(verzorgende)of 4(verplegkundige)

Maar doe je dan de BBL of BOL?

lovemeintje
Berichten: 2342
Geregistreerd: 15-12-04

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:07

ik zit in mij laastste jaar van nivo 3 ig.bol
ik ga nu stage lopen in de thuiszorg ben benieuwt.
heb hiervoor stage gelopen in de gehandicapten zorg,dagbesteding,en verzorgingstehuis.
vind het erg leuk,
van de zomer ben ik klaar en kan ik gaan verdienen.
ik zit er aan te denken om iets met paarden te doen want dit trekt mij eenorm
(heb hiervoor dierenverzorging gedaan)
als er vragen zijn kun je ze stellen.
als iemand nog boeken nodig heeft?
ik heb er nog die ik niet meer nodig heb
302 beide 304 beide 307 308 en 310
groetjes

__Kirsten__

Berichten: 1234
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: Leusden

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:02

@boktlid
ik doe de BOL en ben nu bezig met 20 weken stage
hier krijg ik voor betaald en zie het eigelijk als me werk
ik voor 28 uur in de week stage

Boktlid

Berichten: 657
Geregistreerd: 27-07-08

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:09

kisjuh schreef:
@boktlid
ik doe de BOL en ben nu bezig met 20 weken stage
hier krijg ik voor betaald en zie het eigelijk als me werk
ik voor 28 uur in de week stage

En je gaat dan ook de vplk BOL variant doen?
Mijn advies is wel te proberen over te gaan in BBL in het ziekenhuis want die opleiding is echt niet de makkelijkste.
Echt heel anders en veel gecompliceerder als de VIG. Dat heb ik wel gemerkt.
En met de BBL raak je veel geroutineerder als met de BOL.
Maar het blijft ieder voor zich natuurlijk. Als jij je beter voelt met de BOL kan het wel.

__Kirsten__

Berichten: 1234
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: Leusden

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:06

@boktlid
bedankt voor je advies Haha!
ik wil graag in een verpleegtehuis gaan werken met oudere mensen
ik wil graag de verkundige(MBO niveau 4) kant op omdat je dan meer handelen mag doen dan op de verzorgende
ik zal er wel eens overna denken want ik vind het werken veel leuker dan op school zitten.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:40

Wie moet er nog meer morgen werken?
Ikke wel, vind dat opzich niet zo erg, maar ben hartstikke ziek en durf me echt niet ziek te melden op nieuwjaarsdag.. vanavond maar optijd naar bed en hopen dat het een beetje gaat morgen.. Moet de komende 4 dagen nog werken en hoop echt dat ik het ga trekken met m'n griep Huilen

Boktlid

Berichten: 657
Geregistreerd: 27-07-08

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:55

Ik moet werken.
Vandaag ook gewerkt.
De afdeling ligt gelukkig wel vol dus we kunnen geen spoedjes krijgen alhoewel me de spoedjes van oud en nieuw wel leuk lijken.
Teveel alcohol enzo..boze ouders in het ziekenhuis haha
Vuurwerkongevallen liggen niet op mijn afdeling, dat lijkt me minder leuk voor de patient maar wel uitdagend voor personeel.

Vanacht dus een superkort nachtje...
Nouja, daarna 3 dagen vrij gevraagd en gekregen dus lekker bijslapen..

mariz
Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: Doetinchem

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 14:21

Iedereen de beste wensen!!!!!! Haha!

Gaat alles bij iedereen volgens plan?

Deze maand ga ik werken aan het aftekenen, even een plannetje maken.

Vandaag de 305 af aan het ronden met de lto groep, hehe op naar het volgende project Clown

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:54

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 27-02-24 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:23

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Boktlid

Berichten: 657
Geregistreerd: 27-07-08

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:40

kitty_gomez schreef:
Iedereen de beste wensen Ja Haha!

Volgende week dinsdag ga ik verzilveren voor niveau 2 helpende.
20 januari diplomering.

En dan 2 week van februari ga ik starten met verzorgende 3 Ja

Gefeli! Haha!
Hoelang duurt het nu nog voor je niveau 3 hebt?

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:18

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

brenda1982
Berichten: 850
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: In of om het huis en stallen

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:49

iedereen de beste wensen voor 2009. Ik heb het heel druk gehad met werken, heb net weer 5 dagen achter de rug, morgen weer beginnen om 8uur tot 16:00

voor degene die een bbl of bol opleiding doen, zijn jullie al met wondverzorging en medicatie bezig?

Ik heb volgende week een tussenevaluatie over hoe het gaat, als het goed gaat dan mag ik beroepsproduct 5 aftekenen en met medicatie beginnen!

Eerste periode zit er weer op, vrijdag praktijktoets Nagelbijten / Gniffelen

Nikki15
Berichten: 592
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Nijeholtpade

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:11

Ik heb vandaag gesprek gehad met mijn SLBer over een BBL opleiding. ik ga nu met haar hier in de buurt zoeken om gewoon door te stromen naar 2e jaar alleen dan als BBLer. ben echt blij. niet meer 5 dagen school. verschrikkelijk vandaag ook hele dag niks gedaan.

marjoleintje
Berichten: 1033
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 10:27

Hier nog een nieuweling! Knipoog Iedereen ten eerste nog een gelukkig nieuwjaar!

Ik ben zelf afgelopen jaar in januari geslaagd voor mijn MBO-V diploma (bol) en daarna naar het buitenland geweest voor 3 maanden, terug gekomen en in de psychiatrie gewerkt en momenteel werkzaam als Verzorgende IG in verschillende verpleeg- en verzorgingshuizen als Invalkracht. Vind het wel heel jammer dat ik nu een niveau lager werk, maar ik mis echt de ervaring van verpleegkundige en ik heb een mindere ervaring in het ziekenhuis mee gemaakt tijdens een periode BBL-route.

Duss...nu druk zoekende hoe verder! Ik kan in een ziekenhuis een soort van vrijwillige stage lopen, om weer op het niveau van verpleegkundige terecht te komen....of ik zit er aan te denken om een andere richting in de zorg te kiezen...doktersassistent of praktijkondersteuner....erg lastig! Lachen

Ik heb trouwens een zusje van 20, die nu bijna de VIG afrondt..ze heeft hiervoor SPW4 gedaan en kon in 1 jaar de VIG opleiding afronden. Ze werkt in een VP-huis op een PG-afdeling!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:53

maar marjoleintje, als jij je verpleegkunde-dipl. hebt, dan behoor je daar ook naar te verdienen toch?
Waarom moet je nu een stapje lager dan?


Ik had stiekem toch liever BOl gedaan.. kon ik op buitenlandstage Knipoog
en lekker vakantie.. en niet gelijk de volle verantwoordelijkheid. Hoewel je er wel veel van leert..

marjoleintje
Berichten: 1033
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:42

Zoals ik schreef, mis ik echt de ervaring als verpleegkundige...waardoor ik nu in de functie van de VIG werk. Ik heb wel als psychiatrisch verpleegkundige ervaring, maar op somatisch vlak mis ik gewoon de kennis en ervaring. Doordat ik waarschijnlijk die vrijwillige stage in 't ziekenhuis ga doen, hoop ik straks weer op verpleegkundig niveau te werken...tenminste als ik 't leuk vindt! Het leek me eigenlijk ook wel erg leuk toe om gewoon van ma t'm vrij te werken..lekker veel regelmaat en de weekenden vrij. Maarja als doktersassistent of praktijkondersteuner, is het volgens mij ook niet makkelijk om een baan te vinden, dan zit je als verpleegkundige weer beter!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:48

Dat is ook zo.. zou dat ook wel lekker vinden, de weekenden vrij Knipoog maarja, het hoort er nu eenmaal bij.
Ik hoop na mijn VIG-diploma ook door te leren als verpleegkundige, wil ooit ook in het ziekenhuis staan.

Maarja, we zien het wel tegen die tijd. Ik heb huishoudelijk gewerkt in de thuiszorg, en toen wist ik zeker dat ik in de thuiszorg wilde werken als VIG, maar inmiddels werk/leer ik in een verzorgingstehuis, en ik vind dit echt veeeel leuker Haha!

Boktlid

Berichten: 657
Geregistreerd: 27-07-08

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:19

Nikki15 schreef:
Ik heb vandaag gesprek gehad met mijn SLBer over een BBL opleiding. ik ga nu met haar hier in de buurt zoeken om gewoon door te stromen naar 2e jaar alleen dan als BBLer. ben echt blij. niet meer 5 dagen school. verschrikkelijk vandaag ook hele dag niks gedaan.

Goede actie!
Is echt veel beter voor de ervaring vind ik altijd.
Bij ons in het ziekenhuis zie je echt enorme verschillen tussen BOLlers en BBLers.
Ben blij dat ik voor de BBL gekozen heb. Ik wilde zowiezo altijd al graag werken en niet naar school dus het was een makkelijke keuze Knipoog

Boktlid

Berichten: 657
Geregistreerd: 27-07-08

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:21

brenda1982 schreef:
voor degene die een bbl of bol opleiding doen, zijn jullie al met wondverzorging en medicatie bezig?

Ik had de medicatie in de VIG al afgerond en heb net infusie en IV medicatie in het ziekenhuis afgesloten.
Echt heerlijk als je steeds dat extra beetje verantwoording krijgt vinden jullie dat ook niet?
Elke keer als iets afgerond is weer een stukje meer verantwoording..

Gileraaa

Berichten: 73
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:24

ik doe ook verzorgende IG! ben in september begonnen met de bol opleiding en moet nu een jaar stage lopen.
Ik heb eerst vmbo gedaan