Vraag over Salaris Fin. sector.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: Vraag over Salaris Fin. sector.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:00

Bonechi_ schreef:
Speelt het feit dat ze je (dure) opleidingen gaan betalen geen rol? En je dus waarschijnlijk ook tijd krijgt om naar school te gaan?
Kan wel zijn, maar speelt bij heel veel accountancykantoren een rol. En die betalen nog steeds meer Knipoog

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:03

Goed dat je niet zomaar akkoord gaat Ja Het is leuk dat het bedrijf kansen biedt, maar dat duurt nog wel even, en jij moet wel gewoon kunnen leven!! Je bent geen ongeschoolde arbeider en dient dan ook niet als zodanig betaalt te worden ook al heb je geen ervaring Ben benieuwd of er te praten valt en anders hup op naar de volgende die je wel op waarde weet te schatten Ja

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 15:06

friesiszwart schreef:
wat ook meespeelt is waar is het bedrijf gevestigd de salarissen liggen in de Randstad beduidend hoger dan elders in Nederland.

Het gaat hier over brabant ik ben een brabantse en het bedrijf ook.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:06

Ik werk ook in Brabant en mijn salaris is ook fors hoger dan wat zij gaat krijgen. Ook mijn werk betaalt mijn studie dus..

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:09

pf, zelf een ongeschoolde arbeider hoort toch meer dan jullie minimumloon te krijgen Alwiene?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 15:09

Bonechi_ schreef:
Speelt het feit dat ze je (dure) opleidingen gaan betalen geen rol? En je dus waarschijnlijk ook tijd krijgt om naar school te gaan?

Het feit dat ik een opleiding ga volgen speelt hier niet in mee aangezien deze opleiding waarschijnlijk pas over een jaar of langer gaat plaats vinden aangezien het bedrijf en ik graag eerst willen kijken hoe het bevalt...
Daarnaast is het ook zo dat je voor je opleiding daar werkt, wanneer jij op hun kosten die opleding gaat volgen die in deeltijd geloof ik ook gewoon 4 jaar duurd ben ik na die 4 jaar verplicht nog verplicht 3 jaar bij en te blijven om zijn mijn studieschuld aan hen af te lossen... Dit moet je zien als studiefinanciering/prestatiebeurs haal je het wordt het na verloop van tijd kwijtgescholden.

Het geen wat het school gaan is verder gewoon geregeld als dat bij een andere baas zou zijn.
Wanneer ik een dag nodig heb om naar school te gaan bieden zei mij een halve dag het andere gedeelte is voor mezelf en dit kan ik wel compenseren door flexuren buiten 8 tot 5 laat maar zeggen dus overuren.... Alleen vraag ik me daar nog over af of overuren niet meer tellen als gewone uren daar overuren duurder zijn om uit te betalen?
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 27-11-08 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 15:11

R0X schreef:
Nou spannend hoor! Inderdaad echt op je strepen staan, en anders gewoon een andere baan afwachten. Ben benieuwd wat die man zegt, succes!!!

Ben ook benieuwd wat de man gaat zeggen, als het gelijk is aan wat de indruk van de man is denk ik dat er weinig te onderhandelen is.
Wat ik toch ook wel weer raar vind aangezien er 3 vennoten zijn die beslissen.

Overigens, ik ben niet naar het bedrijf gegaan het bedrijf is naar mij gekomen ik moest van een van de vennoten een CV opsturen.

Sorry voor alle apart geqoute delen ik krijg het niet ineens voor elkaar ze bij elkaar te plakken.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 15:13

Alwiene schreef:
Goed dat je niet zomaar akkoord gaat Ja Het is leuk dat het bedrijf kansen biedt, maar dat duurt nog wel even, en jij moet wel gewoon kunnen leven!! Je bent geen ongeschoolde arbeider en dient dan ook niet als zodanig betaalt te worden ook al heb je geen ervaring Ben benieuwd of er te praten valt en anders hup op naar de volgende die je wel op waarde weet te schatten Ja

Idd, baal er alleen zelf wel van dat ik in het gesprek gisteren niet meteen egantwoord heb maar was eigenlijk wel overdonderd... Bloos
Gehoord de reactie van vele mensen niet alleen van bokt maar ook het uitzendbureau dat me net belde en een ander acc. kantoor hier in de buurt moet dat wel lukken.

Volgens mij heb ik nu iedereen gehad en anders gil maar Vriendjes zijn?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 15:35

Nou ik heb zojuist een gesprek gehad me een van de 3 vennoten ze gaan intern een overleg voeren of ze het salaris gaan verhogen naar een bedrag dat ik wens te gaan verdienen.

Dan absoluut niet uitgaande van het minimum loon. Voor verdere dingen kun je daar over bellen.

We heeft hij mij het antwoord gegevens op mijn vraag wta betrefd de KM vergoeding dat ik dat niet helemaal terecht vond.
Deze kan ik in het geval dat het door gaat wel krijgen op basis van 19cent per kilometer en pension etc is ook allemaal goed geregeld.

Wel heeft hij mij gezegd dat ze waarschijnlijk niet mee gaan naar het bedrag dat ik wil aangezien zij mij ervaring etc niet voldoende vinden om dat bedrag te gaan verdienen.

Dus ik hoor vandaag nog of ik aangenomen ben, ben er bang voor Ach gut
Jammer maar helaas dan.

Zit helemaal te schudden van de zenuwen haha Bloos

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:44

Goedzo meid! Laat ze nu maar gaan bedenken hoe graag ze je willen hebben Ja Lukt het is het prachtig, maar anders vind je vast zo wel wat anders. En trouwens voor het (naar ik vermoed) geboden bedrag kan je vast bijna overal aan de slag mocht het nodig zijn Knipoog

@ Lientjeds, tja de norm is hier nu eenmaal anders dan in Belgie. Ik persoonlijk ben bijvoorbeeld ook zwaar tegen loon naar leeftijd, ik vind dat wie hetzelfde werk doet hetzelfde loon moet krijgen. Ik werk in de schoonmaak, en heb nu een in de CAO vastgestelde inleerperiode van 1 jaar waarin ik 15% minder verdien. Dat vind ik nou weer absurd, aangezien ik nu precies hetzelfde werk doe met precies evenveel (geen?) begeleiding als dat ik over een jaar zou doen Ja (Ik heb overigens wel geprobeerd hier tegen in te gaan maar is niet gelukt Bloos )
Net als dat een collega die drie jaar jonger is véél minder verdiend als ze hetzelfde werk doet als ik. Dat is hier normaal, maar ik vind het echt absurd Ja

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 15:47

Het bedrag is in ieder geval al met bijna 25% verhoogd maar ze bieden me nog niet wat ik wil heb net bevestigende mailtje gehad wat ze maximaal aan me uitwillen geven en het rijkt gewoon nog niet tot wat ik wil hebben...

Nu hebben ze ook al het termijn waarin mijn salaris kan veranderen aangepast naar een half jaar ....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:58

stipje

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:02

Als ik jou was zou ik bij een paar andere kantoren gaan solliciteren. En je weet wat ik zei hè Knipoog

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 16:06

Dat is inderdaad wat ik nu ook denk alleen heb ik ouders die zeggen dat ik het wel moet doen....

Die overigens volkomen een leek zijn en het soliciteren etc...
Pffff weet het niet.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:28

Je salaris KAN veranderen, zegt dus nog niet dat dat gebeurd. +25% en nog lang niet wat je wil hebben klinkt mij alsnog niet reeel in de oren, er vanuit gaande dat wat jij wil gebaseerd is op wat je gehoord hebt wat normaal is Ja

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:40

Ik heb in het begin ook wat moeten slikken hier, en krijg echt bitter weinig betaald. Nu zit ik hier super...

Maar ik vind wel dat ze tot 50 % mogen gaan hadden. Natuurlijk, je vervoer & pensioen is intussen ook al geregeld?
En ik zou die kan laten wijzigigen in moet.

Pas dan zou ik, in jouw plaats, misschien durven tekenen.

Heb je natuurlijk wel vast werk vanaf maandag, en klikt het niet, kan je nog altijd stilletjes op zoek gaan naar alternatieven.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:39

Als ze niet mee wilen gaan dan gewoon nee zeggen. Er komt echt wel een andere baan voor je, het bedrijf wil jou want ze zijn naar jou toe gekomen. Zijn ze helemaal gek.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 19:33

lientjeds schreef:
Ik heb in het begin ook wat moeten slikken hier, en krijg echt bitter weinig betaald. Nu zit ik hier super...

Maar ik vind wel dat ze tot 50 % mogen gaan hadden. Natuurlijk, je vervoer & pensioen is intussen ook al geregeld?

Heb je natuurlijk wel vast werk vanaf maandag, en klikt het niet, kan je nog altijd stilletjes op zoek gaan naar alternatieven.

Ik stuur je even een pb zo dadelijk lientjeds.

Ik ben akkoord gegaan met het geen wat ze me nu bieden dat is een salaris wat nog niet is wat ik wil, wel hebben zij aanpassing gemaakt dat over een half jaar mijn salaris herzien word.

Idd zijn de km vergoeding nu geregeld 19 cent maar goed....heb gelukkig een heel zuinige auto.
En voor de rest zijn de secundaire arbeidsvoorwaarde net zoals een ander bedrijf.

Aangezien ik het geld niet op mijn rug heb groeien en toch een auto voor de deur heb staan een vriend waarmee ik leuke dingen wil gaan en toch mijn hobby weer wil op gaan pakken heb ik geld nodig want red ik het niet met mijn weekend baantje jammer maar helaas moest ik vandaag de knoop doorhakken.

En heb ik gekozen voor nu maar wat minder maar ondertussen dat ik daar in mijn proeftijd zit rond te kijken om te zien of het elkders beter is, en gewoon even af te wachten wat de toekomst ( dit half jaar) brengt.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 10:13

lientjeds schreef:

Pensioen is op haar nog niet van toepassing aangezien ze pas 19 is. Pensioen is pas vanaf 25 jaar.

TS, ik vind het goed dat je na aanpassing hebt besloten om het te proberen.
Die 19 cent krijg ik ook. Dat is was een bedrijf nog mag opgeven voor de belasting. Alles daarboven komt voor volledige rekening van het bedrijf. Snap dat veel bedrijven daar dus niet voor kiezen.

Succes en ik ben benieuwd of je het straks toch goed naar je zin hebt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 10:31

Mistic schreef:
Pensioen is op haar nog niet van toepassing aangezien ze pas 19 is. Pensioen is pas vanaf 25 jaar.

TS, ik vind het goed dat je na aanpassing hebt besloten om het te proberen.
Die 19 cent krijg ik ook. Dat is was een bedrijf nog mag opgeven voor de belasting. Alles daarboven komt voor volledige rekening van het bedrijf. Snap dat veel bedrijven daar dus niet voor kiezen.

Succes en ik ben benieuwd of je het straks toch goed naar je zin hebt.

Je hebt werkgevers (ook CAO afhankelijk) die een toetredingsleeftijd hanteren en meestal is dat 21`jaar.
Maar bij de meeste werkgevers kun je vanaf 18 jaar sparen voor je pensioen. (als je dat zou willen)

http://www.pensioenkijker.nl/Images/Eer ... 008%20.pdf

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 11:28

Ja dat is bij hen ook het geval en het gespaarde bedrag gaat met je 21 jaar naar het originele pensioen.
Of ik dat wil is een ander verhaal Lachen heb ik zelf ook nog niet over nagedacht.

Ben nu af aan het wachten op het contract dat ik deze zaterdag in de brievenbus ga krijgen.

En op de een of andere manier heb ik het idee dat ik daar ook nog wel wat dingen tegen zal komen, aangezien ze na 'commentaar' van mij ineens wel een behoorlijk bedrag omhoog zijn gegaan gezien het bod wat ze eerst deden.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 23:35

En er is inderdaad uit het contract gebleken dat het niet is zoals verteld is.
Het bedrag was in plaats van netto Bruto waardoor het bedrag veel mooier leek als het was helaas... Boos!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 09:41

Het lijkt me eerlijk gezegd logisch dat het brutobedrag vermeld wordt.

Maar zo te zien ben je dus nog niet tevreden. Dan zou ik het contract niet tekenen en ergens anders gaan solliciteren.
Ik denk dat in dat geval het beste is voor beide partijen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 11:04

Ja dat is ook waar ik nu voor heb gekozen.
Jammer voor aangezien ik het geld wel nodig had maar uit gesprek heb ik het duidelijk over Netto gehad en imo hadden zei het uiteindelijk ook over netto.

Dit blijkt dus helaas niet uit het contract. Jammer voor mij !