Studeren, maar waar? Groningen vs Utrecht.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polaris

Re: Studeren, maar waar? Groningen vs Utrecht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 08:48

Vind ik ook Ja

Honeymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:02

MoonChloe schreef:
Soda schreef:
Klopt, maar dat is Utrecht ook Lovers

Vind ik niet eigenlijk. Het is dan wel iets dorpser dan Amsterdam maar het blijft echt een stad.

En Amsterdam is weer een dorp veregeleken met New York.... Haha!

Ik heb in Utrecht gewoond en gestudeerd en zit nu in Groningen voor een andere studie...
Op dit moment zou ik zo naar Utrecht terug gaan Ja (misschien over een half jaar niet meer hoor, haha)
Je zit hier zooo ver van alles af, ik kan nooit eens spontaan bij een vriendinnetje langs (uit Utrecht dan he Tong uitsteken), en ik moet nu voor de zoveelste keer mn leven weer op de rails krijgen Vork Bovendien woont al mn familie ook in Utrecht/Amsterdam.

In Utrecht en Groningen kan je allebei een leuke tijd hebben.... Ik vind ze ook erg vergelijkbaar qua sfeer als je naar de binnenstad kijkt. Wel is Utrecht wat groter en kan je toch merken dat je in de Randstad zit (alles is beter bereikbaar en alles is was gehaaster, maar dat vind ik beide heerlijk).
Overgins is het voordeel in Groningen wel dat je makkelijker een kamer vindt en dat alles in de stad dichterbij is omdat Groningen kleiner is.

In omgeving Utrecht zijn ook wel betaalbare stallen te vinden hoor... Kwestie van netwerken en je ogen en oren goed openhouden!

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:08

@ Honeymoon: als je een leuke en goedkope stalling weet, wil je mij die dan pb'en? Er is een kleine kans dat we over een dik jaar toch die kant op gaan. Dus ik start het netwerk alvast Haha!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:30

Ik zou ook voor Groningen gaan.

Toen ik ging studeren had ik (gelukkig) niet de keus in mijn eigen stad te gaan studeren omdat de opleiding van mijn keus daar niet aangeboden werd. Ik ben noodgedwongen uit moeten wijken naar de andere kant van de provincie. En ik heb echt een super tijd gehad daar.

Als de studie wel in mijn eigen stad aangeboden was geweest had ik waarschijnlij niet veel verder gekeken en was ik gewoon in mijn eigen stad gaan studeren, dan had ik veel gemist.

Zowel Groningen als Utrecht kennen meerdere studenten rijverenigingen hoewel beide steden er maar één hebben die open staat voor alle studenten èn actief is in de studenten paardrijwereld. De studentenclub heeft ook een HK topic lopen hier op Bokt.

Sheran schreef:
Parafrid vind ik stom Tong uitsteken Ik probeer al een paar jaar om erbij te komen maar de gevorderdenlessen zitten steeds vol...

Dan toch maar naar Utrecht, Hippeia heeft niet zo'n wachtlijst volgens mij Knipoog. Alleen zijn de paarden die ze op hun manege hebben ook niet alles. Maar ik ben dan ook erg verwend voor wat betreft manegepaarden hier bij ons.
Heb je wel eens een SO (= Steden Ontmoeting = een studentenwedstrijd gedurende een heel weekend met feest op de zaterdagavond) meegemaakt? Ik leefde jarenlang van SO naar SO, echt geweldig vond ik dat, nog steeds trouwens maar ik ben het een beetje ontgroeit. Laatste jaar alleen nog maar bij onze eigen SO geweest en dan ook alleen meer op het feest (zaten midden in een verhuizing dus meehelpen/-doen was geen optie).

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 11:07

ik zit nog te dubben, maar ik wil sowieso niet bij een studenten-rijvereniging, maar bij een studentenvereniging.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:11

Alexx, als je je pony mee kan nemen, zou ik lekker naar groningen gaan. Het leuke van student zijn is nieuwe dingen ontdekken en nieuwe vriendschappen aangaan. Als ik jou verhalen zo lees, ben je daar ook echt aan toe.
Mijn paarden staan nog bij mijn ouders. Ik reis bijna iedere dag op en neer om te gaan paardrijden, maar toch heb ik hier een compleet leven. Ik zit bij een studentenvereniging en ik heb een jaarclub en ik zit bij een dispuut. Als je wil kan dat allemaal!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:19

wat voor studie wil je eigenlijk gaan doen?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:26

Alexx schreef:
ik zit nog te dubben, maar ik wil sowieso niet bij een studenten-rijvereniging, maar bij een studentenvereniging.

Dat zijn ook 2 totaal verschillende dingen. Je kunt via je studentenkaart en een bepaald Sportlidmaatschap goedkoper paardrijden op de manege de oude Held via de studentenrijvereniging Parafrid. Dit is dus een vereniging om gezellig en ook nog goedkoper paard te kunnen rijden bij de manege de Oude Held. Ik heb jaren bij manege de Oude Held gereden voordat ik studeerde en toen ik studeerde reed ik daar tegen een goedkoper tarief en met gezellige studenten die ook in Groningen studeerden. Met hele leuke onderlinge wedstrijden en andere activiteiten.

De meeste studenten die bij Parafrid zaten, waren daarnaast natuurlijk daarnaast ook lid van een studentenvereniging als ze dat wilden. Ik niet, want ik vermaakte me ook prima in de stad en het uitgaansleven zonder..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:56

In Groningen zitten hele leuke verenigingen. Van 1 daarvan ben ik de voorzitter Tong uitsteken

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:28

En in Groningen zitten ook heeeeeel veel winkels, barretjes, restaurantjes, dansgelegenheden waar je ook allemaal zelf heel gezellig heen kan gaan zonder dat je lid hoeft te zijn van een studentenvereniging Knipoog Haha!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:30

Ja, tuurlijk! De meeste studentenverenigingen zijn toch ook wel gek met bier en ik drink helemaal geen alcohol ROFL
't Is maar net wat je wil natuurlijk.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:36

Volgens mij kan je geen verkeerde keuze maken Alexx, je maakt er toch wel een mooie tijd van! Zeker een studentenvereniging maakt het tot een echt studentenleventje Lachen
Parafrid zou ik ook links laten liggen Ja

Welke vereniging is dat Sheran?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:37

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:54

Hee, die kende ik nog niet! Zie je, je ondekt iedere dag weer nieuwe dingen over je stad Knipoog

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:59

Tsss, heb je ons niet eens zien flaneren in de KEI-week? Tong uitsteken

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:02

[quote="Rukaro"]Volgens mij kan je geen verkeerde keuze maken Alexx, je maakt er toch wel een mooie tijd van! Zeker een studentenvereniging maakt het tot een echt studentenleventje Lachen
quote]

En waar baseer je dat dan op? Er zijn heel veel mensen die een oergezellige tijd bij Parafrid hebben gehad hoor.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:28

fargo schreef:
Rukaro schreef:
Volgens mij kan je geen verkeerde keuze maken Alexx, je maakt er toch wel een mooie tijd van! Zeker een studentenvereniging maakt het tot een echt studentenleventje Lachen
quote]

En waar baseer je dat dan op? Er zijn heel veel mensen die een oergezellige tijd bij Parafrid hebben gehad hoor.

Ik denk dat het er erg van afhangt hoe je het paardrijden gewent bent.. Zelf vond ik het bij parafrid ook niet heel erg leuk. Ik was toch wel verwent met altijd eigen paard en wedstrijden rijden enz. Toen kwam ik in de gevorderden les maar daar werd ook niet zo heel veel gedaan vond ik zelf...
Maar ik snap ook wel dat genoeg anderen het wel leuk vonden...

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:28

Dat zeker! Bij ons op stal lopen heel veel gezellige Parafrid meiden rond, dus de verhalen ken ik Knipoog Maar zo aan Alexx te horen gaat ze sowieso bij een studentenvereniging (Vindicat of Albertus, als het Groningen wordt) en heeft ze *correct me if I'm wrong* geen behoefte aan manege lessen. Daarnaast is ze op Oude Held geweest en vond ze het niet echt geweldig. Mijn mening: je leert er niet beter paardrijden (als je van een eigen paard komt) dus waarom voor de gezelligheid als je die gezelligheid ook bij een niet paardgerelateerde studentenvereniging gaat?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:42

Echt Alexx? Vindicat of Albertus? WAAROM?! Tong uitsteken

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 23:32

haha vindicat; familietraditie :p

Maar ik wil juist niet bij een paardenvereniging, heb gewoon mijn eigen pownie en andere redenen Knipoog

Ik kan niet zo goed lezen wie het vroeg maar ik wil mondzorgkunde gaan doen!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 23:35

familietraditie; slap gelu l natuurlijk. Vindicat lijkt me gewoon leuk, omdat de huizen gezelliger zijn bij het corps, tenminste dat merk ik heeel erg in utrecht. En dat lijkt me leuker Lachen

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:38

Pfoeh, in Groningen heeft Vindicat de minst goede naam bij de Groningers zelf zeg maar, daar vind/vond het slechtste gedrag plaats en is het is zeker niet echt een meidenvereniging. En ik ken vriendinnen van mijn vriendin die er bij gezeten hebben, ik werd daar niet echt blij van. Dan kun je beter bij Albertus zijn volgens mij.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:40

Ik heb ook een beter beeld bij Albertus dan bij Vindi. Als je bruin haar hebt en een staartje ga je naar albertus, ben je blond en heb je een staartje dan ga je naar vindi Clown

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 23:43

ben blond Haha!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:44

Heb je ook lovehandles en een bierbuikje? Haha!