(ex) studenten STOAS hogeschool dronten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Re: (ex) studenten STOAS hogeschool dronten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:01

@t Katie, ik ben ook altijd overal de jongste geweest. alleen omdat ik nu na de mavo 3 jaar niks heb gedaan toen 4 jaar mbo en daarna naar het hbo ga ben ik 22 bij aanvang in september wordt ik 23.. Zit nu bij veel 18 en 19 jarige in de klas hoor op het mbo

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:32

Ach, als ik deze opleiding ga doen ben ik net in februari 17 geworden. Ook niet echt oud dus!! Vooral toen ik hoorde dat er op de deeltijd opleiding mensen zitten tussen de 30 en 40 en de oudste 65 jaar is!
Het idee alleen al vond ik erg vreemd!

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:42

deeltijd word vaak gedaan door mensen uit t vak die t onderwijs in willen, veel van mijn leraren hebben dat op die manier gedaan, zijn de leukste om les van te hebben Haha!

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:48

Had ik ook best wel kunnen weten, maar vind het nog steeds apart. Ik vind het nu al maf dat er een jongen bij me in de klas zit van 19, terwijl ik straks (misschien) bij veel oudere mensen in de klas kom! Ik vraag me alleen echt af of ik ooit weer zal wennen aan dat klassieke/engelse rijden...

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:55

Dat hoeft toch niet??
jij kan je toch gewoon blijven verdiepen in t western rijden?
volgens mij is rijden geen vak op deze school...

is het voor jou al zeker?

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:00

Volgens mij ga je wel een paar keer rijden, maar niet echt vast als vak... Dus dan kan ik heus wel lekker Engels rijden, vind het wel leuk om 'van 2 walletjes te eten'. Haha! Ben dan ook absoluut niet van plan om het western rijden op te gaan geven! Maar ach, de basis is aardig hetzelfde. Kreeg trouwens wel het gevoel dat jullie (dus iedereen die er was) al vet veel wist over paarden, nou zo'n hoog niveau heb ik nog helemaal niet!! Dus dat wordt flink bijspijkeren voor mij! Dromen

Nee, het is nog niet zeker. Vind het heel moeilijk om echt vast al een keuze te maken ook al weet ik dat dit de opleiding is die ik zoek! Maar op dit moment is dit wel mijn 1e keuze, maar blijf me wel orienteren en dan over een tijdje een meeloopdag en dan zien we wel weer verder!
Voor jou dan?

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:02

zoals ik in de tram al zei.. of werken of dit...
maar misschien ben ik er wel een beetje uit...
ik denk dat ik de uitdaging maar aan ga.
nou weetje voor mij is het misschien iets makkelijker wat paard betreft... ik vind het dan weer heel spannend om aan een HBO te beginnen...

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:05

Nou leuk toch! Maar jij moet toch oa biologie en scheikunde gaan bijspijkeren.
Er lag in het lokaal een mega-dik biologie boek in het engels (ik ben serieus megaslecht in engels) en heb er eens ingekeken en dat wordt denk ik voor mij een appeltje-eitje!
Lijkt mij heel erg leuk om het begrip paard te gaan bijspijkeren het eerste halfjaar. Ik kwam echt serieus met het idee binnen dat ik aardig wat wist over paarden, maar toen ik achter die botjes werd gezet, was ik er niet meer zo zeker van!! Clown

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:08

Ik volg de opleiding MBO-HBO Paardensport --> Deurne in combinatie met Stoas. Ik zit nu in het derde jaar van Deurne, maar pas in mijn 5de en laaste jaar zit ik volledig op het STOAS. Ben toch eigenlijk wel benieuwd hoe het op het Stoas allemaal er aan toe gaat!

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:10

nienke_92 schreef:
Nou leuk toch! Maar jij moet toch oa biologie en scheikunde gaan bijspijkeren.
Er lag in het lokaal een mega-dik biologie boek in het engels (ik ben serieus megaslecht in engels) en heb er eens ingekeken en dat wordt denk ik voor mij een appeltje-eitje!
Lijkt mij heel erg leuk om het begrip paard te gaan bijspijkeren het eerste halfjaar. Ik kwam echt serieus met het idee binnen dat ik aardig wat wist over paarden, maar toen ik achter die botjes werd gezet, was ik er niet meer zo zeker van!! Clown

JA :'( en wiskunde....

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:46

katie_hvjOuw schreef:
Ik was gister ook geweest Lachen vond echt een leuke school. ook een intake gedaan bij marcel. ( woont 2 straten veder op van mij is daar leraar) en ik was ook ''toelaatbaar''. Wat ik misschien wel iets jammer vind. ik zit nu in havo 5 en ik denk dat ik de jongste ben als ik dit jaar slaag:P

Hoe oud ben je dan als je volgend jaar begint? Ik denk dat het allemaal wel meevalt namelijk Knipoog Leeftijd maakt eigenlijk niets uit, iedereen werkt gewoon samen en daar kijk je echt niet naar. Ik zit nu ook bij mensen in de klas die net 17 zijn geworden.

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:50

Het eerste halfjaar is voor iedereen een bijspijker periode Knipoog De mensen van het MBO gaan werken aan hun exacte vakken en de mensen van de HAVO gaan zich verdiepen in het paard. En van die verschillen merk je eigenlijk niet eens zo heel veel. Je leert heel veel van elkaar en ik heb eigenlijk nog nooit een heel groot verschil gemerkt. Iedereen gaat gewoon met iedereen om, maakt niet uit hoe oud je bent, welke richting je doet, of van welke opleiding je komt.

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:10

Krummel jij zit nu toch ook in het eerste jaar? Wat was jou vooropleiding en hoe was het om naar STOAS te gaan? (dus ik bedoel die overstap Knipoog )

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:01

Ik heb de havo gedaan en ben daarna een jaar gaan werken. En nu dus de stoas. Maar wel al met een berg ervaring aan paarden Knipoog
Al mag ik het zelf zeggen Tong uitsteken

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:01

Ik was ook de jongste in de klas, en dat ben ik nog steeds. Haha! Ik was echt net 17 toen ik naar de Stoas ging.

Ik vond het echt leuk om veel mensen gister te zien! Haha! En ook leuk om te horen dat jullie het leuk vonden!

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:09

marije complimenten voor jou en je school/klas genoten
ik vond het erg leuk alle leerlingen waren ook enthousiast en konden leuk vertellen(doen jullie de opleiding natuurlijk ook voor)
en de lunch was super! dat mag je best door geven! ik vond het echt een goed georganiseerde opendag!!

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:21

Dankje, Fryskhynders. Ik zal het morgen door geven aan de organisatie. Ze waren erg verbaasd om te horen dat er een topic op Bokt was over het Stoas.

@ Nienke, je had het over dat Western rijden, dat je dat wilt blijven doen. Dat kan gewoon. Toen ik mijn ruiterbewijs haalde reed ik samen met een meisje wat ook western reed, ze reed alleen voor het ruiterbewijs even Engels. Het is dan echt voor maar even, je wordt verder niet gedwongen om Engels te gaan rijden. Het kan met praktijkdagje voorkomen dat je een uurtje gaat rijden en dat het wel Engels is omdat er op de praktijklocatie geen Western geschoolde paarden aanwezig zijn.

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:07

Okee, nou dat gaat dan wel goed komen! Voor die enkele uurtjes kan ik heus wel wennen aan het Engels. Heb ik het nou goed begrepen dat je je ruiterbewijs tijdens je studie op STOAS kunt behalen? (en ik hoorde ook iets over een koetsiersbewijs, alleen dat kreeg ik niet helemaal mee)

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:44

Je kunt beide behalen tijdens je studie. Dit gebeurt in de praktijkweken. Ik heb beide gehaald, omdat ik het mennen erg leuk vind. Er zijn ook mensen in de klas die alleen het ruiterbewijs hebben gehaald.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:59

Ik ga dit topic ook even volgen;
Ik ben vorig jaar ook naar een open dag geweest en was echt heel erg onder de indruk. Wil de paarden in, en lesgeven ligt mij wel, dus ik denk dat dit een prima opleiding daarvoor zal zijn.
Maar kan iemand mij vertellen welke vakken je er nou precies voor moet hebben gehad? Want ik zit nu in 5 HAVO en heb echt het slechtse pakket wat je maar kunt hebben voor deze school volgens mij? Cultuur&maatschappij; ik heb geen wiskunde, scheikunde, biologie, economie of natuurkunde.
Maar ondanks dat zeiden ze op de open dag dat ik toch toegelaten kon worden omdat je gewoon een inloopcursus voor die vakken kunt doen ofz. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:26

Ik heb ook C&M gehad op de Havo. =) Je wordt gewoon toegelaten je moet alleen schakelen in een paar vakken en dat is afhankelijk van de cijfers die je volgens mij aan het einde van de derde klas had. Dus ik hoefde alleen Biologie te schakelen.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:31

Haha! Hier nog 1, ik ga volgend jaar HBO Paardenhouderij doen..
Heb er ontzettend veel zin in.. Weet alleen nog niet of ik thuis blijf wonen ivm vervoer Verward

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 16:14

Ik ben nog erg aan het twijfelen tussen R&G en paardenhouderij..
Want aan de ene kant lijkt R&G me breder, maar je kunt hetzelfde met je diploma... En ook kun je als paardenhouderij studente als stage gewoon dierverzorging e.d. geven..
Dus ik weet nog niet zo goed wat het verschil is..
Noujah daar kom ik ook vast wel achter tijdens de open dag in januari.. Ik kon helaas zaterdag niet ...

En ik zit er ook nog mee met het op kamers gaan in Dronten of niet..
Want tot de herfstvakantie zit je wel 5 dagen in de week op school, en daarna maar 2..
Ik vind het wel erg duur om voor 2 dagen in de week een kamer te huren..

En ik ken verder ook niemand in de buurt van Dronten..
Dus iets als bij familie in huis is ook niet mogelijk..

Ik ben ongeveer 1,5 uur onderweg met het openbaar vervoer..
Best veel als je 3 uur per dag heen en weer moet reizen..

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:16

ktink schreef:
Ik ben nog erg aan het twijfelen tussen R&G en paardenhouderij..
Want aan de ene kant lijkt R&G me breder, maar je kunt hetzelfde met je diploma... En ook kun je als paardenhouderij studente als stage gewoon dierverzorging e.d. geven..
Dus ik weet nog niet zo goed wat het verschil is..
Noujah daar kom ik ook vast wel achter tijdens de open dag in januari.. Ik kon helaas zaterdag niet ...

En ik zit er ook nog mee met het op kamers gaan in Dronten of niet..
Want tot de herfstvakantie zit je wel 5 dagen in de week op school, en daarna maar 2..
Ik vind het wel erg duur om voor 2 dagen in de week een kamer te huren..

En ik ken verder ook niemand in de buurt van Dronten..
Dus iets als bij familie in huis is ook niet mogelijk..

Ik ben ongeveer 1,5 uur onderweg met het openbaar vervoer..
Best veel als je 3 uur per dag heen en weer moet reizen..

Hé ja, ik zit met hetzelfde probleem. Naar Dronten is het met de auto ong. 2 uur rijden, dus dat zal met openbaar vervoer nóg meer zijn. Maar idd om nou voor die paar dagen een kamer te huren daar vind ik ook wat ver gaan...

@Marij88 had je voor biologie een onvoldoende? want ik heb nog nooit een onvoldoende gestaan op mijn rapporten Vork Bloos (alleen vorig jaar voor gym; te vaak ziek Sigaar )
Maar als dat idd zo is, dat dat is afhankelijk van je cijferlijst toen, dan neem ik aan dat ik dat wel red.
Maar wat moest je dan doen? echt een cursus volgen? en deed je dat tijdens school of nog in de vakantie voordat je begon ofz?

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 17:20

Noujah.. met de auto is het voor mij 3 kwartier ofzo,
maar ik ben nu nog bezig met mijn rijbewijs, en heb geen auto,
en eigenlijk ook geen geld voor een auto/benzinekosten die je dan hebt..