Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Ben dan ook absoluut niet van plan om het western rijden op te gaan geven! Maar ach, de basis is aardig hetzelfde. Kreeg trouwens wel het gevoel dat jullie (dus iedereen die er was) al vet veel wist over paarden, nou zo'n hoog niveau heb ik nog helemaal niet!! Dus dat wordt flink bijspijkeren voor mij!

nienke_92 schreef:Nou leuk toch! Maar jij moet toch oa biologie en scheikunde gaan bijspijkeren.
Er lag in het lokaal een mega-dik biologie boek in het engels (ik ben serieus megaslecht in engels) en heb er eens ingekeken en dat wordt denk ik voor mij een appeltje-eitje!
Lijkt mij heel erg leuk om het begrip paard te gaan bijspijkeren het eerste halfjaar. Ik kwam echt serieus met het idee binnen dat ik aardig wat wist over paarden, maar toen ik achter die botjes werd gezet, was ik er niet meer zo zeker van!!
katie_hvjOuw schreef:Ik was gister ook geweestvond echt een leuke school. ook een intake gedaan bij marcel. ( woont 2 straten veder op van mij is daar leraar) en ik was ook ''toelaatbaar''. Wat ik misschien wel iets jammer vind. ik zit nu in havo 5 en ik denk dat ik de jongste ben als ik dit jaar slaag:P
Leeftijd maakt eigenlijk niets uit, iedereen werkt gewoon samen en daar kijk je echt niet naar. Ik zit nu ook bij mensen in de klas die net 17 zijn geworden.
De mensen van het MBO gaan werken aan hun exacte vakken en de mensen van de HAVO gaan zich verdiepen in het paard. En van die verschillen merk je eigenlijk niet eens zo heel veel. Je leert heel veel van elkaar en ik heb eigenlijk nog nooit een heel groot verschil gemerkt. Iedereen gaat gewoon met iedereen om, maakt niet uit hoe oud je bent, welke richting je doet, of van welke opleiding je komt.
)
En ook leuk om te horen dat jullie het leuk vonden! 

Hier nog 1, ik ga volgend jaar HBO Paardenhouderij doen..
...
ktink schreef:Ik ben nog erg aan het twijfelen tussen R&G en paardenhouderij..
Want aan de ene kant lijkt R&G me breder, maar je kunt hetzelfde met je diploma... En ook kun je als paardenhouderij studente als stage gewoon dierverzorging e.d. geven..
Dus ik weet nog niet zo goed wat het verschil is..
Noujah daar kom ik ook vast wel achter tijdens de open dag in januari.. Ik kon helaas zaterdag niet...
En ik zit er ook nog mee met het op kamers gaan in Dronten of niet..
Want tot de herfstvakantie zit je wel 5 dagen in de week op school, en daarna maar 2..
Ik vind het wel erg duur om voor 2 dagen in de week een kamer te huren..
En ik ken verder ook niemand in de buurt van Dronten..
Dus iets als bij familie in huis is ook niet mogelijk..
Ik ben ongeveer 1,5 uur onderweg met het openbaar vervoer..
Best veel als je 3 uur per dag heen en weer moet reizen..
(alleen vorig jaar voor gym; te vaak ziek
)