Gefeliciteerd met je goedkeuring!
Prisca schreef:Euh mag dat een jaarcontract zonder een opzegtermijn???.
Zou eens een wetswinkel bellen voor juiste info. Zou namelijk betekenden dat ze jou ook niet kunnen ontslaan???. Dus kan je het bont maken...
Waarom zou een werkgever zich de tramalant van een ontslagvergunning op de hals halen wanneer alles wat hij hoeft te doen is afwachten tot het contract verloopt en het gewoon niet verlengen? Dat zullen ze bij een tijdelijk contract echt alleen doen wanneer er geen enkele andere mogelijkheid is.
Tallie_Ho schreef:Bij mij in mijn contract is het helemaal grappig.. Er staat dat zowel baas als ik het met 1 maand opzegtermijn kunnen beeindigen.. Ook al heb ik onbepaalde tijd

Dus er staan altijd wel onprettige dingen in..
Maar die baas van jou heeft wel een ontslagvergunning nodig om jou te mogen ontslaan, heeft hij die niet dan kan hem dat nog duur komen te staan.
suze_ schreef:ik wil het amerikaanse systeem:
hoi ik neem ontslag
pakt doos en spullen en verdwijnt
Neeuhj, dankje. Dat betekent dat de werkgever ook kan zeggen "houdoe en bedankt". Het werkt namelijk aan twee kanten.
Goed trouwens dat ik dit nu tegenkomen want ik sta op het punt van baan te wisselen en zal daar waarschijnlijk beginnen met een contract voor bepaalde tijd. Wel goed om te weten dat een contract voor bepaalde tijd in principe uitgedient moet worden tenzij anders vermeld. Ik heb nu een contract voor bepaalde tijd dus qua opzeggen hier moet ik geen problemen krijgen.