opzeggen dienstverband bepaalde tijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: opzeggen dienstverband bepaalde tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:13

Ja

ik hoop dat ie ze overtuigd.. hij zou iig aan P&O doorgeven dat ik al werk heb voor december,. en met iemand van bestuur proberen te praten..

dank jullie wel word wat rustiger.
was echt gewoon even totaal in paniek en dan zie ik alles op zn zwartst Bloos heb zolang kiezen op elkaar gedaan en doorgezet dat na de opluchting dit even net te hard aan kwam Bloos

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:23

Een nadeel heb je er is een groot tekort aan secreatesses Haha!. Misschien ook daarom dat ze dat doen in hun contract.

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:30

Als ik het goed begrijp had je een jaarcontract en het loopt officieel af in Juni 2009. Dit zou dan betekenen dat je ook in juni begonnen bent. Als je in de tussentijd ook al anderhalve maand ziek bent geweest denk ik dat je al vanaf het begin af aan niet echt gemotiveerd met deze baan bent begonnen.

Toch heeft je baas er niets aan als een medewerker niet gemotiveerd is (en dat ben je duidelijk niet) maar als hij je echt zou dwingen om te blijven zou ik dit vooral niet tegenwerken. Komt je niet ten goede in je volgende sollicitaties hoor dus pas op daarmee en probeer er gewoon nog even wat van te maken.

Er zijn ergere dingen op de wereld hoor! Knipoog

Succes in ieder geval.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:52

Mummie schreef:
Als ik het goed begrijp had je een jaarcontract en het loopt officieel af in Juni 2009. Dit zou dan betekenen dat je ook in juni begonnen bent. Als je in de tussentijd ook al anderhalve maand ziek bent geweest denk ik dat je al vanaf het begin af aan niet echt gemotiveerd met deze baan bent begonnen.

Toch heeft je baas er niets aan als een medewerker niet gemotiveerd is (en dat ben je duidelijk niet) maar als hij je echt zou dwingen om te blijven zou ik dit vooral niet tegenwerken. Komt je niet ten goede in je volgende sollicitaties hoor dus pas op daarmee en probeer er gewoon nog even wat van te maken.

Er zijn ergere dingen op de wereld hoor! Knipoog

Succes in ieder geval.

uithet verhaal van de TS begrijp ik juist dat haar baas het WEL begrijpt, alleen dat het BESTUUR het moet goedkeuren.
Als je wel willende baas hebt, dan is ontslag op staande voet (in overleg!!!) vanwege werkweigering een mogelijke optie.
Hij hoeft alleen maar 3 officiele waarschuwingen te geven (die net zo goed nep kunnen zijn) en haar dan eruit kicken. Waar een wil is, is een weg!

Het is dus niet de baas maar het bestuur... als het de baas was geweest die het absoluut niet zou willen, dan zou hij proberen haar werkomgeving zodanig te maken dat ze het wel naar haar zin heeft op haar werk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:55

Ja

mn baas en ik hebben niet echt goed contact maar hij begrijpt nu wel hoe ongelukkig ik mij hier voel... hij heeft net met afdelingshoofd ook gepraat geen idee wat er uit is gekomen..

paar collegas van me zeiden dat het echt puur formaliteit is en dat ze nog nooit hebben meegemaakt dat iemand toch aan het contract gehouden is... dat geeft wel beetje hoop Lachen

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:24

Dat begrijp ik wel maar je laten ontslaan op staande voet komt je carriere niet ten goede hoor lijkt mij. Vooral niet als er naar referenties gevraagd zal worden zal de werkgever daar toch eerlijk over moeten zijn, dat is wat ik er mee bedoelde.

Ik hoop voor je dat het bestuur je gewoon lekker laat gaan en dat je straks een baan hebt waar je het wel naar je zin hebt maar geloof me, er is overal wel wat Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:25

hoop ook dat ze me gewoon laten gaan.
en tuurlijk is er altijd overal wel wat, ik werk al 9 jaar, dat weet ik ook wel Knipoog

maar uiteindelijk heb ik liever een slechte referentie dan een depressie Lachen

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:28

Ach, het zal allemaal wel loslopen denk ik. Wanneer krijg je uitsluitsel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:31

ik hoop het Ja
hopelijk snel... hoop vandaag eigenlijk Bloos

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:32

Ik zal voor je duimen, laat je het nog even weten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:33

ja zeker! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:43

nou na hele dag ballen in mn buik goed nieuws Lachen
ik hoef na mn reis niet meer terug en morgen zetten ze alles op papier Lachen

ik kan het nog niet helemaal geloven Bloos
vanavond zal ik me wel weer opgelucht voelen Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:47

Dat is fijn!
Goed dat ze het hebben goedgekeurd en dat het mooi is opgelost. Veel succes met je nieuwe baan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:49

dank je wel! Lachen

ben even beetje uitgeblust.. heb teveel van die wiebeldingen gehad de laatste tijd wel-niet-wel-niet-wel Clown
maar over een weekje eindelijk rust! Haha!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:00

Gefeliciteerd met je goedkeuring!

Prisca schreef:
Euh mag dat een jaarcontract zonder een opzegtermijn???.

Zou eens een wetswinkel bellen voor juiste info. Zou namelijk betekenden dat ze jou ook niet kunnen ontslaan???. Dus kan je het bont maken...

Waarom zou een werkgever zich de tramalant van een ontslagvergunning op de hals halen wanneer alles wat hij hoeft te doen is afwachten tot het contract verloopt en het gewoon niet verlengen? Dat zullen ze bij een tijdelijk contract echt alleen doen wanneer er geen enkele andere mogelijkheid is.

Tallie_Ho schreef:
Bij mij in mijn contract is het helemaal grappig.. Er staat dat zowel baas als ik het met 1 maand opzegtermijn kunnen beeindigen.. Ook al heb ik onbepaalde tijd Nors opkijken

Dus er staan altijd wel onprettige dingen in..

Maar die baas van jou heeft wel een ontslagvergunning nodig om jou te mogen ontslaan, heeft hij die niet dan kan hem dat nog duur komen te staan.

suze_ schreef:
ik wil het amerikaanse systeem:
hoi ik neem ontslag
pakt doos en spullen en verdwijnt

Neeuhj, dankje. Dat betekent dat de werkgever ook kan zeggen "houdoe en bedankt". Het werkt namelijk aan twee kanten.

Goed trouwens dat ik dit nu tegenkomen want ik sta op het punt van baan te wisselen en zal daar waarschijnlijk beginnen met een contract voor bepaalde tijd. Wel goed om te weten dat een contract voor bepaalde tijd in principe uitgedient moet worden tenzij anders vermeld. Ik heb nu een contract voor bepaalde tijd dus qua opzeggen hier moet ik geen problemen krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:03

ik heb inderdaad weer wat geleerd Clown Ja

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:07

Falona schreef:
Gefeliciteerd met je goedkeuring!

Prisca schreef:
Euh mag dat een jaarcontract zonder een opzegtermijn???.

Zou eens een wetswinkel bellen voor juiste info. Zou namelijk betekenden dat ze jou ook niet kunnen ontslaan???. Dus kan je het bont maken...

Waarom zou een werkgever zich de tramalant van een ontslagvergunning op de hals halen wanneer alles wat hij hoeft te doen is afwachten tot het contract verloopt en het gewoon niet verlengen? Dat zullen ze bij een tijdelijk contract echt alleen doen wanneer er geen enkele andere mogelijkheid is.

hahah nou die ontslagvergunning kan er zo zijn vooral als er veel werk is en dat is er met haar vak. Ze doen vaak moeilijker als het bv veel werkloosheid is enz..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:09

er is idd genoeg werk gelukkig! Ja

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:43

offtopic maar mijn ervaring is toch dat elke ontslagvergunning zeer goed beoordeelt wordt en niet zomaar afgegeven wordt!

Fijn dat het geregeld is suze_! Zal een hele opluchting zijn Lachen

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:46

Pfioeuw - opluchting Haha!
Gefeliciteerd. En fijne vakantie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:50

dank jullie wel! Haha!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:52

Fijn dat het geregeld is

Maar nog wat over referenties... die geef je toch zelf op als je een bedrijf je CV stuurt?
Niet alle bedrijven waar je gewerkt hebt hoef je op te geven als referentie hoor... je moet lekker zelf weten welke je wel en niet als referentie wil geven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:53

idd marietje, ik heb 2 vaste referenties Haha!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:56

Haha!, ik heb hier iemand gehad (ging referentie nabellen, vertrouwde het niet helemaal) die een referentie had opgegeven.
Meneer vond het niet echt geslaagd dat hij als referentie was opgegeven, en was ook niet bepaald positief over onze sollicitant.
De meneer waar ik over belde was op staandevoet onslagen wegens een greep uit de kas.....

Sollicitant is niet op gesprek uitgenodigd, maar direct afgewezen

Edit: wat ik dus wil zegen, zorg dat de persoon die je als ref. opgeeft ook eht een ref wil zijn, en positief over je is.
Anders schiet je er nog geen kont mee op!