mag je baas je verbieden te roken??RAAR

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marittt

Re: mag je baas je verbieden te roken??RAAR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:34

Niet heel het topic doorgelezen, maar misschien ook voor de Brandveiligheid? Aan de andere kant, ze is oud genoeg om ze te kopen, dus ook om te kiezen wat ze wil en wat ze er evt. in stopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:32

Chiqa schreef:
Lovely schreef:
Hahahaha, ik heb 17 jaar gerookt .

Dat bedoelde ik eigenlijk niet, je kan niet namens jezelf praten op dat gebied vind ik Lachen

Wat bedoel je nu eigenlijk dan wel, want je was vrij stellig in je eerste post tegen mij? Iedereen die gerookt heeft kan daarover ervaringen vertellen en mijn bijdrage is dat een sigaret geen probleem oplost en 'problemen' dus een lousy excuus zijn om te roken. Maar der persoon waar dit topic over gaat wil gewoon graag roken en is boos op haar baas omdat die vindt dat ze dat niet moet doen.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:37

Hai

Hmmmm roken is natuurlijk slecht dat weten we allemaal,

maar dat je baas diegene het pakje in het water laat gooien heeft imo weinig zin.

Heel makkelijk om weer een pakje te kopen,

weggooien heeft pas zin als je er zelf achter staat.

En ik zou dat pakje (als je niet stoppen wil) niet weggegooit hebben, die baas kan je niets verbieden,

En het doorgeven aan de ouders hmm beter voor haar, maar ook dat zou ik niet gedaan hebben.

eerst problemen oplossen daarna de rest.

en gaan roken omdat je problemen hebt was niet verstandig, die peuk lost het niet op.

Als je al enige tijd rookt en je krijgt problemen weet ik wel dat op dat moment stoppen niet verstandig is.
eerst je koppie erbij.

gr

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:43

Lovely schreef:
Sterker nog, van roken ga je je alleen maar slechter voelen en zeker niet beter Lachen. Je rottige gevoel wordt er niet minder van en je verdriet ook niet.

Lichamelijk misschien wel ja maar geestlijk kan je als roker er wel eens slechter van worden als je stopt op het moment van een probleem. en dan bedoel ik niet probleem gebroken been, maar bijv. gebroken relatie of iets dergelijks

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:10

verania schreef:
Lovely schreef:
Sterker nog, van roken ga je je alleen maar slechter voelen en zeker niet beter Lachen. Je rottige gevoel wordt er niet minder van en je verdriet ook niet.

Lichamelijk misschien wel ja maar geestlijk kan je als roker er wel eens slechter van worden als je stopt op het moment van een probleem. en dan bedoel ik niet probleem gebroken been, maar bijv. gebroken relatie of iets dergelijks

Als je genoeg hebt aan 1 sigaret per dag om je problemen te boven te blijven dan vraag ik me toch wel het een en ander af.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 15:04

ze zegt dat ze maar zo wenig rookt.. ik zet alleen dingen neer die ik zeker weet. maar ik heb twijfels of ze wel niet meer rookt

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:28

xDramaQueen schreef:
paix schreef:
Ach benfan daar gaat het hier ook helemaal niet om..
Denk dat als je zelf problemen hebt en je rookt wel eens dat je zou begrijpen wat ik bedoel..

als je al gaat roken omdat je problemen bent ben je heel heel erg fout bezig. dat is precies hetzelfde als roken om mee te lopen.

Even om misverstanden te voorkomen. Ik rook niet om problemen te voorkomen! Knipoog..
Ik weet alleen uit ervaring dat roken rustig kan maken en dat als je problemen hebt het soms lekker kan zijn.
Ook kan roken natuurlijk geen problemen oplossen (integendeel zelfs)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:27

Lovely schreef:
Wat bedoel je nu eigenlijk dan wel, want je was vrij stellig in je eerste post tegen mij?

Mwaah..was gewoon overduidelijk dat je namens jezelf praatte hoor Haha! Heb ik een beetje een broertje dood aan, ik praat liever namens mijzelf dat vidn ik wat krachtiger en netter.

Lovely schreef:
Iedereen die gerookt heeft kan daarover ervaringen vertellen

Juistem, dat woordje 'iedereen' jammer...

Groetjes een vriendelijk en gelukkige rookster.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:32

Chiqa schreef:
Lovely schreef:
Wat bedoel je nu eigenlijk dan wel, want je was vrij stellig in je eerste post tegen mij?

Mwaah..was gewoon overduidelijk dat je namens jezelf praatte hoor Haha! Heb ik een beetje een broertje dood aan, ik praat liever namens mijzelf dat vidn ik wat krachtiger en netter.

Uhum, dus ik mag niet namens mezelf en jij wel, want dat is krachtiger en netter. Jahaaaaah, juistem .
Chiqa schreef:
Lovely schreef:
Iedereen die gerookt heeft kan daarover ervaringen vertellen

Juistem, dat woordje 'iedereen' jammer...

Het is echt zo hoor, iedereen kan zijn ervaringen vertellen Ja. Echt iedereen Ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:21

Roken helpt inderdaad niet bij het oplossen van problemen, maar ik vind dat over je problemen praten ook niet veel helpt.

Maar goed, ik ken mensen die rustiger worden van een sigaretje als ze gestresst zijn, die niet verslaafd zijn en gewoon ter ontspanning een sigaretje roken. Ieder heeft zo z'n ontspanning, een ander is een 'emo-eter', een ander relaxt door te sporten of wat dan ook.. Ik snap niet waarom het zo erg is dat je kunt ontspannen van een sigaretje.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:56

paix schreef:
Benfan schreef:
Ik vind het een hele vreemde rede om te gaan roken eigelijk, alsof dat alles oplost. Denk dat ze eerder gebaad is bij hulp dan bij die smerige sigaretten.... maar goed daarin zou ze toch zelf wat aan moeten gaan doen. Denk eerder dat die baas wou helpen haar van die rotzooi af te komen dan dat hij het haar wou verbieden.

Door roken gaan veel mensen zich rustig voelen.. Helemaal niet zo raar dus om even een sigaret op te steken als jij je k*t voelt!.
En het is er maar 1 per dag.. Kan ook niet erg veel kwaat dus!

Blijf het gewoon raar vinden dat hij dit gewoon verbiedt..

Of topic: @ paix: je kan beter een flinke kettingroker zijn die zware rookt dan een 1 per dag een filterje en een lichte. Raar maar waar Clown

Enne, elke hap rook die binnen krijgt doet je longen al veel kwaat aan...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:03

paix schreef:
Ach benfan daar gaat het hier ook helemaal niet om..
Denk dat als je zelf problemen hebt en je rookt wel eens dat je zou begrijpen wat ik bedoel..

Ik ken problemen in de familie en in het gezin maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om te gaan roken. Ik ga wel wandelen in het bos of een eindje lopen of lekker hard trainen met het paardenbeest.

Roken is gewoon een laffe uitvlucht in dit geval.. Ben zeer benieuwd hoe lang het bij 1 sigaret per dag blijft als ze nu al zo ongelooflijk "sterk" in haar schoenen staat dat ze bij probleempjes maar moet gaan roken. Clown

Neemt niet weg dat de baas geen recht heeft om haar pakje weg te gooien, ook niet als het goed bedoelt is. Ik kan aan een kant begrijpen wat zijn bedoeling was, maar aan de andere kant mag hij gelukkig zijn dat ik niet voor hem stond. Nagelbijten / Gniffelen

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:30

Moderatoropmerking:
De discussie gaat hier een richting op die niet meer naar een antwoord op de vraag van TS leidt... Graag on topic blijven Lachen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:38

Ik vind dit echt te ver gaan. Dat iemand met goed bedoelde adviezen komt, prima. Maar een pakje inleveren en in het water gooien zou mij echt veel te ver gaan hoor. Belachelijk!