Hoe lunch geregeld op werk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marleen_

Re: Hoe lunch geregeld op werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:38

Ik werk bij een organisatie die de lunch voor de medewerkers verzorgd, lekkere broodjes, salades etc.
Wel moeten we daar wat voor betalen elke maand, maar het bevalt prima, hoef ik niet 's morgens mijn eten klaar maken daar heb ik zo'n hekel aan!

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:02

AAhhwww arme jullie Haha! Haha!

Ik werk 5 dagen in de week in een ongelovelijk gezellig callcenter Haha!
De lunch is echt super en we hoeven er niks voor te betalen en ook niks zelf mee te nemen.

Om 12 uur is de lunch.
Hierbij staat een bar vol met 3 bakken broodjes in alle soorten en maten., daarnaast hebben ze suikerbrood, krentenbrood, kant en klare tosties Vingers aflikken
Bak met vleeswaren,bak met kaas ( jong,oud,komijn,belegen,old amsterdam enz).
Bak met verschillende bakjes salades ( kip,krab,tonijn,zalm,ei enz.)
Verder nog verschillende hagelsoorten,smeerkaas,leverworst enz.
We hebben vers gemaakte salades elke dag klaarstaan, versgesneden komkommer,tomaat, ei.
En elke dag ligt er wel een verschillende warme hap. oa, kipkroketten,gebakken aardappeltjes, kipfrikandellen, kaassoufles,vis enz.
Of ze gaan lekker in de keuken bami, nasi, gebakken ei, pasta's, sate stokjes, of lekkere wraps voor ons maken Haha!

En om 17.00 herhalen ze dit weer voor de mensen die nog moeten werken of klaar zijn met werken Vork

Kortom.. het eten is geweldig bij ons!!! Go jij! Go jij!

Wat ik Ja ook super vind is dat we alles Bio hebben Ja
Mijn baas is oa ook eigenaar van http://www.lekkerbio.nl/

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:59

ik werk in de personeelskantine van een mannenbedrijf.
wij hebben van alles wat te koop is, en alleen bij overwerk worden er maaltijden verschaft.
wij verkopen bijv ruim belegde broodjes met ham,kaas, ei, gezond of een krentenbol of mueslibol etc etc vanaf 50 cent.
vette hap is er vanaf 70 cent...
en de gezonde dingen zoals fruit, fruitbakjes en gezonde vruchtendrankjes gaan onder inkoopsprijs weg Pling

ik eet daar trouwens gratis mee Clown wij eten altijd de restjes op van die dag anders beland het in de prullenbak...

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:05

Wij hebben op kantoor een bedrijfskantine waar je zo ongeveer echt alles kan krijgen. Ik vindt het zeker niet duur ik ben meestal rond de 2 euro kwijt maar dan heb je ook bv een soepje, pistoletje, 2 crackers, beleg en drinken Lachen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:15

Wow wat hebben sommigen van jullie het goed qua eten en kosten.
Volgens mij wel goed voor de lijn dat het bij ons niet zo is. Haha!

Ondanks dat ik voor een redelijk groot bedrijf werk is er geen bedrijfskantine. Je moet dus gewoon je eigen brood meenemen. Dit kan je buiten opeten of achter je computer. De plaatselijke supermarkt heeft er handig op ingespeeld, want daar kan je belegde broodjes kopen. Verder halen daar ook veel mensen hun drinkyoghurt en fruit e.d.
Koffie/thee, chocolademelk is gewoon gratis.

Bij mijn vorige bedrijf zat een goede bedrijfskantine. Daar kon je oa. heerlijke uitgebreide salades kopen voor € 0.95. Meestal ging ik gewoon voor m'n zelfgesmeerde boterhammen, maar voor de afwisseling was die kantine wel prettig.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:18

Ik zit ook op kantoor.. je kan zelf brood meenemen om op te eten, je kan ook verder bijv. een heel brood halen en beleg en lekker eten, maar wij hebben een restaurant wat ook van ons is (golfbaan) en daar kan je ook gewoon lekker eten Lachen

Bij ons ligt het eraan hoe duur het is, iets van tot €3,00 mag je op je pasje zetten (net als drinken) en dan heof je niks te betalen, alles daarboven moet je zelf betalen.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 21:11

wij werken met hoogstens 5 personen op een dag, en 's middags eten we ook gewoon gezamelijk en als er een klant is of iets dergelijks dan rent er iemand naar beneden Clown en voor zover ik weet wordt niet niet van mijn loon afgetrokken.

De lengte van de pauze hangt af van ho druk het is. Als het druk is meestal niet langer dan een half uur. Is het erg rustig soms wel een uur Clown

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:09

Ik werk ook 3 dagen op kantoor en we hebben het top geregeld! Iedereen zijn eigen bammetje mee, 1x per week laten ze patat brengen (eigen centen). Verder hebben we een keukentje waar alles voor koffie, thee, koek en soep te vinden is Ja En dat wordt uit de kas betaald.
We hebben in totaal met baas 9 mensen op kantoor, alleen de twee deurwaarders zijn bijna altijd route aan het rijden. We hebben 3 kwartier pauze en verder als je op een ander moment trek hebt pak je een koek, soepje of bammetje Lachen

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:37

Bij ons moet je zelf je eten meenemen, behalve als je op koopavond werkt. (maar niet als je om 18.00 begint) Dan mag je eten op de kosten van de baas, 6,20 was het geloof ik.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 10:27

Marieke_K schreef:
Wij krijgen 4 kopjes koffie per dag van de baas, verder is alles voor eigen rekening.

Heb je dan niet de neiging om zelf je senseo/koffiezet apperaat mee te nemen, gewoon om je baas 'te pestten' dat jij maar 4 kopjes koffie per dag krijgt.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat daar de reden van is Bloos

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 10:45

Een koffie/thee limiet hebben wij gelukkig niet.
Limonade ook eigenlijk onbeperkt.

Ontbijtkoek is er ook altijd en wordt ook flink geconsumeerd. En meestal op vrijdag ook een pak koekjes voor bij de koffie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 10:55

Ik werk bij de Albert Heijn, als parttimer.
Een normale werkdag begint om 9 uur. Om 10 uur is dan de eerste koffiepauze al, die duurt een kwartier.
Om 12 uur de lunchpauze, die duurt een half uurtje en om 3 uur de derde pauze, die duurt weer een kwartiertje.
Eten en drinken moet je dan zelf betalen, op cup a soup/koffie/thee en water na. Als je 's middags begint met werken en je hebt om 5 uur pauze (etenstijd) dan mag je of friet bestellen of iets uit de winkel halen (maaltijd, drinken & toetje). Hierop zit geen limiet volgens mij, maar t moet wel een maaltijd zijn.
Er liggen ook regelmatig cakes, koeken, taarten etc in de kantine, als ze bijv kapot zijn door het vallen of als ze tegen de houdbaarheidsdatum aanlopen. je kan je voorstellen dat dat vaaaak gebeurt *LOL* Vingers aflikken !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:15

Ik heb ooit in een grijs verleden bij de V&D gewerkt. Lunch met 80 of 90% korting (weet niet meer zeker hoe veel) bij de inpandige panini-lunch-dinges (+ verse sapjes), avondeten bij La Place voor net zo veel korting. Opeten wel in de bedrijfskantine, maar wel altijd lekker eten dus.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:19

Bij de bieb waar ik werk, moet je zelf je lunch meenemen. We betalen 2,50 per maand aan kantinekosten, dit gaat naar koffie en thee.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:13

Ik werk in de horeca (grote kinderspeeltuin, ik werk in het familierestaurant in de keuken), en in de pauze mag ik alles voor mezelf klaarmaken wat ik wil. Patat of andere lekkere snack, pannekoek maar ook een broodje gezond of dagverse soep.. Pauzes worden doorbetaald, zit niet echt een tijd op (ene dag een half uur en als het druk is eet je gewoon tussen het patat bakken door).
Wel lekker geregeld dus.

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:58

Bij de AH waar ik werkte kon je zelf iets meenemen, of je kon in je pauze tijd iets gaan halen. Lunch en tussendoortjes werden niet vergoed, avondeten tot een bepaald bedrag en moest in de winkel gekocht worden.
Gister bij de kiosk op het station gewerkt, daar koopt iedereen gewoon wat. Je krijgt heel veel korting dan, dus da's mooi meegenomen. Is verder wel op eigen kosten. Tijdens het werk mag je warme drankjes nemen.
Ik was vandaag bij de AH to go, daar moet je of zelf iets meenemen of iets daar kopen. Koffie etc zullen ze vast wel hebben, maar heb ik niet gevonden.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:10

Ik werk in het onderwijs en moet mijn eigen lunch mee nemen.
Ik heb een gluten allergie en neem dus vaak 'restje' avond eten vand e dag er voor mee omdat het goedkoper is dan brood. Voor mij zou het dus niet veel verschil maken of mijn baas voor eten zou zorgen, ik mag het toch niet Tong uitsteken

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:29

Ik eet 1x in de week gezamelijk op mijn werk, alles word dan vers gehaald, er word elke maand EUR 7,50 voor de personeelsvereniging ingehouden. Hier valt dus neem ik aan de lunch onder, aangezien we niks anders doen, behalve paar weken geleden voor degene die mee wilden een zeiltocht omdat het bedrijf 15 jaar bestond(doen ze om de vijf jaar). Rest van de week zelf eten meenemen en veel collegas lopen naar de ah op het pleintje vlakbij.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 10:32

Wat een zuinigheid bij sommige bedrijven zeg Nagelbijten / Gniffelen Kom ik aanzetten met een bedrijfsuitje van 2 dagen weg, naar Winterwonderland en overnachten in het NH hotel. Kosten per persoon: €130,- en iedereen mag zn partner meenemen. In totaal werken er 60 mensen, dus kosten totaal: €15600,- Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:30

Ik neem mijn eigen brood mee, maar drinken en cup a soup is er allemaal wel. En dan ook alle soorten drinken, dus van cola tot optimel. De koffieautomaat heeft ook alles, dus tig soorten koffie, chocomelk enz..
Verder is het vrijdag patatdag, maar dat wordt door iemand bijgehouden en achteraf verrekend..
Werk niet bij een heel groot kantoor, dus vrij logisch dat je iig je brood zelf meeneemt.. Ja

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:39

Ik werk in de horeca en kan daar gewoon mijn eigen eten even klaar maken en er gewoon even uitgaan, tenzij het echt op dat moment even heel druk is dan wacht ik nog wel even totdat dat klaar is..

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:39

eten zelf meenemen/betalen. We hebben een kantine en van die apparaten met van alles erin. Haha!

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:45

OoappeloO schreef:
Wat een zuinigheid bij sommige bedrijven zeg Nagelbijten / Gniffelen Kom ik aanzetten met een bedrijfsuitje van 2 dagen weg, naar Winterwonderland en overnachten in het NH hotel. Kosten per persoon: €130,- en iedereen mag zn partner meenemen. In totaal werken er 60 mensen, dus kosten totaal: €15600,- Clown

Dat heeft niet zoveel met zuinigheid te maken denk ik. Als je nou gewoon een wat kleiner bedrijf hebt met niet zulke hoge omzetten en weet ik veel wat en weinig personeel.
Of misschien zijn sommige bedrijven waar Bokkers werken pas net begonnen en hebben ze 'het nog niet zo breed'. Hier moeten we het ook doen met 35 eur pp voor een bedrijfsuitje.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:51

wij hebben een kleine kantine waar
brood broodjes beleg en 1 snack liggen soms 2
en wat yogurt bakjes
crackers en nog wat kleine dingen
die snack is elke dag iets anders

je betaald een kleine bijdrage per maand dus dat is te doen
heb er echt een bloedhekel aan om brood te moeten smeren 's morgens

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 14:01

daaf4ever schreef:
OoappeloO schreef:

Dat heeft niet zoveel met zuinigheid te maken denk ik. Als je nou gewoon een wat kleiner bedrijf hebt met niet zulke hoge omzetten en weet ik veel wat en weinig personeel.
Of misschien zijn sommige bedrijven waar Bokkers werken pas net begonnen en hebben ze 'het nog niet zo breed'. Hier moeten we het ook doen met 35 eur pp voor een bedrijfsuitje.

Onze vestiging in Ede telt in totaal (mét baas) 9 mensen. Wij hebben onze eigen kas en eigen omzet, winst enz. Ede betaald voor zijn eigen mensen met het bedrijfsuitje.
Ik bedoel het niet negatief naar andere bedrijven, t is meer dat ik zelf compleet verbaast was toen ik hoorde wat we als bedrijfsuitje zouden hebben!