Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:40

Mooi hoor! Ik ben ook naar aanleiding van die sjablonen zelf aan de slag gegaan, maar hij is nog niet zover af dat ik hem hier kan laten zien :P

Kan je niet je neef benaderen dat je het super tof vindt wat hij voor je doet, maar dat je de aankomende 2 weken op vakantie bent? Of misschien kan je juist na de vakantie-periode gaan? Dan is er toch weer wat tijd overheen, maar heb je wel je vakantie gehad. Moet dat natuurlijk wel kunnen!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 17:54

Hier helemaal blij na mijn eerste week, lekker gemotiveerde leuke mensen om me heen. Verjaardagskaart met bol tegoed bon erbij gehad. En ook kaart van oude werk en van beide salaris al binnen. Twee keer op nieuwe e-bike naar werk geweest, dat gaat ook goed, dus op naar volgende week!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:39

Mag ik mij hier ook melden?

Ook ik ben op zoek naar een baan.. Maar wat een drama zeg, pff. Ik heb helaas een gat van 3,5jaar op mijn CV, dat ziet er voor werkgevers niet heel aantrekkelijk uit... Daarnaast heb ik ook (nog) niet veel diploma's in the pocket, wat het helemaal lastig maakt. (HAVO diploma + wat certificaten.) Heel veel eisen heb ik niet maar zelfs dat lijkt niks uit te maken. :')

Ik wil graag naast mijn werk een HBO studie gaan doen om zo, eindelijk, een goed diploma te halen. Anyway: eerst maar eens werk zien te vinden. :+

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 20:25

Fargo, gefeliciteerd meid! Wat een goed begin van je nieuwe baan, top!!

Sanne, wees welkom hier. Hier ook met een gat van 2.5 jaar in CV en ook al 2 jaar zeker aan het zoeken.........
Ben ook gaan studeren om mijn kansen te vergroten. Wel gewoon opleiding afgerond en veel werk ervaring, maar helaas.........lastige arbeidsmarkt.

Succes!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 20:31

Dat klinkt bemoedigend. :')

Wel echt heel zuur...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 20:41

Ja, ik kan het niet mooier maken dan het is :+

Heb je goede CV? Strak, duidelijk en overzichtelijk? Wat voor een functie zoek je? Wat wil je gaan studeren en wat heb je gedaan?

Welke regio?

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:33

Ik heb na een uitvoerig gesprek met familieleden en mijn vriend, de knoop doorgehakt. Ik heb me aangemeld voor een voltijd opleiding i.p.v. de BBL omdat het maar niet wil lukken. Ondertussen zoek ik keihard door in de hoop dat ik het nog kan omgooien. Maar ik stel niet uit, ik maak een begin en ook al was het niet helemaal op de manier zoals ik het in gedachten had, ik doe het maar mooi wel op mijn 'leeftijd' :')

Enorm omschakelen, maar dit is wat ik wil en ik wil over enkele jaren ook graag kunnen denken aan kids en trouwen. Nu is de tijd om nog een studie op te pakken, dus voltijd of niet...afwachten doe ik niet (meer).

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:35

Jee, wat dapper BB! Veel succes, en hopelijk kom je een goede stageplek tegen die je willen houden en misschien de rest van je opleiding willen betalen...?

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:46

Ja het was voor mij een enorme knoop om door te hakken. Ik heb maanden lang zitten uitzoeken wat ik wilde doen, wat het beste in mijn leven past. Deeltijd zou het beste zijn, maar als dat niet lukt, om aan een BBL plek te komen, dan moet ik de knoop doorhakken. Ik kan niet blijven afwachten of weer van mijn spoor afdwalen, geen tijd voor gelanterfante.

Ik hoop dan ook dat mijn vakantiebaan iets in petto heeft straks of wat dan ook. De sollicitaties gaan volop door met het oog op een BBL-plek, maar ik maak een begin.

Ik heb een tijd terug al met de coördinator van de opleiding gesproken en zij gaf aan dat ze vaak een klas samenstellen waar wat oudere mensen inzitten. Hopelijk kom ik daar terecht...

We gaan het meemaken. Het kan nog wel eens zo zijn dat ik leraren van vroeger ga tegenkomen. :')

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 12:11

@ Bouncebabe, hier in de buurt hebben ze ook nog graag mensen die al een deel van de opleiding voltijds hebben gedaan, omdat die niet 'van nul' beginnen zegmaar, dus ik acht de kans heel groot dat je als je eenmaal bezig bent wel gewoon een BBL plaats vind hoor!
Goed dat je gewoon gaat voor je droom.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 13:13

Dappere keuze BB. Je moet inderdaad vooruit, dat was mijn reden ook om te gaan studeren (deeltijd)

Gister ook wel weer redelijk met mijn handen in het haar gezeten............ik weet niet meer wat ik moet doen om gezien te worden en word er wanhopig van.

Ik heb WW en ZW ontvangen en nu moet ik aangifte doen............1000 euro terug betalen. Waar ga ik dat vandaan halen zonder baan? Van een kale kip kan je niet plukken toch? ;(
Auto moet naar garage..........ik zie het even niet echt zonnig in en pieker me suf wat ik nog meer kan doen. Maar volgens mij heb ik zo ongeveer wel van alles geprobeerd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 13:17

Mag je niet in termijnen terug betalen?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 13:28

Ik denk ook dat je een betalingsregeling moet vragen dat doen ze vast wel als je daarom vraagt

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 13:39

Ga het wel proberen maar volgens mijn vriend schijnt het lastig te zijn. Ga morgen even bellen met ze.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:57

ALS het geld er niet is dan zullen ze wel moeten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 16:24

Gaan ze plukken bij mijn vriend :+

Ik zag een leuke vacature bij dezelfde dame waar ik mee gesproken heb voor de blauwe vliegtuigen..... Heb haar direct benaderd.........wacht haar reactie even af.

Verder nog wel wat leuke vacatures gezien (ben niet meer zo kieskeurig) waar ik op ga reageren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:26

Dimple, kun je geen zolderopruiming doen en wat spullen verkopen? Wie weet scheelt het wat?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 16:28

Hebben we vorig jaar al gedaan :') Toen moest de zolder leeg, maar ik heb nu wel het zadel verkocht wat van ons overleden paard hier nog lag. Kon er geen afscheid van doen, maar als ik hem nog langer laat liggen kan hij in de prullenbak.

Verder nog wel wat paardenspul wat ik er op kan knallen, goed idee.

1 van mijn webshops gaat volledig op de schop en daar komt ook uitverkoop aan. *\o/*

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:20

Ik lees al langere tijd mee. Ik heb veel aan jullie tips gehad en ook de positieve stemming en heb een andere baan gevonden. Bij mijn nieuwe werk zijn regelmatig vacatures voor hbo-ers omdat het bedrijf hard groeit. Dus misschien is het wat voor iemand hier. De website is ln.erutca (even achterstevoren zetten ;) )

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:28

Bij de belastingdienst kun je ALTIJD in termijnen betalen tenzij je bekend staat als wanbetaler. Dit staat meestal al op de achterkant van de brief dat je moet betalen, of je krijgt er heel vlot een brief achteraan. Je moet alleen dan wel zelf heel goed in de gaten houden dat je de termijnen op tijd betaald, want anders dien je het restant wel weer in 1 keer te moeten betalen. Wel balen hoor Dimple!

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:32

Stel, je hebt een 2e gesprek gehad, bent niet binnen door hun gestelde termijn teruggebeld. Je hebt zelf aan eind van hun termijn gebeld maar persoon was niet beschikbaar maar is een briefje voor diegene achtergelaten.
Na hoelang zouden jullie weer bellen?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:33

3 dagen Rintah. Beetje slordig van hun eigenlijk he?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:33

Ik zou woensdag even weer contact opnemen in dat geval.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:51

Ben ik zo ongeduldig dan? :p Ik wou eigenlijk vanmiddag weer even bellen. Zeker omdat hun gestelde periode erg duidelijk was (vandaag of morgen)
inderdaad slordig ja. Hadden ze moeten zeggen 'we laten je het zo snel mogelijk weten', want ik kan niet weten wat zo snel mogelijk is :p

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:11

Aaah dimple, vervelend berichtje van jou... Maar je latere berichten lijken wel weer wat hoopvoller omdat je weer wat had gevonden! :j

BounceBabe wat voor studie ga je doen? Wel dapper hoor!! :))

Rintah, kan begrijpen dat je het snel wil weten! :j sterkte met wachten en hopelijk goed nieuws!!

Na 4 afwijzingen vorige week weet ik ook ff niet meer waar ik de vacatures moet zoeken.... -O-
Heb nog van 2 geen antwoord, die verwacht ik toch wel ergens deze week...