Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:05

holly schreef:
Hoezo niet vooruit denkt Duplo?

Ik had een bestelling lopen voor een klant maar die maat/kleur was niet meer leverbaar, ze wisten dat ik het sowieso voor afgelopen donderdag moest hebben en nog overleg wilde plegen met wat ze dan als alternatief wilde hebben.
Word er dinsdag toch een pakket verzonden met naleveringen van een eerdere order terwijl ik nog geen contact had gehad en dat dus beter op de woensdag in 1 pakket verzonden had kunnen worden.

Toen hebben zij dus woensdag meerder alternatieven verzonden (wat top is) zodat zij donderdagavond kon passen.
Wat zij toen vergeten zijn is dat ik voor donderdag een afhaalopdracht had staan voor wat retouren wat zij mijn inziens beter hadden kunnen verplaatsen naar vrijdag zodat de extra broeken die zij niet zou passen meteen in een keer mee retour hadden kunnen gaan. Maar dat is niet gebeurd dus die moeten dan maar een ronde wachten (wat ik dus wel moet voorschieten financieel)

DonDon

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:52

Oké, ik merk wel echt het verschil wanneer mensen met slecht weer op de computer zitten dan met mooi weer. Ik ben nu wel beter vindbaar maar de bestellingen willen nog niet echt.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 08:24

holly schreef:
Melis (toch?) hoe is het verder gelopen met de persoon die jullie voor niets naar een van niets wetend iemand had laten rijden?

Het ligt nu bij de politie. Ik heb aangifte gedaan en daarmee is het voor mij klaar. De optie 'betalen onder rembours' heb ik van de website gehaald dus het kan ook niet nog een keer voorkomen. Ben wel erg benieuwd of ik er ooit nog iets van ga horen.

Hier is het op maandag ook vaak de drukste dag op de website en wij zien ook zeker veel verschil met goed of slecht weer (met name regen is niet goed voor de bezoekersaantallen).

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:48

Oh te snel over de namen gelezen, sorry, haha!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:53

Gaat iedereen op maandag werk/studie-ontwijkend-gedrag vertonen en daardoor shoppen in de webwinkels? Haha...

Ik ben druk bezig met allerlei kleine dingetjes (ook een beetje ontwijkend gedrag voor een groter project :+) en zit ook te denken aan een manier om meer loveshoots te krijgen. Krijg veel leuke reacties maar de opdrachten komen nog niet echt. Heb nu duidelijke prijzen op mijn site gezet, met een soort 3 keuze pakket.

Ik wil voor de zomer op een paar specifieke plekken (bij een waterplas, zandwinning, wijngaard ect.) 'zwoele-zomeravonden-loveshoots' doen. Ik zou graag 5 loveshoots aanbieden voor een unieke prijs/aanbieding. Alleen geef ik liever niet 'gewoon' korting of van 165 voor 100 euro.
Dus ik ben even inspiratieloos wat ik voor een aanbieding ga maken. Het moet de mensen een beetje het gevoel geven: wauw wat een mooie kans, snel opgeven! Zonder dat ik het 'imago' krijg van anbiedingen....want dan gaat iedereen wachten met boeken tot ik weer een aanbieding heb...

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:04

Ooh het word heerlijk weer deze week.. Maar ik moet hard aan het werk!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:24

Ik ga je even een berichtje op Facebook sturen, Yucca, ik heb namelijk ongeveer hetzelfde plan, maar twijfel ook nog! Samen komen we er hopelijk wel uit!

@Lisa: Ik ken het gevoel! Zit dus maar te werken met mijn raam open ;)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:26

11AFotograaf schreef:
Ik ga je even een berichtje op Facebook sturen, Yucca, ik heb namelijk ongeveer hetzelfde plan, maar twijfel ook nog! Samen komen we er hopelijk wel uit!

+:)+

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:43

Ik zag laatst een berichtje voorbij komen van iemand die een soort van veilig op Facebook had gehouden. Liep dat nou nog?
Ik zat er ongeveer een jaar geleden aan te denken om zoiets te proberen, maar heb het toen niet gedaan omdat ik het idee had dat het niet echt zou lopen.
Ben eigenlijk wel benieuwd.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:00

Dat was ik. Althans ik ben ermee begonnen, maar EJ heeft het al overgenomen. Ik vond dat het wel fijn liep, 90% werd verkocht en ik deed het enkel met spullen uit mn koopjeshoek of die ik wilde laten uitlopen. Is een 'snelle' manier om het verkocht te krijgen zonder dat het maanden in de uitverkoop zit.
Had af en toe wel bieders die dan achteraf niets meer lieten horen, maar dat was een minderheid :)

Nu doe ik het eventjes niet meer, maar halfweg de zomervakantie wil ik weer een keer een nieuwe veiling opzetten.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:19

Oh dat is leuk een veiling! Kunnen ze dan bieden vanaf €1?

Hebben jullie ervaringen met ebay? Want weet niet of dat loopt met nieuwe spullen.

Pfoeeh ja 11AFotograaf en het zonnetje schijnt nu al!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:29

Ik ga dat toch ook eens proberen. Maar eerst goed over nadenken hoe ik het wil gaan doen :)

Ebay heb ik geen ervaring mee.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:51

Nee niet vanaf € 1, dan is er teveel risico op verlies. Ik begin meestal ergens rond 40% vd adviesverkoopprijs.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:25

Aaah oké is wel super leuk om zoiets te organiseren.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:10

Maar volgens mij loopt zoiets alleen als je een leuke schare actieve volgers hebt. Waren de prijzen inclusief of exclusief verzenden?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:48

Hmm probeer alles om mijn webshop te promoten :D. Had paar weken terug in 1 keer veel bestellingen en nu niet meer :(

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:56

Ik kreeg net een telefoontje van de be.drijvenpagina met de aanbieding om mijn telefoonnr etc op te laten nemen. Dat kost dan 170 euro per jaar en ze garanderen 15 betalende klanten. Als dat niet lukt dan krijg je nog een jaar gratis plaatsing. Toch vond ik het allemaal maar een betje vreemd. Hebben jullie hier ervaring mee?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:00

capopjekop schreef:
Ik kreeg net een telefoontje van de be.drijvenpagina met de aanbieding om mijn telefoonnr etc op te laten nemen. Dat kost dan 170 euro per jaar en ze garanderen 15 betalende klanten. Als dat niet lukt dan krijg je nog een jaar gratis plaatsing. Hebben jullie hier ervaring mee?

Ja heb ik. Niet doen. ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:02

Ik kom net jouw naam tegen via een ander forum :P Ik vind het ook een boel geld, kan ik beter in een advertorial stoppen lijkt me.

Het is ook raar, vorige week werd ik ook gebeld door iemand die van dat bedrijf zou zijn. Deze zou maandag terug bellen, niets van gehoord. Nu belde er een ander en die kon niets met dat voorgaande verhaal, zou een ander bedrijf zijn geweest. Heel vaag allemaal.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:08

Ohnee sorry, het was de bedrijveng.ids

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:27

Dat klinkt idd mega vreemd... Zou er niet op inspringen als ik jou was.

Voor mij is het even een top dagje! Vandaag 3 aanvragen voor bedrijfsreportages binnen 2 uur! Mag het aub dit weer blijven voor de rest van de zomer/jaar?!
Heb opeens echt een mega piek in mijn werk, terwijl dit normaal de slechtste tijd voor mij! Hopelijk beloofd dat nog wat voor de laatste maanden van het jaar!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:28

Wat lekker zeg! Keep up the good work zou ik zeggen! Hier is het momenteel weer uitgestorven, maar het gaat bij mij altijd met pieken en dalen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:38

test

Bokt doet raar, sorry!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:03

joyce2 schreef:
Wat lekker zeg! Keep up the good work zou ik zeggen! Hier is het momenteel weer uitgestorven, maar het gaat bij mij altijd met pieken en dalen.

Thanks! Ik moet zeggen dat dit ook echt een piek is voor mij hoor! Vorig jaar was ik al blij met 1 opdracht per week en had ik bijna geen aanvragen! Had eigenlijk verwacht dat het voor de zomer al rustig was geworden...

Je tekst staat er gewoon, Yucca!

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:06

Hallo,

Mag ik mij hier ook melden.
Ik ben bezig een webshop op ze zetten voor hondensport artikelen (verschillende soorten hondensport).
Meelezen doe ik al een tijdje maar sinds vorige week ben ik ingeschreven bij de KVK, dus ga nu serieus aan de slag. Hoop de website snel klaar te hebben (wordpress site).

Welke provider adviseren jullie voor ideal? Heeft iemand van jullie ervaring met ING?