Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:34

@blingpiggy: het is een optie, maar ik wil het niet steeds vooruit hoeven schuiven. Bovendien zijn er veel instellingen die geen februari instroom hebben, ook al is dat misschien wel zo met de opleiding.

Ik moet denk ik echt maar over gaan op een plan B want dit loopt in de soep... -O-

Belsje

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:37

Hoe snel kan je terug naar je oude baas? Als dat snel kan, moet deze werkgever ook niet veel in je investeren. Op een week tijd, ben je toch niet ingewerkt, dus dan heeft gij ook geen echte schade

Nog steeds geen telefoon of mail .... Tussenpersoon zei ten laatste maandag ... hoe lang kan het duren om te kiezen tussen twee mensen? Mss hebben ze die andere gewoon een voorstel gedaan, als die dan nee zegt .... *zucht*

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:04

Ik heb gisteren een 2e gesprek gehad..
Vandaag hebben ze nog een kandidaat dus maandag/dinsdag zal ik het horen.
Super spannend, 50/50.. en het lijkt echt leuk!
Wordt een lang weekend :')

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:07

blingpiggy ik zou het ook wel weten in jouw geval :j

Belsje ook wachtende... En al theorieën aan het bedenken :P herkenbaar :+

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:09

Balen BB... heb je een plan B? Je kon al starten met vakantiewerk toch? (of ben ik in de war?) En dan misschien daar proberen te blijven plakken?

Wachten is k*t Belsje... zeker op vrijdag, dan ga je ook weer met onzekerheid je weekend in....

Oehhh spannend marionnnn! :) Waren er veel mensen door naar tweede ronde?

Naar oude baan kan ik waarschijnlijk binnen 2 weken terug.... maandag gaan ze checken voor welke periode en of ik wel terug kan op mijn oude loon (ben er dan exact half jaar uit dus waarschijnlijk wil uitzendburo me terugknallen op startloon van de beginschaal... := weegt ook mee in mijn beslissing...)

Op nieuwe baan acteer ik enthousiast.... Heb voor mezelf (en eventuele opvolger... :') ) een werkinstructie getypt in Word.... misschien handig voor ze als ik toch opstap.... Maar de situatie blijft banketstaaf...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 14:04

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:23

Amandavd schreef:
Ik kreeg net een afwijzing waarin dit stond:

Gezien de vele reacties is het helaas niet mogelijk om je een inhoudelijke terugkoppeling te geven.

Wat een bullshit als je het mij vraagt. Ze wijzen mij toch af met een reden, je denkt toch god, die meid heeft niet ervaring genoeg, of, helaas, karakter past niet bij ons, of MY GOD WAT EEN SLECHTE BRIEF, er is toch altijd een reden waarom je wordt afgewezen? Ze hebben toch niet naar mijn foto gekeken en gedacht, gut wat een lelijk wijf, die moeten we niet?

Pfff, moedeloos.

Ja en nee.

Mijn collega heeft net een procedure gedraaid waarbij 350+ mensen reageerden (ja, ik weet het. verkeerde wervingsmethode gebruikt, ik heb ook een 'I told you so' dansje gedaan :D ), maar dan is er in alle redelijkheid echt geen beginnen meer aan om iedereen een inhoudelijke terugkoppeling te geven.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:05

Eens met cowboy, je voldoet minder goed dan de rest, maar inhoudelijke terug koppeling is niet te doen op papier, wil je echt meer weten? Dan bellen en informatie vragen , dan zal een recruiter normaliter wel kunnen uitleggen wat er ontbrak of waar met name op geselecteerd is .

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:10

Ik denk daar anders over, maar dat is prima. Ik ben bij een andere sollicitatie wel gaan nabellen, was een soortgelijk iets, en daar begonnen ze de selectie met woonplaats, schiet ik nog niks mee op.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:19

Vaak is het zo dat ze helemaal geen tijd steken in alle mails één voor één te beantwoorden, zeker niet als ze een hondertal hebben liggen. Simpelweg omdat de tijd ontbreekt. Dus wat doen de meesten? Gewoon dezelfde mail, iedereen in BCC, eventueel met een speciaal programma zodat er na beste niet kandidaat maar telkens een andere naam komt te staan, en hopla alles weg.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:25

Selectie kan idd volledig random gaan, elke 5e brief eruit pikken bijvoorbeeld en de rest automatisch afwijzen. Dus komt geen mens aan te pas verder :=

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 18:25

Precies.

Hoe vervelend het ook is, dit is de tijd waar in we zitten. Het tij gaat wel keren en dan wordt je weer 10x per dag gebeld door die vreselijk overdreven aardige ik-ben-je beste-vriendin types aan de lijn van het uzb ~~}>

Mijn neef heeft echt onwijs alles in werking gezet!! Zelfs zijn HR manager aan het werk gezet die familie in mijn regio heeft wonen en die mij wellicht kan plaatsen.
Ook 2 recruiters die bakken met geld verdienen aan zijn bedrijf zijn ingeschakeld. Nu mogen ze zich gaan bewijzen. *\%/*
Zó lief dat hij dit doet!! <3

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:45

Klinkt goed Dimple!!

Goh, nu ga ik volgende week een midweekje naar Duitsland, laat ik dan net vandaag worden gebeld of ik dinsdag op gesprek wil komen.. helaas pindakaas voor mij, mocht het niets worden met de andere kandidaten houdt de persoon die me belde, me in het achterhoofd, maar ik heb dat eerder meegemaakt helaas.. Ach, positief blijven, ik werd uitgenodigd :)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:56

Jottem, 2 afwijzingen op 1 dag, doet een mens goed!!! :))

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 19:40

Anneert, wat balen zeg!!! Dat is echt vet jammer!
Zo zit ik ook tegen de vakantie aan te hikken. Ga ik thuis blijven en mijn slag slaan (veel mensen zijn op vakantie dus minder reacties per vacature)
Maar ik denk dat alles op zijn gat gaat..........ik bedoel, recruiters en werkgevers gaan ook op vakantie en dus ook minder aanbod ws.

We willen ws volgende week al weg, maar nu mijn neef zo goed bezig is..........wil ik het ook niet aan mijn neus voorbij laten gaan.
Weer aan de andere kant :') wil ik heéééééé'l graag even uit de sollicitatiestress...............dan kan ik ook vast met nieuwe moed er tegen aan als ik terug kom.

Weer wordt prachtig dus wellicht ergens in NL blijven of zo {:}

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:10

Zo dat is super Dimple! Je kunt eventueel ook dagjes weg? Dagje hier, dagje daar.. Of inderdaad gewoon in Nederland ergens weg, en als het lekker weer wordt is dat helemaal super :)

Ah wat balen Anneert! :oo Hoop dat het alsnog wat wordt.

Ik heb precies hetzelfde Kimberley, ook vandaag 2 en daarnaast ook nog 2 de afgelopen week. Ik baal alleen ècht heel erg bij de banen die ik heel graag zou willen hebben, bij de andere banen kan ik het vrij gemakkelijk van mezelf af laten glijden.

Ik heb een CV sjabloon van internet gepikt en nagemaakt. Heb toch het idee dat het veel helpt als het er aantrekkelijk uitziet. Hier dus mijn versie :D
http://postimg.org/image/ve8c34pqx/
Laatst bijgewerkt door Monchou op 26-06-15 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:17

Mooi Martine! Lieve foto ook.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 20:27

Martine, ik krijg een witte pagina, kan dat? Is ook een bijzondere CV _O-

Dagjes weg haalt me er net niet helemaal uit. En mijn vriend heeft zich vanaf januari 3 slagen in de rondte gewerkt en die moet er echt even uit. Al is het maar 2 weken.
Ik vind Terschelling ook prachtig. Of lekker naar de Veluwe. Merrie mee :))

We zien het wel........er is ook een leven buiten solliciteren toch? %)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:35

Nou, zo is dat Dimple! Vanwege financiele redenen hebben wij ook nu maar een midweekje centerparcs in Duitsland, maar weg is weg (vorige 2 jaren naar de VS geweest, dus mag niet klagen!)

Heb er net maar weer een brief uitgedaan en voor ik wegga staan er nog 3 in de planning.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:38

Oh wat raar Dimple? Ik heb de link nu veranderd!

Ja snap ik. Aahh paard mee, heerlijk toch :))
Ik vind het ook hoor, als je er niet even tussenuit gaat blijf je er toch mee bezig in je hoofd. Je moet het even van je af kunnen zetten en ook kunnen genieten.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 20:45

Super gave CV Martine. Ondanks de kleuren (waar ik meestal geen fan van ben) komt dit rustig en professioneel over. Top gedaan!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:47

Dankje :D Ben er ook wel blij mee. Nu nog uitproberen, kijken of het werkt :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:52

Martine, wow! Echt heel erg mooi, je foto vind ik ook echt top!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:06

Gaaf zo op deze manier :j

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:10

Bedankt :D Ik hoop dat werkgevers er hetzelfde over denken!