[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:06

Ik ben op werk maar ik durf niet auto te rijden met dit weer _O- moet nog tot 2 uur werken dus hoop dat het dan een beetje afzakt.

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:33

Fading schreef:
Ik ga een rode seat arosa 1.4i kopen! :)

Binnenkort als proefritje bevalt dan staat het vast :D

Oh leuk! :D

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:33

Warboel schreef:
Ik ben op werk maar ik durf niet auto te rijden met dit weer _O- moet nog tot 2 uur werken dus hoop dat het dan een beetje afzakt.

Hahahhaha _O-

Lottejulia

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 21:51

Ik ben morgen aan de beurt.. pfoe last van zenuwen!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:45

Succes Lottejulia! Spannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 04:01

Heel veel succes!

Vandaag mn eerste lange afstand gereden sinds mn rijbewijs. Van helmond naar Tilburg haha.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 07:15

Succes vandaag

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 08:50

Succes vandaag!

Ik heb al snel mijn theorie, en haal voor elk proefexamen bijna onvoldoende. Shiiit he :+ wordt dan wel beetje bang. Hadden jullie dat ook?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:04

Had ik ook! Zeker op de toetsen theorieleren.nl haalde ik onvoldoendes. Mijn theorie in 1 keer met heel weinig fouten gehaald!!! :)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:11

Succes Lottejulia!

En jep had ik ook Jolandeee, heb er van tevoren een stuk of 50 ( :') ) geoefend en bijna allemaal onvoldoende, maar het echte examen gelukkig gehaald :)

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:31

Ik ook. Nauwelijks voldoendes gehaald voor oefenexamens, en echt veel geoefend! Maar in 1x geslaagd voor het echte examen :) Dus laat je niet gek maken door al je oefenexamens ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:33

Ik had wel veel voldoendes. Maer komt goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:45

Succes Lottejulia!

Ik kom dit topic ook even binnen vallen, tijdje terug hier ook al eens geweest maar nu wil ik jullie even om raad vragen...

Mijn theorie en TTT heb ik met vlag en wimpel gehaald. In 1 keer, ging hartstikke goed.
29 juni zou ik afrijden. Ik heb toen ik startte met lessen al aangegeven dat ik voor 1 juli mijn rijbewijs op zak wou hebben. Was dus best krap die datum. Hier hebben ze ook te lang mee gewacht, met het inplannen, vind ik.

8 juni heeft mijn instructeur samen met zijn vrouw een ongeluk gehad. Zijn vrouw (die tevens ook rijinstructeur is) is hierbij ernstig gewond geraakt, een vriend die bij ze in de auto zat is overleden.
Heel heftig allemaal. Ik kreeg die dag dan ook een telefoontje van zijn zoon dat mijn rijles voor 9 juni niet door ging. Hij heeft mij toen niet verteld wat er aan de hand was.

11 juni zou ik weer rijles hebben, die stond al een tijd gepland. Maar ik hoorde niks of dat nou wel of niet door ging, dus zelf er achter aan gebeld. Nee, ging niet door.

Heb toen 2 weken niets gehoord! En 29 juni had ik examen. Op een gegeven moment heb ik toch maar gebeld. Oh ja, we gaan het regelen. Ik app je een datum door zei mn rijinstructeur.
Ook daar weer een aantal dagen op moeten wachten.
Met als gevolg dat ik de week voor mn examen, elke dag 2 uur rijles moest hebben.
Ik had een heel chagrijnige vent naast me, de ene keer reed ik onbesuisd, een paar minuten later als een oud omaatje.
Ik werd hier ontzettend onzeker van.
Ik ben gezakt. Ik baalde ontzettend, want nu had ik mn rijbewijs niet voor 1 juli.
Maar goed, hij bracht me naar huis en 'ik app wel weer over een herexamen'

Prima, maar 3 weken later nog weer niks gehoord. Ik weer appen.
'Oh ja, ik zal even een datum inplannen'
Nou heeft hij een datum ingepland, een dag voor ik op vakantie ga. Zonder mijn overleg. Heel handig. Hier ben ik dus al wat pissig om. (Die datum heeft hij me niet doorgeappt, maar ben ik via de mail achtergekomen van het cbr)
Maar communicatie ging heel stroef. Ik vorige week nog een keer app'en.
Nou heb ik morgen weer rijles, mn eerste sinds mn examen.
En volgende week woensdag(!) heb ik mn herexamen.
Dus ik heb nog 1 week. Heel fijn.

Ik ben hier behoorlijk chagrijnig van. Ik snap hem ook wel, zijn vrouw ligt nu in een revalidatiecentrum. Maar ik vind niet dat je zo met leerlingen om moet gaan.
Wat vinden jullie hier van? Wat zijn mijn rechten, wat kan ik doen? Stel ik zak weer?

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:52

Pff wat een moeilijke situatie. :\
Ik snap je rij-instructeur wel, hij heeft nu veel belangrijkere zaken aan zijn hoofd, maar om zo je leerlingen te behandelen vind ik ook weer te ver gaan. Erg lastig zeg!
Ik denk dat je gewoon moet proberen die lessen zo goed mogelijk te rijden en dan je examen te proberen. Ik weet niet of je hem er op aan kan kijken als je weer zakt.
Kan je het de eerstvolgende les niet aangeven bij hem, waar je mee zit en hoe dit goed opgelost kan worden, zodat je goede kans hebt om te slagen?

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:37

Bedankt allemaal! Ik heb het gehaald! *\o/*
Wel met trillende handen en buikpijn van de zenuwen haha, maar ben super blij :D

Amoj, jeetje wat een lastige en vervelende situatie. Is het een eenmans-rijschool, want anders is er misschien mogelijkheid dat je je laatste lessen + examen met een andere instructeur doet? Ik denk dat je huidige instructeur nu niet in staat is om jou op een juiste manier voor te bereiden op je examen en dat gaat dan ten kosten van jou vertrouwen (en geld).

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:41

Wat goed!! Gefeliciteerd!!!! *\o/*

Amoj wat een lastige situatie zeg.....kun je misschien bij een collega van hem lessen en je examen doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:46

Gefeliciteerd, super!!!

Ja, helaas geeft alleen hij les (zijn vrouw ook, maar die kan dat nu dus niet).
Heb het al eens aangegeven, maar hij heeft er weinig mee gedaan. Hij heeft toen de lessen verminderd van 2 uur naar anderhalf uur.
Ik kijk het morgen even aan, gaat het echt niet en wil hij weer alles volplannen, ga ik het er echt met hem over hebben.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:21

Groot gelijk heb je!

Pffff....even gal spuwen hoor!!! Had vandaag een afspraak bij de kaakchirurg om verstandskiezen te laten trekken in het ziekenhuis hier. Kom ik daar...is de afspraak morgen?!? -O- weet echt heeeel zeker dat het vandaag was. Meerdere keren gevraagd en zelfs de tandarts had vandaag erin staan, aangezien hij contact heeft gehad met de kaakchirurg (foto's doorsturen e.d.).
Ben nu goed pissig, mede omdat ze mij de schuld gaven over de verkeerde datum :\ schoonouders voor niks mij gebracht en opgehaald :\ Je mag zelf na de behandeling namelijk niet rijden.
Morgen dus weer terug en weer in de stress bah!!!

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:40

Lottejulia schreef:
Bedankt allemaal! Ik heb het gehaald! *\o/*
Wel met trillende handen en buikpijn van de zenuwen haha, maar ben super blij :D

Amoj, jeetje wat een lastige en vervelende situatie. Is het een eenmans-rijschool, want anders is er misschien mogelijkheid dat je je laatste lessen + examen met een andere instructeur doet? Ik denk dat je huidige instructeur nu niet in staat is om jou op een juiste manier voor te bereiden op je examen en dat gaat dan ten kosten van jou vertrouwen (en geld).

Goedzo! :D
Ga je een eigen autootje kopen of dat niet? :D

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:40

Coconut schreef:
Groot gelijk heb je!

Pffff....even gal spuwen hoor!!! Had vandaag een afspraak bij de kaakchirurg om verstandskiezen te laten trekken in het ziekenhuis hier. Kom ik daar...is de afspraak morgen?!? -O- weet echt heeeel zeker dat het vandaag was. Meerdere keren gevraagd en zelfs de tandarts had vandaag erin staan, aangezien hij contact heeft gehad met de kaakchirurg (foto's doorsturen e.d.).
Ben nu goed pissig, mede omdat ze mij de schuld gaven over de verkeerde datum :\ schoonouders voor niks mij gebracht en opgehaald :\ Je mag zelf na de behandeling namelijk niet rijden.
Morgen dus weer terug en weer in de stress bah!!!

Oh gatsie, dat is niet chill! :(:)
Sterkte morgen! :*

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:58

Ik heb vrijdag me examen ben nu al nerveus iemand nog tips tegen de zenuwen? Ben echt bang dat ik door me zenuwen alles fout doe.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:29

Lief, dank je Klarinda!

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:48

Klarinda, ik zou erg graag een eigen auto willen maar helaas zit dat er financieel niet in (krijg je met een paard he). Mijn vriend zit er wel over te denken een auto aan te schaffen, dus daar hoop ik op!

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:21

Gefeliciteerd Lottejulia!

Lastige situatie Amoj!Zit je ook vast aan een pakket? Is het anders geen optie om even rond te bellen naar rijscholen in de buurt of ze nog een plekje hebben deze week? Misschien eng om bij een ander in de auto te stappen en een vreemde auto maar misschien ook goed om even nog een blik van een andere instructeur te krijgen. En dan kun je toch nog even oefenen voor je examen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:15

Gefeliciteerd Lottejulia! :D Super :D

Wat vervelend Amoj. Kan je inderdaad niet duidelijk nog een keer uitleggen waar jij mee zit? Ik snap namelijk wel wat hij aan zijn hoofd heeft maar om zo met je klanten om te gaan vind ik ook weer heel wat.