Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:39

Ik heb een referentie genoemd in mijn sollicitatiebrief :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:39

Kriel, dat is idd wel zo, maar goed, ik zou er niet moeilijk over gaan doen als het betekend dat die baan in "the pocket" is zeg maar ...

Musique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:46

Mag ik mij hier ook melden? :o Ben sinds 16 september werkloos. Ik heb al twee jaar werkervaring waarvan één jaar als administratief bediende en één jaar als huishoudelijke hulp. Ben vandaag gaan solliciteren om als klantendienstmedewerker aan de slag te gaan en heb een goed gevoel bij de sollicitatie. Heb meteen ook even mogen meeluisteren met enkele gesprekken en moet zeggen dat het mij echt leuk leek. Fingers crossed..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:53

Kriel schreef:
Mioux schreef:
Winged, thuis zorg is vaak erg lastig ivm de uren, vaak moet je ook zo flexibel zijn dat je avonden en weekenden kan werken. Heb al verscheidene sollicitaties gestuurd met de dagen en uren dat ik kon maar vaak hetzelfde antwoord...

Het spijt me hoor, maar er is bij jou altijd een 'ja maar' :o
Ik begrijp dat het niet makkelijk is als alleenstaande moeder maar je zal toch echt ergens concessies op moeten doen

Inderdaad.

Mijn moeder werkt in de thuiszorg als huishoudelijke hulp. Door de week, hoeft niet in de avonduren aan de slag. Heeft een aantal vaste adressen waar ze schoonmaakt. Daarnaast wordt ze niet ingeplant op dagen dat ze niet kan. Het is niet veel, maar ze verdient toch zélf.

'wil niet' ligt op het kerkhof en 'kan niet' ligt ernaast. En ja, met een kind is het lastig, maar ik heb ook de indruk dat er meer naar de problemen wordt gekeken dan naar de mogelijkheden.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 14:01

Kriel schreef:
Mioux schreef:
Winged, thuis zorg is vaak erg lastig ivm de uren, vaak moet je ook zo flexibel zijn dat je avonden en weekenden kan werken. Heb al verscheidene sollicitaties gestuurd met de dagen en uren dat ik kon maar vaak hetzelfde antwoord...

Het spijt me hoor, maar er is bij jou altijd een 'ja maar' :o
Ik begrijp dat het niet makkelijk is als alleenstaande moeder maar je zal toch echt ergens concessies op moeten doen

Er is zeker geen ja maar, want ik blijf solliciteren en proberen! heb al bij elke sollicitatie ook gemeld dat ik elk uur die beschikbaar is wil werken op de maandag woensdag en vrijdagen. Dus dat is regelrechte onzin. Ook heb ik gemeld tussen 7:30 en 17:00 beschikbaar te zijn dus het lijkt me genoeg uren die ik beschikbaar ben en wil en kan werken.
Ik heb bij verschillende bedrijven ook open sollicitaties gestuurd,van huizen schoonmaken en vakantieparken de bungalows en ook kantoren. Bij enkele kreeg ik geen reactie terug, bij andere was het of te ver rijden of dat de tijden buiten mijn beschikbare tijden lagen. (ja ik solliciteer ook op vacatures verder als 30 km om elke optie aan te kunnen nemen!) En ja ik blijf solliciteren want ook ik hoop dat ik toch ergens aan de slag mag gaan

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 14:03

Sonja_vR schreef:
Kriel, dat is idd wel zo, maar goed, ik zou er niet moeilijk over gaan doen als het betekend dat die baan in "the pocket" is zeg maar ...

Dat is ook een beetje mijn gedachte er achter... weet ook niet of ik er iets aan kan doen, gebeld is er toch al en het heeft positief uitgepakt (zijn verhaal in elk geval) dus nouja.. hoor hoop ik vandaag of morgen of ik ook echt de baan heb, dan alleen na de herfstvakantie nog over het salaris en alles op het hoofdkantoor bespreken.

axeltje

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 14:09

@mioux, als je in je brief al vermeld dat je alleen dan en dan van zo tot zo laat beschikbaar bent, zou de brief bij mij ook in de papierbak belanden. Terwijl, als je dat niet doet en op gesprek kan komen, waarschijnlijk best wat te overleggen is.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 14:25

Zoeken jullie ook op LinkedIn vacatures op toevallig?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:01

Fiebie schreef:
Zoeken jullie ook op LinkedIn vacatures op toevallig?

Soms. Maar zit niet heel vaak wat tussen...

Merk wel dat mijn 'maximale afstand' weer begint te vergroten. Niet handig, want met die instelling ben ik ook in Doetinchem terecht gekomen. Ik wil terug naar het noorden. Niet naar Hilversum :=
(Dus hup, terug in mijn eigen cirkel...)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:04

Ik wel :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:09

Ik dacht, laat ik daar eens zoeken.... Ik vind het gewoon schrikbarend wat ze vragen aan kennis en het salaris wat daarbij hoort :=

Ik ben echt in staat om te reageren;

'Geachte mevrouw de Vries,

Bij deze solliciteer ik niet op de functie van accountmanager.
Uw bedrijf staat mij eigenlijk helemaal niet aan, daarnaast heb ik geen haast, want ik heb een baan.
Naast het feit dat jullie een achterlijke lijst aan functie-eisen hebben opgesteld, wat ik onder de categorie 'schaap met vijf poten' schaar, vind ik dat jullie ook nog eens een belachelijk salaris bieden.

Mocht u interesse hebben in mijn CV, bel vooral niet. '

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:14

Ik doe het altijd zo : Als ik voldoe aan meerdere eisen ( of gedeeltelijk ) reageer ik gewoon. Als je niet reageert krijg je namelijk helemaal niks.
Daarnaast wil ik ook nog wel eens informeren of eea een harde eis is. Zo niet, kun je altijd reageren ja.
Niet geschoten, is altijd mis :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:21

Fiebie schreef:
Ik dacht, laat ik daar eens zoeken.... Ik vind het gewoon schrikbarend wat ze vragen aan kennis en het salaris wat daarbij hoort :=

Ik ben echt in staat om te reageren;

'Geachte mevrouw de Vries,

Bij deze solliciteer ik niet op de functie van accountmanager.
Uw bedrijf staat mij eigenlijk helemaal niet aan, daarnaast heb ik geen haast, want ik heb een baan.
Naast het feit dat jullie een achterlijke lijst aan functie-eisen hebben opgesteld, wat ik onder de categorie 'schaap met vijf poten' schaar, vind ik dat jullie ook nog eens een belachelijk salaris bieden.

Mocht u interesse hebben in mijn CV, bel vooral niet. '

_O-

Tis de tijd he, veel mensen werkloos dus ze kunnen doen wat ze willen...

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:23

Ik ga niet reageren op een functie die me 1350 bruto per maand minder oplevert..... :n

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:25

Winged schreef:
_O-

Tis de tijd he, veel mensen werkloos dus ze kunnen doen wat ze willen...

Ja en dat vind ik dus juist zo schandalig....
Hoe motiveer je mensen die in de WW zitten? Hoe activeer je de economie? Niet door een laag salaris te presenteren.

Als ik in de WW zou zitten en ik krijg een baan aangeboden die mij minder oplevert dan mijn WW, dan zou ik wel gek zijn.
Dan ga ik wel lekker vrijwilligerswerk doen en bejaarden een leuke dag bezorgen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:30

Fiebie schreef:
Ik ga niet reageren op een functie die me 1350 bruto per maand minder oplevert..... :n

Das wel een flink verschil.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:32

Er zijn ook veel starters op het moment hé, die willen vaak voor elk salaris wel aan de gang. Denk dat dat ook wel meespeelt...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:44

Ik wel :j
Ik wil alleen niet voor minder aan het werk dan ik nu met poetsen verdien, want dan kan ik net zo goed blijven poetsen.

Hmm omscholing is geen optie... De kosten zijn zo afschuwelijk hoog (20.000)en de werkgever wil er niet in investeren omdat ik een 0 uren contract heb en dus ook niet boventallig kan zijn :+ bovendien kom ik aan het eind ergens anders in dienst. Dus ik krijg geen cent dan betaald en moet wel meer dan 20.000 euro ophoesten.
Dus nee. Dat plan aan de kant geschoven...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:49

x_Rebecca schreef:
Er zijn ook veel starters op het moment hé, die willen vaak voor elk salaris wel aan de gang. Denk dat dat ook wel meespeelt...

Ja, maar die komen niet aan de slag omdat werkgevers zo'n eisenlijst hebben....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:50

Precies, want als je al voor een werkervaringsplek ervaring moet hebben.... :')

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:56

Ja, dat is ook weer zo... Vuurneon, wat jammer van die omscholingsplek, maar het is ook wel heel duur.

Ik wil ook heel graag nog verder studeren en een premaster en master doen op de universiteit, maar daar wacht ik mee.. misschien eerst een keer door voor mijn eerstegraads bevoegdheid via een school (als leerkracht kan het nog redelijk goedkoop) en dan sparen voor mijn uiteindelijke studie die ik graag zou willen _O-

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:57

Winged schreef:
x_Rebecca schreef:

Ja, maar die komen niet aan de slag omdat werkgevers zo'n eisenlijst hebben....

Precies.... :o

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:31

Starter of niet, ik wil toch graag vier cijfertjes netto overhouden.
Dat is een mooie eis vind ik, en minder dan een startersloon voor een full-time in het onderwijs (BE).

Ik word er gek van: solliciteer ik op iets "geen werkervaring vereist"
"Voor deze functie komen geen starters in aanmerking".
Joh, wat is't nu. Wel of geen?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:38

Optiwolk schreef:
Starter of niet, ik wil toch graag vier cijfertjes netto overhouden.
Dat is een mooie eis vind ik, en minder dan een startersloon voor een full-time in het onderwijs (BE).

Ik ook.

Manne. Zag een hartstikke leuke functie, echt, super.
Voldeed ook volledig en ze vroegen HBO niveau.
Beloning volgens WML. WTF????
1500 euro BRUTO??
Sja. Daar ga ik dus idd ook niet voor aan t werk. Aanfluiting sorry...
Voor n HBO'er?? buhhh..

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:39

Optiwolk schreef:

Zoiets heb ik ook gehad. Staat er in de vacature dat HBO'ers ook mogen solliciteren. Dan krijg je een kribbige mail terug, dat HBO'ers bij voorbaat als overgekwalificeerd worden beschouwd. Sorry hoor. :')