Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:42

We vergeten de mobiel met internet maar, ik heb een tablet met gsm functie nodig... Vind gepriegel met kleine toetsen en scherm NIKS!
We gaan voor een android en er moet een simkaart inkunnen maar verder? Verbruikt dat meer downloadcapaciteit dan een mobiel (consequenties voor factuur)?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:52

Volgens mij niet, het gaat om het verbruik aan data en ik zie niet in hoe dat bij een tablet hoger moet zijn als bij een telefoon bij hetzelfde gebruik? Maar ik kan er naast zitten. Zelf heb ik onbeperkt internet dus ik ben er niet zo bang voor (heb een duo sim, enige nadeel is dat als ik gebeld wordt mijn tablet over gaat en mijn telefoon niet. Dus ik zoek een app waarmee ik de telefoon kan uitschakelen en internet niet).

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:05

Ik kan me voorstellen dat de resolutie van een tablet hoger is dan dat van een telefoon, en dat er daarom grotere databestanden binnengehaald moeten worden. Heb er zelf ook geen ervaring mee :) Misschien kunnen ze je in de winkel daarmee helpen.

Wel geloof ik dat simkaarten voor tablets vaak al een grotere databundel hebben dan bij een smartphone. Zo heeft mijn vriend bij zijn tablet een databundel van 2 gigabyte. Dat was standaard toen geloof ik.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:06

denk niet dat dat verschil maakt. het is maar net wel apparaat je gebruikt om te werken. (internetkost bedoel ik)
in mijn geval vind ik de S3 al heel aangenaam werken en ik vind het scherm ook niet te klein om bv mijn mailtjes te lezen of eens op facebook iets te posten. fotocamera is ook van goede kwaliteit, dus ik maak nu wel eens vaker een foto die ik kan meteen op facebook zet (voor de zaak bedoel ik dan he).

voor grafisch werk of tekstverwerking zou ik sowieso niet de smartphone gaan gebruiken; maar ik merk wel dat ik mijn laptop er maar voor de helft van de tijd nog bij neem. meestal is het sneller en makkelijker via de phone :-) ...

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:07

Szan schreef:
Ik kan me voorstellen dat de resolutie van een tablet hoger is dan dat van een telefoon, en dat er daarom grotere databestanden binnengehaald moeten worden. Heb er zelf ook geen ervaring mee :) Misschien kunnen ze je in de winkel daarmee helpen.

Wel geloof ik dat simkaarten voor tablets vaak al een grotere databundel hebben dan bij een smartphone. Zo heeft mijn vriend bij zijn tablet een databundel van 2 gigabyte. Dat was standaard toen geloof ik.

ik heb ook standaard 2 gig bij mijn smartphone

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:22

Sorry, daar kan ik je niet bij helpen...wij hebben een aaiped met alleen wifi :+

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 17:08

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 17:13

Nu mis ik een 'like'-knop... :D

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:12

Leuk artikeltje!! gaaf hoor :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:16

Ja tof he :D Ik ben nog in dubio of ik 'm aan de muur zal hangen _O- ter inspiratie.
Shopje loopt leuk, veel kleine dingetjes van SD en groomingspullen gaan als een speer. En veel kleine dingetjes maken ook een hoop. :D

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:26

Wat leuk Shanna!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:44

Annash schreef:
Ja tof he :D Ik ben nog in dubio of ik 'm aan de muur zal hangen _O- ter inspiratie.
Doe maar, is ook goed voor mijn ego :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:54

Hahahaha... nou wie weet. :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:57

Wat een leuk artikel zeg, gefeliciteerd!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:57

Waauw leuk artikel zeg!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:34

Heel mooi Shanna en Yvonne! Inlijsten!!!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:42

Super leuk Shanna!

Gister ben ik bezig geweest met alvast een groot deel van de sieraden af te prijzen in de webwinkel. Heb ook nieuwe pagina aangemaakt, zodat klanten bijvoorbeeld kunnen zoeken op sieraden van een bepaald bedrag. Vanavond de rest doen en dan gaat er vanavond of van het weekend een nieuwsbrief uit over de opheffing en wordt dit ook op de homepage geplaatst. Als ik voor een groot deel van de voorraad af ben, zeg ik de webwinkel op en ga ik met de overgebleven voorraad naar de gratis versie van Mijn Webwinkel. Niet ideaal, maar dat scheelt wel weer € 19,- excl. BTW per maand. Heb de site al helemaal klaarstaan, hoeft straks alleen maar online.

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:36

Hallo allemaal! Leuk dat er een ondernemers topic is (deel 6 alweer zie ik!)

Ik zal me even voorstellen, ik ben Marije en ga vanaf augustus full-time ondernemen. (Nu werk ik er nog naast, sinds 2004 werkzaam als instructeur op een militaire manege).

Naast trouwfotografie (http://www.trouwfotoartist.nl) maak ik websites (http://www.netherbloom.nl) en ben ik begonnen met de Manegekrant (http://www.manegekrant.nl).

De manegekrant is een website met info speciaal voor manegeruiters, de groep die soms een beetje vergeten wordt. Ik ben momenteel alle maneges aan het invoeren, wat saai werk is, haha!

Ook heb ik gisteren het manegeforum de lucht in geslingerd, het is de bedoeling dat dit een forum wordt speciaal voor manegehouders, ruiters en instructeurs waar de ruiters de dialoog aan kunnen gaan met elkaar en de instructeurs.

Het forum is even een uitprobeersel, of er interesse voor is.

Het lijkt me leuk om in dit topic wat inspiratie te halen door met andere ondernemers te praten!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:55

Welkom Marije! Leuk een fotograaf erbij en een goede ook nog, ik vind je site en je foto-style prachtig!
Grappig dat je slide-shows aanbied, dat ben ik ook aan het opzetten. Ga je nog steeds 16 bruiloften per jaar doen als je volledig full-time onderneemt?

Ik ga zo mijn neefje fotograferen. Nog nooit een baby/newborn shoot gedaan dus ik ga me helemaal uitleven....tenminste als mijn neefje er zin in heeft (lees: blijft slapen, haha).

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:55

Welkom marije!

Ik werk ondertussen full time en heb een webshop en paard die ik moet onderhouden.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 13:46

Hoi Marije. Gezellig.

Shanna en Yvonne leuk zeg! Ik kan het niet lezen, want krijg hoofdijn van de wazige stukken, maar zoiets is altijd erg leuk!

Poeh, ik wil een paar losse domeinnamen erbij gaan nemen, maar waar ik mijn website heb ondergebracht heeft 2 extenties die ik op mijn lijstje heb staan niet.
Zou ik die eventueel bij een ander kunnen vastleggen en dan toch koppelen aan daar waar ik mijn huidige site heb?

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:46

Bedankt! Ik wil het liefst niet alleen maar bruiloften doen, om een beetje fris te blijven in dat genre. Ik ga proberen wat meer website klussen te krijgen, voor de afwisseling en ook omdat ik twee kleine kids heb. Websites maken kan ik doen als ze op bed liggen.

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:47

Holly, wat bedoel je met twee extensies niet hebben, domeinnamen? Want als ze al bezet zijn kun je ze bij een ander ook niet registreren.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 13:55

Domeinnamen inderdaad. .nl .com. .eu enz enz Nu heb ik daar een lijstje van gemaakt met welke extenties ik zou willen hebben, maar daarvan bieden ze er 2 niet aan.(ze hebben een bepaald aantal keuzes en deze 2 zitten er niet bij) Die zou ik dan dus ergens anders moeten vast leggen. Maar kan dat wel. Bij de ene vast leggen en bij de ander gebruiken?

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:30

Welkom Hamont, mooie websites!

Ja hoor Holly dat is geen probleem. Je kunt gewoon elders kopen en dan doorverwijzen (als je ze ook gaat gebruiken).