Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 14:06

Ik zal eens even kijken wat ik er van kan maken.
Waarmee heb jij de boom gemaakt Belsje? Waarom het wiel 2x uitvinden als jij dat al hebt gedaan :D

Oh ja.........deze app OTSO is wellicht wat voor jullie.
Lees hier maar even: http://www.lindanieuws.nl/nieuws/tinder ... -een-baan/

Wie weet helpt het! Ik ga me nu aanmelden :+

Belsje

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:08

Ik heb er gewoon eentje gepikt op google en dan in paint gesjipperd, ter illustratie :P

Thuis zou ik dat gewoon met photoshop deftig maken :)
Nu ziet dat er qua pixeligheid en lettertype niet uit. Maar ik denk zoiets, daar een leuke tekst in een rustig kleurpalet bij: kort en inhoudelijk gewoon goed en dan op de achterkant/tweede bladje een cv in een aangepast klein formaat ...

Moeten vast wel leuk gevonden worden denk ik :D

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:16

Ik heb hem ook gedownload, maar voor mijn vakgebied zit er nog niks tussen, dan moet ik overig aangeven en dat is natuurlijk wel heeeeeel breed :')

Ben benieuwd of het wat wordt die app!

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:16

Zo, cv nog wat aangepast en zo'n 10 sollicitaties gedaan. *\o/*
Ben benieuwd hoelang ik zo enthousiast blijf. :')

Hoelang zijn jullie al bezig met solliciteren?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:26

3 maanden ongeveer.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:32

Super cyn, hopelijk zit er wat tussen!! :))

3 maanden actief denk ik, daarvoor alleen gericht!

Zit nu een half jaar thuis.

Eerst gestort op reïntegratie en zelfonderzoek, wat wil ik, wat kan ik ed...
En veel paardgereden.
Daarna kwam de baal periode, na de eerste afwijzingen.
En nu nog steeds een baal periode van afwijzingen, maar was vandaag wel weer even gemotiveerd... Soort van :')

Ik merk wel dat dit topic me positieve energie geeft!! :))

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:32

Ongeveer 6 maanden, maar de eerste maanden waren er geen vacatures. Ik kan niet alles aannemen, omdat ik nog een fulltime studie heb.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:39

Ik solliciteer al lang, maar ik zit in een situatie dat ik "niet echt weg moet". Ik werk fulltime voor een *** baas, maar heb wel een heel erg lieve klant, daarnaast nog een eigen praktijk en hobbies die veel geld kosten. Dus ik wilde tot een aantal weken terug enkel wel voor de kip met de gouden eieren.
Hopelijk is die nu komen aanwaaien, een paar dagen geduld en ik weet normaal wel beter waar ik sta.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 16:03

Ik al ruim 2 jaar............ -O-

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:04

Wacht tot je dat boompje opstuurt jij ;)

Ik denk dat ik binnen die marketingorganisatie wel zou passen :')

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:13

Knuffel Dimple :(:)

Ik sinds eind maart. Sinds eind mei (ZW) weer wat minder, maar sinds maandag weer lekker actief :Y)

Hopelijk kan ik snel ergens beginnen. Per 1 aug of 1 sept ww en ik hoop dat ik dan een nieuwe baan heb. Ben ik iig niet van het UWV afhankelijk:o

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:16

Mijn vriend heeft ook 2,5 jaar gesolliciteerd. Echt onwijs frustrerend.
Wel top dat we elkaar hier kunnen motiveren!

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:18

Ik heb trouwens al motiverend nieuws :=
Binnen een half uur gebeld door een bedrijf of ik op gesprek wil komen.
Afspraak staat morgenochtend al. :oo

Hebben jullie sollicitatiegesprek tips?
En what to wear? Functie is recruitment assistent.
Ik ben officieel in paniek. :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:26

Succes Cyn! Trek gewoon iets nets aan, dat lijkt me altijd goed. Kijk even op hun site of je foto's kan vi den.

Ik heb nog tot september om werk te vinden. Dan is mijn spaargeld op en moet ik uit mijn huis. Ik probeer er niet teveel aan te denken :(. Ik kan wel weer naar mijn ouders gelukkig, maar qua studie is dat geen doen, en ook wonen mijn vrienden dan op 2 uur reistijd. En ik ben al 10 jaar uit huis...

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 17:37

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar bij de eerste sollicitatie na m'n afstuderen was ik direct aangenomen :o

@ Bouncebabe, je zit gewoon echt in de verkeerde regio heb ik het idee, in mijn kringen (Zeeland/West-Brabant) komen echt nog redelijk wat vacatures BBL verzorgende IG/Verpleegkundige voorbij, maar dat is zo uit de richting voor jou -O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 17:58

Ik ook hoor Fangio, tot deze keer was ik zelfs nog nooit afgewezen. Soms heb je geluk en soms niet :). En als je geluk hebt is dat superfijn!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:12

Kimberly, ik krijg bij het beeld van een straathoekwerker een heel ander beeld dan het is want voor de functie die ik voor ogen heb heb je alleen een paar net kousen nodig en vooral weinig kleding :')
Maar wat is het?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:25

Amandavd schreef:
Wie heeft er tips voor opvallende sollicitatie brieven? Hoe spring je eruit?
met subkopjes en korte vlotte samenvatting eronder en vlotte afsluiting. Wil mijn brief wel plaatsen zometeen

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:58

Cyn_ schreef:
Ik heb trouwens al motiverend nieuws :=
Binnen een half uur gebeld door een bedrijf of ik op gesprek wil komen.
Afspraak staat morgenochtend al. :oo

Hebben jullie sollicitatiegesprek tips?
En what to wear? Functie is recruitment assistent.
Ik ben officieel in paniek. :')

Als je een zwarte broek hebt met een net jasje erop dan zit je prima in de recruitment wereld.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 23:02

Zoals beloofd, mijn brief met kopjes.
Ik heb de kopjes afgeleid uit de eisen vacature en daar spontaan op gereageerd met wat er in mijn opkwam en dit later nog eens doorgelezen en "afgemaakt",

Geachte heer/mevrouw,
Uw vacature van XXXX (m/v) trok op een positieve manier mijn aandacht. Het klinkt als een baan die bij mij past!
Ik ben een zelfstandige vrolijke vrouw die graag de handen uit de mouwen steekt. Ik ben alert
en attent op zaken die op moeten worden gepakt.
Contact onderhouden
Tot 1 september j.l. werkte ik op de vestiging van XXX in Den Haag. Sindsdien werk ik
op ons hoofdkantoor in Bilthoven. In mijn tijd op de vestiging Den Haag, was ik gewend om
dagelijks contacten te onderhouden met ons hoofdkantoor. Om zo lopende zaken op te pakken
of gedaan te krijgen of om collega’s bij te praten met de stand van zaken.
Offertes maken
Het zelfstandig maken van correcte offertes of contracten is iets waar ik mijn hand niet voor
om draai. In mijn huidige functie maak ik o.a. offertes, contracten, (nieuws)brieven en
verstuur deze naar kandidaten en opdrachtgevers.
Optimaliseren procedures
Ik ben verantwoordelijk voor de coördinatie en afhandeling van procedures rondom werving
& selectie van kandidaten en het plaatsen van mensen op projecten.
In eigenlijk al mijn recente functies ben ik actief bezig geweest met het verbeteren en
optimaliseren van procedures. Dat is ook iets wat ik echt leuk vind en wat me ligt.
Met vriendelijke groeten en … tot binnenkort?

Dus hoe doe je dit, pak de vacature, pak een aantal van de eisen waar je aan kunt voldoen en wat mee hebt, plak die in een document, borduur voort op de kopjes en kijk naar begin en afsluiting voor leuke maar niet te brutale binnenkomer/afsluiter .. En hopelijk heb je dan een pakkende brief die aanspreekt en waar je zelf je ei in kwijt kunt!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 07:22

Wat een bizar interview was dat zeg .... "Dat is de API, wat zou je voor de rest doen om er een echt werkend en verkoopbaar product van te maken?" :+

Wel een mooi verhaaltje kunnen maken, maar dit is eigenlijk gewoon veel te ver boven mijn pet ... Ik ben best wel ondernemend, maar zo'n afdeling echt zelf ... We zullen zien, de andere kandidaat heb ik net gemist, had graag geweten wie of wat dat was :D. Dus nu neurotisch rondwiebelen tot ik een ja of nee krijg .... Arghl!
Gelukkig was het wel in het engels, al was dat al erg genoeg Pepe Le Pew en zelf al sinds mijn vorig project niets meer in het Engels gedaan in combinatie met een hoop zenuwen, dat duurde even voor ik mijn knop gevonden had :').

Oe fargo, dat staat wel leuk die kopjes!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 09:56

Zo een motivatiebrief heb ik ook fargo, tot nu toe merk ik wel dat het helpt :j

Wanneer hoor je of je het bent geworden Belsje?

Ik merk trouwens dat ik steeds vaker binnen kom vallen. Dus zal me even voorstellen. Ik ben Samantha. Vanaf september ga ik weer studeren, dus ik zoek voornamelijk een baan waarbij ik straks ook na schooltijd kan werken, maar ik kan helaas alleen doordeweeks. Momenteel val ik helaas in de ziektewet en had ik bij het bedrijf waar ik werkte weekcontracten, dus die wordt helaas niet verlengd. De deur blijft wel altijd voor me open en mijn leidinggevende wilde ook zeker als referentie dienen mocht dat nodig zijn. Ik zoek voornamelijk iets van klantenservice/inbound callcenter werk, omdat ik misschien straks (weer) een nieuwe kruisband krijg en dan heel moeilijk staand kan werken.

Ik heb net wel een hele nette afwijzing binnen gekregen. Gelukkig wist ik van tevoren al dat ik het waarschijnlijk niet zou worden.

Citaat:
En daar lagen ze dan: een flink aantal mooie sollicitatiebrieven. De selectie van kandidaten stelde ons voor een lastige keuze, want er zaten ontzettend veel geschikte, ervaren en oprecht gemotiveerde sollicitaties tussen.
Uiteindelijk hebben we 4 sollicitanten geselecteerd waarmee we in gesprek gaan. Helaas is onze keuze hierbij niet op jou gevallen.

Globaal kunnen we aangeven waar we op gelet hebben, zodat je zelf alvast kunt kijken of het op jou van toepassing is. Vind je het desondanks toch prettig om meer informatie te ontvangen of herken jij je niet in onderstaande dan mag je mij altijd mailen, dan pak ik je sollicitatie er even bij en zal ik je per mail een terugkoppeling geven.

·        We hebben gelet op werkervaring en dan met name op werkervaring in de energiesector. Sommige kandidaten scoorden prima op opleiding, maar hadden nog net iets te weinig of geen werkervaring.  

·        Verder keken we of de opleiding aansloot bij de functie.  

·        We hebben een fulltime functie beschikbaar; kandidaten die een parttime baan zoeken hadden niet onze voorkeur.

·        Sommige sollicitanten stuurden ons alleen een cv en geen motivatie. Wanneer er dan meerdere geschikte kandidaten zijn, loop je het risico dat een ander wordt geselecteerd.

We wensen je veel succes met je volgende sollicitaties!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 11:00

Zeer nette afwijzing inderdaad, er zitten er soms tussen die je bijna met plezier ontvangt (BIJNA :+ )

Hier ook alleen maar afwijzingen. Tja, als de 1e gesprekken worden gevoerd op donderdag en ik ben niet gebeld dan kan ik zelf ook nadenken :')

Bij sommige weet je dat het té lang duurt en die schrijf ik dan ook meteen af.

Fargo, hoe bevalt je nieuwe baan?

Cyn, spannend dus!!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:08

Nette afwijzing, weet je direct waarom de keus niet op jou is gevallen. Zouden meer werkgevers moeten doen!

Hier weer een lichtpuntje O:) Dimple ik doe je even een PB :):)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:21

vuurneon schreef:
Kimberly, ik krijg bij het beeld van een straathoekwerker een heel ander beeld dan het is want voor de functie die ik voor ogen heb heb je alleen een paar net kousen nodig en vooral weinig kleding :')
Maar wat is het?

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA _O- _O- _O- _O-
Nee klopt, dat is het werk van een straathoekwerker! :j