Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mri schreef:Ik had er vandaag een aan de telefoon
jongen wilde een Open sollicitatie doen. Hij had op onze website gezien dat dat kon, maar wat voor vacatures wij dan hadden.
erg langdradig en vervelend gesprek, zeker om 2 voor 5 als je tot 5werkt en nog een BERG te doen hebt
heb na 8 minuten zeveren,en onzinnige vragen maar aan hem gevraagd of hij to the point kon komen. Dat ik nog veel werk te doen had en graag naar huis wilde.
vervolgens kreeg ik nog een paar domme vragen (wat verkopen jullie nou eigenlijk? DUDE! HEB JE ONZE SITE WEL GEZIEN??? Waar zitten jullie? AGAIN, HEB JE DE WEBSITE WEL BEKEKEN? hebben jullie ook vacatures die aansluiten bij wat ik zoek? WTF! hoe moet ik weten wat je zoekt? Kijk op de site, daar staan de vacatures. )Mail naar Jobs@.... En richt het aan Beste meneer, mevrouw.
heb je verder nog vragen? Nee, mooi. Fijne avond nog!
Gini schreef:Mri schreef:Ik had er vandaag een aan de telefoon
jongen wilde een Open sollicitatie doen. Hij had op onze website gezien dat dat kon, maar wat voor vacatures wij dan hadden.
erg langdradig en vervelend gesprek, zeker om 2 voor 5 als je tot 5werkt en nog een BERG te doen hebt
heb na 8 minuten zeveren,en onzinnige vragen maar aan hem gevraagd of hij to the point kon komen. Dat ik nog veel werk te doen had en graag naar huis wilde.
vervolgens kreeg ik nog een paar domme vragen (wat verkopen jullie nou eigenlijk? DUDE! HEB JE ONZE SITE WEL GEZIEN??? Waar zitten jullie? AGAIN, HEB JE DE WEBSITE WEL BEKEKEN? hebben jullie ook vacatures die aansluiten bij wat ik zoek? WTF! hoe moet ik weten wat je zoekt? Kijk op de site, daar staan de vacatures. )Mail naar Jobs@.... En richt het aan Beste meneer, mevrouw.
heb je verder nog vragen? Nee, mooi. Fijne avond nog!
Ik moet zeggen dat ik in de telefoongesprekken voor een open sollicitatie ook echt niet goed ben. Plots is al mijn spitsvondigheid en ja, zelfs mijn enthousiasme verdwenen en heeft het plaats gemaakt voor een ongezonde dosis spanning.
Ik gooi dus eigenlijk al mijn ruiten in tijdens dat gesprek. Ik zou veel liever meteen mijn brief en cv opsturen, maar ik weet ook niet of bedrijven daar op zitten te wachten.
Ir1ne schreef:Dat begrijp ik. Zou ik ook doen. Of door de versnipperaarVind t echt behoorlijk brutaal, zo is de eerste indruk toch meteen verpest?
Kriel schreef:Wat is je opleiding dan Mioux?
x_Rebecca schreef:Hmm.. dit is wel apart..
Bel ik een oude teamleider op, is hij al gebeld door de school. Vond hij niet erg, want hij kende de directrice van die school persoonlijk, maar ik vond het wel een beetje gek om te horen...
Gelukkig nu nog iemand gevonden dus kan er nu twee vertellen waarvan ze er eentje al heeft opgebeld
Mioux schreef:Winged, thuis zorg is vaak erg lastig ivm de uren, vaak moet je ook zo flexibel zijn dat je avonden en weekenden kan werken. Heb al verscheidene sollicitaties gestuurd met de dagen en uren dat ik kon maar vaak hetzelfde antwoord...