Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir1ne

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 06:31

Jeetje mina. Ik zou zo iemand al niet eens meer aannemen.. :\

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 06:49

Wordt die ook niet :n we hebben niemand nodig.
ik had hem een voornaam gegeven, maar dat was niet goed genoeg. Hij wilde er een,achternaam bij. Tja, deze dame werkt 2 weken bij ons, die weet ik niet!

ach, die Sollicitatie gaat het cilindrisch archief in :+

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 07:19

Dat begrijp ik. Zou ik ook doen. Of door de versnipperaar :) Vind t echt behoorlijk brutaal, zo is de eerste indruk toch meteen verpest?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 09:51

ik ben altijd bang dat het geen brutaliteit is, maar echt een stukje... minder slim zeg maar ...

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 09:53

Ooh ik ben nu helemaal in een *\o/* -O- bui....
Ik ben vanochtend gebeld door de school van maandag, ze willen graag met mij in zee alleen willen nog een referentie checken... heb alleen nooit iemand gevraagd als referentie. ..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 09:54

zelf even bellen naar voorgaande werkgevers etc en vragen of je de contact gegevens mag doorgeven voor een referentie ?
wel gaaf dat ze met je in zee willen :j

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 09:55

Ik heb tot dusver alleen stages gelopen en krijg niemand te pakken... beeeetje jammer..

Naja stug blijven bellen haha

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:01

Mri schreef:
Ik had er vandaag een aan de telefoon :x
jongen wilde een Open sollicitatie doen. Hij had op onze website gezien dat dat kon, maar wat voor vacatures wij dan hadden.

erg langdradig en vervelend gesprek, zeker om 2 voor 5 als je tot 5werkt en nog een BERG te doen hebt :x

heb na 8 minuten zeveren,en onzinnige vragen maar aan hem gevraagd of hij to the point kon komen. Dat ik nog veel werk te doen had en graag naar huis wilde.
vervolgens kreeg ik nog een paar domme vragen (wat verkopen jullie nou eigenlijk? DUDE! HEB JE ONZE SITE WEL GEZIEN??? Waar zitten jullie? AGAIN, HEB JE DE WEBSITE WEL BEKEKEN? hebben jullie ook vacatures die aansluiten bij wat ik zoek? WTF! hoe moet ik weten wat je zoekt? Kijk op de site, daar staan de vacatures. )Mail naar Jobs@.... En richt het aan Beste meneer, mevrouw.
heb je verder nog vragen? Nee, mooi. Fijne avond nog!

Ik moet zeggen dat ik in de telefoongesprekken voor een open sollicitatie ook echt niet goed ben. Plots is al mijn spitsvondigheid en ja, zelfs mijn enthousiasme verdwenen en heeft het plaats gemaakt voor een ongezonde dosis spanning.
Ik gooi dus eigenlijk al mijn ruiten in tijdens dat gesprek. Ik zou veel liever meteen mijn brief en cv opsturen, maar ik weet ook niet of bedrijven daar op zitten te wachten.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:08

x_Rebecca schreef:
Ik heb tot dusver alleen stages gelopen en krijg niemand te pakken... beeeetje jammer..

Naja stug blijven bellen haha

Idd wel ff toestemming vragen. Dat kun je ook aangeven bij de school waar je maandg bent geweest! Super, echt gefeliciteeerd!!!!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:09

Gini schreef:
Mri schreef:
Ik had er vandaag een aan de telefoon :x
jongen wilde een Open sollicitatie doen. Hij had op onze website gezien dat dat kon, maar wat voor vacatures wij dan hadden.

erg langdradig en vervelend gesprek, zeker om 2 voor 5 als je tot 5werkt en nog een BERG te doen hebt :x

heb na 8 minuten zeveren,en onzinnige vragen maar aan hem gevraagd of hij to the point kon komen. Dat ik nog veel werk te doen had en graag naar huis wilde.
vervolgens kreeg ik nog een paar domme vragen (wat verkopen jullie nou eigenlijk? DUDE! HEB JE ONZE SITE WEL GEZIEN??? Waar zitten jullie? AGAIN, HEB JE DE WEBSITE WEL BEKEKEN? hebben jullie ook vacatures die aansluiten bij wat ik zoek? WTF! hoe moet ik weten wat je zoekt? Kijk op de site, daar staan de vacatures. )Mail naar Jobs@.... En richt het aan Beste meneer, mevrouw.
heb je verder nog vragen? Nee, mooi. Fijne avond nog!

Ik moet zeggen dat ik in de telefoongesprekken voor een open sollicitatie ook echt niet goed ben. Plots is al mijn spitsvondigheid en ja, zelfs mijn enthousiasme verdwenen en heeft het plaats gemaakt voor een ongezonde dosis spanning.
Ik gooi dus eigenlijk al mijn ruiten in tijdens dat gesprek. Ik zou veel liever meteen mijn brief en cv opsturen, maar ik weet ook niet of bedrijven daar op zitten te wachten.

Ik stuur een nette mail naar dat bedrijf of ze er open voor staan. :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:10

Ir1ne schreef:
Dat begrijp ik. Zou ik ook doen. Of door de versnipperaar :) Vind t echt behoorlijk brutaal, zo is de eerste indruk toch meteen verpest?

Hoezo brutaal?

Ik denk dat, als ik het zo lees, deze jongen een baan zoekt en niet weet wat hij wil.
Misschien snapt hij het principe 'Open sollicitatie' niet. Als je zelf wanhopig op zoek bent als starter op de arbeidsmarkt, dan doe je alles om ergens binnen te komen.
Wellicht niet handig hoe hij het aanpakt, maar misschien weet hij niet beter. We beginnen allemaal ergens. ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:11

Gini :
van te voren de site bekijken en voor jezelf even wat steekwoorden noteren, dus naam van het bedrijf, wat ze exact doen , waar ze zitten etc
zet daar ook een lijstje vragen bij
- of open sollicitaties op prijs worden gesteld?
- aan wie je de sollicitatie mag richten?
- vul maar in

als je dan tijdens een gesprek vastloopt ivm spanning heb je iets om op terug te vallen :)
en dan is het juist handig om ook die hele basale info zoals naam van het bedrijf en wat ze exact doen etc ook voor je neus hebt

wat ik met mijn eerdere post ook bedoelde is , als je op die manier ene gesprek in duikt en geheel vast loopt, dna geef je idd niet een juiste indruk van je zelf , zonde, als je dan dmv wat handvatten het gesprek wat soepeler door komt, scheelt het een hoop

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:27

Hmm.. dit is wel apart..
Bel ik een oude teamleider op, is hij al gebeld door de school. Vond hij niet erg, want hij kende de directrice van die school persoonlijk, maar ik vond het wel een beetje gek om te horen...

Gelukkig nu nog iemand gevonden dus kan er nu twee vertellen waarvan ze er eentje al heeft opgebeld :')

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:33

@Joolien succes op je eerste werkdag!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:13

sja, als die teamleider nou positief over je is , dan scheelt het alweer ;)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:17

Haha, die is heel positief geweest, dus dat vind ik ook niet erg :') Het is alleen wel apart... bel je iemand op om toestemming te vragen, is hij al gebeld _O- _O-

Edit: Misschien voor iemand hier iets? Was laatst iemand op zoek als drogist toch?

http://www.nationalevacaturebank.nl/vac ... j+Almere/0

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:29

"hoi, zouden ze contact met je op mogen nemen om"
en dan word je onderbroken "een referentie te geven? al gebeurd joh :D "

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:07

Kriel schreef:
Wat is je opleiding dan Mioux?

Heb zowiezo VMBO zorg en welzijn gedaan, wilde ook eerst graag de zorg in maar toen met alle negativiteit en nergens een baan of een BBL opleiding te vinden destijds...Een opleiding waar je alle dagen naar school moet vond ik niks, ook ivm dat je geen inkomen dan hebt.. Erna heb ik dierenhouderij gedaan in barneveld,maar probeer maar eens wat te vinden in de dieren in deze tijd.. Ook heb ik administratief werk gedaan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:10

Mioux is werken in de thuiszorg dan misschien nog een optie? Weet niet of het wat voor je is maar toch. Dan kun je meestal wel aangeven welke dagen je wel en niet kan. Tis geen vetpot...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:17

Winged, thuis zorg is vaak erg lastig ivm de uren, vaak moet je ook zo flexibel zijn dat je avonden en weekenden kan werken. Heb al verscheidene sollicitaties gestuurd met de dagen en uren dat ik kon maar vaak hetzelfde antwoord...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:23

afgelopen vrijdag stond er een vacature op werk.nl met telnummmer erbij van de man die er over ging.
meerdere keren gebeld, voicemail ingesproken en gewoon niks terug gehoord....
vind dat zo belachelijk!
WERK.NL is toch eigenlijk een soort van uitzendburo of zie ik dat verkeerd?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:28

Werk.nl is van UWV, bedrijven kunnen daar hun vacature plaatsen. Telefoonnummer is dus van het bedrijf zelf als het goed is.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:31

Vaak plaatsen de bedrijven er zelf informatie dus ook de telefoonnummers, soms is het ook zo dat je alleen via het uwv zelf contact kan opnemen om te solliciteren die hun vervolgens doorsturen. Anders bel je het UWV even op met de vraag of deze vacature nog actueel is en je gebeld hebt maar geen enkel gehoor hebt gekregen?

Het UWV WERKbedrijf (voorheen Centrum voor Werk en Inkomen, daarvoor arbeidsbureau) is een onderdeel van het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV). Het registreert werkzoekenden, koppelt werkzoekenden aan vacatures en werkgevers aan cv`s via de "beursvloer" in de vestigingen, www.werk.nl en werkcoaches. Via de digitale "werkmap",

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:37

x_Rebecca schreef:
Hmm.. dit is wel apart..
Bel ik een oude teamleider op, is hij al gebeld door de school. Vond hij niet erg, want hij kende de directrice van die school persoonlijk, maar ik vond het wel een beetje gek om te horen...

Gelukkig nu nog iemand gevonden dus kan er nu twee vertellen waarvan ze er eentje al heeft opgebeld :')

Dit is niet geoorloofd.
Een referentie mag enkel gebeld worden met jouw toestemming

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:38

Mioux schreef:
Winged, thuis zorg is vaak erg lastig ivm de uren, vaak moet je ook zo flexibel zijn dat je avonden en weekenden kan werken. Heb al verscheidene sollicitaties gestuurd met de dagen en uren dat ik kon maar vaak hetzelfde antwoord...

Het spijt me hoor, maar er is bij jou altijd een 'ja maar' :o
Ik begrijp dat het niet makkelijk is als alleenstaande moeder maar je zal toch echt ergens concessies op moeten doen