Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:17

Amandavd schreef:
Is niet zo moeilijk hoor, het is geen rocket science :')

'It's just quantum physics.' :')

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:25

Nou sorry, maar ik vind dat best moeilijk! Beetje rare reactie moet ik eerlijk zeggen... :roll:

Als er een vacature is, weet je wat de functie omschrijving is en kun je daar naartoe schrijven en gebruik maken van wat het bedrijf zoekt!

Nu moet ik dus maar gissen wat het bedrijf belangrijk vind...

Belsje schreef:
Wat voor functie is het? Van wie weet je dat die uitgeschreven gaat worden? Weet je van die persoon ineens ook hoe passend je bent?

:+

Een functie als straathoekwerker, ga me daar zo eens goed in verdiepen. Van de leidinggevende over dat team heb ik die tip gekregen (tevens ex collega).

Hoe begin je zo'n brief?
vaak begin ik met daar en daar heb ik de vacature gevonden...

De vacature is er nog niet, maar ik moet wel mijn voorkeur voor die functie beschrijven...

Belsje

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:27

Maak een flyer: stop de persen, spaar een boom, ik sta hier al :+

Als dat een ex collega is waar je een relatief goede verstandhouding mee hebt en hij doet de recrutering, kan hij je zelfs daarmee inviteren ... :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:30

Gewoon zeggen dat je graag voor het bedrijf wil werken, een beschrijving geven van jezelf en waarom je juist daar wil werken. En dan "hopende dat u mijn sollicitatie in overweging wil nemen" of zoiets.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:32

Je hoeft niet zo gepikeerd te reageren, want het is niet moeilijk. Je zegt net zelf wat voor functie het is. Verdiep je in de functie, en bedenkt zelf wat voor belangrijke kwaliteiten daarvoor nodig zijn, en hoe jij daarop aansluit.

Je kan beginnen met een verwijzing naar de tip die je hebt gekregen, of je vertelt naar wat voor soort functie je binnen het bedrijf zou willen solliciteren etc.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:32

Sheran schreef:
Amandavd schreef:
Is niet zo moeilijk hoor, het is geen rocket science :')

'It's just quantum physics.' :')

:D _/-\o_ :')

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:41

Oke, bedankt voor de tips dames!!

Belsje schreef:

_O- _O-

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 11:42

http://www.wetalent.nl/jouw-social-medi ... an-of-wel/

Even een tip over Social Media en solliciteren. Iedereen zijn FB geblokt voor onbekenden?

En Kimberly, ik vind de tip van Amanda wel goed. Refereer aan je gesprek met die persoon.
Vertel je kwaliteiten en in welke situatie je hiermee hebt gehandeld (voorbeeld geven)

Ik moet ook aan een open solli beginnen, dus ik duik er ook maar weer eens even in. :P

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:44

Lees je vooral in in de missie/doelen van het bedrijf en speel daar ook op in in een open sollicitatie. Dat is wel de tip die ik het meest heb gekregen.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:49

_KiMbErLeY_ schreef:
Oke, bedankt voor de tips dames!!

Belsje schreef:

_O- _O-

Wel echt alleen doen als je die persoon echt kent! :+

Voor andere situaties denk ik dat de tips hier wel al staan nu :D

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:56

HAHAHAHHA, ik ken haar goed, maar het moet natuurlijk gewoon een zakelijke brief worden! :')

Heel goed dat je het erop zet Dimple! Het is zo belangrijk dat je social media afschermt!

Ik heb op mn vorige werk klanten gehad die op mijn facebook hadden gekeken (ik zet er geen rare dingen op) maar die kon mij haarfijn vertellen dat ik een blessure had gehad... Toen dacht ik echt... Huh... Why :x daarna gelijk afgeschermd!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:00

Goed, ik heb even last van een enorm motivatieprobleem. Ik voel dat de tijd begint te dringen en ik raak als een soort van geblokkeerd. Gisteren zat mijn hoofd er vol mee en er kwam niets uit. Vandaag wil ik dat anders gaan doen. Die moeheid helpt ook niet echt mee. Eind van de week wederom bellen voor de uitslag van mijn bloed.

Die ene instelling gaat hem niet worden. Maar ik denk dat ik toch nog even ga bellen. Wil het van die ene contactpersoon zelf horen en niet van een of andere stagiaire bij HR die er misschien wel helemaal niets vanaf weet hoe ik daar terecht ben gekomen. Maar kan natuurlijk niet bellen als een kip zonder kop dus even mezelf bij elkaar pakken en dan maar eens een belletje plegen. :j

Nou voor de rest weinig nieuws. Ik vind het allemaal erg spannend, de naderende weken. Gaat het me lukken of gaat het me niet lukken?!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:07

Bounce babe, ken je zorgplein noord? Staat vol met vacatures voor verzorgende! Weet niet of dat de juiste functies zijn die je zoekt....

Ok, ik heb hem net even gemaakt... :')

Afbeelding

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 12:13

Ik heb zoveel mogelijk afgetimmerd in Social Media. Verder ben ik niet zo actief behalve op FB maar dat is afgeschermd en plaats ik geen aanstootgevende dingen of zo.

Motivatieprobleem is herkenbaar Bounce. Dat schreef ik toevallig net naar een vriendin. Ben er klaar mee om dag in en dag uit mezelf weer naar de laptop te slepen en er weer wat van te maken. Liefste zou ik dat ding uit het raam gooien. Het bepaalt zo mijn leven........

En dan te lezen dat er zoveel uitkeringstrekkers zijn die eigenlijk helemaal niet aan het werk willen. -O-

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 12:14

Belsje........pis in mijn broek :)) :)) *\%/* *\%/* *\%/*

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:17

Al vraag ik me nu stiekem af hoe zoiets zou overkomen .... Gewoon direct richten aan HR director van een willekeurig bedrijf, CV op de achterkant en gaan met die banaan ....

Misschien test ik het wel uit een van dees :')

Motivatie blijven vinden is erg moeilijk, mijn moeder werkt voor een werkloosheidsinstelling en ik zie heel wat personen passeren die gewoon niet willen werken ...

Sinds vandaag heb ik ook een "afnemer" voor mijn gehaakte badspulletjes: luffaas, scrubbies enz. Dus dat is ook wel een jeuhjtje ... Hoop alleen dat dat niet uit de hand loopt, zoveel kan ik er nu ook niet produceren :D

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:34

Ik heb waarschijnlijk weer een ingang, ook als verzorgende IG maar dan binnen niet aangeboren hersenletsel. Via de zus van een van mijn beste vriendinnen. Dat is toch grappig. :') Vrijdag kan ik echter pas actie ondernemen, die zus gaat eerst even overleggen met haar teamleider en daarop aansluitend verstuur ik mijn open sollicitatie etc. Dat het bij de juiste mensen terecht komt.

Spannend! *\o/* :j

Ik denk dat we elkaar allemaal wel begrijpen. Ik kan de laptop soms ook uit het raam gooien. Ik heb onderhand nog wel wat instellingen gevonden, maar het idee dat ik al 25 keer ben afgewezen, en wellicht nog een keer 25 instellingen met nul op mijn rekwest terugkrijg, tja, dan is het wel gedaan denk ik met mijn motivatie. -O-

Afijn, we gaan gewoon maar door! En wie niet tegen zijn verlies kan, die is maar zielig hoor.... MET z'n allen! :') :)ddd

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 13:04

Ik ga hem gewoon eens proberen Belsje als het van jou mag :D
Ik hou hier van wel.

Alleen moet hij mee per mail want tegenwoordig gaat alles via mail..........of misschien als achtergrond of zo :')

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:06

Ik ben ook wel benieuwd hoe zoiets wordt ontvangen! :')

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:08

Mja mijn ervaring met "rare" sollicitaties is dat bedrijven daar wel snel op inviteren, ik kom alleen nooit tot een overeenkomst. Maar goed ik "moest" tot een paar weken geleden niet per sé weg, vandaag zou ik voor minder tekenen dan wat ik echt wil

Gewoon doen Dimple, De boom zelf evt nog vervangen door een stylistisch dien waar je kerncompetenties van jezelf aan hangt, gewoon een beetje fotoshoppen. Dan heb je iets persoonlijks wat creativiteit en lef uitstraalt :+

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:11

Opvallen doe je zeker op die manier, hopelijk past het in de stijl van jobs/bedrijf waarvoor/-bij je solliciteert!
Ik heb zo'n uitspattingen nooit aangedurfd, al heb ik eens op het punt gestaan om mijn CV helemaal om te gooien. Voorlopig niet gedaan. Wie weet in de toekomst :-)

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:13

Ik zal even zo'n ding maken als wat ik bedoel .... Vandaag heb ik hier toch geen **** te doen, ze laten me ook allemaal wat met rust met die hijgende ****'s in mijn nek. Op de ***** vul je gewoon vieze woorden in, altijd juist ;)

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:16

Belsje schreef:
Ik zal even zo'n ding maken als wat ik bedoel .... Vandaag heb ik hier toch geen **** te doen, ze laten me ook allemaal wat met rust met die hijgende ****'s in mijn nek. Op de ***** vul je gewoon vieze woorden in, altijd juist ;)

Hahaha :D

Oh mèèèèn... Ik hoop echt dat ik beet heb vandaag. Zal zo mijn CV al eens uitprinten en verder mij wat inlezen over het bedrijf...

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:41

Dan krijg je dus zoiets ...

Afbeelding

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:45

:j Gewoon doen!!!!!