Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hilda79

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 12:18

Dat en de slechte service. Ben helemaal klaar met ze.
Na een jaar belden ze met vraag of het beviel dus ik gaf aan dat ik vaak slecht bereik had. Dat werd afgedaan als onzin want ik had maar weinig onderbroken gesprekken. Persoon werd gewoon kwaad op mij. En zo heb ik nog wat voorbeelden. Nee voor mij geen hooghartige KPN meer.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 12:25

Wat een rare reactie van KPN, Hilda.
Het aantal onderbroken gesprekken is toch niet representatief voor iemands bereik? Als ik in een gebied slecht bereik heb, kán ik niet eens bellen en gebeld worden. Dan is er überhaupt geen gesprek mogelijk, laat staan een onderbroken gesprek.

Hier ook geen KPN meer na slechte ervaringen met ons privé nummer bij KPN (een vaste lijn).
Om de zoveel maanden krijgen we een brief met het goede nieuws dat de beltarieven naar beneden zijn aangepast. Joepie! Maar de abonnementsprijs schiet wel steeds een beetje omhoog.

Wij hebben Telfort nu, heel erg fijn en bijna altijd bereik.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:01

Vodafone is ook erg slecht qua klantenservice... Zolang het goed gaat is Vodafone super prettig en ben ik dik tevreden, maar als er ook maar iets mis is gaat het gelijk flink mis. Mijn vorige telefoon ging kapot binnen de garantietermijn en deze zou op worden gestuurd. De eerste keer waren ze het vergeten (ik moest hen bellen om te vragen hoe het met mijn telefoon was en toen kwamen ze erachter dat ze hem niet op hadden gestuurd). De 2e keer was hij wel opgestuurd en was het verkeerde gerepareerd en moest ik wederom zelf bellen om te vragen waar mijn telefoon bleef. De 3e keer is hij wel goed gerepareerd, maar ook toen werd ik weer niet gebeld dat hij klaar was en klaar lag. Ik heb geen vergoeding of leentelefoon gekregen, helemaal niets, terwijl ik wel weken zonder telefoon heb gezeten (naja, ik had zelf nog een reserve telefoon, maar Vodafone was dus niet echt meewerkend).

Het volgende geintje was toen ik mijn Galaxy S2 kreeg, die zou op worden gestuurd en die is "kwijtgeraakt" op een depot tijdens de verzending. Ook daar moest ik zelf achteraan en ze wilden de telefoon pas vergoeden als het met de pakketdienst helemaal was uitgezocht. Ik heb echt gezegd "Hey hallo, daar heeft de klant toch niets mee te maken?" Ik zal jullie het hele verhaal besparen, maar het was echt een hel die maar door bleef slepen. Ik heb uiteindelijk rechtsbijstand ingeschakeld en nog een klachtenbrief van 3 kantjes geschreven. Daardoor heb ik flink wat korting op mijn abbo gehad het eerste jaar, maar het was echt te belachelijk voor woorden!! Klantenservice kennen ze echt niet bij Vodafone en ze zijn bij mij nog geen enkele keer een terugbel afspraak nagekomen...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:18

Ik heb sinds 97 V gehad en nooit problemen gehad of schofterig te woord gestaan. Telefoons via hun of via een winkel (bij PH) gehad en 1 keer een telefoon gehad die beschadigt was. Kreeg zo een nieuwe.
Je hebt het over "klaar lag" bedoel je daar een winkel mee?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:55

Bij de eerst omschreven situatie ben ik in de winkel geweest en daar hebben ze hem ingenomen en opgestuurd. Bij de 2e situatie id alles via internet en telefonisch gegaan.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 18:28

Hier ook een telfort abo. Heerlijk goedkoop sim-only voor € 12,50 per maand (300 min 100 smsjes en 500 mb internet... Verbruik 1/3 of zo). Heb alleen wel dat ik nu regelmatig op mijn kantoor heb dat een gesprek halverwege wegvalt, terwijl ik dat hiervoor nooit had met Rabo Mobiel... Beide zitten op het KPN netwerk, dus ff met Telfort bellen...
Vodafone heb ik te veel probleemverhalen over gehoord om dat te gaan proberen.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 18:30

Ik heb T mobile en heb thuis geen enkel bereik. Moet eens een keer uitzoeken welke wel werken want het is echt irritant.
KPN ook teveel gedonder mee gehad......

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 18:44

Heb al jaaaren telfort en nooit problemen gehad. Eigenlijk altijd goed bereik :)

Hey ik heb een probleem dat ik even wil voorleggen. Heb in januari mijn merrie verkocht aan een scholier. In contract betalingstermijn afgeesproken. Eerste termijn te laat. Prima geen problem. Tweede termijn te laat en onvolledig. Prins, ook geen probleem. Maar nu is t restant nog steeds niet betaalt en steeds als iket om vraag krijg ik te horen dat ze t niet heeft. Heb laatste x gezegd dat ik t eind deze week wil hebben maar je raad t al... Niets.. al gezegd dat ze desnoods bij der ouders leent maar ze zegt dat die t niet gaan doen.. wat nu ?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:02

Hmm lastig. Hoe oud is de koper?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:20

Ik ben ook benieuwd hoe oud de koper is... misschien met haar ouders rond de tafel gaan zitten om het een en ander af te spreken?
Lastige situatie wel.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:57

Laat me vooral weten wat het antwoord wordt op die kwestie, SuperSmurf! Zit met ong. hetzelfde probleem ;)

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 20:05

Jong, 18 .. daarom was ik ook niet moeilijk met betalingen. Mijn paard is goed terecht gekomen en weet dat ze niet zwemt in t geld. Maar.. er wordt dan wel een zadel gekocht terwijl ik mijn zadel uitgeleend had aan haar omdat ik wist dat ze e geen geld voor had.. vi.d t lastig.. zr is scholie dus snap dat ze t niet heeft, maar anderzijds.. moet ik daar dan de dupe van worden?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 23:06

Oei, ik zou zoiets al echt noooooit doen. Of betalen en paard, of niet betalen en geen paard.

Succes ermee!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 23:25

Nou ja, mijn paard is wel goed terecht gekomen en dat vond ik ook wel veel waard. Zr was de eerste waarvan ik dacht, ja aan jou wil ik haar wel verkopen

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 23:29

Ja, dat snap ik wel.... Maar dan had ik toch eerst geld willen zien.
Zulke afspraken zijn gedoemd om te mislukken.
Internet staat er vol mee, dus ik vind het dan lastig om te begrijpen dat iemand zoiets nog aandurft...
Met alle gevolgen van dien!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 23:45

Laat een incassobureau een brief schrijven naar ze. Vaak werkt dat voor particulieren genoeg om toch snel te betalen...volgens mijn valt dat qua kosten mee.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 23:51

SuperSmurf schreef:
Jong, 18 .. daarom was ik ook niet moeilijk met betalingen. Mijn paard is goed terecht gekomen en weet dat ze niet zwemt in t geld. Maar.. er wordt dan wel een zadel gekocht terwijl ik mijn zadel uitgeleend had aan haar omdat ik wist dat ze e geen geld voor had.. vi.d t lastig.. zr is scholie dus snap dat ze t niet heeft, maar anderzijds.. moet ik daar dan de dupe van worden?

Herkenbaar, ze stellen dus gewoon de verkeerde prioriteiten. Heb ook een bruidspaar die nog (deels) moet betalen van oktober. En ondertussen we zien dat ze naar feestjes gaan, nieuwe schoenen kopen, de cv-ketel stuk gaat op Facebook. Ben er na weer een loze belofte klaar mee: herinnering gestuurd per mail en post dat ze binnen 14 dagen moeten betalen.

Snap echt niet dat mensen dat kunnen, lijkt wel hoe langer het duurt, hoe meer ze denken: ach kan ook nog wel even wachten. Terwijl ik het geld ook hard nodig heb! Ben geen bank....ze verkopen voor mij part hun auto/fiets what ever om bij te betalen!

Vodafone...crisis! We hebben glasvezel van ze, drama drama drama. 4maanden gedram gehad omdat het internet steeds uitviel, we wel betaalden en ondertussen ook nog KPN betaalden omdat ze dat niet hadden opgezegd. En dan wil je klantenservice bellen, nou dan kan je de telefoon gewoon een half uur tafel laten liggen voordat er iemand opneemt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 07:06

Herkenbaar Yucca... Een half uur in de wacht staan is daar geen uitzondering idd!

Wel klote zeg, die wanbetalers! Lijkt me vreselijk moeilijk om er voor te zorgen dat ze toch gaan betalen. Qua incasso zou ik eens naar Profinca (of zoiets) kijken. Die werken op no cure no pay basis.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 08:18

Incasso is denk niet echt optie. T gaat bij mij om 200 e. Lijkt me dat kosten van incasso snel oplopen..

Yucca, vanaf oktober ! Wat erg ! Bizar dat mensen dat zo kunnen... En idd. Dat steekt me nog t meest, dan wel nieuwe schoenen, feestjes.. in mijn geval dan een zadel terwijl ik nota bene een zadel uitgeleend had. Ik hoorde pas dat ze een nieuw zadel had nadat ik mijn zadel terug vroeg omdat ik die wilde verkopen. Dus idd verkeerde prioriteiten...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:48

Of BJR incasso.

Ik heb ook een wanbetaler die schuld bij de bank legt voor het internetbetalen. Mijn voorstel voor bedrag pinnen en contant betalen word ook niks mee gedaan.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:09

Ik zit ongeveer 5 jaar bij t-mobile maar nooit geen klachten gehad.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:31

Ahhh, wat een leuk poesje zie ik voorbij komen, altijd gaaf zo'n driekleur, en helemaal als die inderdaad wat langhariger wordt :+:

Ik heb Hi, bel zelden maar wel overal bereik gehad altijd. Heb paar weken geleden een Samsung Galaxy X Cover gekocht, heerlijke telefoon die je overal neer kunt gooien, kras- val- en waterbestendig is, ideaal +:)+ Oude Nokia was van 2001 ofzo :P

Balen meiden met die wanbetalers.... mijn ervaring is dat van uitstel bijna altijd afstel komt.... ik ben er ook al meermaals ingetrapt helaas :n

Dan heeft iemand een zielig verhaal, komt verder wel heel betrouwbaar over en dan probeer je zo iemand te helpen door ze alvast de spullen te geven, en je krijgt dan een oprecht dankbare reactie en de gezworen belofte dat het direct betaald wordt als het volgende salaris binnenkomt :j

Maar elke keer is er weer een reden waarom het nog niet betaald kan worden, diepe verontschuldigingen, en ja je kan het ook wel begrijpen dat een dure DA of garage-rekening voor gaat want dat paard laat je ook niet in de kreukels liggen die auto is wel nodig om naar het werk te gaan... en zo word je maandenlang aan het lijntje gehouden en zie je idd. wel dat mensen allerlei andere dingen kopen, worden er weer beloftes gemaakt..enz. enz.

Echt waardeloos asociaal volk is dat, die moet je eigenlijk gewoon keihard aanpakken anders blijven ze je aan het lijntje houden _-:(

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 12:26

Valt mij ook op dat het altijd de 'bekenden' en kennissen zijn die dat doen. Ik heb gelukkig nog niet geleverd maar wel al de bestelde fotowerken in huis.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 13:18

Dus kosten gemaakt hilda..

Ze geeft nu aan de 24 e te gaan betalen. Lets hope so. Heb t geld ook gewoon nodig ..

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:55

Ah wat vervelend supersmurf, denk je goed te zijn voor je medemens gebeurd dit. Hopen dat de betaling dan ook echt de 24ste er is.