Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:11

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 17:24

Ik heb zowel op LinkedIn als CV vermeld staan 'mijn webshop is een uit de hand gelopen hobby en staat een reguliere baan niet in de weg'.

Dan laat ik het gewoon bij werkervaring staan.

Pinda..........echt? Reisje europa van 2 jaar? :')

Mijn gat staat nu niet meer bovenaan en dat scheelt. Ik heb een korte vermelding wat ik in de tussentijd heb gedaan.

Cyn........het ziet er netjes uit (krijg hem niet groter kan dus niet erg goed kijken) maar ik zou de kleuren aanpassen. Op zich ziet het er netjes uit, maar het oogt gewoon beetje heftig. (maar hé, dat kan mijn leeftijd zijn hé!)
Persoonlijk zou ik hem rustiger houden.

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:51

Oei Cyn, als ik zo jouw cv zie dan heb ik nog wel wat verbeteringen te maken in dat ding...

Daar schrik ik echt van. (ten nadele van mezelf)

Ik ga proberen een nieuwe te maken, wil een van jullie die wellicht eens bekijken? Doe ik vanavond even, nu aan het eten koken anders gaan mijn kinders in staking.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 18:06

Kippetje, zet maar door hoor!

Ik denk ook dat het sterk afhangt van je vakgebied en leeftijd wat je voor een CV hebt. Vroeger (toen ik jonger was :') ) gebruikte ik ook kleur, maar nu zou ik dat niet meer doen.

kippetje

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:18

Het is niet eens zozeer het kleurgebruik maar wel de professionaliteit die het uitstraalt en de opbouw van het document.
Kom ik aan met mijn word-documentje....

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:18

maar ik ga aan de puzzel vanavond :-)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:19

kippetje schreef:
Ha spekkie, een erg leuke vacature. De sollicitatie is al geschreven, even mijn cv aanpassen en dan mail ik m vandaag!

Ja, ik dacht dat hier in het topic wel wat dierverzorgers zouden rondlopen :) Ik vind het echt heerlijk om op een kinderboerderij te werken, zo gezellig met alle beestjes }:0 /3

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:05

@Gittekit: Meerdere redenen. Ik ben vooral toe aan eindelijk weer is wat doen.
Stage vond ik ook zo fijn, wat meer praktische taken en sociaal contact ipv alleen maar als een kluizenaar in de boeken.
Ook de master opzich stond me zo erg tegen (veel Engels, weer een scriptie, nog meer het onderzoeksveld ingeduwd) dat ik heb besloten om het nu niet te doen.
Mocht ik geen baan vinden die enigszins bij mijn opleiding aansluit, dan zoek ik nog een baantje in de horeca en spaar ik mooi geld en energie om alsnog de master te doen. :)

@Dimple: hihi misschien dat ik het kleurgebruik dan nog wat ga veranderen. :#

@Kippetje: Dat is wel een mooi compliment. Ik heb mijn inspiratie hier vandaan gehaald http://deleydsche.nl/voorbeeld-cv/cv-sjabloon-bestellen
Misschien heb je er ook wat aan?
Ze willen op die site natuurlijk dat je het koopt, maar met wat geknutsel in word en wat leuke ideetjes voor de opmaak lukt het je vast ook zelf.
+:)+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:08

Thanks voor de tip cyn! Ook ik vind je cv erg leuk zo :j

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:35

Cyn, mijn CV komt ook van zo'n website vandaan, verder wel helemaal gepimpt door mijn vriend. Ik zou persoonlijk kiezen voor een ander lettertype en een iets rustigere kleur, verder toppie +:)+

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:59

Wie mag ik mijn cv pb-en voor een kritische blik?

Alvast dank aan Cyn, ik heb veel aan je tips gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 00:07

Zag een leuke kinderboerderij vacature langskomen, jammer van de locatie...

En een opvallend CV, mooi bedacht. Persoonlijk zou ik wel de kopjes zonder onderlijning neerzetten, omdat deze ook al in een kleurvlak staan. Voor mij ogen ze nu te druk zeg maar.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 07:38

Vacature gevonden voor assistent beheerder asiel in Almelo (32 uur): https://www.dierenbescherming.nl/wat-wi ... rder-asiel

Je beschikt minimaal over HBO werk- en denkniveau met minimaal enige, aantoonbare managementervaring. Het salaris bedraagt € 2000,00 bruto per maand op basis van een fulltime (40 uur) aanstelling.

Iets over een dubbeltje en eerste rang... :x

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 07:53

Verbaast mij nog dat je uberhaupt betaald krijgt. Meestal zijn alle functies vrijwillig, en de eisen die ze daaraan stellen is pas belachelijk.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 07:54

Erg leuke vacature bij mij in de buurt, maar inderdaad...... :x

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 08:02

Mooi cv cyn! :j

Ik wil best wel een kritische blik op een cv werpen hoor, pb maar! :j

Dat die functie van dierenasiel idd betaald is!

Een oud collega, ze was mijn stage begeleider en ik heb een aantal zwangerschaps verloffen voor haar gedaan tijdens mijn stage. Toen ze wegging heb ik haar wijken en dorpen over genomen, is nu leidinggevende bij een instelling. Ze stuurde me gister de tip dat ik moest solliciteren bij haar! :D
Zometeen eerst even een danslesje geven en daarna me er maar eens in verdiepen! :))

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 08:20

Wie heeft er tips voor opvallende sollicitatie brieven? Hoe spring je eruit?

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 08:36

Ik blijf bij mijn afwasborsteltje :+
Maar volgens mij moet je daar wel mee omkunnen zelf om dan te gaan solliciteren ... Dan verwachten ze al iemand met een hoekje af ;)

Dimple, ik heb mijn bijberoep gewoon tussen jobs staan en als dat ter sprake komt zeg ik meestal dat het een uitgelopen hobby is die ik in het weekend doe, ik ben zo'n idioot die 6/7 werkt ... Meestal zijn bedrijven tevreden met het antwoord dat ik weinig slaap nodig heb, als ze weten wat ik allemaal in een week prop. Soms besef ik waarom ik geen gezin heb :')

Vanavond naar de marketingboite ... Een van de 4 founder zal daar zijn waaaaaaaaarghl, zie er tegenop. Vrees ineens ook dat dat gesprek in het Frans gaat zijn, gezien het een franstalige is .... Dat ook nog grmbl, al tien jaar geen frans zakelijk gesprek meer gevoerd denk ik.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 08:44

Dan schakel je subtiel om naar het Engels Belsje...? O:)

Ik heb niet zoveel tips voor spannende CV's/brieven... Ik doe maar gewoon, stel zo netjes en compleet mogelijk mijn CV op (is toch maar een lijstje waar het 'noodzakelijk kwaad' op moet staan) en in mijn brieven probeer ik niet te gek te doen, maar serieus over te komen (of althans, het moet passen in het kader van de job ;) ) en probeer ze gewoon te overtuigen van mijn reuzegroot enthousiasme en motivatie :D Maar toch vind ik dat moeilijk, liefst stuur ik geen motivatiebrieven omdat ik vind dat je een kandidaat in het echt moet beoordelen en niet op een brief, maar het is niet anders... Als ze een brief vragen, schrijf ik wel een brief (nadat ik er eerst een halve dag over gevloekt heb, hem 100x opnieuw geschreven heb en hem dan dik ontevreden toch maar door mail...)

De zenuwen zijn al aanwezig... Heb pas vanavond mijn gesprek :)

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 08:45

Ik vrees dat dat niet goed gaat overkomen, ze willen wel drietaligheid ... En ik spreek wel frans, maar om daar nu ineens een gesprek en francais te gaan doen ... grmbl
Nu ja voor hetzelfde is het gewoon in het engels of spreekt die man toch genoeg nederlands, we zullen zien ...

Succes vanavond! :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 09:10

Dan gooi je gewoon wat met champagne Belsje. Is tenslotte ook Frans :Y) :D

Amanda, ik gebruik de subkopjes van Fargo veel. PB me even je mailadres dan stuur ik je wat voorbeelden van mijn brieven. Ik zeg niet dat ze goed zijn, maar wel anders en ik vind het erg prettig werken.

Ik heb gister ook een oproep op FB gedaan. Mijn neefje is druk aan de slag in zijn bedrijf (groot en internationaal) en een vriendin ook uit Brabant mag ik mijn CV nu sturen.
Ze zoeken 2 man in Eindhoven. Ze gaat gewoon kijken wat ze kan doen, wellicht 2 dagen Eindhoven en 2 dagen hier in de buurt of zo. Wie weet wat het oplevert.

Werd ik van de week via Monsterboard benaderd om te solliciteren, probeer ik daar nog wat info over te krijgen. Al 2 dagen niemand te bereiken en op mail reageren ze ook niet............waardeloos.

Fargo, hoe gaan ie daar??

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:12

Ik heb een heel simpel cv, misschien toch maar eens opleuken.. Brieven schrijf ik ook altijd simpel en helder, maar dat is persoonlijke voorkeur denk ik ook.

Ik heb vanavond sollicitatie in een café/restaurant voor een (vrijwillige) bestuursfunctie bij de beroepsvereniging, ben benieuwd! Ik praat vanuit mezelf al heel snel, als ik zenuwachtig ben al helemaal. -O-

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:10

Oh god... ik moet een open sollicitatie sturen naar dat bedrijf, er is nog geen vacature, maar die komt er dus wel...

Laat ik nou net nog nooit een open sollicitatie hebben gestuurd. :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:15

Is niet zo moeilijk hoor, het is geen rocket science :')

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:17

Wat voor functie is het? Van wie weet je dat die uitgeschreven gaat worden? Weet je van die persoon ineens ook hoe passend je bent?

:+