Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 19:20

Ik vind de vierdejaars wel leuk als groep maar alles om het mentorschap heen heb ik wel een beetje gehad.

Lesgeven vind ik wel nog steeds top samen met het opleiden van stagiaires.

Dit jaar hebben extreem veel meiden bio gekozen. Ik gok dat 85% van de leerlingen die bio gekozen hebben een meisje is. Ben heel benieuwd wat het met mijn mentorklas gaat doen. Krijg namelijk alleen kids die bio gekozen hebben.

Maar voorlopig nog vakantie met heerlijk weer!!

Goof

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 19:23

Ja het begeleiden van stagiairs vond ik ook vreselijk leuk en een welkome afwisseling op de lessen en het mentoraat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:12

Goof schreef:
Ja het begeleiden van stagiairs vond ik ook vreselijk leuk en een welkome afwisseling op de lessen en het mentoraat.

Na 5 jaar waardeloze stagiaires (stuk of 8... niet gehaald, laten stoppen na tussenbeoordeling en een 3e jaars die 2 lesjes per week geven niet aan kon) had ik vorig jaar echt een topper. Zij was geboren voor het onderwijs.

Dit jaar weer een derdejaars. Eerste indruk lijkt goed.

Ik wil geen 1e of 2e jaars meer. Dat haalt zo niks uit. Ze hoeven niets van mij maar ze willen nog veel minder...

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:42

Leuk dat jullie stagiaires begeleiden. Dat lijkt mij ook gaaf om te doen als ik over een paar jaar wat meer ervaring heb opgedaan. Jammer wel dat je zoveel waardeloze stagiaires hebt gehad.

Derdejaars zijn misschien wat verder, al kan ik me van mijn eigen stage nog wel herinneren dat ik in jaar 1 en 2 echt al veel deed.

Jammer, want je steekt er toch veel tijd en energie in.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:59

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:19

Flying_Angel schreef:
Leuk dat jullie stagiaires begeleiden. Dat lijkt mij ook gaaf om te doen als ik over een paar jaar wat meer ervaring heb opgedaan. Jammer wel dat je zoveel waardeloze stagiaires hebt gehad.

Derdejaars zijn misschien wat verder, al kan ik me van mijn eigen stage nog wel herinneren dat ik in jaar 1 en 2 echt al veel deed.

Jammer, want je steekt er toch veel tijd en energie in.

Die ik heb gehad konden en wilden niks. Met een beetje instelling kan een eerste en tweedejaars idd genoeg!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:05

Wij zijn op school mentor van klas één tot eindexamen.
Ik ben dit jaar mentor geworden van een eersteklas kader.
Ga met deze klas vier jaar mee naar het afstuderen. We doen ook aan huisbezoeken, dus ik ben bij alle leerlingen thuis geweest.
Echt super waardevol en leuk! Ik heb echt een super fijne band met 'mijn' leerlingen. Ben ook zo trots dat dit jaar iedereen over is en zelfs eentje naar een hoger niveau gaat.
Ik vind het mentoraat echt fantastisch leuk.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 20:32

De zomer is nu bijna voorbij voor iedereen, dus durf ik wel weer wat te plaatsen!
Wij zijn alweer voor de 3e week bezig! Hoe gaat het bij jullie? Allemaal al begonnen?

Ik ga dit jaar zelf ook weer studeren. Vandaag de introductiedag gehad voor de flex opleiding aardrijkskunde. Veel informatie en gaat pittig worden, maar heb er erg zin in!

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 20:39

Ik ben ook alweer voor de tweede week bezig. Merk wel dat ik er ff moet inkomen als startend leerkracht(net afgestudeerd). Maar het begint zo langzamerhand allemaal wel te wennen, heb in ieder geval een leuk klasje!
In februari begin ik met de gymcursus dus ook dan ook weer even terug aan de studie naast mn werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 20:45

Wij ook weer bijna 2 weken er op zitten. Altijd weer leuk om aan het werk te zijn.

Het blijft leuk dat onderwijs!

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 20:53

Hier ook alweer 2 weken bezig!
Skypelessen zijn weer lekker opgestart, dagschool is wel even wennen. Sta op een nieuwe school en doe 1 dag groep 8 en de andere 2 dagen iedere 1,5 uur voor een andere klas (werkdrukvermindering). Ik heb voor die 2 dagen een rooster waarin ik alle klassen in 2 weken lesgeef. Ik heb nu alle klassen dus een keer gehad. Ik vind het erg leuk maar ook wel pittig zo de eerste weken!

Leuk hoor, nieuwe opleidingen! Ik heb mijn gymbevoegdheid ook niet, vind ik wel eens jammer. Vooral omdat ik wel afgestudeerd fitnesstrainer ben :+ Zou ook graag mijn EHBO willen halen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 20:55

Mijn casussen beginnen ook weer te lopen. Ik kom dit jaar weer op verschillende scholen zowel po als vo en zowel regulier als speciaal onderwijs. Superleuk weer. Ik heb clienten tussen de 6 en 17 :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 20:56

kun je daar niks mee met een verkorteopleiding voor gym?

EHBO is super leuk en makkelijk om te behalen. Vorig jaar opnieuw gehaald omdat ik de andere had laten verlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 20:56

Goof schreef:
Mijn casussen beginnen ook weer te lopen. Ik kom dit jaar weer op verschillende scholen zowel po als vo en zowel regulier als speciaal onderwijs. Superleuk weer. Ik heb clienten tussen de 6 en 17 :D

Lekker divers Goof!!

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 21:03

Hier nog niet gestart! Deze week wel vergadering gehad en de klas op orde gemaakt. Ik start volgende week met het laatste blok voor gym, gelukkig. Wat een werk :Y)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:34

Ik begin maandag weer!
Ik heb ook echt zin om weer te beginnen. Gisteren mijn rooster ontvangen en ik heb echt een super fijn rooster. Ik hoef nooit later dan 14.15 les te geven. Wat een genot!
Ook zijn de uren mooi verdeeld over de vier dagen dus dat is echt fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:42

Super luxe als je iedere middag zowat vrij bent. Heerlijk!

Hoeveel FTE werk je?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 16:39

Onze lessen beginnen volgende week, maar in de vakantie hebben we hard doorgewerkt. Onze school is nu klaar om bij Stichting NOB aan te sluiten! *\o/*

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 17:12

Ik werk 0,8 FTE.

Wat is stichting NOB? :)

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 18:16

Ik denk niet dat ze me heel veel vrijstellingen geven qua gym, vec. Helaas. Oh dan ga ik echt maar eens serieus kijken naar EHBO! Lastige is dat ik heel veel wil maar ook al 6 dagen werken + 6 dagen fitness + paard :') Chronisch tijdtekort hier haha.

Tof, HippoLogic! Waren jullie al wel bij de bijscholing?
Stichting NOB is de stichting voor Nederlands Onderwijs in het Buitenland. De Skypeschool waarvoor ik lesgeef is hier ook bij aangesloten, omdat we les verzorgen voor kinderen die in het buitenland wonen.

Klinkt inderdaad als een fijn rooster SdaphneS!

Iedereen een fijn weekend!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 18:38

Poeh, ik ga een drukke tijd tegemoet!

Ik ga dus werken als docent Nederlands, mentor zijn, afstuderen en ik heb net een huurhuis toegezegd gekregen en daar moet behoorlijk in geklust worden :oo

Leuk dat iedereen zo langzamerhand weer begonnen is en begint! Hopelijk heeft iedereen een fijne start.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:21

SdaphneS schreef:
Ik werk 0,8 FTE.

Wat is stichting NOB? :)

xVera94 schreef:
Tof, HippoLogic! Waren jullie al wel bij de bijscholing?
Stichting NOB is de stichting voor Nederlands Onderwijs in het Buitenland. De Skypeschool waarvoor ik lesgeef is hier ook bij aangesloten, omdat we les verzorgen voor kinderen die in het buitenland wonen.

Iedereen een fijn weekend!

Hier is hun website : https://www.stichtingnob.nl/

Niet de bijscholing in juni maar we hebben 2 afgevaardigden voor de bijscholing van USA schools in New York. Dit is een netwerk die opgericht is toen de subsidie voor Nederlands Onderwijs in het Buitenland 3 jaar geleden werd stopgezet.

Het ligt wel in de planning om er volgend jaar bij te zijn. Ik ben geen onderwijzer maar toen ik de inhoud van de bijscholing zag werd ik helemaal enthousiast over de inhoud. Zo interessant!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:14

Hoihoi :)
Ik wil me hier stiekem melden, wil namelijk in september 2019 graag starten aan de docentenopleiding geschiedenis.
Ik zou dit (als het een mogelijkheid is) graag willen combineren als een soort van vertrouwenspersoon/coach op school.

Zijn er meer mensen die zoiets als combi hebben? Dus meer als mentor zijn?

Ik hoor het graag :)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:32

Ik zou een andere studie gaan doen. Geschiedenis is een vak dat op veel vmbo scholen samengevoegd is en niet als apart vak bestaat. Daarnaast zijn er (te)veel docenten geschiedenis.
Tevens is je doel om vertrouwenspersoon te worden op een school lastig, want vaak zijn dit mensen die al jaren in het vak zitten, vaak zijn er geen aparte vacatures voor een vertrouwenspersoon en wordt dit intern opgelost.

Maar dit is alleen mijn ervaring, (ik ben afgestudeerd geschiedenisdocent) dus laat het je niet tegenhouden, als je iets echt wilt zal het altijd lukken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:46

Er zijn idd niet veel vacatures bij geschiedenis.

Scheikunde, natuurkunde en wiskunde daarentegen ruimschoots.